Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
function get_freemem() { # "our" free memory = free RAM + buffers/cache - used swap # minus "give way" (custom list of simple command names and # amount of memory they might grow) reserve=0 progs="`ps -eo comm | tail -n +2`" for i in $@; do cmd="`sed 's/=.*$//' <<< "$i"`" res="`sed 's/^.*=//; s/[^0-9]//g' <<< "$i"`" [ -z "$res" ] && continue reserve=$(( $reserve + `grep "$cmd" <<< "$progs" | wc -l` * $res )) done f="`free`" mem="`tail -n 2 <<< "$f" | head -n 1 | sed 's/^.* //'`" swap="`tail -n 1 <<< "$f" | sed 's/ \+/ /g' | cut -d ' ' -f 3`" echo $mem - $swap - $reserve | bc } function wait_freemem() { counter=0 max_timeout=36000 timein_counter=0 timein_required=5 mem_needed=1048576 # we reserve additional 512M for each "java" we find in ps reserves="java=524288" while [ $counter -lt $max_timeout ]; do mem="`get_freemem $reserves`" [ $mem -gt $mem_needed ] && timein_counter=$(( $timein_counter + 1 )) || timein_counter=0 [ $timein_counter -ge $timein_required -a $(( $counter % $timein_required )) == 0 ] && return 0 sleep 1 timeout_counter=$(( $timeout_counter + 1 )) done return 1 }Každopádně i přes tyto opatření pokud přijde hodně dotazů, je schopno se jich kvůli race condition dost pustit najednou (ono asi bych mohl zvednout timein_required na nějakou velkou hodnotu a pak prostě doufat, že to bude stačit, ale to taky prodlouží čekání jediného procesu pokud je stroj nečinný). Tak bych se rád zeptal, jestli někdo neví o spolehlivé metodě, jak potenciálně velké množství procesů zesynchronizovat tak, aby se v případě dostatku paměti pustily paralelně, ale pokud je paměti míň, tak se většina z nich zablokovala a pouštěli se po jednom (dvou, třech, atd., podle volné paměti)? Ideálně v bashi, ale nebráním se jiným metodám. Díky!
timeout_counter
a counter
jedna a ta samá proměnná, jde o mou nepozornost při úpravě /tmp/muj_program_lock_0
až /tmp/muj_program_lock_X
...
Tiskni
Sdílej: