abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 19:55 | Nová verze

Byla vydána verze 3.11 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Řešena je řada bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 15:22 | Nová verze

Byl vydán Mozilla Firefox 64.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na stránce věnované vývojářům. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče přináší například ovládání více panelů, nebo správce úloh, který lze otevřít v nabídce Firefoxu > Více > Správce úloh, nebo napsáním about:performance do adresního řádku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
dnes 13:00 | Zajímavý článek Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:33 | Nová verze

Po 3 měsících vývoje od vydání verze 14 byla vydána nová stabilní verze 15 open source systému Nextcloud, forku ownCloudu, umožňujícího provoz vlastního cloudového úložiště. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Pro vyzkoušení Nextcloudu je k dispozici demo.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 18:00 | IT novinky

Počítačová hra Doom slaví 25 let. Společností id Software ji vydala 10. prosince 1993. Zahrát si ji lze například na Internet Archive.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
9.12. 23:55 | Zajímavý článek

Nakladatelství Raspberry Pi vydalo 244 stránkového průvodce pro úplné začátečníky s jednodeskovým počítačem Raspberry Pi The Official Raspberry Pi Beginner’s Guide (pdf). Programování ve visuálním programovacím jazyce Scratch je věnována nová příručka Code Club Book of Scratch Volume 1 (pdf). Vydáno bylo také třetí číslo časopisu věnovaného počítačovým hrám Wireframe (pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
9.12. 23:44 | Nová verze

U příležitosti oslav jednoho roku prací na debianím balíčku, vyšlo GPXSee 7.0. Nová verze přináší zejména podporu vektorových map (Mapbox PBF) pomocí nově vzniklého Qt pluginu.

Martin Tůma | Komentářů: 8
7.12. 23:33 | Nová verze

UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch (seznam podporovaných zařízení), oznámila vydání nové verze Ubuntu Touch OTA-6. Zdůrazněna jsou například vylepšení webového prohlížeče Morph.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 21:33 | Komunita

Richard Hughes na svém blogu informuje, že se společnost AMI (American Megatrends Incorporated), největší dodavatel firmwarů a BIOSů (AMIBIOS, Aptio, ...), zapojila do projektu LVFS (Linux Vendor Firmware Service). Seznam projektem podporovaných zařízení by se měl tedy časem rozšířit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 20:11 | Komunita

Nadace pro svobodný software (FSF) informuje, že seznam doporučených svobodných distribucí GNU/Linuxu byl rozšířen o distribuci Hyperbola GNU/Linux-libre. Hyperbola vychází z Arch Linuxu a na rozdíl od něj splňuje požadovaná kritéria.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
Chystáte se přejít na Wayland na „desktopu“?
 (26%)
 (7%)
 (11%)
 (30%)
 (26%)
Celkem 105 hlasů
 Komentářů: 14, poslední včera 12:19
Rozcestník

Dotaz: UT - neni obraz

7.5.2005 11:08 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
UT - neni obraz
Přečteno: 83×
jen tak pro zajimavost jsem zkusil nainstalovat hru Unreal Tournament. Pouzil jsem port pro linux. Vse se nainstaluje v pohode. Kdyz hru pustim tak jedine chybova hlaseni je:
Bound to ALAudio.so
fcntl: Operation not permitted
fcntl: Operation not permitted
a
Browse: Index.unr?entry?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
Failed; returning to Entry
Jinak se vse rozbehne, zvuk jede slysim, ze bezi uvodni intro, pak pohybuji mysi a slysim cvakani buttonu. Ale obraz proste nejde. Jen se tak prolina, ale ze hry neni nic videt. Na pozadi hra bezi bezproblemu, ale jak rikam problem je s obrazem. Pokud jsem neudal dostatecne informace, tak prosim napiste a ja vse pridam. Dekuji za odpovedi.

Odpovědi

7.5.2005 11:53 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
Tak jsem zkusil jeste Return to Castle wolfenstein a je to to same, ale uz byl vyrecnejsi:
her-ur@nx9010:~$ wolf
Wolf 1.41-MP linux-i386 Dec  4 2002
----- FS_Startup -----
Current search path:
/home/her-ur/.wolf/main
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak4.pk3 (5 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak3.pk3 (76 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak2.pk3 (3 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak1.pk3 (308 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak0.pk3 (783 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_bin.pk3 (4 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/pak0.pk3 (4775 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main

----------------------
5954 files in pk3 files
execing default.cfg
couldn't exec language.cfg
couldn't exec wolfconfig_mp.cfg
couldn't exec autoexec.cfg
Hunk_Clear: reset the hunk ok

------- Input Initialization -------
Joystick is not active.
------------------------------------
Bypassing CD checks
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
Loaded 714 translation strings from scripts/translation.cfg
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 3: 640 480
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
XFree86-VidModeExtension Activated at 640x480
Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 NO-TCL
Initializing OpenGL extensions
...GL_S3_s3tc not found
...ignoring GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_EXT_compiled_vertex_array
...GL_NV_fog_distance not found
XF86 Gamma extension initialized

GL_VENDOR: Tungsten Graphics, Inc.
GL_RENDERER: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 NO-TCL
GL_VERSION: 1.2 Mesa 6.1
GL_EXTENSIONS: GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_window_pos GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_logic_op GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_convolution GL_EXT_copy_texture GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_histogram GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_polygon_offset GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_subtexture GL_EXT_texture GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_APPLE_packed_pixels GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_MESA_ycbcr_texture GL_MESA_window_pos GL_NV_blend_square GL_NV_light_max_exponent GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texgen_reflection GL_SGI_color_matrix GL_SGI_color_table GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod
GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 1024
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 2

PIXELFORMAT: color(24-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits)
MODE: 3, 640 x 480 fullscreen hz:N/A
GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
CPU:
rendering primitives: single glDrawElements
texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
picmip: 1
texture bits: 0
multitexture: enabled
compiled vertex arrays: enabled
texenv add: disabled
compressed textures: disabled
NV distance fog: disabled
Initializing Shaders
----- finished R_Init -----

------- sound initialization -------
------------------------------------
----- Sound Info -----
sound system is muted
    1 stereo
32768 samples
   16 samplebits
    1 submission_chunk
22050 speed
0x49367000 dma buffer
No background file.
----------------------
Sound memory manager started
Sys_LoadDll(/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so)...
Sys_LoadDll(/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so) failed:
"/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so: cannot open shared object file: No such file or directory"
Sys_LoadDll(/usr/local/games/wolfenstein/main/ui.mp.i386.so)... ok
Sys_LoadDll(ui) found **vmMain** at  0x4abc0d10
Sys_LoadDll(ui) succeeded!
Found high quality video and low quality CPU
--- Common Initialization Complete ---
Opening IP socket: localhost:27960
Hostname: localhost.localdomain
Alias: localhost
Alias: nx9010
IP: 127.0.0.1
Started tty console (use +set ttycon 0 to disable)
^3PunkBuster Server: PunkBuster Server (v0.993 | A0 C0.0) **DISABLED**
execing highVidlowCPU.cfg
r_colorbits will be changed upon restarting.
r_depthbits will be changed upon restarting.
r_texturebits will be changed upon restarting.
RE_Shutdown( 1 )
Hunk_Clear: reset the hunk ok
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 3: 640 480
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
XFree86-VidModeExtension Activated at 640x480
Using 4/4/4 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 NO-TCL
Initializing OpenGL extensions
...GL_S3_s3tc not found
...ignoring GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_EXT_compiled_vertex_array
...GL_NV_fog_distance not found
XF86 Gamma extension initialized

GL_VENDOR: Tungsten Graphics, Inc.
GL_RENDERER: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 NO-TCL
GL_VERSION: 1.2 Mesa 6.1
GL_EXTENSIONS: GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_window_pos GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_logic_op GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_convolution GL_EXT_copy_texture GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_histogram GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_polygon_offset GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_subtexture GL_EXT_texture GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_APPLE_packed_pixels GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_MESA_ycbcr_texture GL_MESA_window_pos GL_NV_blend_square GL_NV_light_max_exponent GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texgen_reflection GL_SGI_color_matrix GL_SGI_color_table GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod
GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 1024
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 2

PIXELFORMAT: color(32-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits)
MODE: 3, 640 x 480 fullscreen hz:N/A
GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
CPU:
rendering primitives: single glDrawElements
texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
picmip: 1
texture bits: 32
multitexture: enabled
compiled vertex arrays: enabled
texenv add: disabled
compressed textures: disabled
NV distance fog: disabled
Initializing Shaders
----- finished R_Init -----
Sys_LoadDll(/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so)...
Sys_LoadDll(/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so) failed:
"/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so: cannot open shared object file: No such file or directory"
Sys_LoadDll(/usr/local/games/wolfenstein/main/ui.mp.i386.so)... ok
Sys_LoadDll(ui) found **vmMain** at  0x4ade3d10
Sys_LoadDll(ui) succeeded!
Resolving wolfmotd.idsoftware.com
wolfmotd.idsoftware.com resolved to 192.246.40.70:27951
^5PunkBuster Client: PunkBuster Client (v0.993 | A0) **DISABLED**
ted ale jak to napravit? pohledam na googlu a napisu.
7.5.2005 13:13 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
Máte správně rozběhnuté OpenGL ?

Některé hry blbly pokud bylo nastavené málo barev nebo tak něco, skuste nastavit jiné rozlišení Xek a jinou barevnou hloubku.
7.5.2005 15:16 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
S OpenGL jsem nic nedelal, vse je jak bylo defaultne.
Mam jen notase, zkusil sem pripojit klasicky monitor a na nem to bezi spravne, ale ne LCD porad ta sama chyba. Setkal se s tim uz nekdo? Nebudu sebou prece tahat jeste monitor :o)
7.5.2005 15:47 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
Tak to bylo rozlisenim jak jste psal. Nevite jestli je nejaka moznost, jak udelat abych nemusel menit rozliseni Xek, kdyz si budu chtit zahrat? Jde o to, ze mam v Xkach 1024x768 a v tomto rozliseni UT jde spatne, ten musim hrat v 800x600.
7.5.2005 16:01 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
Nastav si v konfiguráku Xek víc režimů:

Modes "1024x768" "800x600" "640x480"

to mám na notebooku, hraju na něm quake v 800x600, ale Xka mi nabíhají do 1024x768
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
7.5.2005 16:08 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
No prave ze to tam nastavene mam, ta hra naskoci do 800x600, ale pravej kus obrazovky je rozmazanej.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.