abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
15.1. 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.1. 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
13.1. 17:27 | IT novinky

V loňském roce proběhla úspěšná kampaň na Indiegogo na podporu GPD Win. Jedná se o malý 5,5 palcový notebook a přenosnou herní konzoli v jednom. Předinstalované Windows 10 lze nahradit Linuxem. V únoru by se na Indiegogo měla objevit kampaň na podporu 7 palcového notebooku GPD Pocket.

Ladislav Hagara | Komentářů: 32
13.1. 02:00 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 1.0.0 (zprávička) byla vydána verze 2.0.0 frameworku Kirigami (HIG) pro vytváření uživatelských rozhraní mobilních a konvergentních aplikací nad toolkitem Qt. Pro vyzkoušení je určena aplikace pro Android Kirigami gallery.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.1. 23:28 | Zajímavý software

Akční hra Lugaru HD od Wolfire Games (recenze) byla uvolněna jako svobodný software, a to včetně dat (pod licencí Creative Commons Attribution – Share Alike). Linuxový port byl v roce 2010 součástí první akce Humble Indie Bundle a engine byl krátce poté uvolněn pod licencí GNU GPL, což vedlo mj. k portu na AmigaOS. Autor mezitím pracuje na pokračování nazvaném Overgrowth.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
12.1. 14:49 | Bezpečnostní upozornění

Na serveru Jabb.im bylo zveřejněno vyjádření k úniku dat z Jabbim Archive (pastebin). Dump databáze obsahuje komunikaci uživatelů, jejich IP adresy a logy aplikace od října 2015 do března 2016. Celkově se jedná o 8 GB dat, převažujícím jazykem zpráv je čeština a slovenština. O úniku informoval jako první server Motherboard. Jabbim Archive byla službou volitelnou, dostupnou pouze pro VIP uživatele. Podle provozovatele serveru Jabb.im k

… více »
Michal Makovec | Komentářů: 68
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 297 hlasů
 Komentářů: 21, poslední dnes 02:01
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani

    12.5.2016 14:11 ivan
    Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Přečteno: 334×
    Zdravim, pouzivam Blender len na upravy videa, kedze je to jediny dobry editor pod linuxom, ktory bud ozaj vie render z h264 videa (ts stremy zo satelitu), a pritom aj synchronizacia mu ide.

    Skusal som /v zatvorke problem softu/: OpenShot /nevie synchro audio-video, pomaly nahlad/, Flowblade /nevie synchro/, kdenlive /nevie rychly nahlad, inak ako druhemu ide dobre synchronizacia audio-video/, ostatne drobne videoeditory skoro nikdy nevedeli dodrzat synchronizaciu

    Co by som vsak od vas skusenych uzivatelov potreboval, je ako ho zrychlit, tak aby pri renederovani nepouzival 20-40% CPU ale 90-100%, nech nerobi 130 minutovy film 10 hodin :(.

    Zadal som Thread fixed na 8 ale nepomohlo, ani auto thread nepomohlo.

    Mam AMD 8 jadier (AMD FX-8320E), a pri renderovani filmu ma cca 20-30%.

    Dakujem velmi pekne.

    Odpovědi

    12.5.2016 14:17 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Zabudol som na paraterne softu a hw:

    Grafika: NVIDIA Corporation GM107 [GeForce GTX 750 Ti], pouzivam propiertalne drivery kompilovane priamo od nvidie. Da sa pri renderovani vyuzit spolu cpu i GPU?
    GNU/Linux: Ubuntu 14.04 lts 64bit.
    Blender: verzia 2.77a
    Vdaka
    12.5.2016 17:42 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Pouzivas naprosto nevhodnej SW, to je ten zaklad ...
    12.5.2016 20:27 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    To mi moc nepomohlo, skus konkretnejsie, co je nevhodne ?
    12.5.2016 22:23 lertimir | skóre: 59 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    No nějak tomu nerozumím. Potřebuješ jen posunout zvukovou stopu a pak vyrobit výsledné video s takto posunutou zvukovou stopou? Nebo ještě něco jiného? A používáš na to program jehož primární činnost je počítání fyziky při rendrování 3D objektů v prostoru? Pokud je opravu jen posuv, tak s pomocí vlc playeru a posunů zvuku ( J a K ) bych zjistil, kolik je správný posun a pak vlastní posun spolu se záznamem do souboru udělal programem ffmpeg a případně to i přitom překódoval do h265 s úsporou místa.
    13.5.2016 22:50 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Nie, potrebujem zyvsit rychlost renderovania videa.
    Jendа avatar 14.5.2016 10:19 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Třeba to neumí dekódovat a přepočítávat video ve víc threadech.
    „To jsem nedávno zjistil, že naše televize jde ovládat po síti. Docela mě to překvapilo.“ „Jo? A kdo vám ji ovládal?“
    Jendа avatar 14.5.2016 10:17 Jendа | skóre: 73 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Pokud ti videoeditor nedokáže udržet A-V synchronizaci, je možné, že je vstupní kontejner s videem poškozený. Nám takové rozbité soubory generuje Matroska muxer z VLC. Pomůže soubor přebalit a pak je to v pořádku.
    avconv -i input.mkv -acodec copy -vcodec copy -y output.mkv
    Čemu říkáš rychlý náhled?
    „To jsem nedávno zjistil, že naše televize jde ovládat po síti. Docela mě to překvapilo.“ „Jo? A kdo vám ji ovládal?“
    15.5.2016 03:26 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    Rychly nahlad je v kdenlive "Project monitor" a v Blenderi asi "View", v pravo hore, nahlad na aktualnu poziciu kurzora vo videu.
    Max avatar 14.5.2016 10:43 Max | skóre: 64 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    A nemáš problém někde jinde? Třeba zabitý diskový I/O? Tzn., že brzda není v CPU, ale v pomalém storage?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.5.2016 03:13 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blender - render cpu usage - vyuzitie cpu pri renderovani
    To urcite nie storage je SSD a ked napr dam kdenlive na 8 threadov tak bezi az na 90-100%. Blender dam na 64 threadov a bezi na 20%. Ak dam render opengl je to na 30%.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.