abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 53
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (68%)
     (7%)
     (12%)
     (13%)
    Celkem 189 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník

    Dotaz: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti

    6.4.2004 20:51 r
    prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Přečteno: 86×
    prosim o pomoc: mam geforce2 go (dell inspiron 2650), RH9, jadro 2.6.5. nebudu popisovat znamy problem s tuhnutim kompu pri prepnuti z X do konzoly. v jadre nemam zakompilovanu podporu framebuffru, presto system udela nasledujici. s ovladacem "nv" se po prepnuti na terminal pouze nezobrazuje nic, s ovladacem "nvidia" system vytuhne uplne. funguje to pouze s "vesa" driverem. jinak vsechny ovladace v X jedou bez problemu (vesa je nejaka pribrzdena), ale potrebuji se prepinat na konzolu. s "nvidia" to vytuhne i pri logoff, reboot, proste jak vlezu na konzolu. uz se stim pekluju nekolik dni, mate nejaky napad, jak to rozchodit? precetl jsem celou diskuzi, ale nikde neni konkretne popsano, jak to udelat. diky, r.s.

    Odpovědi

    12.4.2004 20:40 Libor Valenta | skóre: 13 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Ovladace nvidia pouzivas distribucni (z nejakeho RPM balicku) nebo z nvida.com?
    12.4.2004 22:01 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Zkus vypnout APM, popripade prepnout na ACPI
    Jiří Svoboda avatar 13.4.2004 09:49 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Bohuzel nemam odpoved, ale dotaz...
    Mam taky Dell (Latitude 810) s GeForce2 GO. Pokud nastavim rozliseni vetsi nez 1024x768 (LCD displej ma fyzicky 1600x1200) presne fungovat 3D akcelerace a zmensi se pocet barev (i kdyz je barevna hloubka nastavena na 24bit, pocet barev odpovida cca. 16bitove hloubce). Da se s tim neco delat?
    13.4.2004 10:10 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Přidat ram na grafické kartě :-))))

    Je to jednoduché grafika má určitou ram a do ní se vleze určitý počet dat takže čím větší rozlišení tím to zabere více a čím větší počet barev tak to zabere taky více plus část je rezervována na textury a pro práci vlastního procesoru grafiky. :-)

    S monitorem to nemá co dělat. :-) ten dokáže pouze zobrazit maximálně XxY bodů ....

    Jinak pokud karta má dost RAM tak je možné že ji ovladač špatně detekoval což se dá napravit že se do konfiguráku napíše správná velikost RAM. :-)
    Jiří Svoboda avatar 13.4.2004 11:37 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Heh, jo, jasne, ale vsechno, co jsi napsal, vim. :-)
    Graficka karta ma k dispozici 16MB a i pri maximalnim rozliseni a nejvyssi barevne hloubce (24 resp. 32bitu) nepotrebuje vic nez 8MB (1600 x 1200 x 4 = 7.860.000 bytes). S parametrem VideoRam jsem uz taky laboroval.
    Pochopil bych, kdyby treba prestala fungovat jen ta 3D akcelerace (na doublebuffering + textury by pamet nemusela stacit), ale ta barevna hloubka mi vrta hlavou...
    Mam spis podezreni, ze je to nejake HW omezeni, protoze mam dojem, ze X Server hlasi, ze bezi ve 24 bit hloubce.
    13.4.2004 12:06 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Málo ram nějak to blbě počítáš mě to vychází na 17280000 :-)

    čili rozlišení 1600x1200x3(barvy rgb)x24(na jednubarvu)/8=17280000

    :-)
    Jiří Svoboda avatar 13.4.2004 13:04 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: prepnuti X -> konzole -> vytuhnuti
    Jenze 24 bitu neni na jednu barvu (presneji na jednu slozku), ale na cele RGB. Na slozku je 8 bitu. Ve skutecnosti navic karta pouziva stejne 32bitu na pixel (aby zacinal kazdy pixel na mocnine dvou).
    Ctyrka v mem vypoctu je 8 bitu Red, 8 bitu Green a 8 bitu Blue a 8 bitu ono "dorovnani" (nekdy se pouziva jako alfa).
    Takze blbe pocitas ty. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.