abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 16:22 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání Waylandu a Westonu 1.12.0 oznámil Bryce Harrington (Samsung) vydání Waylandu 1.13.0 a Westonu 2.0.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:37 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Cloudflare (Wikipedie) na svém blogu potvrdila bezpečnostní problém s její službou. V požadovaných odpovědích od reverzní proxy byla odesílána také data z neinicializované paměti. Útočník tak mohl získat cookies, autentizační tokeny, data posílaná přes HTTP POST a další citlivé informace. Jednalo se o chybu v parsování HTML. Zneužitelná byla od 22. září 2016 do 18. února 2017. Seznam webů, kterých se bezpečnostní problém potenciálně týká na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 08:22 | Nová verze

Byla vydána první beta verze Ubuntu 17.04 s kódovým názvem Zesty Zapus. Ke stažení jsou obrazy Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu GNOME, Ubuntu Kylin, Ubuntu Studio a Xubuntu. Dle plánu by Ubuntu 17.04 mělo vyjít 13. dubna 2017.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
23.2. 17:53 | Bezpečnostní upozornění

Google na svém blogu věnovaném počítačové bezpečnost informuje o nalezení "reálného" způsobu generování kolizí hašovací funkce SHA-1. Podrobnosti a zdrojové kódy budou zveřejněny do 90 dnů. Již dnes lze ale na stránce SHAttered nalézt 2 pdf soubory, jejichž obsah se liší a SHA-1 otisk je stejný (infografika).

Ladislav Hagara | Komentářů: 33
23.2. 17:51 | Nová verze

Vyšla nová verzia open source software na správu a automatizáciu cloudových datacentier Danube Cloud 2.4. Danube Cloud je riešenie postavené na SmartOS, ZFS, KVM a zónach. Obsahuje vlastnosti ako integrovaný monitoring, DNS manažment, zálohy, a samozrejme rozsiahlu dokumentáciu.

dano | Komentářů: 7
23.2. 17:46 | Pozvánky

V Plzni se 3. až 5. března 2017 uskuteční AIMTEChackathon. Je to akce pro vývojáře, grafiky, webdesignéry i veřejnost. Akci provází zajímavé přednášky IT odborníků. Více o programu a možnosti přihlášení na stránkách akce.

cuba | Komentářů: 0
23.2. 01:00 | Nová verze

Známý šifrovaný komunikátor Signal od verze 3.30.0 již nevyžaduje Google Play Services. Autoři tak po letech vyslyšeli volání komunity, která dala vzniknout Google-free forku LibreSignal (dnes již neudržovaný). Oficiální binárky jsou stále distribuované pouze přes Google Play, ale lze použít neoficiální F-Droid repozitář fdroid.eutopia.cz s nezávislými buildy Signalu nebo oficiální binárku stáhnout z Google Play i bez Google účtu

… více »
xm | Komentářů: 8
22.2. 23:14 | Nová verze

Po třech týdnech od vydání první RC verze byla vydána první stabilní verze 17.01.0 linuxové distribuce pro routery a vestavěné systémy LEDE (Linux Embedded Development Environment), forku linuxové distribuce OpenWrt. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dotazy v diskusním fóru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
22.2. 17:28 | Bezpečnostní upozornění

Byly zveřejněny informace o bezpečnostní chybě CVE-2017-6074 v Linuxu zneužitelné k lokální eskalaci práv. Jde o chybu v podpoře DCCP (Datagram Congestion Control Protocol). Do linuxového jádra se dostala v říjnu 2005. V upstreamu byla opravena 17. února (commit). Bezpečnostní chyba byla nalezena pomocí nástroje syzkaller [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 16
22.2. 15:00 | Zajímavý software

Společnost Valve vydala novou beta verzi SteamVR. Z novinek lze zdůraznit oficiální podporu Linuxu. Další informace o podpoře této platformy pro vývoj virtuální reality v Linuxu v diskusním fóru. Hlášení chyb na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (13%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 709 hlasů
 Komentářů: 66, poslední 22.2. 18:57
    Rozcestník

    Dotaz: OpenGL hry: poskozene textury, malo fps

    7.9.2003 11:14 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Přečteno: 163×
    Zdarec, mám natažený modul glx v /etc/XF86Config a vůbec si myslím, že je všechno v pořádku, dále Radeon 7000, Slackware 9, XFree 4.3.0. Podpora OpenGL, Mesa a DRI by měla být zakompilovaná, aspoň jsem o tom přesvědčen. Když pustím glxgears, dosahuje to hodnot

    1324 frames in 5.0 seconds = 264.800 FPS
    1600 frames in 5.0 seconds = 320.000 FPS
    1700 frames in 5.0 seconds = 340.000 FPS
    1300 frames in 5.0 seconds = 260.000 FPS
    1300 frames in 5.0 seconds = 260.000 FPS

    Není to málo? Potom spustím TORCS: netexturuje a ani se nerozjedu, zobrazuje se '1 fps'. Cube: to samé (5 fps). Co nemám kde nastavené? Podotýkám, že např. chromium a tuxracer jedou jak blesk. HW nároky k TORCS ani Cube jsem nějak nenašel, ale myslím, že s tím problém není (512 RAM, Athlon 1600+).
    Díky,
    --vo
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress

    Odpovědi

    7.9.2003 11:33 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Prostě nefunguje ti HW opengl, běží ti to pouze softwarově. Viz moje
    [petr@soban ~]$ glxgears
    13881 frames in 5.0 seconds = 2776.200 FPS
    17252 frames in 5.0 seconds = 3450.400 FPS
    17166 frames in 5.0 seconds = 3433.200 FPS
    17316 frames in 5.0 seconds = 3463.200 FPS
    17222 frames in 5.0 seconds = 3444.400 FPS
    17347 frames in 5.0 seconds = 3469.400 FPS
    17227 frames in 5.0 seconds = 3445.400 FPS
    
    
    grafika nvidia GF4 TI4200 :-)
    7.9.2003 11:36 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Sakra, to by mě nenapadlo! :-( Tak to je potom zrada. Myslel jsem, že když natáhnu moduly v konfiguráku XFree, tak je vymalováno. To mě teda dostalo... --vo
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    7.9.2003 15:32 goldenfish | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    zdravim:/#,
    ldd $(which glxgears);
    a mrkni se co ti to taha za knihovny, pripadne udelat linky na akcelerovany knihovny. pred nejakym casem mi toto pomohlo s TNT2.bez zaruky.
    by goldenfish
    Pavel Kysilka - www.linuxsoft.cz
    7.9.2003 19:04 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Díky, ale tady se nechytám:

    libGL.so.1 => /usr/lib/libGL.so.1 (0x40026000)
    libXext.so.6 => /usr/X11R6/lib/libXext.so.6 (0x4009a000)
    libX11.so.6 => /usr/X11R6/lib/libX11.so.6 (0x400a8000)
    libpthread.so.0 => /lib/libpthread.so.0 (0x4016f000)
    libm.so.6 => /lib/libm.so.6 (0x401c1000)
    libc.so.6 => /lib/libc.so.6 (0x401e4000)
    libdl.so.2 => /lib/libdl.so.2 (0x40317000)
    /lib/ld-linux.so.2 => /lib/ld-linux.so.2 (0x40000000)

    Jak poznám akcelerované nebo co vlastně s tím?
    Díky,
    --vo
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    7.9.2003 21:01 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Musis si stahnout z http://www.xfree86.org/~alanh/ ovladace pro kernel, takze v pripade Slacku9 linux-drm-4.3.0-kernelsource.tar.gz a to je vse. Pak musis mit pouze v XF86Config jako driver uvedeny "ati" nebo "radeon" a taky si nastav prava na DRI pro ostatni uzivatele, jinak ti to bude chodit pouze pod rootem.
    Never give up ! Stay ATARI !
    7.9.2003 21:05 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Ze ti funguje dri, zjistis tak, ze v X si spustis konzoli a napises glxinfo, vypise se ti informace a a zacetku je napsano Direct rendering: Yes (ve tvem pripade tam bude asi NO) Nebo spustis X, prepnes do konzole a das vypis kernelu: dmesg. Na konci je info, zda se nahral DRI.
    Never give up ! Stay ATARI !
    8.9.2003 13:02 michal
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    nazdar mam to same ... a mam tnt2, a sem presvedcen ze openGL mi jede (pochybuju ze q3 bych vyhnal na 60-80fps sw), procik mam durona 800, 256mb, tnt2pro 32mb

    2387 frames in 5.0 seconds = 477.400 FPS
    2486 frames in 5.0 seconds = 497.200 FPS
    2514 frames in 5.0 seconds = 502.800 FPS
    1960 frames in 5.0 seconds = 392.000 FPS
    torcs se uz probiralo, na newsech, lidi co to zkouseli jim to slo taky cukane, a kdo rikal ze to zkompiloval a behalo mu to jako blesk se neak uz potom nevyjadril...

    ps> kdyby jsi to nahodou rozbehal over 40fps ... tak napis jak ... diky
    8.9.2003 18:26 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Už to tahám. Byl jsem ale stoprocentně přesvědčený, že jsou tam standardně; všude se to píše! Jak to mám kdesi najít? Já jsem to poctivě hledal, ati.com nic a na schneider-digital.de je to jenom pro Fire karty. Zatím díky, ozvu se s výsledkem. --vo
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.