V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
ddrescue
(je to 2TB disk) ale tak 60-70% bych někam dal. Můj problém je jak kopírovat stovky (možná spíše tisíce) souborů, s tím at kopie ignoruje chyby, ručně přes ddrescue je to neřešitelné. Většina chyb padne do delších videí, které sice výpadek sektoru pocítí, ale nebude to nijak strašné.
Řešení dotazu:
cp -r * /mnt/cilTak většina videí neprojde. Protože i když te to třeba 700MB video tak někde třeba na 400MB čtení narazí na bad sector a kopírování skončí. Pokud video přes VLC spustim přímo z poškozeného disku tak bez problémů se mohu posunout na část za chybou a video běží. Na tom disku bude jenom tak 500-1000 sektorů poškozených a nečitelných. Nicméně tyhle poškozené sektory se někam trefí tak do poloviny videí a při standardním kopírování přes cp se kopie zastaví. Takže potřebuji najít metodu, jak spustit rekurzívní kopírování s tím, že chci, aby kopírování každého souboru se provedlo celé nezastavilo se na chybě.
Byla to data, která byla bez záloh.Pokud jsou nějaká data úmyslně ze záloh vynechaná, pak bych neočekával, že je budu potřebovat vracet do hry hrabáním se ve špatném disku. Ale samozřejmě přeju hodně štěstí.
ddrescue nesluzi na zachranu dat, ale na kopiu suboru/zariadenia s vadnymi sektormi. Pracuje tak, ako pracuje preto, ze je to upraveny program dd. Clovek, ktory zachranu robi, musi uvazit, ci je vhodne ho pouzit na cely disk alebo nie.Asi jste
ddrescue
nikdy nepoužil. Protože první věta v dokumentaci v části Algorithm je
GNU ddrescue is not a derivative of dd, nor is related to dd in any way except in that both can be used for copying data from one device to another. The key difference is that ddrescue uses a sophisticated algorithm to copy data from failing drives causing them as little additional damage as possible.
ddrescue
beží od úterý večera. V současnosti je ve fázi "spliting" a ještě mu zbývá cca 3000 bloků "/" který má splitnout.
A vzhledem k tomu že jedu na dovču, tak se moc už tomu věnovat nebudu, než se vrátím, ale zkouším si udělat nějakou statistiku, třeba histogram velikosti badblocks, nebo tabulku mapu rozložení. Log file vyprodukuje # Rescue Logfile. Created by GNU ddrescue version 1.17 # Command line: ddrescue -d -l 50000 /dev/sde oprava logfile # current_pos current_status 0x11EEA95CC00 / # pos size status 0x00000000 0x0A370000 + 0x0A370000 0x00000200 - 0x0A370200 0x00000C00 + 0x0A370E00 0x00000200 - 0x0A371000 0x0085F000 +do LO Calcu se v pohodě dá importnout, ale všechna Hex čísla bere jako stringy a nejsem schopen je přetočit na čísla aby se daly sčítat. Nevíte jak?
/mnt/test/oprava
, to je obraz celého disku. Mount mi funguje. mount -o loop,offset=1048576 /mnt/test/oprava /mnt/cilAle pro
xfs_check device
potřebuji device?
kpartx -l -v oprava mount: could not find any device /dev/loop#Bad address can't set up loopsamozřejmě
oprava
je image disku. /dev/loop
existuje, ale neexistuje loopX
jako oddíl a ani /dev/mapper/loop0p1_part1
se nevytvoří. (s offsetem stále disk namountuji)
Tiskni Sdílej: