abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 884 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka

    28.3.2004 19:01 marek
    KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Přečteno: 123×
    Mám SuSE 9.0,kartu NVidia GF2,která má 3D podporu pro 16bitovou a 32bitovou barevnou hloubku.16 bitů je pro některé hry málo a nejvíc mi jde nastavit v SAXu 24bitů,takže bez 3D podpory.Pokud zkusím ručně do XF86Configu zadat 32bitů,ani Xka nespustím.Neví někdo prosím,jak tam těch 32bitů dostat?

    Odpovědi

    28.3.2004 21:10 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Jednoduše dopsat do konfiguráku X ek :-)

    Mě to funguje OK normálně používám 24bitů.
    Section "Device"
    
    	# no known options
            #BusID
    	Identifier  "RIVA TNT2"
    	Driver      "nvidia"
    	VendorName  "GeForce4 Ti"
    	Option	    "NoLogo"
    EndSection
    
    Section "Screen"
    	Identifier "Screen0"
    	Device     "RIVA TNT2"
    	Monitor    "Monitor0"
    	DefaultDepth     24
    	SubSection "Display"
    		Depth     8
    		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Depth     16
    		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Depth     24
    		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    	EndSubSection
    	SubSection "Display"
    		Depth     32
    		Modes    "1024x768" "800x600" "640x480"
    	EndSubSection
    
    EndSection
    
    Karta GeForce4 Ti 4200 :-) 128M ram 8xAGP
    28.3.2004 21:59 marek
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Koukám,máte tam nastaveno 24 bitů,vaše karta 3D při 24bpp možná zvládne,ale u GF2 se mi to nepovedlo ani ve widlows.Pokud do kolonky defaultdepth zadám 32,xka nenaběhnou. Tady je část mýho konfiguráku:

    Section "Screen"

    DefaultDepth 16

    SubSection "Display"

    Depth 15

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    SubSection "Display"

    Depth 16

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    SubSection "Display"

    Depth 24

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    SubSection "Display"

    Depth 32

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    SubSection "Display"

    Depth 8

    Modes "1280x1024" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"

    EndSubSection

    Device "Device[0]"

    Identifier "Screen[0]"

    Monitor "Monitor[0]"

    EndSection

    Section "Device"

    BoardName "GeForce2 MX/MX 400"

    BusID "1:0:0"

    Driver "nvidia"

    Identifier "Device[0]"

    Screen 0

    Option "Rotate" "off"

    VendorName "NVidia"

    EndSection
    28.3.2004 22:23 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    To je zajímavé, že mně GF2 jede v 24bpp už roky. Jak to asi dělám? Nepíšu tam hloubku 32, ale 24...

    Navíc 32bitová hloubka je IMHO stejně pitomost, to je jen 32bitový paměťový layout, bitová hloubka je pořád 8 bitů na kanál (3x8=24).
    28.3.2004 22:26 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    no vzdyt to rikam ;-)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    29.3.2004 08:13 marek
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Pokaždý,když sem v SAXu přepnul z 16bpp na 24bpp,tak mi to 3D podporu vyplo a nešla nahodit.Když sem to do konfiguráku zadal ručně,taky na mě ty hry řvaly,že nemám 3D podporu.Kde a v jakým konfiguráku se dá vlastně nastavit,jestli má bejt 3D puštěný,nebo ne? V XF86Configu sem to teda nenašel...
    29.3.2004 10:36 Yeti
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    SAX je u mě event-driven XML API... ;-)

    Relevantní část mého konfiguráku:
    Section "Device"
        Identifier  "GeForce2 MX400"
        Driver      "nvidia"
        VendorName  "NVidia"
        BoardName   "GeForce2 MX/MX 400"
        BusID       "PCI:1:0:0"
    EndSection
    # Ahoj Leoši, tohle sem píšu proto, aby to do PRE neudělalo P...
    Section "Screen"
        Identifier "Screen0"
        Device     "GeForce2 MX400"
        Monitor    "ADI G66"
        DefaultDepth 24
        SubSection "Display"
            Depth     24
            Modes     "1280x1024" "1280x960" "1024x768" "800x600" "640x480" 
            Virtual   1280 1024
        EndSubSection
    EndSection
    
    29.3.2004 21:22 marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    Díky,SAX sice pořád píše,že 3D je vypnuto,ale ve skutečnosti funguje.Teď už je to OK :-)
    28.3.2004 22:25 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše KDE3.1 a 32bitová barevná hloubka
    mam dojem ze "32 bitova barevna hloubka" ani neexistuje

    je to 32bitu na pixel (32bpp), ale to je porad barevna hloubka 24bitu, 8bitu je na "nejake veci okolo"

    staci se podivat do /usr/share/doc/NVIDIA_GLX-1.0/README

    a dat hledat bpp

    libor
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.