Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
ATI module generator V 2.0 ========================== initializing... cleaning... patching 'highmem.h'... assuming new VMA API since we do have kernel 2.6.x... doing Makefile based build for kernel 2.6.x and higher make -C /lib/modules/2.6.11-1.1226_FC4/build SUBDIRS=/lib/modules/fglrx/build_mod/2.6.x modules make[1]: Entering directory `/usr/src/kernels/2.6.11-1.1226_FC4-x86_64' CC [M] /lib/modules/fglrx/build_mod/2.6.x/nvidia-agp.o /lib/modules/fglrx/build_mod/2.6.x/nvidia-agp.c:57: error: static declaration of '__fgl_agp_try_unsupported' follows non-static declaration /lib/modules/fglrx/build_mod/2.6.x/agp_backend.h:92: error: previous declaration of '__fgl_agp_try_unsupported' was here make[2]: *** [/lib/modules/fglrx/build_mod/2.6.x/nvidia-agp.o] Error 1 make[1]: *** [_module_/lib/modules/fglrx/build_mod/2.6.x] Error 2 make[1]: Leaving directory `/usr/src/kernels/2.6.11-1.1226_FC4-x86_64' make: *** [kmod_build] Error 2 build failed with return value 2GCC mam ve verzi 4.0, mam take nainstalovan kernel-devel balicek. Zkousel jsem i Fglrx ve verzi 8.10.19 i nejnovejsi 8.12.10. Vzdy stejna chyba. Diky za kazde nakopnuti
static
k deklaracím příslušných funkcí (význam static po ne-static je sice nedefinovaný, ale podle všeho udělá starší gcc z takového symbolu nakonec statický), případně hledat patch, který to dělá, ale to už jsi asi zkoušel
(c) poslat bugreport
Je to tak, tyto patche mi problém nevyřešily. Píše to zase jinou chybu (něco jako cannot find ip-***
).
Ohledně příspěvku Yetiho:
ad a.) nejsem tak pokročilý uživatel linuxu, abych věděl jak použít starší gcc a co bych potom ještě musel překompilovávat
ad b.) dopsat static
k funkcím můžu, ale nedovedu posoudit, co vlastně tento zásah provede
ad c.) to můžu vždycky
Nemáte náhodou nějaké bližší zkušenosti s FC4 Test popř. GCC 4.0 ?
Rád bych tento problém vyřešil, obraz mi jede pouze v 60Hz a nedá se na to dívat, proto zůstávám většinu času ve windows, ač nerad.
Díky
Tiskni Sdílej: