abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 20:56 | Pozvánky

V úterý 28. dubna se koná další Prague Containers Meetup. Přijďte si zopakovat, jak psát kvalitnější Dockerfile a jaké novinky a ulehčení přináší ansible-container, který vám umožní spravovat celý životní cyklus vašeho kontejneru. Místo konání: Concur, Bucharova 11, Praha-Stodůlky.

little-drunk-jesus | Komentářů: 0
včera 17:00 | Nová verze

Po půl roce od vydání verze 3.22 bylo vydáno GNOME ve verzi 3.24 s kódovým názvem Portland. Vydání obsahuje 28 459 změn od přibližně 753 přispěvatelů. Z novinek lze zmínit funkci noční světlo, přepracovaná nastavení, aplikaci Recepty, zdokonalenou oblast pro upozornění nebo zdokonalený webový prohlížeč. Podrobnosti i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře a správce systémů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 11:55 | Humor

Majitelé koček by měli být obezřetní při používání desktopového prostředí XFCE ve výchozím nastavení. Používání XFCE může mást jejich kočky a vést k poškrábání displeje. Jedná se o chybu 12117. K dispozici je již patch.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
21.3. 15:55 | Nová verze

Byla vydána verze 7.5 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Jedná se o opravné vydání. Volba UsePrivilegeSeparation v sshd_config se stala zastaralou (deprecated). Upozornit lze na změnu formátu log záznamů. Novou verzi OpenSSH již nelze přeložit s upstreamem nepodporovanými verzemi OpenSSL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.3. 14:44 | Nová verze

Byla vydána verze 5.1.0 svobodného integrovaného vývojového prostředí KDevelop. Z novinek lze zdůraznit podporu LLDB. Programátoři mohou nově ladit své programy pomocí GDB nebo LLDB MI. Jedná se o jeden z výsledků Google Summer of Code (GSoC 2016). Zdrojové kódy lze nově přímo z menu KDevelopu analyzovat pomocí nástroje Cppcheck. Přibyla podpora OpenCL. Vylepšena byla podpora programovacího jazyka Python. Přímo z menu lze měnit barevná schémata KDevelopu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
21.3. 08:33 | Komunita

Emulátor terminálu Terminix byl s verzí 1.5.4 přejmenován na Tilix. Název Terminix se nelíbil společnosti Terminix, jež má registrovanou ochrannou známku Terminix. Společnost Terminix se zabývá hubením škůdců. Emulátor terminálu Tilix je naprogramován v programovacím jazyce D a využívá GtkD, což je rozšíření ke knihovně GTK+ pro D.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
20.3. 17:55 | Zajímavý software

Bill Zissimopoulos vydal po 16 měsících vývoje WinFsp ve verzi 2017. Jedná se o Windows File System Proxy aneb FUSE pro Windows. Díky WinFsp a SSHFS-Win si i uživatelé Windows mohou připojit vzdálené souborové systémy prostřednictvím šifrovaného spojení SSH (SSHFS). Zdrojové kódy WinFsp jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 914 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani

    12.5.2016 14:11 ivan
    Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Přečteno: 343×
    Zdravim, pouzivam Blender len na upravy videa, kedze je to jediny dobry editor pod linuxom, ktory bud ozaj vie render z h264 videa (ts stremy zo satelitu), a pritom aj synchronizacia mu ide.

    Skusal som /v zatvorke problem softu/: OpenShot /nevie synchro audio-video, pomaly nahlad/, Flowblade /nevie synchro/, kdenlive /nevie rychly nahlad, inak ako druhemu ide dobre synchronizacia audio-video/, ostatne drobne videoeditory skoro nikdy nevedeli dodrzat synchronizaciu

    Co by som vsak od vas skusenych uzivatelov potreboval, je ako ho zrychlit, tak aby pri renederovani nepouzival 20-40% CPU ale 90-100%, nech nerobi 130 minutovy film 10 hodin :(.

    Zadal som Thread fixed na 8 ale nepomohlo, ani auto thread nepomohlo.

    Mam AMD 8 jadier (AMD FX-8320E), a pri renderovani filmu ma cca 20-30%.

    Dakujem velmi pekne.

    Odpovědi

    12.5.2016 14:17 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Zabudol som na paraterne softu a hw:

    Grafika: NVIDIA Corporation GM107 [GeForce GTX 750 Ti], pouzivam propiertalne drivery kompilovane priamo od nvidie. Da sa pri renderovani vyuzit spolu cpu i GPU?
    GNU/Linux: Ubuntu 14.04 lts 64bit.
    Blender: verzia 2.77a
    Vdaka
    12.5.2016 17:42 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Pouzivas naprosto nevhodnej SW, to je ten zaklad ...
    12.5.2016 20:27 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    To mi moc nepomohlo, skus konkretnejsie, co je nevhodne ?
    12.5.2016 22:23 lertimir | skóre: 59 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    No nějak tomu nerozumím. Potřebuješ jen posunout zvukovou stopu a pak vyrobit výsledné video s takto posunutou zvukovou stopou? Nebo ještě něco jiného? A používáš na to program jehož primární činnost je počítání fyziky při rendrování 3D objektů v prostoru? Pokud je opravu jen posuv, tak s pomocí vlc playeru a posunů zvuku ( J a K ) bych zjistil, kolik je správný posun a pak vlastní posun spolu se záznamem do souboru udělal programem ffmpeg a případně to i přitom překódoval do h265 s úsporou místa.
    13.5.2016 22:50 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Nie, potrebujem zyvsit rychlost renderovania videa.
    Jendа avatar 14.5.2016 10:19 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Třeba to neumí dekódovat a přepočítávat video ve víc threadech.
    Nezapomeňte si příští víkend posunout časovače na svých bombách o hodinu dopředu!
    Jendа avatar 14.5.2016 10:17 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Pokud ti videoeditor nedokáže udržet A-V synchronizaci, je možné, že je vstupní kontejner s videem poškozený. Nám takové rozbité soubory generuje Matroska muxer z VLC. Pomůže soubor přebalit a pak je to v pořádku.
    avconv -i input.mkv -acodec copy -vcodec copy -y output.mkv
    Čemu říkáš rychlý náhled?
    Nezapomeňte si příští víkend posunout časovače na svých bombách o hodinu dopředu!
    15.5.2016 03:26 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Rychly nahlad je v kdenlive "Project monitor" a v Blenderi asi "View", v pravo hore, nahlad na aktualnu poziciu kurzora vo videu.
    Max avatar 14.5.2016 10:43 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    A nemáš problém někde jinde? Třeba zabitý diskový I/O? Tzn., že brzda není v CPU, ale v pomalém storage?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.5.2016 03:13 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    To urcite nie storage je SSD a ked napr dam kdenlive na 8 threadov tak bezi az na 90-100%. Blender dam na 64 threadov a bezi na 20%. Ak dam render opengl je to na 30%.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.