abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 01:11 | IT novinky

V říjnu loňského roku společnost Google představila hráčům počítačových her Project Stream umožňující streamování AAA her do webového prohlížeče Chrome. Včera na konferenci GDC 2019 (Game Developers Conference) společnost Google oficiálně představila (YouTube) pokračování projektu – herní platformu Stadia. V Česku a na Slovensku je služba Stadia zatím nedostupná.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 23:11 | Nová verze

Byla vydána Java 12 / JDK 12. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 8. Nová Java / JDK vychází každých 6 měsíců.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:55 | Nová verze

Byla vydána verze 3.13 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Řešena je také celá řada bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:11 | Pozvánky

Březnový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 21. 3. 2019 od 18:00 v Šenkýrně Hlubina (Lidická 37, Praha 5). Sejdeme se zase u dobrého piva a popovídáme si o tématech jako umění a technologie, IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky. Pro zájemce budou tentokrát k dispozici i nějaké samolepky s GNU/Linuxovou tématikou.

xkucf03 | Komentářů: 0
včera 16:44 | Nová verze

Byl vydán Mozilla Firefox 66.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na stránce věnované vývojářům. Nová verze řeší například problém s poskakováním obsahu, umí zabránit stránkám v automatickém přehrávání zvuků, přináší novou uvítací stránku anonymního prohlížení nebo zobrazuje podrobnější informace o neplatném certifikátu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 09:22 | IT novinky

Společnost NVIDIA představila (YouTube) jednodeskový počítač Jetson Nano Developer Kit s podporou CUDA. Koupit jej lze za 99 dolarů. Současně byl představen robot JetBot, stačí si jej vytisknout na 3D tiskárně a Jetson Nano do něj vložit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 01:22 | Nová verze

Po 13 měsících vývoje od vydání verze 1.20 byla vydána nová verze 1.22 grafického prostředí MATE (Wikipedie). Přehled nových vlastností a vylepšení v poznámkách k vydání. Zdůraznit lze podporu Waylandu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
18.3. 19:55 | Komunita

Neziskové technologické konsorcium Linux Foundation minulý týden rozšířilo seznam svých projektů. Novinkou je CHIPS Alliance a Continuous Delivery Foundation (CDF). Spojením Node.js Foundation a JS Foundation vznikla OpenJS Foundation. Představena byla také platforma CommunityBridge nebo Red Team Project.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.3. 18:11 | IT novinky

Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 0.90 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Společnost Collabora současně představila open source implementaci OpenXR s názvem Monado. Videoukázka na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.3. 13:55 | Nová verze

Byla vydána verze 3.32 poštovního klienta Geary (Wikipedie). Změněno bylo číslování verzí. Předchozí verze byla 0.13. Nově bude číslování verzí stejné jako u GNOME.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
Kolik balíčků (v tisících) máte nainstalovaných na svém systému?
 (4%)
 (13%)
 (34%)
 (30%)
 (19%)
 (3%)
 (2%)
 (1%)
 (3%)
Celkem 212 hlasů
 Komentářů: 18, poslední dnes 09:31
Rozcestník

Dotaz: OT, uziti dat z projektu pod GPL?

18.9.2003 19:40 Ash
OT, uziti dat z projektu pod GPL?
Přečteno: 38×
Ahoj, pokousim se vytvorit hru na molni telefon ale pouzil jsem cast jiz existujiciho projektu (na PC) uvolneneho pod GPL (ne LGPL).

Kod programu mam vlastni (puvodni jsem ani necetl, ten je C, ja mam Java), grafiku mam vlastni (jine rozliseni a i jiny styl) ale pouzil jsem puvodni mapy urovni.

Ted mne zajima, jestli je moji povinosti uvolnit cely muj projekt pod GPL, nebo staci jen konvertor map z puvodniho textoveho formatu do mojeho binarniho?

Studoval jsem cesky preklad GPL a nejsem si jisty (dle te sekce o samostane casti projektu). Rad bych si nechal aspon nejakou dobu zdrojaky soukrome.

Pripadne jak tedy splnit povinosti GPL v omezenem prostoru mobilu, staci jedna veta do "About" a zdrojaky dat verejne na web?

Diky Dan

PS: A ciste hypoteticky, pochopil jsem to take takto: Pokud napisu "knihovnu" ve ktere bude grafika a cela implementace hry. Tuto knihovnu pak pouziji v programu ktery jen nacte mapy a pusti hru. Tak staci zverejnit zrojaky od tohoto programu a od knihovny jen binarku?

Odpovědi

18.9.2003 21:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše OT, uziti dat z projektu pod GPL?
  • pouzivas GPL mapy, tzn. musis program, ktery obsahuje takto licencovanou vec (mapy) uvolnit jako GPL. resp. nemusis to take uvolnit vubec a pak by to bylo v poradku. pokud se vsak rozhodnes to pustit ven, musi ta cast s mapami byt pod GPL.
  • tvuj program, ktery mapy konvertuje, naopak vubec pod GPL byt nemusi. nejde o prevod do jineho formatu, jde o ty mapy. dalo by se to prirovnat k prekladu do jineho jazyka. original v anglictine je pod GPL, nova verze, zalozena na te puvodni, je v cestine. nezalezi na tom, kdo/co ten preklad zaridil. dulezite je, ze je to stale tentyz text (v tvem pripade mapy).
  • neni treba zahrnout cely text licence. staci, kdyz uzivatele informujes o licenci a sdelis mu, kde si ji muze precist (URL, apod.)
  • ad P.S.: nelze to tak udelat ze zminenych duvodu. ta cast tve prace, ktera je zalozena na dile licencovanem pod GPL, jsou prave mapy. tzn. ta knihovna, ktera by obsahovala mapy, by musela byt vydana take pod GPL. samotny obsluzny program muze byt licencovan dle tveho uvazeni.
19.9.2003 10:44 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
Rozbalit Rozbalit vše OT, uziti dat z projektu pod GPL?
Zbytecne strasite: Zminovana situace se da resit mnohem mene bolestive. Podle GPL nesmi byt mapy nedilnou soucasti programu a nesmi byt jako nedilna soucast distribuovana. Podle me nejjednoduzsi reseni je vybavit hru jednou byť primitivní mapou, která bude nedílnou součástí programu (program musí fungovat a plnit svůj účel i bez té GPL komponenty-mapy). Tedy program + mapa můžou být closet source a musí existovat tento funkční set (konvertor na ty GPL mapy může být closed source a může být součástí tohoto balíčku). Teď můžu vytvořit rozšířený set, který bude obsahovat GPL mapy v původní podobě, nebo modifikované pod GPL (tedy i přeložené do bin podoby, ale pod GPL a v tom případě by konvertor musel být GPL nebo alespoň volně šířen! - ona klauzule, ze musí dát získat zdrojáky a vytvořit modifikované dílo - ty binární mapy, protože jsou pod GPL). Tím by byla splněna GPL licence. I když většina lidí si koupí/stáhne ten rozšířený set s GPL mapama, není GPL porušena, protože GPL věci nejsou nedílnou součástí produktu, protože produkt je funkční i bez této komponenty. P.S.: Ale tady nejsme od toho, aby jsme se učili GPL využívat na hranici možností, ale aby jsme především tvořili pod GPL, ne? Když to neuděláte pod GPL, tak nebudete moct využívat výhod GPL. Doporučuji tedy se nad tím zkusit zamyslet, jestli vám to za to stojí.
XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.