abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 17:02 | Pozvánky

Přijďte si popovídat o open source obecně a openSUSE konkrétně s dalšími uživateli a vývojáři. Oslava nového vydání openSUSE Leap se uskuteční 16. prosince od 17:00 v nových prostorách firmy SUSE v Praze. K dispozici bude nějaké občerstvení a DVD pro ty, kdo je sbírají nebo ještě mají mechaniku. Po párty v kanceláři se bude pokračovat v některé z hospod v okolí.

Miška | Komentářů: 7
dnes 14:55 | Zajímavý software

Byla vydána verze Alpha 1.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS. Podporovány jsou hodinky LG G Watch, LG G Watch Urbane, Asus ZenWatch 2 a Sony Smartwatch 3. Ukázka ovládání hodinek na YouTube. Jaroslav Řezník přednášel o AsteroidOS na chytrých hodinkách (videozáznam) na letošní konferenci OpenAlt.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:30 | Zajímavý software

Byly uvolněny zdrojové kódy známé rogue-like hry DoomRL. Počátky hry jsou v roce 2002. Je napsána ve FreePascalu a zdrojový kód je nyní k dispozici na GitHubu pod licencí GNU GPL 2.0. Autor pracuje na nové hře Jupiter Hell, která je moderním nástupcem DoomRL a na jejíž vývoj shání peníze prostřednictvím Kickstarteru.

Blaazen | Komentářů: 0
dnes 13:15 | Pozvánky

Přijďte s námi oslavit vydání Fedory 25. Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd. Release Party se bude konat 16. prosince v prostorách společnosti Etnetera. Na party budou volně k dispozici také propagační materiály, nová DVD s Fedorou 25 a samozřejmě občerstvení. Přednášky budou probíhat v češtině. Pro více informací se můžete podívat na web MojeFedora.cz. Jen připomínám, že tentokrát jsme zavedli

… více »
frantisekz | Komentářů: 0
včera 16:38 | Komunita

Byly zveřejněny videozáznamy přednášek a workshopů z letošní konference OpenAlt konané 5. a 6. listopadu v Brně. K videozáznamům lze přistupovat ze stránky na SuperLectures nebo přes program konference, detaily o vybrané přednášce nebo workshopu a dále kliknutím na ikonku filmového pásu. Celkově bylo zpracováno 65 hodin z 89 přednášek a workshopů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:30 | Komunita

Bylo oznámeno, že bude proveden bezpečnostní audit zdrojových kódů open source softwaru pro implementaci virtuálních privátních sítí OpenVPN. Audit provede Matthew D. Green (blog), uznávaný kryptolog a profesor na Univerzitě Johnse Hopkinse. Auditována bude verze 2.4 (aktuálně RC 1, stabilní verze je 2.3.14). Audit bude financován společností Private Internet Access [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 06:00 | Komunita

Na YouTube byl publikován Blender Institute Reel 2016, ani ne dvouminutový sestřih z filmů, které vznikly za posledních 10 let díky Blender Institutu. V institutu aktuálně pracují na novém filmu Agent 327. Dění kolem filmu lze sledovat na Blender Cloudu. Videoukázka Agenta 327 z června letošního roku na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:02 | Zajímavý článek

Minulý týden byly vydány verze 1.2.3 a 1.1.7 webového poštovního klienta Roundcube. V oznámení o vydání bylo zmíněno řešení bezpečnostního problému nalezeného společností RIPS a souvisejícího s voláním funkce mail() v PHP. Tento týden byly zveřejněny podrobnosti. Útočník mohl pomocí speciálně připraveného emailu spustit na serveru libovolný příkaz. Stejně, jak je popsáno v článku Exploit PHP’s mail() to get remote code execution z roku 2014.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 16:00 | Nová verze

Byla vydána verze 0.98 svobodného nelineárního video editoru Pitivi. Z novinek lze zmínit například přizpůsobitelné klávesové zkratky. Videoukázka práce s nejnovější verzí Pitivi na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
8.12. 15:00 | Zajímavý software

Stop motion je technika animace, při níž je reálný objekt mezi jednotlivými snímky ručně upravován a posouván o malé úseky, tak aby po spojení vyvolala animace dojem spojitosti. Jaký software lze pro stop motion použít na Linuxu? Článek na OMG! Ubuntu! představuje Heron Animation. Ten bohužel podporuje pouze webové kamery. Podpora digitálních zrcadlovek je začleněna například v programu qStopMotion.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (23%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 809 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: Akcelerace myši podobně jako ve Windows

12.12.2014 22:03 Lukfi | skóre: 3
Akcelerace myši podobně jako ve Windows
Přečteno: 914×
Ahoj, přišel jsem vás požádat o pomoc se záludným problémem. Rozhodl jsem se provozovat dual boot, Windows a Ubuntu na jednom stroji, ale nedaří se mi v Linuxu trefit nastavení myši. GNOME Shell nabízí pouze jedno šoupátko na rychlost ukazatele; já ale ve Windows používám volbu "Zvýšit přesnost ukazatele" (Enhance pointer precision) neboli akceleraci. Na zahraničních fórech jsem typicky našel postupy, jak akceleraci vypnout. Já bych ale naopak chtěl mít akceleraci zapnutou a maximálně se přiblížit k nastavení, na které jsem zvyklý z Windows. Zatím jsem se dozvěděl o existenci xinput a xset a že akcelerace se dá nějak nastavit, viz tu. Otázka tedy zní, jaké hodnoty použít? Dá se takto specifikovat akcelerační křivka, jako to je ve Windows nebo v Mac OS X, nebo to umí jen dva stavy, že pod určitou mez myš akcelerovaná není a nad threshold ano? Předem díky za postřehy.

Odpovědi

13.12.2014 08:00 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows
Z manuálu k xset:

If the `threshold' parameter is provided and 0, the `acceleration' parameter will be used in the exponent of a more natural and continuous formula, giving precise control for slow motion but big reach for fast motion, and a pro- gressive transition for motions in between. Recommended `acceleration' value in this case is 3/2 to 3, but not limited to that range.

Takže je možné specifikovat threshold, tak jak je popsáno na odkazovaném fóru, a nebo threshold nastavit na 0 - pak žádný threshold neexistuje a akcelerační křivka se specifikuje pomocí určení exponentu. Ostatně, všechno tohle je to popsané v tom odkazu, případně v manuálu. Bohužel, vícebodové akcelerační křivky X11 nejspíš neumí, ostatně nedokážu si představit jejich využití (asi mám malou představivost).

Jak ale srovnat nastavení mezi Windows a X11 tak, aby se oboje chovalo naprosto stejně, netuším. Připadá mi to zbytečné, vzhledem k tomu že se ta prostředí (minimálně zmiňovaný GNOME Shell a Windows) ovládají úplně jinak. Záleží na DPI monitoru i té myši. Nevím co používáte na nastavování té "akcelerační křivky" ve Windows, ale jestli je to trochu sofistikovanější, mohlo by to být schopné vyplivnout ten exponent, nebo alespoň hraniční hodnoty podle kterých se dá k exponentu dopočítat.

Jinak, systémy jsou to prostě jiné, dokonalé to nikdy nebude. To by asi vyžadovalo nějaké netriviální testování skutečné, fyzické polohy myši na stole v obou OS za pomoci webkamer a počítačového vidění :-)
13.12.2014 08:53 Lukfi | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows
Prostředí se ovládají jinak, ale myší člověk dělá stále stejné úkony. Zvlášť když pracuje se stejným softwarem. Ve Windows používám standardní nastavení, ale jak jsem zjistil během googlení, než jsem se šel zeptat sem, v pozadí za tím je křivka definovaná maticí hodnot kdesi v registrech. To s tím dopočítáním exponentu není zlý nápad, jenom kdybych ten návod dokázal najít znova :) Chápu, že napodobit chování zcela přesně je nemožné, ale dost se divím, že se tím ještě nikdo nezabýval. Každopádně díky za odpověď, ještě si pohraju s tím xsetem.
13.12.2014 11:11 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows
Budoucí Xorg a Gnome zřejmě přejdou na libinput, takže někdo se tím zabývá.
13.12.2014 14:25 lertimir | skóre: 58 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows
Jenže to je něco jiného. Zapracování DPI způsobí, že geometrický posun myši provede "stejnou" geometrickou na monitoru nezávisle na jeho DPI. Podle mne, to o čem mluví tazatel, je akcelerace pohybu kurzoru myši v závislosti na rychlosti (připadně jiném paramatru) pohybu fyzické myši. Třeba tak, že pokud se pohybuji pomalu budou pohyby kurzoru pomalejší/přesnější, a pokud rychle tak pohyb je akcelerovaný a to tím více čím je pohyb rychlejší. např dokážu si představit přepočítávací tabulku, kdy pokud se mi myš pohybuje třeba do 3mm/sec tak mám 2 impulzy myši na pixel, mezi 3-5mm/sec 1 impulz, mezi 5-8mm/s 2pixely na impul. mezi 8-10mm/s 3 pixely, atd. křivka by se dala nadefinovat.

Např. můj zobrazovač z dvou monitorů má vodorovně přes 3500 pixelů a asi 87cm délky. obsloužit plochu tak, abych vodorovně nemusel s myší pohybovat dále než cca 3-4cm a přitom jsem měl dostatečnou přesnost na běžné trefování na objekty cca 5x5 pixelů a při kreslení v inkscape měl přesnost na úrovni pixelu bylo možné jen s pečlivým nastavením prahu akcelerace a HW přepínáním rozlišení myši tlačítkem na myši. Mít nastavení, kdy pomalé pohyby jsou přesné, a s rychlostí pohybu se akcelerace silně zvyšuje by bylo fajn. musím se podívat na tu regulaci exponentu. to by mohlo být řešení.
13.12.2014 15:58 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows
Není to to samé, ale smyslem přechodu na libinput je sjednotit rozhraní. Například touchpady mají jiné než myši, a proto se do toho grafická rozhraní moc nehrnula. Asi jsem měl dát odkaz jinam.
13.12.2014 16:16 lertimir | skóre: 58 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows
To je jistě velmi dobře. Mit přechod přes abstraktní rovinu, kde se různá rozhraní sjednotí, má i větší význam jednak s high DPI zobrazovači a i se zařízeními jako trackbally a desktop touchpady.
13.12.2014 15:06 haha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows
Ja jsem rad ze ji mam vyplou, protoze pri stejne akci ujedu pokazde na podlozce mysi stejnou vzdalenost. A ne ruznou v zavislosti na tom jak rychle hybu mysi. To widlacke "zvyseni presnosti" mi spis prijde naprosto unlogic. Proto prvni co v systemu nastavuji je "xset m 0".
13.12.2014 20:34 Lukfi | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows
Naopak je to velice logické. Při pomalých pohybech mám k dispozici maximální přesnost, zatímco krátkým škubnutím přejedu rychle celou obrazovku, aniž bych musel dlouze cestovat po podložce. Nastavení bez akcelerace je vždycky buď, a nebo.
13.12.2014 23:28 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows
pokud by jsi nainstaloval Xfce prostredi, tak tam jde nastavit citlivost i akcelerace :)
14.12.2014 08:49 Lukfi | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows
Díky za postřeh, ale Xfce používat nechci. Zatím to vidím tak, že si holt na trochu jiné chování zvyknu. 'Bigger fish to fry' :)
14.12.2014 12:42 lertimir | skóre: 58 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows
Ono by ti to také nepomohlo. Veškeré okenní prostředí (KDE, Gnome, XFCE, LDXE a další) jsou nadstavba na Xorg. Nemají jinou funkcionalitu na základě oken než má Xorg. Takže ty parametry v XFCE jsou jen grafický prostředek pro nastavení parametrů Xorg, tedy prahu citlivosti a zrychlení. A zřejmě to vypadá že takto není možné nastavit práh 0 a tím aktivovat to exponencialní zrychlení.
Josef Kufner avatar 14.12.2014 13:55 Josef Kufner | skóre: 66
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows
Oba tyto parametry lze nastavit pomocí xset i bez XFCE:
xset m [acc_mult[/acc_div] [thr]]
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
pepe_ avatar 14.12.2014 02:14 pepe_ | skóre: 46
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows

https://wiki.archlinux.org/index.php/Mouse_acceleration

 

ps: stále nefunguje ikona insert/edit link a místo ní se otevře webová stránka se zdrojovým kódem :(

pepe_ avatar 14.12.2014 15:29 pepe_ | skóre: 46
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows

Pro mne ideální :    xset m 2.5 0.8

 

2.5 akcelerace a 0.8 rychlost

17.7. 11:05 hasaaak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows
Ahoj, mám dotaz k tomu příkazu xset m 0. Používám teď aktuálně Ubuntu 16.04 LTS, kde je v defaultu vysoká - pro mě nepříjemná akcelerace myši. Příkaz xset m 0 můj problém vyřešil, ovšem když komp restartuju, nastavení se vždy vrátí zpět a já to musím po každém startu PC znova nastavovat. Lze nějak nastavit, aby bylo nastavení trvalé? Díky
17.7. 11:27 Brad | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows
Je to hodně staré vlákno, takže takhle: Když ještě nebylo systemd, tak to šlo přidat do init scriptu (how to run a shell script at startup), ale jelikož dneska máme "ten slavný" systemd, tak nevím, tam to bude asi složitější (možná nějak takhle managing linux daemons init scripts) - ale třeba někdo bude vědět přesněji.
17.7. 11:57 Peter Golis | skóre: 53 | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows
Spúšťanie programov pre xwindows mimo grafického sedenia nešlo týmto spôsobom bez ohľadu či init bol system-d, upstart alebo sys-v. Skôr by som odporučil zapnúť si nastavovátko grafiky (unity control panel) a pohľadať vlastnosti myši.
19.7. 15:48 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace myši podobně jako ve Windows
Nejlépe tak, že to nastavíte přímo ve vašem DM (tedy v nastavení systému v Unity). Pokud to nejde nebo to chcete dělat pomocí xset, tak přidáním desktop souboru na správné místo.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.