Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
2015-02-06 09:41:25,678 INFO [main] stencyl.sw.Launcher: Current Working Directory: /home/sam/.local/share/stencyl
2015-02-06 09:41:25,679 INFO [main] stencyl.sw.Launcher: Invoked with arguments: []
A to je vše, pročež už to vzdávám. (Vůbec nic po úspěšné instalaci úšpěšné nefungovalo... :D) Podaří-li se instalace, nepodaří se spuštění... :D Chci jen neřešit GUI - poněvadž já umím především s DirectX. (Co se GUI týče, ocenil bych klikací akci - logiku jsem sto udělat v Lue, LISPU, D/D2, C++, K, ...) A navíc skutečně jen 2D - nepotřebuji tedy dělo typu Unity. Nevíte, co by mohlo fungovat s Nvidia a Arch Linuxem? (Bez instalace desktopu atd.) Zkusil jsem: Maratis, Stencyl, MOAI, Blitwizard (nechtěl se spustit), LÖVE (OpenGL - modul v X), Cocos2d-x (příliž velké na instalaci - verze pro 2 IDE selhaly - pak už jsem na to kašlal), Lavgine (chybějící balík bych musel řešit z jiného repozitáře a řešit lavinu berrorů), ... Ovšem pokud mi napíšete, že to nejde bez týdnů řešení proč to ono nefunguje, tak holt mám smůlu... :D Chci moc, chcili po nainstalování programu, aby tento program běžel?
Xlib: extension "GLX" missing on display ":0".
Xlib: extension "GLX" missing on display ":0".
Could not set video mode: GLX is not supported
Error: [string "boot.lua"]:332: Could not set window mode
stack traceback:
[C]: in function 'assert'
[string "boot.lua"]:332: in function <[string "boot.lua"]:241>
[C]: in function 'xpcall'
Xlib: extension "GLX" missing on display ":0".
Could not set video mode: GLX is not supported
Xlib: extension "GLX" missing on display ":0".
bumblebee
...
scummvm
- kdo ví co ještě... Čily mohu si akorát vybrat, co nebude fungovat? :D
bumblebee
a funguje to - nemohu si to takto nechat? Potřebuji jen změnit rozlišení - vše mi tu již funguje! (Nechci to měnit - jen rozlišení... :D)
(WW) warning, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown.
[ 9.865] (EE) systemd-logind: failed to get session: PID 281 does not belong to any known session
[ 10.629] (EE) Failed to initialize GLX extension (Compatible NVIDIA X driver not found)
bumblebee
to vyřešil! Koukám ale, že to není programový engine - jen jakýsi interpret. No hlavně, že už to běží - nyní to budu studovat... :D (S LibGL by měly jít nyní i jiné enginy když-tak!)
Tiskni Sdílej: