Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
"Add-on" funkce: změna IP a MAC adresy předávané serveru (nevím na co, ale prostě je posílá
), zobrazování IP adres ostatních, snadná možnost jiného nicku ve hře.
Nevím, jestli implementovat chat, přijde mi jako blbost. Navíc jsem se ještě nedíval na zakládání nových místností s hrami, ale to snad půjde taky
.
Vývoj je zatím ve fázi průzkumů a testování (jejich stupidního) protokolu.
).
Jinak chat by nebylo od veci implementovat. Obcas se hodi pokud se s nekym chcete dohodnout do jaky mistnosti chcete jit
. Mno, jim jde podle me o to, aby meli vsechno pod kontrolou, tenhle klient jim pekne zamota hlavu
.Kdyz chces parit, musis byt zaregistrovany, bere tenhle klient v potaz registrace? Asi ne, ze? Hehee. dobre jim tak, to maj za tu jejich ignoraci. Mno, snad to casem pojede a gz neda do svych klientu nejake identifikacni blbosti .. :-/
. Ale nikdo si toho pls nevsimejte.
Nepodcenujte me, napr. v celostatnim kole v programovani 2004 jsem byl 5. (zduvodneni meho "selhani": neprecetl jsem si cele zadani, nepsal jsem dokumentaci a "programovani vytahu" jsem vzal moc zesiroka, pak jsem to nestih a nejaky C#ari a Delphiari me predbehli
). Aspon jsem se poucil pro priste. Tentokrat uz jsem ale vyssi kategorie (15-19 let), tak budu docela rad, kdyz se do Janskych Lazni na celostat. kolo opet dostanu
.
No a od cervna 2004 jsem zamestnany v jedne male SW firmicce v Ceskych Budejovicich, od te doby jedu hodne na Linuxu. Tot muj strucny zivotopis
PS: Soutěže dětí a mládeže v programování jsem se kdysi účastníval taky (tehdá ještě neexistoval C#
), takže držím palce!
), a pak zobrazuje seznam mistnosti, do jedne vlezes a zacnes hrat.
Mistnost predstavuje jednu zahajenou hru a vstup do ni se da zaheslovat a da se limitovat pocet hracu.
Nez zacnes hrat, tak muzes chatovat s ostatnima - chat jsem moc nezkoumal, ale asi to drzi jedno staly pripojeni na jejich server. Jo a jeste to posila pingy, jako nejaky jednoduchy UDP pakety.
GameZone je provozovan IOL aneb CTc.
Zanedlouho jsou jarní prázdniny = spousta volného času
; během nich by se to mělo dostat do nějaké první použitelné podoby.
Pokud mi do pátku neodpoví, tak napíšu na support nebo info.
Až mi někdo odpoví, tak to určitě někam dám - buď sem nebo na http://gzlinux.wz.cz
.
No, kazdopadne preju uspesnou realizaci, a tesim se na prvni verejnou betu
. Na stránkách projektu je další screenshot - s pěkným výpisem IP adres hráčů
.
U chatu se možná objeví zádrhel, komunikační protokol chatu je tak trochu binární, takže už to asi nepůjde tak hladce.
.
, nebo hledej na webu ioctl SIOCGIFHWADDR (jednou jsem něco takového potřeboval, kdyžtak z toho co jsem tehdy napsal vypreparuju příklad)
Buď jdu PROTI gz anebo S gz (zadarmo).
Žádná varianta napůl-opensource neexsitujue, odmítlí jí.
Log z diskuze (bohužel nepřehledný) je na diskuzních fórech - už jsem se trochu naštval, tak jsem v rozhovoru nazval všechny, co neumí kompilovat, idioty
Ale stejně to nepomohlo.
Ten log je na konci threadu E-mail od GameZone a je z něj asi jasné, jak jsem se rozhodl.
Tiskni
Sdílej: