abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
15.1. 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.1. 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
13.1. 17:27 | IT novinky

V loňském roce proběhla úspěšná kampaň na Indiegogo na podporu GPD Win. Jedná se o malý 5,5 palcový notebook a přenosnou herní konzoli v jednom. Předinstalované Windows 10 lze nahradit Linuxem. V únoru by se na Indiegogo měla objevit kampaň na podporu 7 palcového notebooku GPD Pocket.

Ladislav Hagara | Komentářů: 32
13.1. 02:00 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 1.0.0 (zprávička) byla vydána verze 2.0.0 frameworku Kirigami (HIG) pro vytváření uživatelských rozhraní mobilních a konvergentních aplikací nad toolkitem Qt. Pro vyzkoušení je určena aplikace pro Android Kirigami gallery.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.1. 23:28 | Zajímavý software

Akční hra Lugaru HD od Wolfire Games (recenze) byla uvolněna jako svobodný software, a to včetně dat (pod licencí Creative Commons Attribution – Share Alike). Linuxový port byl v roce 2010 součástí první akce Humble Indie Bundle a engine byl krátce poté uvolněn pod licencí GNU GPL, což vedlo mj. k portu na AmigaOS. Autor mezitím pracuje na pokračování nazvaném Overgrowth.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
12.1. 14:49 | Bezpečnostní upozornění

Na serveru Jabb.im bylo zveřejněno vyjádření k úniku dat z Jabbim Archive (pastebin). Dump databáze obsahuje komunikaci uživatelů, jejich IP adresy a logy aplikace od října 2015 do března 2016. Celkově se jedná o 8 GB dat, převažujícím jazykem zpráv je čeština a slovenština. O úniku informoval jako první server Motherboard. Jabbim Archive byla službou volitelnou, dostupnou pouze pro VIP uživatele. Podle provozovatele serveru Jabb.im k

… více »
Michal Makovec | Komentářů: 68
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 297 hlasů
 Komentářů: 20, poslední dnes 01:54
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1

    19.3.2005 10:59 6xx
    Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Přečteno: 157×
    Potřeboval bych poradit s kompilací Blenderu 2.36 ze zdrojáků pro Linux Mandrake 10.1. Knihovny mám myslim vsechny Ale kompilace mi zatim vzdy spadla s touhle zpravou:
    -o /home/lukas/Desktop/blender/obj/linux-glibc2.3.3-i386/gameengine/GamePlayer/netscape/src/Blender3DPlugin_nati ve_implementation.o In file included from Blender3DPlugin_native_implementation.c:46: blender_plugin_types.h:53:51: prlock.h: No such file or directory In file included from Blender3DPlugin_native_implementation.c:46: blender_plugin_types.h:136: error: syntax error before "PRLock" blender_plugin_types.h:136: warning: no semicolon at end of struct or union blender_plugin_types.h:141: warning: type defaults to `int' in declaration of `window_ready_lock' blender_plugin_types.h:141: warning: data definition has no type or storage class blender_plugin_types.h:227: error: syntax error before '}' token blender_plugin_types.h:227: warning: type defaults to `int' in declaration of `BlenderPluginInstance' blender_plugin_types.h:227: warning: data definition has no type or storage class Blender3DPlugin_native_implementation.c: In function `native_Blender3DPlugin_blenderURL': Blender3DPlugin_native_implementation.c:64: warning: cast does not match function type Blender3DPlugin_native_implementation.c:65: error: `inst' undeclared (first use in this function) Blender3DPlugin_native_implementation.c:65: error: (Each undeclared identifier is reported only once Blender3DPlugin_native_implementation.c:65: error: for each function it appears in.) Blender3DPlugin_native_implementation.c:70: error: syntax error before ')' token Blender3DPlugin_native_implementation.c:64: warning: unused variable `npp' Blender3DPlugin_native_implementation.c: In function `native_Blender3DPlugin_SendMessage': Blender3DPlugin_native_implementation.c:93: warning: cast does not match function type Blender3DPlugin_native_implementation.c:94: error: `inst' undeclared (first use in this function) Blender3DPlugin_native_implementation.c:99: error: syntax error before ')' token Blender3DPlugin_native_implementation.c:93: warning: unused variable `npp' Blender3DPlugin_native_implementation.c: At top level: Blender3DPlugin_native_implementation.c:129: warning: unused parameter 'msg' make[5]: *** [/home/lukas/Desktop/blender/obj/linux-glibc2.3.3-i386/gameengine/GamePlayer/netscape/src/Blender3DPlugin_n ative_implementation.o] Error 1 make[4]: *** [all] Error 1 make[3]: *** [all] Error 1 make[2]: *** [all] Error 1 make[1]: *** [all] Error 1 make: *** [all] Error 1

    Odpovědi

    19.3.2005 11:22 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    [ivok@zero ~]$ urpmf prlock.h
    libnspr4-devel:/usr/include/mozilla-firefox-1.0.1/nspr/prlock.h
    mozilla-thunderbird-devel:/usr/include/mozilla-thunderbird-1.0/nspr/prlock.h
    nvu-devel:/usr/include/nvu-0.81/nspr/prlock.h
    
    možná tam ještě někde budete muset zadat cesty ...

    Jinak samozřejmě nejjednodušší je nainstalovat RPM balíček a kompilování se vyhnout.
    20.3.2005 08:14 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Jenom takovej stupidní dotaz: k čemu to mají být cesty, to jsou nějaké knihovny? A kdy je seženu? Stačí si stáhnout netscape?

