Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.
Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Zdravím, ako niektorý viete, chcel by som prejsť na Linux (Ubuntu), ale taktiež by som si chcel na Linuxe spraviť VM na ktorom by som mal Win7, kvôli aplikáciam, ktoré sú iba na Windows a niektorým hrám. Preto by som sa chcel spýtať či je možné na VM (kvm/qemu) cez GPU passtrough získať výkon skoro rovnaký ako na bare metal.
Ďalšia otázka, podstatne dôležitejšia, je že či sa dá nastaviť aby môj linux využíval GPU (aby som mal vysoký výkon na playonlinux aplikácie a pod) a v prípade zapnutia VM (Win7) by GPU nahradil iGPU v linuxe a GPU by začala fungovať vo VM (som ochotný strpieť prebliknutie obrazovky a pod ;D ), vo Windowse sa dalo mať 2 GPU spustené, tak, že GPU mi vykreslovala obraz na monitore a iGPU mi vykreslovala "virtuálny monitor (obraz za mojim monitorom), ktorý nebol vidieť" celý návod je možné nájsť v príspevku (dole) na http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2147305/enabling-intel-integrated-graphics-alongside-discrete-graphics-card-quick-sync.html
Tak by ma zaujímalo či sa nedá niečo takéto aj na linuxe, že by ma to prípadne hodilo do "iného monitora" kým by GPU riadila VM, kľudne môžem v tom okne ostať, ide mi len o to, že chcem GPU výkon v linuxe, ale po zapnutí VM ho presmerovať na VM, a aby iGPU riadila linux kým bude VM zapnuté.
DUAL BOOTu sa chcem vyhnúť preto aj robím VM, keby som mal dual boot tak VM je pointless, chcem sa vyhnúť reštartom.
CPU: Intel i5 4670
GPU: Asus EAH6850
iGPU: Intel HD 4600
RAM: 8GB (rozmýšľam nad upgradom na 16)
Ďakujem! ;)
Není nejjednodušší(dosažitelné) řešení zapojit např. výstup integrovaného GPU(HostOS) na MB do jednoho vstupu LCD a výstup z dedikované GPU(GuestOS) do druhého vstupu LCD? Přepínat obraz HostOSu/GuestOSu na ovladacích prvcích LCD.
Po dřívějích (2012) pokusech s GFX passthrough pod XENem a KVM
http://forum.cnews.cz/viewtopic.php?f=3&t=20194&p=326084&hilit=asrock+970#p306611>
http://forum.cnews.cz/viewtopic.php?f=6&t=18292&start=25#p308864
jsem naposledy (2014) zkoušel kombinaci QEMU/KVM/vga_vfio (modifikované Kubuntu 14.04)
http://forum.cnews.cz/viewtopic.php?f=6&t=18292&start=25#p335764
https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=162768
Nepodařilo se mi docílit přiřazení .rom s VGA BIOSem GuestOSu vyhražené GK, takže boot probíhal naslepo, přičemž samotná instalace GuesOSu(Windows) probíhala dočasně nad emulovanou GK. K dlouhodobému posouzení herní použitelnosti (lagy/FPS/...) jsem se vzhledem i k nativně relativně slabému HW (Ath II X4) nevěnoval.
/sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switcha případně co v něm je. Xka sice umí používát více GPU najednou, ale buď musí být každé přiřazené samostatnému screenu (to jsem nikdy nezkoušel) nebo se vytvoří jeden velký virtuální monitor přes Xinerama. Jaká je situace teď bych musel ověřit, ale 3D akcelerace s Xinerama IMHO funguje jen pokud jsou všechny "sdružené" GPU nVidií a používá se uzavřený ovladač.
/sys/kernel/debug/vgaswitcheroo/switch
Nedokážem nájsť
a prečo nefunguje? dá sa to nejako obísť? blokuje to aj ArchLinux (že by som prešiel)?
Teoreticky by sa dalo spraviť nejakú virtuálnu obrazovku ofscreen, ktorú by vykreslovala iGPU, a keby sa dalo za behu systému nejako "odstreliť" GPU tak by som sa hodil do toho virtuálneho monitoru a GPU by bola vo VM... na Windowse sa dalo prepínať medzi virtálnymi monitormi, ktoré vykreslovala iná GPU
Protože ten hardware je prostě jinak zapojený. Xka se nedají bez restartu přehodit z jednoho GPU na jiné.a prečo nefunguje? dá sa to nejako obísť? blokuje to aj ArchLinux (že by som prešiel)?
Pro vykreslování obrazu offscreen používaly původní verze Bumblebee nástroj VirtualGL. Tím by se podobného efektu nejspíš dalo docílit, ale bylo by to pomalejší než "nativní" řešení, protože by se obraz musel kopírovat z jednoho GPU do druhého přes PCI-e.Teoreticky by sa dalo spraviť nejakú virtuálnu obrazovku ofscreen, ktorú by vykreslovala iGPU, a keby sa dalo za behu systému nejako "odstreliť" GPU tak by som sa hodil do toho virtuálneho monitoru a GPU by bola vo VM... na Windowse sa dalo prepínať medzi virtálnymi monitormi, ktoré vykreslovala iná GPU
Výrobce v anglické verzi manuálu k motherboardu na stránce 2-29 zmiňuje volbu VT-d v BIOSu, takže teoretická šance tu snad je. Jedině praxe může ukázat zda je tomu tak i ve skutečnosti.
https://www.asus.com/cz/Motherboards/Z87C/HelpDesk_Manual/Například zde je docela zajímavě zpracované HowTo k dané problematice (jsou zmíněna úskalí group atpd).
http://vfio.blogspot.cz/2015/05/vfio-gpu-how-to-series-part-1-hardware.htmlTiskni Sdílej: