abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:33 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.15 (1.15.1147.36) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit možnost nastavení vlastního pozadí okna, přístup k záložkám z hlavního menu, lepší ovládatelnost v režimu celé obrazovky nebo vyřešení problémů se zvukem v HTML5. Nejnovější Vivaldi je postaveno na Chromiu 65.0.3325.183.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:22 | Nová verze

Node.js Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 10.0.0 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). Verze 10 se v říjnu stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:33 | Nová verze

Neal Cardwell ze společnosti Google oznámil zveřejnění verze 2.0 nástroje pro testování síťového stacku packetdrill. Jde o souhrnné vydání změn z interního vývoje od roku 2013.

Michal Kubeček | Komentářů: 0
včera 13:22 | Zajímavý software

Microsoft na svém blogu oznámil, že správce knihoven pro C++ Vcpkg (VC++ Packaging Tool) lze nově používat také na Linuxu a macOS. Aktuálně je pro Linux k dispozici více než 350 knihoven [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 12:44 | Komunita

Byly zveřejněny exploity na Nintendo Switch a platformu Tegra X1: Fusée Gelée a ShofEL2. Jejich zneužití nelze zabránit softwarovou aktualizací. Na druhou stranu exploity umožní na Nintendo Switch snadno a rychle nainstalovat Linux, viz. ukázka na YouTube. Jenom je potřeba sáhnout na hardware.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.12.0 QEMU (Wikipedie). Přispělo 204 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn. Řešeny jsou také bezpečnostní chyby Meltdown a Spectre.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 00:33 | Komunita

Google zveřejnil seznam 1 264 studentů přijatých do letošního Google Summer of Code. Přehled projektů, studentů, 212 organizací a mentorů je k dispozici na stránkách GSoC.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.4. 23:55 | Nová verze

Oracle vydal verzi 1.0 univerzálního virtuálního stroje GraalVM, který umožňuje běh programů napsaných v jazycích založených na JVM, JavaScript, LLVM bitcode a experimentálně Ruby, R a Python.

razor | Komentářů: 1
24.4. 01:22 | Zajímavý článek

Julia Evans pomocí svých kreslených obrázků proniká do Linuxu a informačních technologií. Vedle ucelených zinů publikuje také jednotlivé kreslené obrázky (RSS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
23.4. 13:22 | Zajímavý software

Jordi Sanfeliu vydal verzi 1.0.0 svého unixového jádra Fiwix (Wikipedie) určeného také pro výuku operačních systémů. Dle článku na OSNews na něm začal pracovat již před více než dvaceti lety. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Stáhnout a vyzkoušet lze živou disketu nebo CD s GNU/Fiwixem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (18%)
Celkem 380 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: OpenArena server - logovani

    27.10.2015 12:17 petrfm | skóre: 23
    OpenArena server - logovani
    Přečteno: 172×
    Ahoj, mozna to sem uplne nepatri, pokud je to mimo misu, tak to smazte. Ale server beha ciste na linuxu, tak to zkousim, protoze je zde urcite par lidi, co tuhle hru nekdy hralo. Mam nainstalovany server, ktery spoustim ve screenu a ktery loguje veskere udalosti do souboru games.log.

    Problem je, ze tam loguje cas jen z aktualni mapy. Cili pocet minut od spusteni mapy. Ja bych ocenil, kdyby se logoval cely cas, abych dokazal dohledat, kdy se konkretni clovek pripojil do hry.

    Da se to nejakym zpusobem dodelat? Co jsem koukal na info o nastavenich, tak tu moznost jsem tam nenasel, ale predpokladam, ze se o to stara nejaky script, kde by stacilo pridat promennou?

    Druhou moznosti by mozna bylo, nechat vypis z obrazovky ukladat do souboru pres rouru a jednou za cas doplnit casovou znacku, pokud to jde.

    Jeste jedna moznost - ten soubor se naplnuje jednou za cas. Prijde mi, ze tak jednou za minutu? Neslo by nejakym bezicim skriptem do nej zapisovat casove znacky? Ze by vzdycky, jakmile se zmeni obsah toho souboru, ten script doplnil casove razitko? To by mi i stacilo. Logy se dopisuji vzdycky na konec souboru, kdyz ho prejmenuju, tak mi to zalozi novy soubor. Bylo by super, kdyby to umelo treba kazdy den prejmenovat log, abych to mel rozdele po dnech a lepe se v tom hledalo.

    Chci mit proste moznost,. jednoduse se kouknout do logu, jestli se nekdo pripojil a hral. Samo, pak se nabizi i dalsi vychytavky, jako moznost nechat si poslat email, ze se nekdo pripojil, pripadne mit moznost zpristupnit ostatnim hracum historii hlasek poslanych pres Say, treba jako vypis, ktery by se dal zobrazit pres WWW stranku, na serveru mi bezi i web s apachem, takze by to asi nebyl problem, exportovat to pres grep do souboru .html v adresari kde mam weby, ale to uz necham na pozdeji :-)

    Diky za pripadny tip, jak na to, P.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza

    Odpovědi

    rADOn avatar 27.10.2015 13:21 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenArena server - logovani
    Jeste jedna moznost - ten soubor se naplnuje jednou za cas. Prijde mi, ze tak jednou za minutu?
    Hra nejspis loguje okamzite, ale standartni knihovna ma vnitrni buffer ktery se vyprazdnuje po zaplneni. Jestli je to ten pripad tak to poznas podle radku utnutych pred koncem.
    Druhou moznosti by mozna bylo, nechat vypis z obrazovky ukladat do souboru pres rouru a jednou za cas doplnit casovou znacku, pokud to jde.
    To by slo, ale je to rizikovy. Standartni chovani je ze kdyz se pajpa zaplni tak se zapisujici proces signalem zastavi. Cili kdyz nestihas nebo mas nejakou chybu v kodu ktery to bude zpracovavat tak si server dost pitomym zpusobem znehybnis. A restartovaci skripty do kterych se dedikovany servery obvykle obaluji si s timhle neporadi. Kdyz bys do toho presto chtel jit, nekde v apachi je uz hotovy pajpovatko ktery by se mozna dalo pouzit.
    Neslo by nejakym bezicim skriptem do nej zapisovat casove znacky?
    Staci cronjob. crontab -e ti pusti editor. Tvuj job bude vypadat takhle:
    */10 * * * * date >> /whereever/it/is/log/games.log
    Zapise casovou znacku kazdych deset minut. Bude ti to sice padat doprostred radku ale na orientaci by to melo stacit. Kdyz by sis chtel hrat s formatovanim v prikazu date tak dej bacha na to ze znak '%' ma v cron jobech vlastni vyznam a musi se escapovat zpetnym lomitkem.
    Bylo by super, kdyby to umelo treba kazdy den prejmenovat log, abych to mel rozdele po dnech a lepe se v tom hledalo.
    Na to je standartni nastroj logrotate. V podstate ti staci kouknout do /etc/logrotate.d/, zkopirovat si nejaky konfigurak, opravit cestu a mas hotovo.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    27.10.2015 23:15 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenArena server - logovani
    Ď. zkusím to :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.