abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 05:55 | Komunita

Prezident Nadace pro svobodný software (FSF) Richard M. Stallman vyhlásil na slavnostním ceremoniálu v rámci konference LibrePlanet 2017 vítěze Free Software Awards za rok 2016. Ocenění za společenský přínos získal SecureDrop (Wikipedie). Za rozvoj svobodného softwaru byl oceněn Alexandre Oliva (Wikipedie).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 04:44 | Nová verze

Byla vydána verze 0.7.0 debugovacího nástroje cgdb. Mezi novinky patří například zvýrazňování syntaxe jazyka Rust. Podrobnosti v poznámkách o vydání.

Neel | Komentářů: 0
25.3. 22:00 | Komunita

Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil (podcast) detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 64 tisíc vývojářů. Jejich nejmilovanější platformou je linuxový desktop. Ten je také druhou nejpoužívanější platformou vývojářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
24.3. 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
24.3. 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 44
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 30
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 941 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: TCP spojeni klienta se serverem

    12.6.2014 14:42 petrfm
    TCP spojeni klienta se serverem
    Přečteno: 357×

    Ahoj, experimentuju s pripojenim embedded desky k serveru s linuxem. Potreboval bych navazat spojeni s linuxovym serverem - zrejme TCP s dlouhym timeoutem - aby to viselo na lince a jednou za cas spolu zakomunikovalo. V pripade vypadku spojeni by ta se ta deska znovu pokousela spojit a odeslat data z bufferu.

    Na serveru s linuxem bych potreboval prichozi data zpracovat skriptem a ukladat do databaze no a naopak, data z databaze zase odesilat na to zarizeni. Jake reseni doporucujete na serverove strane?

    1) Neni nekde nejaky tutorial na tohle tema? S Cckem si moc netykam, existuje neco hotoveho, co by dokazalo treba pracovat se souborem, ktery si budu pomoci PHP skriptu vybirat, parsovat a ukladat do databaze / vkladat do nej data k odeslani?

    2) Da se to TCP spojeni smerovat primo na php script, nebo na tohle neni PHPcko vhodne?

    3) Tech zarizeni by melo byt na jeden port pripojenych nekolik - to by ale TCP melo osetrovat samo a vytvaret pro kazde spojeni extra socket, ze ? Cili kazde zarizeni by komunikovalo "se svoji instanci" i kdyz to bude na jednom portu toho serveru, je to tak?

    Odpovědi

    12.6.2014 14:53 petrfm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TCP spojeni klienta se serverem

    Jinak bylo mi tady uz porazeno pouzit netcat. Koukam na nej a mozna by se pro ten ucel vyborne hodil. Mohl by prijimat spojeni a vytvaret soubory, s cislem klienta a id zpravy, ktere by pak mohlo PHP vyzvedavat a parsovat.

    1) Zajimalo by mne ale, jak to funguje, kdyz pouziju netcat v modu listen, na urcitem portu a pripoji se vice zarizeni na ten dany port. Musim mit pro kazde spustenou jednu instanci netcatu, nebo jak to funguje?

    2) jak nastavit timout toho spojeni? Abych se mohl pripojit, poslat AHOJ a cekat na data od netcatu treba 5 minut? Ta zarizeni jsou totiz za neverejnou IP a casto za NATem a tak potrebuju, aby to spojeni iniciovalo dane zarizeni, ale pritom aby trvale ocekavalo zpravu od serveru a bylo schopne ihned odpovedet - ohlasit svuj aktualni stav.

    12.6.2014 16:13 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TCP spojeni klienta se serverem
    Asi by bylo vhodnejsi napsat si vlastni server, napriklad v Pythonu.
    12.6.2014 17:27 petrfm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TCP spojeni klienta se serverem

    Aha, tzn. ze bude bezet jako daemon a muze naslouchat na tcp portu a primo obsluhovat to spojeni i databazi, ze? Tzn. primo jak mu to bude prichazet, muze ladovat data do databaze a naopak, jakmile najde polozku v BD k odeslani, tak odpovi.

    Predpokladam, ze na netu budou nejake tutorialy.

    Jinak s tim PHP by se to dalo udelat taky? Jde mi o to, to nejak zatim rozhybat a pak teprve vylepsit. A php je mi prece jen blizsi, nez python. I kdyz, byla by to aspon sance se jej naucit :-)

    12.6.2014 18:04 GeorgeWH | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TCP spojeni klienta se serverem
    este tu chyba jedna podstatne vec - co je to za klienta? ak to vie http, nestacil by obycajny php skript? nebol by problem s identifikaciou klienta, prijimanim a posielanim dat...
    12.6.2014 21:53 petrfm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TCP spojeni klienta se serverem

    Prave, ze to HTTP i GET a POST docela dobre umi. Puvodne jsem zamyslel, postavit to tak, ze by se kazdych x sekund delal get na PHP script a ten by generoval odpovedi. Libi se mi to i co se tyka osetreni chybovych stavu, moznosti jednoduse presmerovat server jinam, v pripade vypadku / udrzby, apod. no a v neposledni rade taky proto, ze 80tku port maji povolenou temer vsude, cili by odpadaly problemy s firewally na nejake exoticke porty.

    Vsechno by to bylo krasne, kdyby to zarizeni komunikovalo jen smerem KLIENT - SERVER. Jenomze ja potrebuju co nejrychlejsi reakci v pripade, ze server potrebuje klientovi neco rict. A tady jsem si rekl, ze to je pekna prasarna, mit v siti zarizeni, ktere kazde 3 sekundy delat GET na nejaky webserver, ze mnohem cistejsi reseni bude, mit otevreny socket a cekat na data - defakto nulovy traffic, kdyz se nic nekomunikuje.

    Co si o tom myslite vy? Je to prasarna, delat kazde 3 sekundy GET, nebo resim blbosti? Resili byste to TCP spojenim, nebo se na to vykaslali a usnadnili si praci? Jde mi proste o to, ze to bude generovat neustaly traffic - sice maly, ale trvale a router bude blikat jak divy a ten server, pokud tech zarizeni bude hodne, se z toho taky pose-e.

    Jendа avatar 13.6.2014 01:02 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TCP spojeni klienta se serverem
    Na serveru může běžet po každém požadavku třeba minutu něco jako sleep(1); nějaký_refresh(); flush();
    Nezapomeňte si posunout časovače na svých bombách o hodinu dopředu!
    13.6.2014 02:24 petrfm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TCP spojeni klienta se serverem

    To jako pri tom http spojeni? Tzn. ze by se nastavil apachi veeeeliky timeout a ten php script by to zdrzoval? Treba bezel v nejake smycce a kdyby prisla akce, ktera by se mela prenest na toho klienta, tak by se smycka ukoncila?

    Je to ciste reseni? A nebudou to spojeni prerusovat treba routery?minuta je takova idealni doba... 60 dotazu behem hodiny se da prezit a pritom minutovy timeout neni nic tak strasneho, ze? Zvladne treba apache/nginx s php najednou takhle pridrzet stovky klientu? Kazdy http dotaz je defakto takove otevrene TCP spojeni, ze ? Jen to neobsluhuje muj server v pythonu, ale treba apache...

    12.6.2014 23:40 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TCP spojeni klienta se serverem
    Pro obousměrnou komunikaci je možné použít protokol WebSocket, který využívá HTTP pro sestavení obousměrného komunikačního kanálu.

    Pro PHP by se dal snad s úspěchem použít php-websocket. Jak na straně serveru, tak i na klientské straně používá PHP. Serverová strana dokáže obsluhovat více klientů zároveň.
    12.6.2014 23:48 petrfm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TCP spojeni klienta se serverem
    Klient bohuzel PHPcko nezvladne, tam mame jen TCPIP stack, ktery umi jen TCP spojeni klient / server a HTTP. Na klientske strane to musi byt tedy co nejjednodussi, ty vsechny ostatni ficury se budou dit na serveru, kde bude linux.
    13.6.2014 08:34 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TCP spojeni klienta se serverem
    mužeš použít/udělat websocket-INETsocket proxy. v openstacku se např používá novncproxy co balí vnc do websocketů. Zdroj je asi https://github.com/kanaka/noVNC. I když, je tam bug způsobující zombies https://bugs.launchpad.net/nova/+bug/1048703
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    13.6.2014 14:29 Milan Uhrák | skóre: 25 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TCP spojeni klienta se serverem
    udělal bych to přes ssh, to má vlastnost (nebo rozšíření) heartbeat, který udržuje spojeni živé. :-D
    13.6.2014 14:51 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TCP spojeni klienta se serverem
    …a někdy toho umí i víc. :-)
    13.6.2014 15:59 petrfm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TCP spojeni klienta se serverem
    Srandicky, srandicky :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.