Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Řešení dotazu:
Rámečky mi přijdou jako zajímavý pokus jak vyřešit, zda zobrazený rámeček chodí po vnější nebo vnitřní hranici vybrané oblasti.
Právě tohle to IMHO moc neřeší, protože to vypadá, že nový rámeček má tloušťku tři pixely místo jednoho a ten prostřední je tam, kde byl dřív ten jeden, takže to ve výsledku vyjde nastejno.
A jaké další knihy by jste mi doporučili ke GIMPuJá jsem s GIMPem uměl pracovat poté, co jsem si před nějakými 16 lety přečetl knihu k Photoshopu Vůbec bych na tvém místě neřešil, zda je kniha/webový seriál ke GIMPu 2.0, nebo 2.8. Základy práce zůstávají stejné, na drobné rozdíly stačí použít hlavu.
A nebylo by něco i pro DarktableUser manual, i když jeho kvalita je zatím tak nějak nevyrovnaná - některé funkce jsou popsány velmi stroze, u jiných jsou i pěkné ukázky. Najde se i pár tutoriálů. Ale jinak je to zase spíš o tom, že se člověk musí naučit obecně pracovat s fotografiemi, naučit se, co je k čemu dobré, a potom se podívat, zda potřebné funkce darktable obsahuje. Ono je totiž úplně jedno, zda se naučím používat tónovou křivku v darktable, nebo v něčem jiném - funkce je všude stejná.
Tiskni Sdílej: