abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 22:22 | Komunita

Společnost Purism představila kryptografický token Librem Key. Koupit jej lze za 59 dolarů. Token byl vyvinut ve spolupráci se společností Nitrokey a poskytuje jak OpenPGP čipovou kartu, tak zabezpečení bootování notebooků Librem a také dalších notebooků s open source firmwarem Heads.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:33 | Nová verze

Společnost NVIDIA oficiálně vydala verzi 10.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:00 | Upozornění

Příspěvek Jak přežít plánovanou údržbu DNS na blogu zaměstnanců CZ.NIC upozorňuje na historicky poprvé podepsání DNS root zóny novým klíčem dne 11. října 2018 v 18:00. Software, který nebude po tomto okamžiku obsahovat nový DNSSEC root klíč, nebude schopen resolvovat žádná data. Druhým důležitým datem je 1. února 2019, kdy významní výrobci DNS softwaru, také historicky poprvé, přestanou podporovat servery, které porušují DNS standard

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 15:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 156. brněnský sraz, který proběhne v pátek 21. září od 18:00 v restauraci Na Purkyňce na adrese Purkyňova 80.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:22 | Nová verze

Alan Griffiths z Canonicalu oznámil vydání verze 1.0.0 display serveru Mir (GitHub, Wikipedie). Mir byl představen v březnu 2013 jako náhrada X serveru a alternativa k Waylandu. Dnes Mir běží nad Waylandem a cílen je na internet věcí (IoT).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.9. 22:00 | Nasazení Linuxu
Stabilní aktualizace Chrome OS 69 (resp. Chromium OS), konkrétně 69.0.3497.95, přináší mj. podporu linuxových aplikací. Implementována je pomocí virtualizace, a proto je tato funkce také omezena na zařízení s dostatkem paměti a podporou hardwarové akcelerace, tudíž nejsou podporovány chromebooky s 32bitovými architekturami ARM, či Intel Bay Trail (tzn. bez Intel VT-x).
Fluttershy, yay! | Komentářů: 5
20.9. 21:32 | Zajímavý projekt
Došlo k uvolnění linuxové distribuce CLIP OS, vyvíjené francouzským úřadem pro kybernetickou bezpečnost ANSSI, jako open source. Vznikla za účelem nasazení v úřadech, kde je potřeba omezit přístup k důvěrným datům. Je založená na Gentoo.
Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
20.9. 16:00 | Komerce

Zjistěte více o bezpečné a flexibilní architektuře v cloudu! IBM Cloud poskytuje bezpečné úložiště pro Vaše obchodní data s možností škálovatelnosti a flexibilitou ukládání dat. Zároveň nabízí prostředky pro jejich analýzu, vizualizaci, reporting a podporu rozhodování.

… více »
Fluttershy, yay! | Komentářů: 12
20.9. 12:22 | Nová verze

V dubnu letošního roku Mozilla představila webový prohlížeč pro rozšířenou a virtuální realitu Firefox Reality (GitHub). V úterý oznámila vydání verze 1.0. Ukázka na YouTube. Firefox Reality je k dispozici pro Viveport, Oculus a Daydream.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
20.9. 12:00 | Komunita

V srpnu loňského roku společnost Oracle oznámila, že Java EE (Enterprise Edition) bude uvolněna jako open source. O měsíc později bylo rozhodnuto, že tato open source Java EE bude přejmenována a předána Eclipse Foundation. Nové jméno bylo oznámeno v únoru letošního roku. Z Java EE se stala Jakarta EE. Eclipse Foundation včera oznámila dosažení dalšího milníku. Zdrojové kódy aplikačního serveru GlassFish jsou již k dispozici v git repozitářích Eclipse Foundation (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Na optické médium (CD, DVD, BD aj.) jsem naposledy vypaloval(a) data před méně než
 (13%)
 (14%)
 (21%)
 (23%)
 (25%)
 (4%)
 (1%)
Celkem 384 hlasů
 Komentářů: 33, poslední 16.9. 11:55
Rozcestník

Dotaz: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1

19.3.2005 10:59 6xx
Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Přečteno: 160×
Potřeboval bych poradit s kompilací Blenderu 2.36 ze zdrojáků pro Linux Mandrake 10.1. Knihovny mám myslim vsechny Ale kompilace mi zatim vzdy spadla s touhle zpravou:
-o /home/lukas/Desktop/blender/obj/linux-glibc2.3.3-i386/gameengine/GamePlayer/netscape/src/Blender3DPlugin_nati ve_implementation.o In file included from Blender3DPlugin_native_implementation.c:46: blender_plugin_types.h:53:51: prlock.h: No such file or directory In file included from Blender3DPlugin_native_implementation.c:46: blender_plugin_types.h:136: error: syntax error before "PRLock" blender_plugin_types.h:136: warning: no semicolon at end of struct or union blender_plugin_types.h:141: warning: type defaults to `int' in declaration of `window_ready_lock' blender_plugin_types.h:141: warning: data definition has no type or storage class blender_plugin_types.h:227: error: syntax error before '}' token blender_plugin_types.h:227: warning: type defaults to `int' in declaration of `BlenderPluginInstance' blender_plugin_types.h:227: warning: data definition has no type or storage class Blender3DPlugin_native_implementation.c: In function `native_Blender3DPlugin_blenderURL': Blender3DPlugin_native_implementation.c:64: warning: cast does not match function type Blender3DPlugin_native_implementation.c:65: error: `inst' undeclared (first use in this function) Blender3DPlugin_native_implementation.c:65: error: (Each undeclared identifier is reported only once Blender3DPlugin_native_implementation.c:65: error: for each function it appears in.) Blender3DPlugin_native_implementation.c:70: error: syntax error before ')' token Blender3DPlugin_native_implementation.c:64: warning: unused variable `npp' Blender3DPlugin_native_implementation.c: In function `native_Blender3DPlugin_SendMessage': Blender3DPlugin_native_implementation.c:93: warning: cast does not match function type Blender3DPlugin_native_implementation.c:94: error: `inst' undeclared (first use in this function) Blender3DPlugin_native_implementation.c:99: error: syntax error before ')' token Blender3DPlugin_native_implementation.c:93: warning: unused variable `npp' Blender3DPlugin_native_implementation.c: At top level: Blender3DPlugin_native_implementation.c:129: warning: unused parameter 'msg' make[5]: *** [/home/lukas/Desktop/blender/obj/linux-glibc2.3.3-i386/gameengine/GamePlayer/netscape/src/Blender3DPlugin_n ative_implementation.o] Error 1 make[4]: *** [all] Error 1 make[3]: *** [all] Error 1 make[2]: *** [all] Error 1 make[1]: *** [all] Error 1 make: *** [all] Error 1

Odpovědi

19.3.2005 11:22 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
[ivok@zero ~]$ urpmf prlock.h
libnspr4-devel:/usr/include/mozilla-firefox-1.0.1/nspr/prlock.h
mozilla-thunderbird-devel:/usr/include/mozilla-thunderbird-1.0/nspr/prlock.h
nvu-devel:/usr/include/nvu-0.81/nspr/prlock.h
možná tam ještě někde budete muset zadat cesty ...

Jinak samozřejmě nejjednodušší je nainstalovat RPM balíček a kompilování se vyhnout.
20.3.2005 08:14 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Jenom takovej stupidní dotaz: k čemu to mají být cesty, to jsou nějaké knihovny? A kdy je seženu? Stačí si stáhnout netscape?

PS. Sorry jsem uplnej zacatecnik, linux mam necelej tejden. PPS. Balíček...ani ne, každý procento může znamenat minuty(v případě náročnějších prací skoro hodiny) usetrený prace, takze to hodlam max. optimalizovat
20.3.2005 08:21 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Oprava: ...kde je seženu
20.3.2005 08:48 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
PS. Sorry jsem uplnej zacatecnik, linux mam necelej tejden. PPS. Balíček...ani ne, každý procento může znamenat minuty(v případě náročnějších prací skoro hodiny) usetrený prace, takze to hodlam max. optimalizovat

Nainstaluj si balicek, to tve procento te stejne nezabije a cas, ktery budes cekat na renderovani muzes venovat studiu Linuxu. To jsi v blenderu takovy machr, ze uz dopredu vis, ze budes renderovat hodiny?
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
20.3.2005 10:27 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Takovej machr nejsem ale stačí zapnout plně AO, raytracing nějakou animačku a máš jistotu několikahodinouvýho renderu, navic studovat Linux při renderu neni k ničemu když se bude kazdej dokument otvirat buhvijak dlouho(nemam nijak extra vykonej pocitac) A další důvad-chci se naučit co nejlépe ovládat Linux tak mi tohle připadá jako dobrá příležitost, instalace z balíčku je "moc jednoduchá" při tý se toho moc novýho nenaučim
20.3.2005 11:04 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Zatímco napsáním ./configure dojdeš osvícení :-)

Nainstaluj si blender*.src.rpm a překompiluj ten:
rpmbuild -ba --target i686  /cesta/k/SPECS/blender.spec
případně si ještě pohrát s optflags... Jde to i zkrátit na rpmbuild --rebuild blender*.src.rpm. Když ti budou chybět nějaké devel balíčky, tak si o ně rpmbuild řekne.
20.3.2005 11:11 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
20.3.2005 17:50 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
u blenderu ./configure nejde, tam musis pripadne do makefile zasahnout sam
Stanislav Brabec avatar 21.3.2005 15:43 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Makefile je tam jen z historických důvodů, a možná už ani nefunguje.

Pro kompilaci je třeba editovat SConstruct a pak použít scons.
22.3.2005 19:04 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Scons mi nějak blbne(ale jen u Blendru, Yafray fungoval v pohodě) a chci zkusit i kompilaci Já holt uz něco vymyslim, v nejhorsim pripade si stahnu RPM
22.3.2005 19:20 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Pokud vážně trváte na tom, že chcete provozovat vámi zkompilovaný program, vřele doporučuju stáhnout si src.rpm a začít s ním.
Stanislav Brabec avatar 22.3.2005 21:33 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Musíte nastavit v souboru SConstruct správné hodnoty, které odpovídají vašemu systému (cesty knihoven, hlavičkových souborů, závislé knihovny, způsob lokalizace atd.)

scons také nepodporuje DESTDIR a podobné vymoženosti, takže to se také musí ošetřit zvlášť.

Navíc je třeba trochu poeditovat zdrojové kódy, abyste si nemusel instalovat soubory s implicitní konfigurací a lokalizací do domovského adresáře.
23.3.2005 18:33 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Aha, tak o nastaveni knihoven jsem nemel ani šajn.

PS: co je to DESTDIR?
Stanislav Brabec avatar 23.3.2005 21:28 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
DESTDIR je proměnná, která se nastavuje pro make, když chcete udělat balíček namísto přímé instalace. Více viz články o vytváření balíčků na AbcLinuxu nebo na Rootu.

Bohužel scons je, co se týče pružnosti vytváření balíčků, na úrovni, na které byl make před vznikem automake.

Poprvé jsem si s blenderem také hrál několik dní, než se začal kompilovat.
25.3.2005 18:41 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Aha... díky, nevěděl by někdo co s timhle: řádek 36:bs_config.parseOpts() hlásí že bs_config nemá parametr parseOpts() a scons skončí
20.3.2005 11:07 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
No a renderování může běžet s nižší prioritou (man nice; man renice), takže se nevymlouvej, že nemůžeš studovat ;-)
20.3.2005 16:29 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Já se nevymlouvam, ja to nevim :(, jinak ty rpm teda asi zkusim
26.3.2005 09:38 6xx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Už to mám, kompilace jede!
Už jen poslední dotaz: Jak nastavím cesty k hlavičkovým souborům - k některým to nemělo cesty (pouze relativní k adresáři, napr. vyse zmineny prlock.h to netahalo z usr/include... ale z aktualniho adresare) a musel jsem to vyresit jejich zkopirovanim mezi zdrojaky blendru
26.3.2005 09:44 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
Nápověda k tomu scons neví?

No vida, jaký jste udělal za týden pokrok... Už to sice mohlo být sedmkrát vyrenderovaný, ale zase byste nevěděl, co jsou hlavičkové soubory a tak :-)
stativ avatar 26.3.2005 19:45 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
To je pravda, jen v jednom se mýlíte, co jsou to hlavickové soubory jsem vedel už předtim, programuju v C++ ve Win a tam se znalost existence hlavickovych souboru obcas hodi
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.