Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
na vymazani tech prvnich 500M na hda2, tak aby opravovaci programy neskoncily s najitim korektniho nove nakopirovanyho filesystemu z prvni partition bude stacit prikaz, ktery doporucuji vlozit naprosto presne... jeste se podivam, jak to prekonvertuje abicko a kdyztak napisu jestli to zmrsi:
bash -c 'X=`cat /dev/hda1 | wc -c | sed -e "s/^[[:space:]]*//"`; dd if=/dev/zero of=/dev/hda count=$X bs=1'
pro ostatni: jo vim ze se to da o dost zrychlit, ale todle funguje nehlede na velikosti sektoru a neni potreba mit tuzku a papir nekde pobliz, akorat doufam, ze tech 500M nepretece hodnotu count za behu dd do minusu, to by mohla byt jeste sranda sledovat, jak je dd napsany ;)
( X=`cat /dev/hda1 | wc -c | sed -e "s/^[[:space:]]*//"`; dd if=/dev/zero of=/dev/hda2 count=$X bs=1 )Stejně tak nechápu proč to ukládat do proměné, když to použiju jen jednou a tím mi odpadne nutnost spustit novou instanci bashe.
dd if=/dev/zero of=/dev/hda2 count=`cat /dev/hda1 | wc -c | sed -e "s/^[[:space:]]*//"` bs=1Přijde mi zbytečně puristické mazat jen ůvodní mezery a čekat tam ještě něco jiného než jen mezeru. Takový minimalistický tavr by mohl vypadat.
dd if=/dev/zero of=/dev/hda2 count=`wc -c </dev/hda1 | sed "s/ //g"` bs=1
Tiskni Sdílej: