Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
route -n Směrovací tabulka v jádru pro IP Adresát Brána Maska Přízn Metrik Odkaz Užt Rozhraní 10.0.0.0 0.0.0.0 255.255.255.0 U 0 0 0 eth0 172.16.0.1 10.0.0.142 255.255.255.255 UGH 0 0 0 eth0 ping 172.16.0.1 PING 172.16.0.1 (172.16.0.1) 56(84) bytes of data. 64 bytes from 172.16.0.1: icmp_req=1 ttl=64 time=0.710 ms ok je dostupny sudo ip route add 172.16.1.1/32 via 172.16.0.1 RTNETLINK answers: No such process proc?vim ze se mu nelibi, ze nemam tu 172.kovou adresu na interfejsu (kde mam jen tu 10tkovou) a rve error, spis by me zajimalo proc to neni mozny, kdyz ten server pinguju?
ip route add 172.16.1.1/32 via 192.168.whatever
sudo ip route add 172.16.1.1/32 via eth0(nebo 10.0.0.142)Tim rikas, ze adresa 172.16.1.1 je dostupna za rozhranim eth0(za branou 10.0.0.142). RIP, a OSFP jsou dynamicke routovaci protokoly, ktere zanaseni cest resi automaticky.
PC1 | PC2(neni zde NAT) | PC3 |eth0 (eth1)| ja(10.0.0.139) -> |10.0.0.141 172.16.0.1| -> (172.16.1.1) /24 | /24 /24 | /24
Je-li to takhle, tak jste se jako gateway neměl snažit použít 172.16.0.1, ale tu adresu PC2, kterou vidíte, tedy 10.0.0.141. Pak pakety z PC1 na 172.16.1.1 opravdu dorazí do cíle (pokud není na PC2 zakázaný forwarding nebo je nezahodí nějaký filtr po cestě).
Jenže, jak je v podobných případech časté, problém nebude v cestě tam, ale v cestě zpátky. Se správně nastavenou gatewayí se sice váš paket dostane až na PC3, ale PC3 nejspíš nebude vědět, kudy poslat odpověď, protože adresa 10.0.0.139 mu nic neříká (a nejspíš ani tomu, kdo je mezi PC2 a PC3). Pokud vyřešíte i opačný směr, tak to fungovat bude a žádný NAT k tomu potřeba není.
Tiskni Sdílej: