Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.
Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
Řešení dotazu:
Nejako nechápem. Má byť táto téma len nejaký sofistikovaný humor?
youtube-dl -F https://www.youtube.com/watch?v=0vrdgDdPApQ format code extension resolution note 313 webm 3840x2156 2160p 18133k , vp9, 24fps, video only, 473.76MiB ... $ youtube-dl -f 313 https://www.youtube.com/watch?v=0vrdgDdPApQ [youtube] 0vrdgDdPApQ: Downloading webpage [youtube] 0vrdgDdPApQ: Downloading video info webpage [download] Destination: ULTIMATE 4K ULTRA HD OLED SAMPLER VideoTest Demo, Stock Video Footage-0vrdgDdPApQ.webm [download] 100% of 473.76MiB in 00:43 ffmpeg -threads 1 -i ULTIMATE\ 4K\ ULTRA\ HD\ OLED\ SAMPLER\ VideoTest\ Demo\,\ Stock\ Video\ Footage-0vrdgDdPApQ.webm -f null - ... frame= 6449 fps= 17 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:04:28.97 bitrate=N/A speed=0.726x ...
Ale pre výkonnejšie, ktoré potrebujú viac kremíka ako tie menej výkonnejšie za uvádza vyššie podporované rozlíšenie. To mi dáva zmysel, žiaden.Vy tam v té Bratislavě musíte mít horko! Nejnáročnější kodeky (HEVC, VP9) jsou v HW podporovány i ve vysokých rozlišeních, protože právě v těchto kodecích se předpokládá distribuce obsahu ve velmi vysokých rozlišeních. Například toto video mi v 8K rozlišení YT poskytuje ve VP9. https://www.youtube.com/watch?v=WjoplqS1u18
$ ffmpeg -i 'ULTIMATE 4K'*'.webm' -c:a copy -c:v mpeg2video 0vrdgDdPApQ-mpeg2video.mpeg ... $ ffmpeg -threads 1 -i 0vrdgDdPApQ-mpeg2video.mpeg -f null - ... Input #0, mpeg, from '0vrdgDdPApQ-mpeg2video.mpeg': Duration: 00:04:28.98, start: 0.541711, bitrate: 9072 kb/s Stream #0:0[0x1e0]: Video: mpeg2video (Main), yuv420p(tv, progressive), 3840x2156 [SAR 1:1 DAR 960:539], 23.98 fps, 23.98 tbr, 90k tbn, 47.95 tbc ... frame= 6449 fps=118 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:04:28.97 bitrate=N/A speed=4.91xProste, skonvertoval som tú 4K ukážku na bežný MPEG2 stream, a prehrávalo mi to 4K MPEG2 rýchlosťou 5x. Toľko ku obmedzenému priestoru na čipe.
ffmpeg -hwaccel vaapi -threads 1 -i 0vrdgDdPApQ-mpeg2video.mpeg -f null -
Výsledek na i5-7300HQ s HD 630
S VAAPI: frame= 678 fps= 77 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:28.27 bitrate=N/A speed= 3.2x
Bez VAAPI: frame= 550 fps=194 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:22.93 bitrate=N/A speed=8.11x
Podívej se na ten screenshot z DXVACheckeru, co tazatel poslal, uznej, že ta tabulka nekecá a přestaň trollovat.
S VAAPI : frame= 603 fps= 46 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:25.15 bitrate=N/A speed=1.93x Bez VAAPI: frame= 2415 fps=133 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:01:40.72 bitrate=N/A speed=5.55xAtom x5-Z8350
S VAAPI : frame= 438 fps= 25 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:18.26 bitrate=N/A speed=1.03x Bez VAAPI: frame= 188 fps= 41 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:07.84 bitrate=N/A speed=1.71xi3-7100T
S VAAPI : frame= 649 fps= 56 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:00:27.06 bitrate=N/A speed=2.32x Bez VAAPI: frame= 2886 fps=205 q=-0.0 Lsize=N/A time=00:02:00.37 bitrate=N/A speed=8.55x
313 webm 3840x2160 2160p 18852k , vp9, 30fps, video only, 628.46MiB 315 webm 3840x2160 2160p60 26568k , vp9, 60fps, video only, 956.39MiB 337 webm 3840x2160 2160p60 HDR 30646k , vp9.2, 60fps, video only, 1.05GiB
Stats for nerds
(poslední položka), zobrazí se okno, kde ze řádku Codec
zjistíš, v jakém formátu ti YT naservíroval dané video. Pro Firefox existuje rozšíření h264ify
, který přinutí YT poskytovat videa ve formátu H264, což může na pomoci na starších a slabších strojích. Nemyslím si, že by ale tohle byl tvůj případ.
Co používáš za prohlížeč a přehrávač? Tuším, že třeba ve VLC se musí HW akcelerace ručně povolit.
Ad Linux. HW akcelerace přímo ve webovém prohlížeči experimentálně funguje v posledním Firefoxu, pokud běží pod Waylandem. Pokud bys videa přehrával externím přehrávačem, např. mpv
podporuje HW akceleraci velmi dobře.
Je naka sance pod nakou linuxovou distribuci docilit efektu prehravky datove narocnych 4k videi z youtubu ?V prohlížeči spíš ne. Chrome umí pod Linuxem hardwarovou akceleraci jen experimentálně a nemám pocit, že by to k něčemu bylo (YMMV). Ve Firefoxu jsem to nezkoušel, ale čekal bych, že to bude podobné. Ve VLC mám při přehrávání 1080p videa CPU zatížené cca mezi 5 až 10 % (oproti cca 20 % při přehrávání 480p videa v prohlížeči), ale že by to bylo lepší než na Windows si nemyslím. Mám taky integrovaný GPU od Intelu a v multiplatformních nativních hrách mám cca polovinu FPS oproti Windows (stejný hardware, stejná konfigurace).
glxinfo
mi píše direct rendering: Yes
, takže víc tu z toho asi prostě nevyždímám. Proč, to netuším.
Tiskni Sdílej: