abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 05:55 | Zajímavý projekt

Google na svém blogu věnovaném open source představil portál Google Open Source informující mimo jiné o více než 2000 open source projektech vyvíjených nebo používaných v Googlu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 03:33 | IT novinky

Pro společnost Red Hat skončil 28. února fiskální rok 2017. Dle finančních výsledků bylo čtvrté čtvrtletí, stejně jako celý fiskální rok 2017, opět úspěšné. Tržby jsou zvyšovány již 60 čtvrtletí v řadě. Za čtvrté čtvrtletí 2017 to bylo 629 milionů dolarů, tj. meziroční nárůst 16 %. Tržby za celý fiskální rok činily 2,4 miliardy dolarů, tj. meziroční nárůst 18 %.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 18:22 | Bezpečnostní upozornění

V balíčku eject, příkaz pro vysunutí CD/DVD z mechaniky, v linuxových distribucích Ubuntu (USN-3246-1) a Debian (#858872) byla nalezena bezpečnostní chyba CVE-2017-6964 zneužitelná k lokální eskalaci práv. Linuxové distribuce používající eject z balíčku util-linux nejsou zranitelné.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 05:55 | Komunita

Dries Buytaert, autor a vedoucí projektu Drupal a prezident Drupal Association, požádal soukromě před několika týdny Larryho Garfielda, jednoho z klíčových vývojářů Drupalu, aby projekt Drupal opustil. Larry Garfield minulý týden na svých stránkách napsal, že důvodem jsou jeho BDSM praktiky a rozpoutal tím bouřlivou diskusi. Na druhý den reagoval Dries Buytaert i Drupal Association. Pokračuje Larry Garfield [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 37
včera 04:44 | Humor

Společnost SAS zveřejnila na svých stránkách studii s názvem Open Source vs Proprietary: What organisations need to know (pdf). Organizace by měly například vědět, že ideální je mix 40 % open source softwaru a 60 % proprietárního softwaru [Slashdot].

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
27.3. 23:33 | Zajímavý software

Byl vydán ShellCheck ve verzi 0.4.6. Jedná se o nástroj pro statickou analýzu shellových skriptů. Shellové skripty lze analyzovat na webové stránce ShellChecku, v terminálu nebo přímo z textových editorů. Příklady kódů, na které analýza upozorňuje a doporučuje je přepsat. ShellCheck je naprogramován v programovacím jazyce Haskell. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
27.3. 23:33 | Pozvánky

Czech JBoss User Group zve na setkání JBUG v Brně, které se koná ve středu 5. dubna 2017 v prostorách Fakulty informatiky Masarykovy univerzity v místnosti A318 od 18:00. Přednáší Pavol Loffay na téma Distributed Tracing and OpenTracing in Microservice Architecture.

… více »
mjedlick | Komentářů: 0
27.3. 11:33 | Zajímavý článek

Národní centrum kybernetické bezpečnosti (NCKB) vypracovalo (pdf) 26 podrobných bezpečnostních doporučení pro síťové správce. Tato doporučení jsou nastavena tak, aby je bylo možné aplikovat v každé instituci. Jsou rozdělena na tři základní části: bezpečnost infrastruktury, bezpečnost stanic a serverů a bezpečnost uživatelů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 17
27.3. 05:55 | Komunita

Prezident Nadace pro svobodný software (FSF) Richard M. Stallman vyhlásil na slavnostním ceremoniálu v rámci konference LibrePlanet 2017 vítěze Free Software Awards za rok 2016. Ocenění za společenský přínos získal SecureDrop (Wikipedie). Za rozvoj svobodného softwaru byl oceněn Alexandre Oliva (Wikipedie).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
27.3. 04:44 | Nová verze

Byla vydána verze 0.7.0 debugovacího nástroje cgdb. Mezi novinky patří například zvýrazňování syntaxe jazyka Rust. Podrobnosti v poznámkách o vydání.

Neel | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 958 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: Opět Radeon, Slackware a 3D

    3.4.2004 14:00 Tjunikov
    Opět Radeon, Slackware a 3D
    Přečteno: 234×
    Vím, že už se to zde mnohokrát řešilo, ale vyzkoušel jsem všechny rady, které se mi podařilo shromáždit a naprosto bez úspěchu. Prosím někoho, kdo vlastní podobnou konfiguraci, zda by mi třeba na e-mail (tjunikov@cbox.cz) poradil co s tím. Mám desku MSI KT600, kartu Radeon 9000 128 MB a Slack 9.1. jádro 2.6.4. HW akceleraci nerozběhnu ani s ovladačem ATI (flgrx), ani s ovladačem z X. Zkoušel jsem jádro zkomplilovat se vším možným a nemožným co se grafiky a chipsetu týče. Zkoušel jsem Xfree 4.3.0 z distribuce Slacku, zkoušel jsem i poslední 4.4.0. Nainstaloval jsem si na druhý disk Mandrake 10.0 a tam to běží v pohodě jak s ovladačem ATI (flgrx) tak s ovladačem z X (ati). Použil jsem XF86config z funkčního Mandrake na Slacka - nic. X běží, ale bez 3D (glxinfo - "DRI - no") Zkusil jsem konfigurák konfigurovat ručně i pomocí různých nástrojů (flgrxsetup aj.) - bez výsledku. Strávil jsem na tom tři dny. Zkusil jsem ze zoufalství zkonfigurovat jádro ve Slacku (2.6.4) s parametry jádra z Mandrake (2.6.3) - povedlo se ale na 3D podporu to nemělo vliv. Kombinoval jsem už fakt kde co - asi se ze Slackem s lítostí rozloučím. Bohužel ten Mandrake je oproti Slacku pomalejší a řada věcí dost nestabilní. Slackware je na tom podstatně lépe /skoro jako Win XP :-) / Kdyby někomu z vás na podobné sestavě 3D podpora chodila, napište mi prosím, jak jste toho dosáhli - já už fakt nevím. Všechny postupy v diskuzích uváděné jsem už asi vyzkoušel. Díky.

    Odpovědi

    3.4.2004 14:40 STiCK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět Radeon, Slackware a 3D
    ja som riesil podobny problem, pouzil som nasledujuce kroky - treba pridat modul agpgart do jadra ked tam nieje (modprobe agpgart) - na moju dosku (nejaky PC Chips) bolo treba v BIOSe zapnut Assign IRQ to PCI Video Card ps: pouzival som jadro rady 2.4
    3.4.2004 14:58 lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět Radeon, Slackware a 3D
    Mam MDK10, desku KT400, jadro 2.6.3, radeon 9800pro.Jak se Vam povedlo rozchodit 3D pod touto distribuci? Ja uz jsem zkousel vse mozne, pouzil jsem orig. ovladac fglrx, opravil jsem zminovany problem s via_generic na via_kt400 ve zdrojacich jadra. Akcelerace porad nejede. Postupoval jsem stejne jak pod MDK9.2, kde to fungovalo. Dokonce jsem pouzil i v MDK9.2 funkcni xf86config-4 v MDK10-stav stejny. Vypis glxinfo-

    name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: No server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 server glx extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context client glx vendor string: SGI client glx version string: 1.2 client glx extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context GLX extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect OpenGL version string: 1.3 Mesa 4.0.4 OpenGL extensions: GL_ARB_imaging, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_transpose_matrix, GL_EXT_abgr, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_lod_bias glu version: 1.3 glu extensions: GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess

    visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- 0x25 24 tc 1 24 0 r y . 8 8 8 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None 0x26 24 tc 1 24 0 r y . 8 8 8 0 0 16 8 16 16 16 0 0 0 None 0x27 24 tc 1 24 0 r y . 8 8 8 8 0 16 8 16 16 16 16 0 0 None 0x28 24 tc 1 24 0 r . . 8 8 8 8 0 16 8 16 16 16 16 0 0 None 0x29 24 dc 1 24 0 r y . 8 8 8 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None 0x2a 24 dc 1 24 0 r y . 8 8 8 0 0 16 8 16 16 16 0 0 0 None 0x2b 24 dc 1 24 0 r y . 8 8 8 8 0 16 8 16 16 16 16 0 0 None 0x2c 24 dc 1 24 0 r . . 8 8 8 8 0 16 8 16 16 16 16 0 0 None 0x2d 8 pc 1 24 0 c y . 0 0 0 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None 0x2e 8 gs 1 24 0 c y . 0 0 0 0 0 16 0 0 0 0 0 0 0 None

    Dekuji za pomoc. Jsou nejake rozdily ve sprovozneni orig-fglrx ovladace mezi jadry rady 2.4 a 2.6
    3.4.2004 15:41 Tjunikov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět Radeon, Slackware a 3D
    Já jsem ten Mandrake jen nainstaloval a rovnou to jelo. Implicitně se tam použil ovladač "fglrx" ale tem mi děla v obraze takové rušivé zrnění a proužky pri pohybu z oknem, tak jsem v XF86config přepsal "fglrx" na "ati" a šlapalo to jako dělo - 3 D šla v obou případech. Jak říkám, nic jsem tam nenastavoval, jelo to hned po instalaci. Bohužel ve Slacku nic ať dělám co dělám.

    Můj výpis glxinfo v Mandrake: (ve Slacku je direct rendering: No) name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 server glx extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context client glx vendor string: SGI client glx version string: 1.2 client glx extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_NV_vertex_array_range, GLX_MESA_agp_offset GLX extensions: GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context OpenGL vendor string: Tungsten Graphics, Inc. OpenGL renderer string: Mesa DRI R200 20020827 AGP 1x x86/MMX/3DNow!/SSE TCL OpenGL version string: 1.2 Mesa 4.0.4 OpenGL extensions: GL_ARB_imaging, GL_ARB_multitexture, GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_dot3, GL_ARB_transpose_matrix, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra, GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_logic_op, GL_EXT_blend_minmax, GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint, GL_EXT_convolution, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_histogram, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_polygon_offset, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color, GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_vertex_array, GL_IBM_rasterpos_clip, GL_MESA_pack_invert, GL_MESA_ycbcr_texture, GL_MESA_window_pos, GL_NV_texgen_reflection, GL_NV_texture_rectangle, GL_SGI_color_matrix, GL_SGI_color_table glu version: 1.3 glu extensions: GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess

    visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat ---------------------------------------------------------------------- 0x23 24 tc 0 24 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 0 0 None 0x24 24 tc 0 24 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x25 24 tc 0 24 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x26 24 tc 0 24 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x27 24 tc 0 24 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 0 0 None 0x28 24 tc 0 24 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x29 24 tc 0 24 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2a 24 tc 0 24 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2b 24 dc 0 24 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 0 0 None 0x2c 24 dc 0 24 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x2d 24 dc 0 24 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2e 24 dc 0 24 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow 0x2f 24 dc 0 24 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 0 0 None 0x30 24 dc 0 24 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 0 0 None 0x31 24 dc 0 24 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 0 0 Slow 0x32 24 dc 0 24 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 0 0 Slow
    3.4.2004 15:44 Tjunikov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět Radeon, Slackware a 3D
    Zkoušel jsem to s zakompilovaným agpgart i bez něj - furt stejný (jádro je ale 2.6.4). Biosem to asi nebude, v Mandrake to jede bez problémů.
    3.4.2004 18:19 lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět Radeon, Slackware a 3D
    Tak jsem preinstaloval MDK10-porad mi to 3D nejede DIRECT rendering je NO. Pri instalaci jsem zapnul at pouziva xfree s 3D akceleraci. Chromium je porad drevene :-( Co jsi jeste jineho nastavoval, ze ti 3d funguje?
    3.4.2004 19:50 Dunric
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět Radeon, Slackware a 3D
    Nevím jak jste instaloval ty ovladače od ATI, ale ujistěte se, že knihovny libGL.so.*, libGLcore.* a případné další z balíčku nahradily ty původní z XFree 4.x. Napadlo mě, že Mandrake má tyto v jiných adresářích než Slack a ovladači se stále nabízí ty původní (bez akcelerace).
    4.4.2004 11:29 Tjunikov
    Rozbalit Rozbalit vše Uz to slape
    Tak jsem to konečně rozběhl. Znovu jsem zkompiloval jádro, povolil jsem: CONFIG_MTRR=y CONFIG_AGP=y

    CONFIG_AGP_AMD64=y (to asi být nemusí, ale v helpu psali něco o Via KT tak jsem to pro sichr dal taky)

    CONFIG_AGP_VIA=y CONFIG_DRM=y CONFIG_DRM_RADEON=y

    CONFIG_FB=y CONFIG_FB_VESA=y # CONFIG_FB_RADEON_OLD is not set # CONFIG_FB_RADEON is not set

    pak jsem si hrál s konfigurákem X-ek tak dlouho až to naběhlo (nakonec jsem použil XF86Config z mandrake, který vygeneroval ten jeho nástroj a který jsem trochu upravil - hlavně jsem přepsal "flgrx" na "ati" aby se použil ovladač z X-ek.)

    Na závěr ještě konfigurace: Slack 9.1, Xfree 4.4.0, kernel 2.6.4, Ati radeon 9000, VIA KT600 chipset.
    4.4.2004 14:13 lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz to slape
    MDK10, KT400, Radeon9800pro Uz jsem to take poresil, pred instalaci ovladace jsem smazal knihovnu libGL.so.1.2(samozrejme jsem si ji zazalohoval). Pak jsem instaloval rpm -U fglrx* --force. Nastavil jsem fglrxconfig. Pak jsem xf86config-4 povolil Option "omit xfree86-dga" a slape to!
    4.4.2004 14:59 Zdenek Sl.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz to slape
    Mam notebook s ATI IGP,nebo Mobility U1 nebo tak nejak a vubec netusim,jestli mi akcelerace vubec pracuje,rekl bych ze ano...ale,proste nevim :-( . Poradite,jak to zjistit ? Diky
    4.4.2004 15:11 lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz to slape
    Zkuste si spustit treba hru tuxracer nebo chromium-musi jet plynule. Nebo z konzole prikaz glxinfo - musi tam byt Direct rendering-YES
    4.4.2004 23:06 Zdenek Sl.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz to slape
    Dik uz to vim jiste! Direct rendering NO :-( Bohuzel pri pokusu najit ten spravny ovladac jsem se na webu ATI uplne ztratil!..Nevite nekdo,jak je na tom jadro 2.6.XX, Jo Mam MDK 9.2
    4.4.2004 22:48 lyon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět Radeon, Slackware a 3D
    Mel jsem tentyz ATI problem na MDK 10.0 s jadrem 2.6.3 a Radeonem 9600Pro. Vyresil jsem ho zakomponovanim AGPGART primo do kernelu (ostatni standardne jako modul) a pouziti interniho GART u fglrx driveru (Option "UseInternalAGPGART" "yes"), coz sice vypada divne, ale po nekolika hodniach snazeni je to jedina funkcni kombinace. Driver fglrx 3.7.0, xfree86-dga je zapnuto.
    5.4.2004 10:15 Lenny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět Radeon, Slackware a 3D
    Nenam sice MDK, ale postup, ktery je osvedceny i na MDK znam.

    1. Latest stable kernel {2.6.4}

    2. vypnuta podpora DRM

    3. agpgart jako modul + via_agp u chipsetu via

    4. ovladace ze stranek ati 4.3.0-3.7.6

    5. natahnuty modul fglrx

    6. InternalAgpGart vypnuto

    Slack 9.1, Athlon 2k+, 384MB RAM, RADEON 9100, VIA KT333 glxgears kolem 1900 fps
    6.4.2004 10:39 lyon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět Radeon, Slackware a 3D
    Zajimave, zapomnel jsem zminit, ze mam i815 cipset a jeho podporu AGp jsem zakompilovat take primo do jadra. Mam jediny problem, ze mi nefunguje gamma korekce u her.
    5.4.2004 10:16 MarSik | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět Radeon, Slackware a 3D
    Dulezita vec je v tomto pripade (u 2.6 jadra) modul via_agp (z vypisu .config vidim, ze jste ho nasel), ktery spolupracuje s agpgartem. Take jsem pri sve prvni instalaci 2.6 jadra na nej zapomnel a pak jsem se divil, ze to nechodi stejnym zpusobem jak 2.4. Pro lidi s ATI chipsetem (hlavne notebooky asi) jeste reknu ze odpovidajici modul je prekvapive ati_agp.
    Nothing is foolproof...fools are very clever.
    5.4.2004 11:30 Zdenek Sl.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opět Radeon, Slackware a 3D
    Diky,tohle presne jsem potreboval :-) Kdyz se to podari rozchodit,tak se ozvu! Ten IGP,nebo jak se to vlastne jmenuje je asi pekna prisera :-( . Ve 2D to chodi pekne,az by jeden rekl,ze je to i s Akceleraci,ale mozna za to muze spis vykonny procesor atd.. Athlon XP 2000+

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.