abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 14:55 | Zajímavý projekt

Vyšlo piate číslo Magazínu KPI — webového časopisu Katedry počítačov a informatiky Technickej univerzity v Košiciach. V čísle sú články o vizualizácii dát v jazyku Python, nástroji Docker, a použití protokolu MQTT.

sergejx | Komentářů: 1
včera 10:44 | Nová verze

Po dvou a půl měsících vývoje od vydání verze 5.0 byla vydána nová verze 5.1 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové označením Betty bylo vybráno na počest americké jazzové zpěvačky Betty Carter.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.2. 16:11 | Bezpečnostní upozornění

V Linuxu byla nalezena bezpečnostní chyba CVE-2019-8912. Jedná se o vážnou (CVSS v3.0: 9.8) bezpečnostní chybu typu CWE-416: Use After Free v crypto/af_alg.c. Chyba byla nalezena pomocí detektoru chyb při práci s pamětí KASAN (Kernel Address Sanitizer).

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
21.2. 11:11 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že další vydání SeaMonkey se zdrží. Infrastruktura projektu SeaMonkey prochází mnoha změnami. Důvodem je požadavek na nezávislost na infrastruktuře Firefoxu do konce roku, protože jeho vývoj nebude SeaMonkey následovat ve stejném tempu a rozdíly jsou moc veliké. Bohužel se při těchto přesunech nepodařilo udržet vše ve funkčním stavu a tak není možné sestavovat a vydávat nové verze SeaMonkey.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 16:55 | Bezpečnostní upozornění

V Drupalu byla nalezena vysoce kritická zranitelnost PSA-2019-02-19. Podrobnosti a opravy 8.5.x a 8.6.x budou zveřejněny dnes mezi 19:00 a 23:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
20.2. 16:33 | Zajímavý projekt

Mozilla.cz informuje o stavu češtiny v projektu Common Voice. Projekt Common Voice sbírá hlasová data, na základě kterých bude možné trénovat modely a software pro rozpoznávání řeči. Aktuálně je nutné rozšířit počet vět v datové sadě a alespoň 5 tisíc vět musí být ručně ověřených několika lidmi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 16:22 | Nová verze

Byla vydána nová vývojová verze datového formátu a souvisejících nástrojů Relational pipes. Hlavní novinkou verze v0.10 je nástroj relpipe-tr-guile, který díky GNU Guile umožňuje filtrovat a transformovat relační data pomocí výrazů jazyka Scheme.

xkucf03 | Komentářů: 0
20.2. 00:33 | Bezpečnostní upozornění

CSIRT.CZ upozorňuje na kritickou zranitelnost ve WordPressu umožňující vzdálené spuštění libovolného kódu. Prakticky se jedná o kombinací dvou různých zranitelností (Directory Traversal a Local File Inclusion), pro jejichž úspěšné zneužití musí útočník získat v rámci instance WordPressu alespoň oprávnění autora.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
19.2. 17:33 | Nová verze

Po dvou a půl letech od vydání verze 5.0.0 byla oficiálně vydána nová major verze 6.0.0 správce digitálních fotografií a nově i videí digiKam (digiKam Software Collection). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení. Ke stažení je také balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
19.2. 00:44 | Komunita

Do 2. dubna se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 20. května do 20. srpna 2019, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Máte v desktopovém prostředí zapnutou zvukovou znělku po přihlášení se do systému?
 (8%)
 (1%)
 (90%)
 (1%)
Celkem 391 hlasů
 Komentářů: 11, poslední 14.2. 07:59
Rozcestník

Dotaz: OpenGL hry: poskozene textury, malo fps

7.9.2003 11:14 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Přečteno: 164×
Zdarec, mám natažený modul glx v /etc/XF86Config a vůbec si myslím, že je všechno v pořádku, dále Radeon 7000, Slackware 9, XFree 4.3.0. Podpora OpenGL, Mesa a DRI by měla být zakompilovaná, aspoň jsem o tom přesvědčen. Když pustím glxgears, dosahuje to hodnot

1324 frames in 5.0 seconds = 264.800 FPS
1600 frames in 5.0 seconds = 320.000 FPS
1700 frames in 5.0 seconds = 340.000 FPS
1300 frames in 5.0 seconds = 260.000 FPS
1300 frames in 5.0 seconds = 260.000 FPS

Není to málo? Potom spustím TORCS: netexturuje a ani se nerozjedu, zobrazuje se '1 fps'. Cube: to samé (5 fps). Co nemám kde nastavené? Podotýkám, že např. chromium a tuxracer jedou jak blesk. HW nároky k TORCS ani Cube jsem nějak nenašel, ale myslím, že s tím problém není (512 RAM, Athlon 1600+).
Díky,
--vo
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress

Odpovědi

7.9.2003 11:33 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Prostě nefunguje ti HW opengl, běží ti to pouze softwarově. Viz moje
[petr@soban ~]$ glxgears
13881 frames in 5.0 seconds = 2776.200 FPS
17252 frames in 5.0 seconds = 3450.400 FPS
17166 frames in 5.0 seconds = 3433.200 FPS
17316 frames in 5.0 seconds = 3463.200 FPS
17222 frames in 5.0 seconds = 3444.400 FPS
17347 frames in 5.0 seconds = 3469.400 FPS
17227 frames in 5.0 seconds = 3445.400 FPS

grafika nvidia GF4 TI4200 :-)
7.9.2003 11:36 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Sakra, to by mě nenapadlo! :-( Tak to je potom zrada. Myslel jsem, že když natáhnu moduly v konfiguráku XFree, tak je vymalováno. To mě teda dostalo... --vo
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
7.9.2003 15:32 goldenfish | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
zdravim:/#,
ldd $(which glxgears);
a mrkni se co ti to taha za knihovny, pripadne udelat linky na akcelerovany knihovny. pred nejakym casem mi toto pomohlo s TNT2.bez zaruky.
by goldenfish
7.9.2003 19:04 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Díky, ale tady se nechytám:

libGL.so.1 => /usr/lib/libGL.so.1 (0x40026000)
libXext.so.6 => /usr/X11R6/lib/libXext.so.6 (0x4009a000)
libX11.so.6 => /usr/X11R6/lib/libX11.so.6 (0x400a8000)
libpthread.so.0 => /lib/libpthread.so.0 (0x4016f000)
libm.so.6 => /lib/libm.so.6 (0x401c1000)
libc.so.6 => /lib/libc.so.6 (0x401e4000)
libdl.so.2 => /lib/libdl.so.2 (0x40317000)
/lib/ld-linux.so.2 => /lib/ld-linux.so.2 (0x40000000)

Jak poznám akcelerované nebo co vlastně s tím?
Díky,
--vo
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
7.9.2003 21:01 svaca | skóre: 38
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Musis si stahnout z http://www.xfree86.org/~alanh/ ovladace pro kernel, takze v pripade Slacku9 linux-drm-4.3.0-kernelsource.tar.gz a to je vse. Pak musis mit pouze v XF86Config jako driver uvedeny "ati" nebo "radeon" a taky si nastav prava na DRI pro ostatni uzivatele, jinak ti to bude chodit pouze pod rootem.
Never give up ! Stay ATARI !
7.9.2003 21:05 svaca | skóre: 38
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Ze ti funguje dri, zjistis tak, ze v X si spustis konzoli a napises glxinfo, vypise se ti informace a a zacetku je napsano Direct rendering: Yes (ve tvem pripade tam bude asi NO) Nebo spustis X, prepnes do konzole a das vypis kernelu: dmesg. Na konci je info, zda se nahral DRI.
Never give up ! Stay ATARI !
8.9.2003 13:02 michal
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
nazdar mam to same ... a mam tnt2, a sem presvedcen ze openGL mi jede (pochybuju ze q3 bych vyhnal na 60-80fps sw), procik mam durona 800, 256mb, tnt2pro 32mb

2387 frames in 5.0 seconds = 477.400 FPS
2486 frames in 5.0 seconds = 497.200 FPS
2514 frames in 5.0 seconds = 502.800 FPS
1960 frames in 5.0 seconds = 392.000 FPS
torcs se uz probiralo, na newsech, lidi co to zkouseli jim to slo taky cukane, a kdo rikal ze to zkompiloval a behalo mu to jako blesk se neak uz potom nevyjadril...

ps> kdyby jsi to nahodou rozbehal over 40fps ... tak napis jak ... diky
8.9.2003 18:26 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
Už to tahám. Byl jsem ale stoprocentně přesvědčený, že jsou tam standardně; všude se to píše! Jak to mám kdesi najít? Já jsem to poctivě hledal, ati.com nic a na schneider-digital.de je to jenom pro Fire karty. Zatím díky, ozvu se s výsledkem. --vo
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.