abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 12:33 | IT novinky

Po více než 4 letech bylo vydáno RFC 8446 popisující verzi 1.3 protokolu TLS (Transport Layer Security). Popis novinek i historie TLS například v příspěvku na blogu Cloudflare.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 11:11 | Zajímavý software

V roce 1998 uvedla společnost Tiger Electronics na trh elektronickou hračku, malého chlupatého tvora s velkýma ušima, Furby. Furby patřil k nejžádanějším hračkám. Během tří let se jich prodalo více než 40 milionů. Furby již tenkrát reagoval na světlo, zvuk, polohu, doteky a přítomnost dalších Furby. Sám mluvil a pohyboval se. Firmware uvnitř simuloval postupný vývoj a učení. Zdrojový kód tohoto firmwaru byl zveřejněn na Internet Archive [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
dnes 02:00 | Nová verze

Australská společnost Blackmagic Design oznámila vydání verze 15 svého proprietárního softwaru pro editování videa a korekci barev DaVinci Resolve běžícího také na Linuxu. Představení nových vlastností na YouTube. Základní verze DaVinci Resolve je k dispozici zdarma. Plnou verzi DaVinci Resolve Studio lze koupit za 299 dolarů. Před rokem to bylo 995 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:00 | Zajímavý projekt

Cílem projektu DXVK bylo vytvořit vrstvu kompatibility mezi Direct3D 11 a Vulkanem a začlenění této vrstvy do Wine. Direct3D 10 nad Vulkanem bylo možné řešit mezikrokem pomocí vrstvy DXUP překládající Direct3D 10 na Direct3D 11. Vývojáři DXVK se rozhodli přímo podporovat Direct3D 10. Podpora byla začleněna do hlavní větve na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 16:00 | Nová verze

Vyšla verze 3.10 přehrávače Audacious. Přináší oprav chyb a drobná vylepšení seznamů skladeb, vyhledávání či ikonek. Zároveň pokračují práce na novém uživatelském rozhraní využívajícím Qt namísto GTK+ – nejsou však hotovy, proto je vydání 3.10 pojmenováno „Not Quite There Yet“; až bude proces u konce, vyjde Audacious 4.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 12
včera 02:00 | Nová verze

Linus Torvalds vydal Linux 4.18. Více o vývojovém cyklu v Jaderných novinách: začleňovací okno [1] a [2], statistiky. Finální přehled změn je k mání na webu Linux Kernel Newbies.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 5
včera 01:00 | Pozvánky

Srpnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná ve čtvrtek 16. 8. 2018 od 19:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát jsou tématem srazu databáze. Prezentaci svého projektu si pro nás připravil Standa Dzik. Dále bude prostor, abychom probrali nápady na využití IoT a sítě The Things Network, případně další témata.

xkucf03 | Komentářů: 0
11.8. 22:22 | Komunita

Vývojáři svobodného softwaru pro 3D grafiku Blender představili Blender Benchmark. Uživatelé Blenderu si pomocí něj mohou otestovat své počítače a výsledky volitelně odeslat vývojářům. Z odeslaných výsledků lze například zjistit, na kterých operačních systémech byl benchmark spuštěn. Aktuálně vede Linux s cca 83 % (2032 z 2448). Získaná data budou anonymizovaná a uvolněna jako otevřená data. Představení Blender Benchmarku také na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
11.8. 03:00 | Komunita

Některým uživatelům Dropboxu na Linuxu se začalo objevovat upozornění, že v listopadu přestanou být jejich soubory synchronizovány. Vývojáři Dropboxu to v oficiálním fóru potvrdili. Po 7. listopadu budou synchronizovány pouze soubory uloženy na souborovém systému ext4 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 56
11.8. 02:00 | Komunita

Akademie filmového umění a věd každoročně udělující Oscary a Linux Foundation společně představily Academy Software Foundation (ASWF) s cílem poskytnou neutrální půdu vývojářům open source softwaru využívaného ve filmovém průmyslu. Vedle Akademie filmového umění a věd a Linux Foundation jsou zakládajícími členy Animal Logic, Autodesk, Blue Sky Studios, Cisco, DNEG, DreamWorks Animation, Epic Games, Foundry, Google Cloud, Intel, SideFX, The Walt Disney Studios a Weta Digital.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Používáte zařízení („chromebook“, „chromebox“ či tablet) s ChromeOS?
 (7%)
 (3%)
 (12%)
 (78%)
Celkem 166 hlasů
 Komentářů: 9, poslední dnes 21:03
    Rozcestník

    Dotaz: OT, uziti dat z projektu pod GPL?

