abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 23:33 | Nová verze

Opera 56, verze 56.0.3051.31, byla prohlášena za stabilní. Z novinek vývojáři upozorňují například na vylepšenou funkci vyskakovacích videí - v plovoucím rámci lze nově nastavovat hlasitost. Podrobný přehled změn v Changelogu. Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera. Opera 56 je postavena na Chromiu 69.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 21:55 | Nová verze

Společnost Oracle oficiálně oznámila vydání Java SE 11 (JDK 11). Jedná se o verzi s prodlouženou podporou (LTS). Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 17. Nové verze Java SE vychází každých 6 měsíců.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:44 | Nová verze

Byla vydána (en) betaverze Fedory 29. Jedná se o poslední zastávku před finálním vydáním a vzhledem k tomu, že byla zrušena alfa, tak také o první. K dispozici je v oficiálních edicích Workstation, Server a Atomic a také v podobě spinů, labů a verze pro ARM. Vydání Fedory 29 je plánováno na 30. října.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:44 | Komunita

Aktuální verzi knihy Everything curl věnované řádkovému nástroji a knihovně pro přenos dat po různých protokolech curl lze koupit v papírové formě. Kniha je volně k dispozici na stránkách curlu nebo ke stažení ve formátech PDF, MOBI a EPUB. Ve spolupráci s BountyGraph byl spuštěn bug bounty program aneb za nalezení kritické bezpečnostní chyby v curlu lze vydělat aktuálně až 33 268 dolarů. Částkou 32 768 dolarů přispěl Dropbox. Curl již umí TLS

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:33 | Zajímavý projekt

Cloudflare spustil experimentální provoz ESNI - šifrovaného SNI (Server Name Indication), které umožňuje chránit soukromí uživatelů přistupujících k webům přes HTTPS. ESNI je podporováno zatím v testovací verzi Firefoxu. Při současném použití šifrovaného DNS (DNS-over-TLS či DNS-over-HTTPS) tak ISP či státy již nebudou mít žádnou přesnou možnost, jak kontrolovat či blokovat stránky, ke kterým uživatelé přistupují. Více viz také IETF draft.

xm | Komentářů: 0
24.9. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 1.8.0 open source systému pro filtrování nevyžádané pošty Rspamd (GitHub, ChangeLog). Z novinek lze zmínit nový framework selectors, optimalizaci modulu ClickHouse nebo vylepšení webového rozhraní.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
24.9. 18:44 | Bezpečnostní upozornění

Sabri Haddouche vytvořil stránku Browser Reaper, na které demonstruje zranitelnosti současných verzí webových prohlížečů Chrome, Safari i Firefox. Zveřejněné skripty dokážou zahltit nejen webové prohlížeče, ale v závislosti na nastavení, také celé operační systémy.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
23.9. 19:22 | Nová verze

Byla vydána verze 11.3 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.9. 13:00 | Komunita

Do 30. října se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 4. prosince 2018 do 4. března 2019, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 118
21.9. 22:22 | Komunita

Společnost Purism představila kryptografický token Librem Key. Koupit jej lze za 59 dolarů. Token byl vyvinut ve spolupráci se společností Nitrokey a poskytuje jak OpenPGP čipovou kartu, tak zabezpečení bootování notebooků Librem a také dalších notebooků s open source firmwarem Heads.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
Na optické médium (CD, DVD, BD aj.) jsem naposledy vypaloval(a) data před méně než
 (14%)
 (14%)
 (20%)
 (24%)
 (24%)
 (4%)
 (0%)
Celkem 414 hlasů
 Komentářů: 35, poslední včera 09:16
Rozcestník

Dotaz: UT - neni obraz

7.5.2005 11:08 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
UT - neni obraz
Přečteno: 83×
jen tak pro zajimavost jsem zkusil nainstalovat hru Unreal Tournament. Pouzil jsem port pro linux. Vse se nainstaluje v pohode. Kdyz hru pustim tak jedine chybova hlaseni je:
Bound to ALAudio.so
fcntl: Operation not permitted
fcntl: Operation not permitted
a
Browse: Index.unr?entry?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
Failed; returning to Entry
Jinak se vse rozbehne, zvuk jede slysim, ze bezi uvodni intro, pak pohybuji mysi a slysim cvakani buttonu. Ale obraz proste nejde. Jen se tak prolina, ale ze hry neni nic videt. Na pozadi hra bezi bezproblemu, ale jak rikam problem je s obrazem. Pokud jsem neudal dostatecne informace, tak prosim napiste a ja vse pridam. Dekuji za odpovedi.

Odpovědi

7.5.2005 11:53 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
Tak jsem zkusil jeste Return to Castle wolfenstein a je to to same, ale uz byl vyrecnejsi:
her-ur@nx9010:~$ wolf
Wolf 1.41-MP linux-i386 Dec  4 2002
----- FS_Startup -----
Current search path:
/home/her-ur/.wolf/main
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak4.pk3 (5 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak3.pk3 (76 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak2.pk3 (3 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak1.pk3 (308 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak0.pk3 (783 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_bin.pk3 (4 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/pak0.pk3 (4775 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main

----------------------
5954 files in pk3 files
execing default.cfg
couldn't exec language.cfg
couldn't exec wolfconfig_mp.cfg
couldn't exec autoexec.cfg
Hunk_Clear: reset the hunk ok

------- Input Initialization -------
Joystick is not active.
------------------------------------
Bypassing CD checks
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
Loaded 714 translation strings from scripts/translation.cfg
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 3: 640 480
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
XFree86-VidModeExtension Activated at 640x480
Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 NO-TCL
Initializing OpenGL extensions
...GL_S3_s3tc not found
...ignoring GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_EXT_compiled_vertex_array
...GL_NV_fog_distance not found
XF86 Gamma extension initialized

GL_VENDOR: Tungsten Graphics, Inc.
GL_RENDERER: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 NO-TCL
GL_VERSION: 1.2 Mesa 6.1
GL_EXTENSIONS: GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_window_pos GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_logic_op GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_convolution GL_EXT_copy_texture GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_histogram GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_polygon_offset GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_subtexture GL_EXT_texture GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_APPLE_packed_pixels GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_MESA_ycbcr_texture GL_MESA_window_pos GL_NV_blend_square GL_NV_light_max_exponent GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texgen_reflection GL_SGI_color_matrix GL_SGI_color_table GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod
GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 1024
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 2

PIXELFORMAT: color(24-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits)
MODE: 3, 640 x 480 fullscreen hz:N/A
GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
CPU:
rendering primitives: single glDrawElements
texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
picmip: 1
texture bits: 0
multitexture: enabled
compiled vertex arrays: enabled
texenv add: disabled
compressed textures: disabled
NV distance fog: disabled
Initializing Shaders
----- finished R_Init -----

------- sound initialization -------
------------------------------------
----- Sound Info -----
sound system is muted
    1 stereo
32768 samples
   16 samplebits
    1 submission_chunk
22050 speed
0x49367000 dma buffer
No background file.
----------------------
Sound memory manager started
Sys_LoadDll(/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so)...
Sys_LoadDll(/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so) failed:
"/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so: cannot open shared object file: No such file or directory"
Sys_LoadDll(/usr/local/games/wolfenstein/main/ui.mp.i386.so)... ok
Sys_LoadDll(ui) found **vmMain** at  0x4abc0d10
Sys_LoadDll(ui) succeeded!
Found high quality video and low quality CPU
--- Common Initialization Complete ---
Opening IP socket: localhost:27960
Hostname: localhost.localdomain
Alias: localhost
Alias: nx9010
IP: 127.0.0.1
Started tty console (use +set ttycon 0 to disable)
^3PunkBuster Server: PunkBuster Server (v0.993 | A0 C0.0) **DISABLED**
execing highVidlowCPU.cfg
r_colorbits will be changed upon restarting.
r_depthbits will be changed upon restarting.
r_texturebits will be changed upon restarting.
RE_Shutdown( 1 )
Hunk_Clear: reset the hunk ok
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 3: 640 480
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
XFree86-VidModeExtension Activated at 640x480
Using 4/4/4 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 NO-TCL
Initializing OpenGL extensions
...GL_S3_s3tc not found
...ignoring GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_EXT_compiled_vertex_array
...GL_NV_fog_distance not found
XF86 Gamma extension initialized

GL_VENDOR: Tungsten Graphics, Inc.
GL_RENDERER: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 NO-TCL
GL_VERSION: 1.2 Mesa 6.1
GL_EXTENSIONS: GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_window_pos GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_logic_op GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_convolution GL_EXT_copy_texture GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_histogram GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_polygon_offset GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_subtexture GL_EXT_texture GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_APPLE_packed_pixels GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_MESA_ycbcr_texture GL_MESA_window_pos GL_NV_blend_square GL_NV_light_max_exponent GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texgen_reflection GL_SGI_color_matrix GL_SGI_color_table GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod
GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 1024
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 2

PIXELFORMAT: color(32-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits)
MODE: 3, 640 x 480 fullscreen hz:N/A
GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
CPU:
rendering primitives: single glDrawElements
texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
picmip: 1
texture bits: 32
multitexture: enabled
compiled vertex arrays: enabled
texenv add: disabled
compressed textures: disabled
NV distance fog: disabled
Initializing Shaders
----- finished R_Init -----
Sys_LoadDll(/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so)...
Sys_LoadDll(/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so) failed:
"/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so: cannot open shared object file: No such file or directory"
Sys_LoadDll(/usr/local/games/wolfenstein/main/ui.mp.i386.so)... ok
Sys_LoadDll(ui) found **vmMain** at  0x4ade3d10
Sys_LoadDll(ui) succeeded!
Resolving wolfmotd.idsoftware.com
wolfmotd.idsoftware.com resolved to 192.246.40.70:27951
^5PunkBuster Client: PunkBuster Client (v0.993 | A0) **DISABLED**
ted ale jak to napravit? pohledam na googlu a napisu.
7.5.2005 13:13 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
Máte správně rozběhnuté OpenGL ?

Některé hry blbly pokud bylo nastavené málo barev nebo tak něco, skuste nastavit jiné rozlišení Xek a jinou barevnou hloubku.
7.5.2005 15:16 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
S OpenGL jsem nic nedelal, vse je jak bylo defaultne.
Mam jen notase, zkusil sem pripojit klasicky monitor a na nem to bezi spravne, ale ne LCD porad ta sama chyba. Setkal se s tim uz nekdo? Nebudu sebou prece tahat jeste monitor :o)
7.5.2005 15:47 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
Tak to bylo rozlisenim jak jste psal. Nevite jestli je nejaka moznost, jak udelat abych nemusel menit rozliseni Xek, kdyz si budu chtit zahrat? Jde o to, ze mam v Xkach 1024x768 a v tomto rozliseni UT jde spatne, ten musim hrat v 800x600.
7.5.2005 16:01 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
Nastav si v konfiguráku Xek víc režimů:

Modes "1024x768" "800x600" "640x480"

to mám na notebooku, hraju na něm quake v 800x600, ale Xka mi nabíhají do 1024x768
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
7.5.2005 16:08 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
No prave ze to tam nastavene mam, ta hra naskoci do 800x600, ale pravej kus obrazovky je rozmazanej.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.