abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 14:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 42.3 linuxové distribuce openSUSE Leap. Jedná se už o třetí vydání, které staví na SUSE Linux Enterprise (SLE). Výchozím jádrem je opět poslední LTS verze, tedy řada 4.4. Podrobnosti v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
dnes 14:30 | Nová verze

Google Chrome 60 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 60.0.3112.78 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube). Opraveno bylo 40 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:33 | IT novinky

Společnosti Adobe, Apple, Facebook, Google, Microsoft a Mozilla společně oznámily konec Flashe. Podpora Flashe oficiálně skončí na konci roku 2020.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
včera 05:55 | Komunita

Před 10 lety, v červenci 2007, se začal prodávat svobodný chytrý telefon Neo 1973 (vnitřní označení GTA01). Za jeho vývojem stáli vývojáři projektu Openmoko (Wikipedie). O rok později bylo možné koupit jejich druhý telefon Neo FreeRunner (GTA02). V roce 2011 byl představena platforma GTA04. Tuto platformu využívá také projekt Neo900, jehož cílem je vývoj nástupce telefonu Nokia N900. Nahlédnutí do historie Openmoko a další informace v článku na Vanille.de [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 23
včera 04:44 | Komunita

Tým Debianu zabývající se reprodukovatelnými sestaveními (Reproducible Builds), tj. kdokoli může nezávisle ověřit, že daný binární .deb balíček vznikl překladem daných zdrojových kódů, oznámil, že 94 % balíčků Debianu lze přeložit a sestavit reprodukovatelně. V únory 2015 to bylo 83 % [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
24.7. 11:22 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že na blogu Mozilly věnovaném bezpečnosti byly zveřejněny výsledky bezpečnostního auditu služby Firefox Accounts, v českých překladech účet Firefoxu, sloužící hlavně k přihlašování k synchronizaci Firefox Sync. Nalezeno bylo celkem 15 bezpečnostních chyb, z toho jedna byla označena jako kritická a tři jako vážné.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.7. 11:00 | Nová verze

Byla vydána první stabilní verze 1.0 svobodného komunikačního softwaru Ring (Wikipedie). Ring, původně SFLphone, je součástí projektu GNU [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
24.7. 06:00 | Zajímavý projekt

Warner Skoch na svých stránkách zveřejnil návod (YouTube) na zhotovení kapesní herní konzole MintyPi. Konzole MintyPi je postavena na Raspberry Pi Zero W a RetroPie. Jako obal slouží plechová krabička od mentolek.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.7. 02:00 | Nová verze

Byl vydán Debian 9.1, tj. první opravná verze Debianu 9 s kódovým názvem Stretch a Debian 8.9, tj. devátá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 9 a Debianu 8 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 38
22.7. 15:50 | Zajímavý článek

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice zveřejnila čtyřiačtyřicetistránkovou výroční zprávu za rok 2016. K dispozici je ve formátu pdf ve vysokém (21,68 MB) a nízkém (7,1 MB) rozlišení. Zpráva byla vytvořena ve Scribusu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (4%)
 (2%)
 (20%)
 (74%)
Celkem 105 hlasů
 Komentářů: 6, poslední dnes 18:53
    Rozcestník

    Dotaz: OpenGL hry: poskozene textury, malo fps

    7.9.2003 11:14 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Přečteno: 163×
    Zdarec, mám natažený modul glx v /etc/XF86Config a vůbec si myslím, že je všechno v pořádku, dále Radeon 7000, Slackware 9, XFree 4.3.0. Podpora OpenGL, Mesa a DRI by měla být zakompilovaná, aspoň jsem o tom přesvědčen. Když pustím glxgears, dosahuje to hodnot

    1324 frames in 5.0 seconds = 264.800 FPS
    1600 frames in 5.0 seconds = 320.000 FPS
    1700 frames in 5.0 seconds = 340.000 FPS
    1300 frames in 5.0 seconds = 260.000 FPS
    1300 frames in 5.0 seconds = 260.000 FPS

    Není to málo? Potom spustím TORCS: netexturuje a ani se nerozjedu, zobrazuje se '1 fps'. Cube: to samé (5 fps). Co nemám kde nastavené? Podotýkám, že např. chromium a tuxracer jedou jak blesk. HW nároky k TORCS ani Cube jsem nějak nenašel, ale myslím, že s tím problém není (512 RAM, Athlon 1600+).
    Díky,
    --vo
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress

    Odpovědi

    7.9.2003 11:33 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Prostě nefunguje ti HW opengl, běží ti to pouze softwarově. Viz moje
    [petr@soban ~]$ glxgears
    13881 frames in 5.0 seconds = 2776.200 FPS
    17252 frames in 5.0 seconds = 3450.400 FPS
    17166 frames in 5.0 seconds = 3433.200 FPS
    17316 frames in 5.0 seconds = 3463.200 FPS
    17222 frames in 5.0 seconds = 3444.400 FPS
    17347 frames in 5.0 seconds = 3469.400 FPS
    17227 frames in 5.0 seconds = 3445.400 FPS
    
    
    grafika nvidia GF4 TI4200 :-)
    7.9.2003 11:36 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Sakra, to by mě nenapadlo! :-( Tak to je potom zrada. Myslel jsem, že když natáhnu moduly v konfiguráku XFree, tak je vymalováno. To mě teda dostalo... --vo
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    7.9.2003 15:32 goldenfish | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    zdravim:/#,
    ldd $(which glxgears);
    a mrkni se co ti to taha za knihovny, pripadne udelat linky na akcelerovany knihovny. pred nejakym casem mi toto pomohlo s TNT2.bez zaruky.
    by goldenfish
    Pavel Kysilka - www.linuxsoft.cz
    7.9.2003 19:04 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Díky, ale tady se nechytám:

    libGL.so.1 => /usr/lib/libGL.so.1 (0x40026000)
    libXext.so.6 => /usr/X11R6/lib/libXext.so.6 (0x4009a000)
    libX11.so.6 => /usr/X11R6/lib/libX11.so.6 (0x400a8000)
    libpthread.so.0 => /lib/libpthread.so.0 (0x4016f000)
    libm.so.6 => /lib/libm.so.6 (0x401c1000)
    libc.so.6 => /lib/libc.so.6 (0x401e4000)
    libdl.so.2 => /lib/libdl.so.2 (0x40317000)
    /lib/ld-linux.so.2 => /lib/ld-linux.so.2 (0x40000000)

    Jak poznám akcelerované nebo co vlastně s tím?
    Díky,
    --vo
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    7.9.2003 21:01 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Musis si stahnout z http://www.xfree86.org/~alanh/ ovladace pro kernel, takze v pripade Slacku9 linux-drm-4.3.0-kernelsource.tar.gz a to je vse. Pak musis mit pouze v XF86Config jako driver uvedeny "ati" nebo "radeon" a taky si nastav prava na DRI pro ostatni uzivatele, jinak ti to bude chodit pouze pod rootem.
    Never give up ! Stay ATARI !
    7.9.2003 21:05 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Ze ti funguje dri, zjistis tak, ze v X si spustis konzoli a napises glxinfo, vypise se ti informace a a zacetku je napsano Direct rendering: Yes (ve tvem pripade tam bude asi NO) Nebo spustis X, prepnes do konzole a das vypis kernelu: dmesg. Na konci je info, zda se nahral DRI.
    Never give up ! Stay ATARI !
    8.9.2003 13:02 michal
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    nazdar mam to same ... a mam tnt2, a sem presvedcen ze openGL mi jede (pochybuju ze q3 bych vyhnal na 60-80fps sw), procik mam durona 800, 256mb, tnt2pro 32mb

    2387 frames in 5.0 seconds = 477.400 FPS
    2486 frames in 5.0 seconds = 497.200 FPS
    2514 frames in 5.0 seconds = 502.800 FPS
    1960 frames in 5.0 seconds = 392.000 FPS
    torcs se uz probiralo, na newsech, lidi co to zkouseli jim to slo taky cukane, a kdo rikal ze to zkompiloval a behalo mu to jako blesk se neak uz potom nevyjadril...

    ps> kdyby jsi to nahodou rozbehal over 40fps ... tak napis jak ... diky
    8.9.2003 18:26 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše OpenGL hry: poskozene textury, malo fps
    Už to tahám. Byl jsem ale stoprocentně přesvědčený, že jsou tam standardně; všude se to píše! Jak to mám kdesi najít? Já jsem to poctivě hledal, ati.com nic a na schneider-digital.de je to jenom pro Fire karty. Zatím díky, ozvu se s výsledkem. --vo
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.