    PS. Sorry jsem uplnej zacatecnik, linux mam necelej tejden. PPS. Balíček...ani ne, každý procento může znamenat minuty(v případě náročnějších prací skoro hodiny) usetrený prace, takze to hodlam max. optimalizovat
    20.3.2005 08:21 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Oprava: ...kde je seženu
    20.3.2005 08:48 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    PS. Sorry jsem uplnej zacatecnik, linux mam necelej tejden. PPS. Balíček...ani ne, každý procento může znamenat minuty(v případě náročnějších prací skoro hodiny) usetrený prace, takze to hodlam max. optimalizovat

    Nainstaluj si balicek, to tve procento te stejne nezabije a cas, ktery budes cekat na renderovani muzes venovat studiu Linuxu. To jsi v blenderu takovy machr, ze uz dopredu vis, ze budes renderovat hodiny?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    20.3.2005 10:27 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Takovej machr nejsem ale stačí zapnout plně AO, raytracing nějakou animačku a máš jistotu několikahodinouvýho renderu, navic studovat Linux při renderu neni k ničemu když se bude kazdej dokument otvirat buhvijak dlouho(nemam nijak extra vykonej pocitac) A další důvad-chci se naučit co nejlépe ovládat Linux tak mi tohle připadá jako dobrá příležitost, instalace z balíčku je "moc jednoduchá" při tý se toho moc novýho nenaučim
    20.3.2005 11:04 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Zatímco napsáním ./configure dojdeš osvícení :-)

    Nainstaluj si blender*.src.rpm a překompiluj ten:
    rpmbuild -ba --target i686  /cesta/k/SPECS/blender.spec
    
    případně si ještě pohrát s optflags... Jde to i zkrátit na rpmbuild --rebuild blender*.src.rpm. Když ti budou chybět nějaké devel balíčky, tak si o ně rpmbuild řekne.
    20.3.2005 11:11 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    20.3.2005 17:50 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    u blenderu ./configure nejde, tam musis pripadne do makefile zasahnout sam
    Stanislav Brabec avatar 21.3.2005 15:43 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Makefile je tam jen z historických důvodů, a možná už ani nefunguje.

    Pro kompilaci je třeba editovat SConstruct a pak použít scons.
    22.3.2005 19:04 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Scons mi nějak blbne(ale jen u Blendru, Yafray fungoval v pohodě) a chci zkusit i kompilaci Já holt uz něco vymyslim, v nejhorsim pripade si stahnu RPM
    22.3.2005 19:20 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Pokud vážně trváte na tom, že chcete provozovat vámi zkompilovaný program, vřele doporučuju stáhnout si src.rpm a začít s ním.
    Stanislav Brabec avatar 22.3.2005 21:33 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Musíte nastavit v souboru SConstruct správné hodnoty, které odpovídají vašemu systému (cesty knihoven, hlavičkových souborů, závislé knihovny, způsob lokalizace atd.)

    scons také nepodporuje DESTDIR a podobné vymoženosti, takže to se také musí ošetřit zvlášť.

    Navíc je třeba trochu poeditovat zdrojové kódy, abyste si nemusel instalovat soubory s implicitní konfigurací a lokalizací do domovského adresáře.
    23.3.2005 18:33 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Aha, tak o nastaveni knihoven jsem nemel ani šajn.

    PS: co je to DESTDIR?
    Stanislav Brabec avatar 23.3.2005 21:28 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    DESTDIR je proměnná, která se nastavuje pro make, když chcete udělat balíček namísto přímé instalace. Více viz články o vytváření balíčků na AbcLinuxu nebo na Rootu.

    Bohužel scons je, co se týče pružnosti vytváření balíčků, na úrovni, na které byl make před vznikem automake.

    Poprvé jsem si s blenderem také hrál několik dní, než se začal kompilovat.
    25.3.2005 18:41 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Aha... díky, nevěděl by někdo co s timhle: řádek 36:bs_config.parseOpts() hlásí že bs_config nemá parametr parseOpts() a scons skončí
    20.3.2005 11:07 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    No a renderování může běžet s nižší prioritou (man nice; man renice), takže se nevymlouvej, že nemůžeš studovat ;-)
    20.3.2005 16:29 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Já se nevymlouvam, ja to nevim :(, jinak ty rpm teda asi zkusim
    26.3.2005 09:38 6xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Už to mám, kompilace jede!
    Už jen poslední dotaz: Jak nastavím cesty k hlavičkovým souborům - k některým to nemělo cesty (pouze relativní k adresáři, napr. vyse zmineny prlock.h to netahalo z usr/include... ale z aktualniho adresare) a musel jsem to vyresit jejich zkopirovanim mezi zdrojaky blendru
    26.3.2005 09:44 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    Nápověda k tomu scons neví?

    No vida, jaký jste udělal za týden pokrok... Už to sice mohlo být sedmkrát vyrenderovaný, ale zase byste nevěděl, co jsou hlavičkové soubory a tak :-)
    stativ avatar 26.3.2005 19:45 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kompilace Blenderu na Mandrake 10.1
    To je pravda, jen v jednom se mýlíte, co jsou to hlavickové soubory jsem vedel už předtim, programuju v C++ ve Win a tam se znalost existence hlavickovych souboru obcas hodi
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.