    18.9.2003 19:40 Ash
    OT, uziti dat z projektu pod GPL?
    Přečteno: 38×
    Ahoj, pokousim se vytvorit hru na molni telefon ale pouzil jsem cast jiz existujiciho projektu (na PC) uvolneneho pod GPL (ne LGPL).

    Kod programu mam vlastni (puvodni jsem ani necetl, ten je C, ja mam Java), grafiku mam vlastni (jine rozliseni a i jiny styl) ale pouzil jsem puvodni mapy urovni.

    Ted mne zajima, jestli je moji povinosti uvolnit cely muj projekt pod GPL, nebo staci jen konvertor map z puvodniho textoveho formatu do mojeho binarniho?

    Studoval jsem cesky preklad GPL a nejsem si jisty (dle te sekce o samostane casti projektu). Rad bych si nechal aspon nejakou dobu zdrojaky soukrome.

    Pripadne jak tedy splnit povinosti GPL v omezenem prostoru mobilu, staci jedna veta do "About" a zdrojaky dat verejne na web?

    Diky Dan

    PS: A ciste hypoteticky, pochopil jsem to take takto: Pokud napisu "knihovnu" ve ktere bude grafika a cela implementace hry. Tuto knihovnu pak pouziji v programu ktery jen nacte mapy a pusti hru. Tak staci zverejnit zrojaky od tohoto programu a od knihovny jen binarku?

    Odpovědi

    18.9.2003 21:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše OT, uziti dat z projektu pod GPL?
    • pouzivas GPL mapy, tzn. musis program, ktery obsahuje takto licencovanou vec (mapy) uvolnit jako GPL. resp. nemusis to take uvolnit vubec a pak by to bylo v poradku. pokud se vsak rozhodnes to pustit ven, musi ta cast s mapami byt pod GPL.
    • tvuj program, ktery mapy konvertuje, naopak vubec pod GPL byt nemusi. nejde o prevod do jineho formatu, jde o ty mapy. dalo by se to prirovnat k prekladu do jineho jazyka. original v anglictine je pod GPL, nova verze, zalozena na te puvodni, je v cestine. nezalezi na tom, kdo/co ten preklad zaridil. dulezite je, ze je to stale tentyz text (v tvem pripade mapy).
    • neni treba zahrnout cely text licence. staci, kdyz uzivatele informujes o licenci a sdelis mu, kde si ji muze precist (URL, apod.)
    • ad P.S.: nelze to tak udelat ze zminenych duvodu. ta cast tve prace, ktera je zalozena na dile licencovanem pod GPL, jsou prave mapy. tzn. ta knihovna, ktera by obsahovala mapy, by musela byt vydana take pod GPL. samotny obsluzny program muze byt licencovan dle tveho uvazeni.
    19.9.2003 10:44 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše OT, uziti dat z projektu pod GPL?
    Zbytecne strasite: Zminovana situace se da resit mnohem mene bolestive. Podle GPL nesmi byt mapy nedilnou soucasti programu a nesmi byt jako nedilna soucast distribuovana. Podle me nejjednoduzsi reseni je vybavit hru jednou byť primitivní mapou, která bude nedílnou součástí programu (program musí fungovat a plnit svůj účel i bez té GPL komponenty-mapy). Tedy program + mapa můžou být closet source a musí existovat tento funkční set (konvertor na ty GPL mapy může být closed source a může být součástí tohoto balíčku). Teď můžu vytvořit rozšířený set, který bude obsahovat GPL mapy v původní podobě, nebo modifikované pod GPL (tedy i přeložené do bin podoby, ale pod GPL a v tom případě by konvertor musel být GPL nebo alespoň volně šířen! - ona klauzule, ze musí dát získat zdrojáky a vytvořit modifikované dílo - ty binární mapy, protože jsou pod GPL). Tím by byla splněna GPL licence. I když většina lidí si koupí/stáhne ten rozšířený set s GPL mapama, není GPL porušena, protože GPL věci nejsou nedílnou součástí produktu, protože produkt je funkční i bez této komponenty. P.S.: Ale tady nejsme od toho, aby jsme se učili GPL využívat na hranici možností, ale aby jsme především tvořili pod GPL, ne? Když to neuděláte pod GPL, tak nebudete moct využívat výhod GPL. Doporučuji tedy se nad tím zkusit zamyslet, jestli vám to za to stojí.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.