Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.
Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Windows DirectX 11 4620 bodů Windows OpenGL 3526 bodů Linux OpenGL 4325 bodů Linux@wine OpenGL pouze bílé okno s ovládacími prvky Linux@wine d3d9 4527 bodů Linux@wine d3d9@gallium-nine 2369 bodů Linux@wine d3d11 2528 bodůTakže to vypadá na nějakou regresi buď v gallium-nine mese nebo wine, běhávalo to podstatně rychleji než překlad přes opengl. Co je zajímavé, že ve Wine bez gallium-nine mám o 200 bodů více než v nativním benchmarku v OpenGL. Ještě znovu zkusím tu hru bez gallium-nine, nenapadlo mě, že by mohla běžet lépe...
echo high >/sys/class/drm/card0/device/power_dpm_force_performance_level
, dostávám se v některých prázdnějších lokací na 90FPS. Nějaký problém tedy bude i v power managementu, grafika si myslí, že nepotřebuje zvyšovat frekvence, i když to pomáhá. Stále tam ale někde musí být problém, když ani CPU ani GPU nelezou na 100%, kdyby bylo bottleneck jedno z toho, tak by to bylo na 100% a druhé by se flákalo, nebo ne? Jinak CPU je Core i5 8600K
.
Tiskni Sdílej: