abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 10.7 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Vývojáři GitLabu zdůrazňují Web IDE (YouTube) a SAST (Static Application Security Testing) pro Go a C/C++.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:00 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, zveřejnil na svém blogu recenzi notebooku Librem 13 od společnosti Purism. Používá jej již sedm měsíců a s ním i jako umělec spokojen. Potřebu francouzské AZERTY klávesnice vyřešil přelepkami. Na displej se podíval kalibrační sondou, barvy vyladil pomocí open source softwaru DisplayCAL, v aplikaci Inkscape nastavil zvětšování na 170 % aby 1 cm v Inkscapu byl 1 cm v reálu. Webovou kameru, mikrofon, Wi-Fi a Bluetooth lze na Librem 13 hardwarově vypnout.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.4. 23:44 | Komunita

Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.4. 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.4. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
20.4. 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 15:00 | Nová verze

Po dva a půl roce od vydání verze 5.7 oznámila společnost Oracle vydání nové major verze 8.0 (8.0.11) databázového systému MySQL (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy komunitní verze MySQL jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
19.4. 14:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 151. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. 4. od 18:00 hodin v restauraci Benjamin na Drobného 46.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (17%)
Celkem 354 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: OT, uziti dat z projektu pod GPL?

    18.9.2003 19:40 Ash
    OT, uziti dat z projektu pod GPL?
    Přečteno: 38×
    Ahoj, pokousim se vytvorit hru na molni telefon ale pouzil jsem cast jiz existujiciho projektu (na PC) uvolneneho pod GPL (ne LGPL).

    Kod programu mam vlastni (puvodni jsem ani necetl, ten je C, ja mam Java), grafiku mam vlastni (jine rozliseni a i jiny styl) ale pouzil jsem puvodni mapy urovni.

    Ted mne zajima, jestli je moji povinosti uvolnit cely muj projekt pod GPL, nebo staci jen konvertor map z puvodniho textoveho formatu do mojeho binarniho?

    Studoval jsem cesky preklad GPL a nejsem si jisty (dle te sekce o samostane casti projektu). Rad bych si nechal aspon nejakou dobu zdrojaky soukrome.

    Pripadne jak tedy splnit povinosti GPL v omezenem prostoru mobilu, staci jedna veta do "About" a zdrojaky dat verejne na web?

    Diky Dan

    PS: A ciste hypoteticky, pochopil jsem to take takto: Pokud napisu "knihovnu" ve ktere bude grafika a cela implementace hry. Tuto knihovnu pak pouziji v programu ktery jen nacte mapy a pusti hru. Tak staci zverejnit zrojaky od tohoto programu a od knihovny jen binarku?

    Odpovědi

    18.9.2003 21:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše OT, uziti dat z projektu pod GPL?
    • pouzivas GPL mapy, tzn. musis program, ktery obsahuje takto licencovanou vec (mapy) uvolnit jako GPL. resp. nemusis to take uvolnit vubec a pak by to bylo v poradku. pokud se vsak rozhodnes to pustit ven, musi ta cast s mapami byt pod GPL.
    • tvuj program, ktery mapy konvertuje, naopak vubec pod GPL byt nemusi. nejde o prevod do jineho formatu, jde o ty mapy. dalo by se to prirovnat k prekladu do jineho jazyka. original v anglictine je pod GPL, nova verze, zalozena na te puvodni, je v cestine. nezalezi na tom, kdo/co ten preklad zaridil. dulezite je, ze je to stale tentyz text (v tvem pripade mapy).
    • neni treba zahrnout cely text licence. staci, kdyz uzivatele informujes o licenci a sdelis mu, kde si ji muze precist (URL, apod.)
    • ad P.S.: nelze to tak udelat ze zminenych duvodu. ta cast tve prace, ktera je zalozena na dile licencovanem pod GPL, jsou prave mapy. tzn. ta knihovna, ktera by obsahovala mapy, by musela byt vydana take pod GPL. samotny obsluzny program muze byt licencovan dle tveho uvazeni.
    19.9.2003 10:44 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše OT, uziti dat z projektu pod GPL?
    Zbytecne strasite: Zminovana situace se da resit mnohem mene bolestive. Podle GPL nesmi byt mapy nedilnou soucasti programu a nesmi byt jako nedilna soucast distribuovana. Podle me nejjednoduzsi reseni je vybavit hru jednou byť primitivní mapou, která bude nedílnou součástí programu (program musí fungovat a plnit svůj účel i bez té GPL komponenty-mapy). Tedy program + mapa můžou být closet source a musí existovat tento funkční set (konvertor na ty GPL mapy může být closed source a může být součástí tohoto balíčku). Teď můžu vytvořit rozšířený set, který bude obsahovat GPL mapy v původní podobě, nebo modifikované pod GPL (tedy i přeložené do bin podoby, ale pod GPL a v tom případě by konvertor musel být GPL nebo alespoň volně šířen! - ona klauzule, ze musí dát získat zdrojáky a vytvořit modifikované dílo - ty binární mapy, protože jsou pod GPL). Tím by byla splněna GPL licence. I když většina lidí si koupí/stáhne ten rozšířený set s GPL mapama, není GPL porušena, protože GPL věci nejsou nedílnou součástí produktu, protože produkt je funkční i bez této komponenty. P.S.: Ale tady nejsme od toho, aby jsme se učili GPL využívat na hranici možností, ale aby jsme především tvořili pod GPL, ne? Když to neuděláte pod GPL, tak nebudete moct využívat výhod GPL. Doporučuji tedy se nad tím zkusit zamyslet, jestli vám to za to stojí.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.