abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 04:10 | Nová verze

Po 10 týdnech vývoje od vydání Linuxu 4.9 (zprávička) oznámil Linus Torvalds, mj. již 20 let žijící v USA, vydání Linuxu 4.10 (LKML). Přehled nových vlastností a vylepšení například na Kernel Newbies a v Jaderných novinách (1, 2 a 3). Kódové jméno Linuxu 4.10 je Fearless Coyote.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 15:55 | Zajímavý projekt

Vyzkoušet si příkazy a vyřešit několik úkolů lze na stránkách Commandline Challenge (CMD Challenge). Úkoly lze řešit různými způsoby, důležitý je výsledek. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
18.2. 17:35 | Bezpečnostní upozornění

Německá Bundesnetzagentur (obdoba českého ČTU) zakázala na německém území prodej panenky Cayla kvůli „špionáži“ dětí. Tato elektronická hračka obsahuje mikrofon, reproduktor a kameru a bezdrátové komunikační rozhraní, pomocí kterého se hračka připojuje na servery výrobce. Takovýmto způsobem může hračka pomocí umělé inteligence „odpovídat“ na dotazy dítěte. Hlavní problém bude ale asi někde jinde, podle prvotních zpráv může

… více »
Petr Tomášek | Komentářů: 27
17.2. 15:30 | Bezpečnostní upozornění

CSIRT.CZ upozorňuje, že bezpečnostní experti objevili nový typ malwaru, jenž cílí na open source e-commerce platformu Magento. Malware je zajímavý tím, že se jedná o první svého druhu, jehož kód zůstává skrytý v SQL databázi zasaženého e-shopu. Škodlivý kód je volán pomocí tzv. SQL trigerru, který je spouštěn při každém vytvoření objednávky v systému.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
17.2. 09:00 | Nová verze

Bylo vydáno Ubuntu 16.04.2 LTS, tj. druhé opravné vydání Ubuntu 16.04 LTS s kódovým názvem Xenial Xerus. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v přehledu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 51
17.2. 06:00 | Zajímavý článek

Pavel Tišnovský se v dvoudílném článku na MojeFedora.cz věnuje tvorbě pluginů (modulů) pro bitmapový grafický editor GIMP. Pomocí pluginů lze GIMP rozšiřovat o další funkce. Implementovat lze například nové filtry nebo pomocné utility pro tvorbu animací či poloautomatickou retuš snímků.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
16.2. 23:32 | Komunita

Do 30. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy, jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 30. května do 30. srpna 2017, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD. Jedná se již o 14. kolo tohoto programu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
16.2. 23:13 | Nová verze

Byla vydána verze 0.92.1 svobodného multiplatformního vektorového grafického editoru Inkscape. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Řešen je mimo jiné problém s verzí 0.92, jež rozbíjí dokumenty vytvořené v předchozích verzích Inkscape. Více v příspěvku na blogu Davida Revoye, autora open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.2. 16:26 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána verze 1.1.0e kryptografické knihovny OpenSSL. Dle bezpečnostního upozornění 20170216 byla opravena závažná bezpečnostní chyba CVE-2017-3733.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
16.2. 13:03 | Pozvánky

GNOME hackaton proběhne v Brně na FIT VUT v Red Hat Labu (budova Q) v pondělí 20. února od 15:00. Registrace není nutná, ale pokud dáte na FaceBooku vědět, že plánujete dorazit, pomůže to s plánováním.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (13%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 660 hlasů
 Komentářů: 52, poslední 13.2. 12:45
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Začínáme v OOP v PHP - Získání části objektů

1.11.2013 20:54 Dave
Začínáme v OOP v PHP - Získání části objektů
Přečteno: 340×
Dobrý večer. Začínám v PHP programovat objektově, a není mi jasný, když mi constructor zpracuje veškeré požadované metody, a constructor vrátí returnem objekt, jak z toho objektu získám ty požadovaný výsledky? Nebo mám volat jednotlivé metody mimo tu třídu a na constructor se vykašlat? Díky za vyvedení z představ.

Odpovědi

1.11.2013 21:02 Kit
Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínáme v OOP v PHP - Získání části objektů
Konstruktor nemá return. Jeho obvyklou úlohou je naplnění atributů objektu. Výsledky můžeš získat nějakou další metodou. Pokud chceš string, tak se na to skvěle hodí magická metoda __toString(). Zavolá se vždy, když použiješ objekt tam, kde bys měl použít řetězec.
1.11.2013 21:38 Dave
Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínáme v OOP v PHP - Získání části objektů
Děkuji, a taková pitomá otázka na kterou jsem nikde nenašel odpověď. Co je to vlastně objekt? Co si mám laicky pod tím pojmem představit?, Běžně používám v proměnné string, nebo pole, což jsou věci lehce k pochopení, string vypiše jen tak, a z pole vypíšu ttřeba text podle daného klíče, jednoduché jako facka, ale fakt nevím co si představit pod pojmem objekt. Když dám var_dump na nějakou proměnnou tak mi to píše, že je to objekt a má to lehké náznaky jako pole. Děkuji a omluva za hloupou otázku.
1.11.2013 21:50 Kit
Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínáme v OOP v PHP - Získání části objektů
Třída je vzor, jeho použitím vznikne instance neboli objekt. Mám rád zvířata a když vytvořím třídu Pes s atributy jméno a hmotnost, tak nemám na mysli žádného konkrétního psa ani jméno. Ve chvíli, kdy tento vzor použiji, vznikne instance
$prvniPes = new Pes('Azor', 20);
$druhyPes = new Pes('Ben', 14);
Vytvořil jsem tedy dvě instance, tedy dva objekty třídy Pes. Jeden z nich se jmenuje Azor a váží 20 kg, druhý je Ben a váží 14 kg.
1.11.2013 22:06 Dave
Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínáme v OOP v PHP - Získání části objektů
Děkuji, ale zadal jsi do třídy Pes údaje jako jméno a hmotnost, co se prosím očekává, že v té vzniklé instanci/objektu bude po zadání těch údajů? Patrně se neočekává, že tam budou údaje které jsi zadal.
1.11.2013 22:13 Kit
Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínáme v OOP v PHP - Získání části objektů
V obvyklém případě tam tyto údaje budou. Objekt $prvniPes bude tedy obsahovat atributy "Azor" a 20. Ale může to být úplně jinak. Záleží na tom, jak ten konstruktor napíšeš.
1.11.2013 22:22 Dave
Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínáme v OOP v PHP - Získání části objektů
Já to myslel spíše tak, co s těmi daty v tom objektu budeš dělat? Proč dávát do objektu data, když je znám již předem, jak se pes jmenuje a kolik vážím jelikož je musím té třídě předat. Tak že jsme přdali třídě 2 parametry a nyní je máme v objektu, a co teď s tím? Vicházíme z toho, že tam jsou data ne jako string ale jako objekt. Data z toho objektu získám zavoláním nějaké metody uvnitř třídy Pes, nebo načtu přímo proměnnou uvnitř třídy Pes. Existuje i třetí způsob?
1.11.2013 22:54 Nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínáme v OOP v PHP - Získání části objektů
Je pravda, ze bys mohl psy strcit do pole, a vedle si udelat funkce, ktere je treba vytisknou. Ale kdyz je strcis do objektu a z funkci udelas metody, dostanes za to vic penez.
Josef Kufner avatar 2.11.2013 00:04 Josef Kufner | skóre: 66
Rozbalit Rozbalit vše Re: Začínáme v OOP v PHP - Získání části objektů
Každý pes může štěkat jinak, podle toho, kolik váží.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.