abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 13:22 | Zajímavý software

Jordi Sanfeliu vydal verzi 1.0.0 svého unixového jádra Fiwix (Wikipedie) určeného také pro výuku operačních systémů. Dle článku na OSNews na něm začal pracovat již před více než dvaceti lety. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Stáhnout a vyzkoušet lze živou disketu nebo CD s GNU/Fiwixem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 10.7 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Vývojáři GitLabu zdůrazňují Web IDE (YouTube) a SAST (Static Application Security Testing) pro Go a C/C++.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:00 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, zveřejnil na svém blogu recenzi notebooku Librem 13 od společnosti Purism. Používá jej již sedm měsíců a s ním i jako umělec spokojen. Potřebu francouzské AZERTY klávesnice vyřešil přelepkami. Na displej se podíval kalibrační sondou, barvy vyladil pomocí open source softwaru DisplayCAL, v aplikaci Inkscape nastavil zvětšování na 170 % aby 1 cm v Inkscapu byl 1 cm v reálu. Webovou kameru, mikrofon, Wi-Fi a Bluetooth lze na Librem 13 hardwarově vypnout.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
21.4. 23:44 | Komunita

Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.4. 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.4. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
20.4. 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 15:00 | Nová verze

Po dva a půl roce od vydání verze 5.7 oznámila společnost Oracle vydání nové major verze 8.0 (8.0.11) databázového systému MySQL (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy komunitní verze MySQL jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (17%)
Celkem 355 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1

    19.3.2005 10:59 6xx
    Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Přečteno: 160×
    Potřeboval bych poradit s kompilací Blenderu 2.36 ze zdrojáků pro Linux Mandrake 10.1. Knihovny mám myslim vsechny Ale kompilace mi zatim vzdy spadla s touhle zpravou:
    -o /home/lukas/Desktop/blender/obj/linux-glibc2.3.3-i386/gameengine/GamePlayer/netscape/src/Blender3DPlugin_nati ve_implementation.o In file included from Blender3DPlugin_native_implementation.c:46: blender_plugin_types.h:53:51: prlock.h: No such file or directory In file included from Blender3DPlugin_native_implementation.c:46: blender_plugin_types.h:136: error: syntax error before "PRLock" blender_plugin_types.h:136: warning: no semicolon at end of struct or union blender_plugin_types.h:141: warning: type defaults to `int' in declaration of `window_ready_lock' blender_plugin_types.h:141: warning: data definition has no type or storage class blender_plugin_types.h:227: error: syntax error before '}' token blender_plugin_types.h:227: warning: type defaults to `int' in declaration of `BlenderPluginInstance' blender_plugin_types.h:227: warning: data definition has no type or storage class Blender3DPlugin_native_implementation.c: In function `native_Blender3DPlugin_blenderURL': Blender3DPlugin_native_implementation.c:64: warning: cast does not match function type Blender3DPlugin_native_implementation.c:65: error: `inst' undeclared (first use in this function) Blender3DPlugin_native_implementation.c:65: error: (Each undeclared identifier is reported only once Blender3DPlugin_native_implementation.c:65: error: for each function it appears in.) Blender3DPlugin_native_implementation.c:70: error: syntax error before ')' token Blender3DPlugin_native_implementation.c:64: warning: unused variable `npp' Blender3DPlugin_native_implementation.c: In function `native_Blender3DPlugin_SendMessage': Blender3DPlugin_native_implementation.c:93: warning: cast does not match function type Blender3DPlugin_native_implementation.c:94: error: `inst' undeclared (first use in this function) Blender3DPlugin_native_implementation.c:99: error: syntax error before ')' token Blender3DPlugin_native_implementation.c:93: warning: unused variable `npp' Blender3DPlugin_native_implementation.c: At top level: Blender3DPlugin_native_implementation.c:129: warning: unused parameter 'msg' make[5]: *** [/home/lukas/Desktop/blender/obj/linux-glibc2.3.3-i386/gameengine/GamePlayer/netscape/src/Blender3DPlugin_n ative_implementation.o] Error 1 make[4]: *** [all] Error 1 make[3]: *** [all] Error 1 make[2]: *** [all] Error 1 make[1]: *** [all] Error 1 make: *** [all] Error 1

    Odpovědi

    19.3.2005 11:22 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    [ivok@zero ~]$ urpmf prlock.h
    libnspr4-devel:/usr/include/mozilla-firefox-1.0.1/nspr/prlock.h
    mozilla-thunderbird-devel:/usr/include/mozilla-thunderbird-1.0/nspr/prlock.h
    nvu-devel:/usr/include/nvu-0.81/nspr/prlock.h
    
    možná tam ještě někde budete muset zadat cesty ...

    Jinak samozřejmě nejjednodušší je nainstalovat RPM balíček a kompilování se vyhnout.
    20.3.2005 08:14 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Jenom takovej stupidní dotaz: k čemu to mají být cesty, to jsou nějaké knihovny? A kdy je seženu? Stačí si stáhnout netscape?

    PS. Sorry jsem uplnej zacatecnik, linux mam necelej tejden. PPS. Balíček...ani ne, každý procento může znamenat minuty(v případě náročnějších prací skoro hodiny) usetrený prace, takze to hodlam max. optimalizovat
    20.3.2005 08:21 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Oprava: ...kde je seženu
    20.3.2005 08:48 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    PS. Sorry jsem uplnej zacatecnik, linux mam necelej tejden. PPS. Balíček...ani ne, každý procento může znamenat minuty(v případě náročnějších prací skoro hodiny) usetrený prace, takze to hodlam max. optimalizovat

    Nainstaluj si balicek, to tve procento te stejne nezabije a cas, ktery budes cekat na renderovani muzes venovat studiu Linuxu. To jsi v blenderu takovy machr, ze uz dopredu vis, ze budes renderovat hodiny?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    20.3.2005 10:27 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Takovej machr nejsem ale stačí zapnout plně AO, raytracing nějakou animačku a máš jistotu několikahodinouvýho renderu, navic studovat Linux při renderu neni k ničemu když se bude kazdej dokument otvirat buhvijak dlouho(nemam nijak extra vykonej pocitac) A další důvad-chci se naučit co nejlépe ovládat Linux tak mi tohle připadá jako dobrá příležitost, instalace z balíčku je "moc jednoduchá" při tý se toho moc novýho nenaučim
    20.3.2005 11:04 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Zatímco napsáním ./configure dojdeš osvícení :-)

    Nainstaluj si blender*.src.rpm a překompiluj ten:
    rpmbuild -ba --target i686  /cesta/k/SPECS/blender.spec
    
    případně si ještě pohrát s optflags... Jde to i zkrátit na rpmbuild --rebuild blender*.src.rpm. Když ti budou chybět nějaké devel balíčky, tak si o ně rpmbuild řekne.
    20.3.2005 11:11 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    20.3.2005 17:50 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    u blenderu ./configure nejde, tam musis pripadne do makefile zasahnout sam
    Stanislav Brabec avatar 21.3.2005 15:43 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Makefile je tam jen z historických důvodů, a možná už ani nefunguje.

    Pro kompilaci je třeba editovat SConstruct a pak použít scons.
    22.3.2005 19:04 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Scons mi nějak blbne(ale jen u Blendru, Yafray fungoval v pohodě) a chci zkusit i kompilaci Já holt uz něco vymyslim, v nejhorsim pripade si stahnu RPM
    22.3.2005 19:20 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Pokud vážně trváte na tom, že chcete provozovat vámi zkompilovaný program, vřele doporučuju stáhnout si src.rpm a začít s ním.
    Stanislav Brabec avatar 22.3.2005 21:33 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Musíte nastavit v souboru SConstruct správné hodnoty, které odpovídají vašemu systému (cesty knihoven, hlavičkových souborů, závislé knihovny, způsob lokalizace atd.)

    scons také nepodporuje DESTDIR a podobné vymoženosti, takže to se také musí ošetřit zvlášť.

    Navíc je třeba trochu poeditovat zdrojové kódy, abyste si nemusel instalovat soubory s implicitní konfigurací a lokalizací do domovského adresáře.
    23.3.2005 18:33 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Aha, tak o nastaveni knihoven jsem nemel ani šajn.

    PS: co je to DESTDIR?
    Stanislav Brabec avatar 23.3.2005 21:28 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    DESTDIR je proměnná, která se nastavuje pro make, když chcete udělat balíček namísto přímé instalace. Více viz články o vytváření balíčků na AbcLinuxu nebo na Rootu.

    Bohužel scons je, co se týče pružnosti vytváření balíčků, na úrovni, na které byl make před vznikem automake.

    Poprvé jsem si s blenderem také hrál několik dní, než se začal kompilovat.
    25.3.2005 18:41 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Aha... díky, nevěděl by někdo co s timhle: řádek 36:bs_config.parseOpts() hlásí že bs_config nemá parametr parseOpts() a scons skončí
    20.3.2005 11:07 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    No a renderování může běžet s nižší prioritou (man nice; man renice), takže se nevymlouvej, že nemůžeš studovat ;-)
    20.3.2005 16:29 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Já se nevymlouvam, ja to nevim :(, jinak ty rpm teda asi zkusim
    26.3.2005 09:38 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Už to mám, kompilace jede!
    Už jen poslední dotaz: Jak nastavím cesty k hlavičkovým souborům - k některým to nemělo cesty (pouze relativní k adresáři, napr. vyse zmineny prlock.h to netahalo z usr/include... ale z aktualniho adresare) a musel jsem to vyresit jejich zkopirovanim mezi zdrojaky blendru
    26.3.2005 09:44 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Nápověda k tomu scons neví?

    No vida, jaký jste udělal za týden pokrok... Už to sice mohlo být sedmkrát vyrenderovaný, ale zase byste nevěděl, co jsou hlavičkové soubory a tak :-)
    stativ avatar 26.3.2005 19:45 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    To je pravda, jen v jednom se mýlíte, co jsou to hlavickové soubory jsem vedel už předtim, programuju v C++ ve Win a tam se znalost existence hlavickovych souboru obcas hodi
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.