Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".
Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).
Jeste jedna moznost - ten soubor se naplnuje jednou za cas. Prijde mi, ze tak jednou za minutu?Hra nejspis loguje okamzite, ale standartni knihovna ma vnitrni buffer ktery se vyprazdnuje po zaplneni. Jestli je to ten pripad tak to poznas podle radku utnutych pred koncem.
Druhou moznosti by mozna bylo, nechat vypis z obrazovky ukladat do souboru pres rouru a jednou za cas doplnit casovou znacku, pokud to jde.To by slo, ale je to rizikovy. Standartni chovani je ze kdyz se pajpa zaplni tak se zapisujici proces signalem zastavi. Cili kdyz nestihas nebo mas nejakou chybu v kodu ktery to bude zpracovavat tak si server dost pitomym zpusobem znehybnis. A restartovaci skripty do kterych se dedikovany servery obvykle obaluji si s timhle neporadi. Kdyz bys do toho presto chtel jit, nekde v apachi je uz hotovy pajpovatko ktery by se mozna dalo pouzit.
Neslo by nejakym bezicim skriptem do nej zapisovat casove znacky?Staci cronjob. crontab -e ti pusti editor. Tvuj job bude vypadat takhle:
*/10 * * * * date >> /whereever/it/is/log/games.logZapise casovou znacku kazdych deset minut. Bude ti to sice padat doprostred radku ale na orientaci by to melo stacit. Kdyz by sis chtel hrat s formatovanim v prikazu date tak dej bacha na to ze znak '%' ma v cron jobech vlastni vyznam a musi se escapovat zpetnym lomitkem.
Bylo by super, kdyby to umelo treba kazdy den prejmenovat log, abych to mel rozdele po dnech a lepe se v tom hledalo.Na to je standartni nastroj logrotate. V podstate ti staci kouknout do
/etc/logrotate.d/
, zkopirovat si nejaky konfigurak, opravit cestu a mas hotovo.
Tiskni Sdílej: