V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
mám tu Slackware a chystám se na ruční kompilaci Firefoxu.Postupuju podle tohoto návodu.
Než se do toho pustím, měl bych pár dotazů na postup. Jestli mám někde chybu, rád bych se o ní dozvěděl dřív, než začnu něco dělat. Je jednoduší, dohledat co jsem nepochopil, před začátkem práce, než zůstat vyset v polovině. Když to vezmu v bodech, tak:src
, kde budou zdrojové kódy, musí být v /home
?*bootstrap.py.
a jeho uložení do adresáře src
mozilla-central
, který je v adresáři se zdrojovým kódem?.mozconfig
./mach build
*Pokud jde o umístění zdrojových kódu, rád bych je měl v adresáři /usr/ports
. Rád bych si časem vytvořil něco jako hodně zjednodušený systém portů, podobný tomu jaký je ve FreeBSD, nebo v Gentoo, ale na tomto umístění netrvám.
Řešení dotazu:
Sice je mi záhadou, proč chceš ručně kompilovat Firefox, nicméně dobrý návod můžeš získat třeba tak, že se podíváš, jakým způsobem vznikají balíčky pro rozumná distra, kde se celý „recept“ dá jednoduše „přečíst“. Třeba tak, že jsou v obyčejném Bashi funkce prepare()
a build()
.
Takhle se buildí Firefox ze stažených zdrojáků konkrétní verze.
Takhle se buildí Firefox z Mercurialu.
Možná si budeš chtít konfiguraci upravit po svém, ale i tak je dobré mít k dispozici funkční baseline. Pole depends
a makedepends
jsou taky dobrá nápověda, protože je lepší nainstalovat si všechny závislosti předem, než podesáté marně spouštět kompilaci a doufat, že tentokrát už nic nechybí.
Faktem zůstává, že pokud má člověk potřebu ručně buildit software, který má být k dispozici jako balíček, s největší pravděpodobností používá špatné distro (pro daný účel). Buď má mít distro k dispozici potřebný balíček, nebo má mít snadno použitelný build systém, který vyřeší všechny závislosti a balíček vytvoří, buď podle původního „receptu“ nebo s modifikacemi podle libosti.
Tiskni Sdílej: