abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
včera 22:44 | Komunita

Joinup informuje, že Mnichov používá open source groupware Kolab. V srpnu byl dokončen dvouletý přechod na toto řešení. V provozu je asi 60 000 poštovních schránek. Nejenom Kolabu se věnoval Georg Greve ve své přednášce Open Source: the future for the European institutions (SlideShare) na konferenci DIGITEC 2016, jež proběhla v úterý 29. listopadu v Bruselu. Videozáznam přednášek z hlavního sálu je ke zhlédnutí na Livestreamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 15:30 | Zajímavý projekt

Společnost Jolla oznámila v příspěvku Case study: Sailfish Watch na svém blogu, že naportovala Sailfish OS na chytré hodinky. Využila a inspirovala se otevřeným operačním systémem pro chytré hodinky AsteroidOS. Použita je knihovna libhybris. Ukázka ovládání hodinek na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 14:15 | Nová verze

Byla vydána verze 7.1.0 skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Jedná se o první stabilní verzi nejnovější větvě 7.1. Přehled novinek v dokumentaci. Podrobnosti v ChangeLogu. K dispozici je také příručka pro přechod z PHP 7.0.x na PHP 7.1.x.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 12:55 | Nová verze

Google Chrome 55 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 55.0.2883.75 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo také 36 bezpečnostních chyb. Mariusz Mlynski si například vydělal 22 500 dolarů za 3 nahlášené chyby (Universal XSS in Blink).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 11:55 | Pozvánky

Máte rádi svobodný software a hardware nebo se o nich chcete něco dozvědět? Přijďte na 135. sraz spolku OpenAlt, který se bude konat ve čtvrtek 8. prosince od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Sraz bude tentokrát tématický. Bude retro! K vidění budou přístroje jako Psion 5mx nebo Palm Z22. Ze svobodného hardwaru pak Openmoko nebo čtečka WikiReader. Přijďte se i vy pochlubit svými legendami, nebo alespoň na pivo. Moderní hardware má vstup samozřejmě také povolen.

xkucf03 | Komentářů: 0
včera 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 3.2 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata. Z novinek lze zmínit například podporu protokolů DNP3 a CIP/ENIP, vylepšenou podporu TLS a samozřejmě také aktualizovanou dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 21:00 | Nová verze

Byla vydána beta verze Linux Mintu 18.1 s kódovým jménem Serena. Na blogu Linux Mintu jsou hned dvě oznámení. První o vydání Linux Mintu s prostředím MATE a druhé o vydání Linux Mintu s prostředím Cinnamon. Stejným způsobem jsou rozděleny také poznámky k vydání (MATE, Cinnamon) a přehled novinek s náhledy (MATE, Cinnamon). Linux Mint 18.1 bude podporován až do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 16:42 | Nová verze

Byl vydán Devuan Jessie 1.0 Beta 2. Jedná se o druhou beta verzi forku Debianu bez systemd představeného v listopadu 2014 (zprávička). První beta verze byla vydána v dubnu letošního roku (zprávička). Jedna z posledních přednášek věnovaných Devuanu proběhla v listopadu na konferenci FSCONS 2016 (YouTube, pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
1.12. 15:16 | Komunita

Na GOG.com začal zimní výprodej. Řada zlevněných her běží oficiálně také na Linuxu. Hru Neverwinter Nights Diamond lze dva dny získat zdarma. Hra dle stránek GOG.com na Linuxu neběží. Pomocí návodu ji lze ale rozběhnout také na Linuxu [Gaming On Linux].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
1.12. 13:14 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána verze 2.7.1 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Řešeno je několik bezpečnostních problémů. Aktualizován byl především Tor Browser na verzi 6.0.7. Tor Browser je postaven na Firefoxu ESR (Extended Support Release) a právě ve Firefoxu byla nalezena a opravena vážná bezpečnostní chyba MFSA 2016-92 (CVE-2016-9079, Firefox SVG Animation

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 760 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: do čeho renderovat

19.5.2013 20:22 marek_hb
do čeho renderovat
Přečteno: 867×
Ahoj,

udělal jsem si radost a teď kromě koupě SSD řeším ještě do čeho v linuxu renderovat - jsem ve videotvorbě hrubý amatér a rád bych se vyhnul zbytečným chybám

na stříhání používám kdenlive (a v podstatě nemám doma windows na použitelném počítači, tzn musím pod linuxem) a vyhovuje mi - jenže u videí ze staré kamery, nebo foťáku stačil mpeg4 a vyšší bitrate a bylo to celkem dobrý

u videí z téhle hračky mám pocit, že jakýkoli převod videa je znát

co by jste doporučili pro zachování maximální kvality? velikost souborů moc neřeším

Řešení dotazu:


Odpovědi

Jendа avatar 19.5.2013 20:34 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
x264 s velkým bitrate, podle mě to nemá konkurenci.
wiskas avatar 19.5.2013 20:47 wiskas | skóre: 21 | blog: Raziel
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
Maximální kvalita je lossless, takže libovolný bezztrátový kodek podle požadovaných vlastností (obskurnost, rychlost de/encodingu, komprese,....). x264 v bezztrátovém modu asi nebude úplně špatná volba.
avconv -codecs|grep '^.EV..S'
avconv version 9.4-6:9.4-1, Copyright (c) 2000-2013 the Libav developers
  built on Mar 24 2013 18:29:15 with gcc 4.7 (Debian 4.7.2-5)
Codecs:
 D..... = Decoding supported
 .E.... = Encoding supported
 ..V... = Video codec
 ..A... = Audio codec
 ..S... = Subtitle codec
 ...I.. = Intra frame-only codec
 ....L. = Lossy compression
 .....S = Lossless compression
 -------
.EVI.S ljpeg                Lossless JPEG
DEVILS jpegls               JPEG-LS
DEVI.S rawvideo             raw video
DEVI.S huffyuv              HuffYUV
DEV.LS h264                 H.264 / AVC / MPEG-4 AVC / MPEG-4 part 10 (decoders: h264 h264_vdpau ) (encoders: libx264 )
DEV..S ffv1                 FFmpeg video codec #1
DEVI.S zlib                 LCL (LossLess Codec Library) ZLIB
DEV..S qtrle                QuickTime Animation (RLE) video
DEV..S png                  PNG (Portable Network Graphics) image
DEVI.S ppm                  PPM (Portable PixelMap) image
DEVI.S pbm                  PBM (Portable BitMap) image
DEVI.S pgm                  PGM (Portable GrayMap) image
DEVI.S pgmyuv               PGMYUV (Portable GrayMap YUV) image
DEVI.S pam                  PAM (Portable AnyMap) image
DEVI.S ffvhuff              Huffyuv FFmpeg variant
DEVI.S bmp                  BMP (Windows and OS/2 bitmap)
DEV..S zmbv                 Zip Motion Blocks Video
DEV..S flashsv              Flash Screen Video v1
DEVILS jpeg2000             JPEG 2000 (decoders: libopenjpeg ) (encoders: libopenjpeg )
DEVI.S targa                Truevision Targa image
DEVI.S tiff                 TIFF image
DEV..S gif                  GIF (Graphics Interchange Format)
DEVI.S pcx                  PC Paintbrush PCX image
DEVI.S sunrast              Sun Rasterfile image
DEV.LS dirac                Dirac (decoders: libschroedinger ) (encoders: libschroedinger )
DEVI.S v210                 Uncompressed 4:2:2 10-bit
DEVI.S utvideo              Ut Video
DEVI.S v410                 Uncompressed 4:4:4 10-bit
DEVI.S xwd                  XWD (X Window Dump) image
.EVI.S xbm                  
Jestli chceš ztrátově, tak není o čem uvažovat -- použij x264.

Nebo pokud jsi hipster tak můžeš zkusit HEVC, případně VP9 podle politických preferencí, ale podpora není zatím nic moc.
Libav developer. | The world is just a lot of people trolling each other.
19.5.2013 21:47 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
dík za info - ještě dotaz - umí kdenlive při renderování spolupracovat s GPU? mám nvidii 8600 GT

na stránkách kdenlive je podpora spíš novějších karet (jestli jsem dobře hledal)
Jendа avatar 19.5.2013 21:52 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
Tak kdyby umělo, tak to asi bude OpenCL a bude podporovat všechny, ne? Akorát u horších karet se to nemusí vyplatit.
wiskas avatar 19.5.2013 22:54 wiskas | skóre: 21 | blog: Raziel
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
Nevím co všechno se u tebe skrývá pod pojmen "renderování", já se můžu vyjádřit jen ke kodování videa. Jestli kdenlive samo o sobě dělá něco na GPU nemám ponětí.

Nakolik vim, nejnovější verze x264 umějí používat OpenCL na lookahead, a snad se tím dosahuje i nějakého zrychlení. Ale od vývojářů jsem převážně slyšel tvrzení v tom smyslu, že GPU se na tyhle úkoly vůbec nehodí a nějak to pořádně využít je hrozně složité.

Jinak když se říká "encoding/decoding na GPU", tak se za tím skrývá speciální vyhrazený čip na grafické kartě, nedělá se to přes shadery. Takže tam se nedá moc mluvit o spolupráci -- ten čip je černá krabička na které člověk dělá bud všechno nebo nic. A co jsem slyšel, tak kvalita je u těchto hw hraček dost otřesná, x264 s presetem ultrafast to má překonávat jak kvalitou tak rychlostí.
Libav developer. | The world is just a lot of people trolling each other.
Jendа avatar 19.5.2013 23:12 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
Nevím co všechno se u tebe skrývá pod pojmen "renderování"
Kdenlive (resp. MELT) typicky řeší stmívačky, přechody, vloženou grafiku, úpravy obrazu a další vylomeniny. Když je toho hodně a je to komplikované, nějaký výkon si to vezme.
A co jsem slyšel, tak kvalita je u těchto hw hraček dost otřesná, x264 s presetem ultrafast to má překonávat jak kvalitou tak rychlostí.
Stačí se podívat, co leze třeba z levných kamer, co „umí“ H.264 právě pomocí nějakého takového levného čipu.
20.5.2013 07:27 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
jo, myslel jsem kodování videa - nevím proč mám zažité tomu říkat renderování
22.5.2013 22:09 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
Asi proto, že v Kdenlive to kódování probíhá přes tlačítko které je přeloženo Renderovat. Nebo alespoň bývalo.
Jendа avatar 22.5.2013 22:16 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
V originále se to tlačítko jmenuje Render, takže bych nehledal chybu v překladu. Ono to hlavně skutečně dělá renderování (a pak to to vyrenderované kóduje, no).
24.5.2013 19:09 Ovocníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
Ono "render" se občas používá pro ten krok, kdy se před enkódováním aplikují různé filtry na zdrojové video.
26.5.2013 14:10 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
Nevím jak kdenlive, ale cinelerra (a myslel jsem, že i různé jiné střižny) skutečně video tvoří až při "renderování" - tedy ten pojem je namístě. Pokud nevyrenderuju, veškerá moje dosavadní práce s videem je jen malinký XML soubor s indexy a obecně informacemi o tom jak to složit dohromady...
26.5.2013 18:45 Ovocníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
To je logické - nekomprimované video by na disku zabíralo šílenýho místa.
22.5.2013 13:41 Ovocníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
HEVC už je asi úplně finální (chybí mu nějaké razítko nebo tak, hehe), ale VP9 ještě ne (finalizace v červnu).

Jinak je VP9 zatím kurevsky pomalé, takže to chce počkat na optimalizace (a pak by člověk mohl čekat, až zlepší kvalitu, a pak...). Do HEVC bohužel momentálně taky můžete kódovat jen referenčním enkodérem (taky pomalé), takže taky nelze použít.

(Když říkám pomalé, tak tím myslím tak pomalé, že to fakt nejde použít - časy v minutách na jeden snímek...)
22.5.2013 13:43 Ovocníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
Jinak H.264 skrz x264 umožňuje kódovat s barevným samplováním 4:4:4, což bych doporučil vyzkoušet, protože normálně video formáty používají subsampling (chroma má jen jeden vzorek na každý 2x2 blok lumy). U počítačového renderingu by to v některých případech mohlo být znát.
22.5.2013 13:58 Ovocníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
Jo aha, tak jestli jsou to videa z kamery, a ne CG rendery, tak potom zůstat u klasikcého 4:2:0 (zkrátka YV12). Aspoň vám to půjde všude přehrát.
22.5.2013 15:17 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
zatím jsem to renderoval přes H.264 s bitrate 25 000 do .avi a vypadá to opravdu asi nejlíp z toho co jsem zkoušel
22.5.2013 15:20 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
samozřejmě kromě x264 v bezztrátovém režimu - jenže tam už mi nestíhá přehrávat počítač (E6600 + nVidia GT 8600)
wiskas avatar 22.5.2013 16:51 wiskas | skóre: 21 | blog: Raziel
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
Nepoužívej konstantní bitrate. Bitrate má prakticky u všech moderních kodeků dost volný vztah s kvalitou. Pokud nemáš nějaký zvláštní důvod to dělat jinak, je s x264 nejlepší používat CRF (constant rate factor) ratecontrol, který automaticky vybírá bitrate tak aby celé video mělo zhruba stejnou kvalitu. CRF parametr je číslo od 0 do 51, kde menší je lepší kvalita (a větší soubor), 0 je bezztrátově a někde kolem 16 to má být (pro většinu lidí) nerozlišitelné od originálu.
Libav developer. | The world is just a lot of people trolling each other.
22.5.2013 17:36 Ovocníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
Tak tak, konstantní bitrate doprzní náročné scény (v menším měřítku se to týká i klíčových snímků, které mají vždy vyšší nároky na bitrate než péčka a béčka*) a třeba pak zbytečně bude plýtvat jinde.

* Teda, není to krása, jak mají všechny ta české výrazy pro druhy framů v kontextu kinematografie dvojí smysl? :D
22.5.2013 19:27 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
díky - tohle jsme nevěděl, ale v kdenlive tuhle volbu nemůžu najít
Jendа avatar 22.5.2013 20:41 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
Zkusil bych to MELTu vnutit ručně jako parametr při renderování (musíš si v Kdenlive zkopírovat profil, existující nejdou upravovat) - vyhodit věci o bitrate a dát tam crf=20.
22.5.2013 21:04 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
f=mp4 hq=1 acodec=aac ab=%audiobitrate+'k' ar=48000 pix_fmt=yuv420p vcodec=libx264 minrate=0 crf=16 g=250 bf=3 b_strategy=1 subcmp=2 cmp=2 coder=1 flags=+loop flags2=dct8x8 qmax=51 subq=7 qmin=10 qcomp=0.6 qdiff=4 trellis=1 aspect=%dar pass=%passes

třeba takhle?

tohle je původní H.264 (ztrátový)
22.5.2013 21:04 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
ne původní, ale upravený - pardon
22.5.2013 21:06 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
tak tohle nefunguje - vyleze z toho jen zvuk bez videa
wiskas avatar 22.5.2013 21:27 wiskas | skóre: 21 | blog: Raziel
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
Vypadá to dost hrůzně, většina z toho nejspíš nebude v dnešní době potřeba. Jestli máš libav nebo ffmpeg který není přes 2 roky starý, tak by to mělo stačit ořezat na f=mp4 hq=1 acodec=aac ab=%audiobitrate+'k' ar=48000 pix_fmt=yuv420p vcodec=libx264 crf=16 aspect=%dar pass=%passes
Libav developer. | The world is just a lot of people trolling each other.
23.5.2013 19:30 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: do čeho renderovat
tak bohužel to nefunguje - obojí vytvoří jen zvuk - bez videa

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.