abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 20:55 | Komunita

Od 18. do 21. května proběhla v Saint-Étienne Linux Audio Conference 2017. Na programu byla řada zajímavých přednášek a seminářů. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. K dispozici jsou také články a prezentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 20:44 | IT novinky

Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny, překonala hranici 2 200 dolarů. Za posledních 30 dnů tak vzrostla přibližně o 80 % [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 17:33 | Nová verze

Po 5 měsících vývoje od vydání verze 0.12.0 byla vydána verze 0.13.0 správce balíčků GNU Guix a na něm postavené systémové distribuce GuixSD (Guix System Distribution). Na vývoji se podílelo 83 vývojářů. Přibylo 840 nových balíčků. Jejich aktuální počet je 5 454. Aktualizována byla také dokumentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 17:22 | Nová verze

Po 5 měsících vývoje a 3 týdnech intenzivního testování byla vydána verze 12 open source systému Nextcloud, forku ownCloudu, umožňujícího provoz vlastního cloudového úložiště. Přehled novinek i s videoukázkami v poznámkách k vydání. Pro vyzkoušení je k dispozici demo.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
dnes 11:44 | Zajímavý článek

Týden po prvním číslu publikoval Michal Špaček na svých stránkách druhé číslo newsletteru věnovanému bezpečnosti, bezpečnému vývoji převážně webových aplikací a bezpečnosti uživatelů. Věnuje se výpadku Let's Encrypt, únikům dat, bug bounty pro WordPress nebo SQL Injection v Joomla. Zmiňuje také, že Mozilla plánuje z Firefoxu odstranit podporu pro Encrypted Media Extensions (EME) na nešifrovaném HTTP a nadále pro EME vyžadovat HTTPS.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 02:00 | Pozvánky

Ve středu 31. května 2017 od 17:00 proběhne v pražské pobočce SUSE Den otevřených dveří v SUSE. Čekají vás přednášky o live kernel patchingu a nástroji SaltStack. Také se dozvíte zajímavé informace o SUSE, openSUSE, a vlastně všech produktech, na kterých lidé ze SUSE pracují.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
dnes 01:00 | Pozvánky

Czech JBoss User Group srdečně zve na setkání JBUG v Brně, které se koná ve středu 7. června 2017 v prostorách Fakulty informatiky Masarykovy univerzity v místnosti A318 od 18:00. Přednáší Tomáš Livora na téma Fault Tolerance with Hystrix. Více informací na Facebooku a Twitteru #jbugcz.

mjedlick | Komentářů: 0
19.5. 23:22 | Zajímavý projekt

Na Texture Ninja je volně k dispozici více než 4 tisíce textur. Autora lze podpořit na Patreonu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.5. 10:22 | Pozvánky

Mozilla.cz zve na MozBeer Prague #2. Druhé setkání Mozilla.cz proběhne 26. května od 18:00 v Praze v Diversion Bistru v ulici Mělnická.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.5. 23:22 | Bezpečnostní upozornění

Průvodce restauracemi Zomato, jenž v roce 2014 koupil Lunchtime.cz, potvrdil bezpečnostní problém. Odcizeno bylo 17 miliónů záznamů o uživatelích (jména, emailové adresy, osolené hashe).

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (6%)
 (33%)
 (1%)
 (8%)
 (44%)
 (9%)
Celkem 587 hlasů
 Komentářů: 62, poslední 19.5. 01:57
    Rozcestník

    Dotaz: UT - neni obraz

    7.5.2005 11:08 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
    UT - neni obraz
    Přečteno: 83×
    jen tak pro zajimavost jsem zkusil nainstalovat hru Unreal Tournament. Pouzil jsem port pro linux. Vse se nainstaluje v pohode. Kdyz hru pustim tak jedine chybova hlaseni je:
    Bound to ALAudio.so
    fcntl: Operation not permitted
    fcntl: Operation not permitted
    
    a
    Browse: Index.unr?entry?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
    Failed; returning to Entry
    
    Jinak se vse rozbehne, zvuk jede slysim, ze bezi uvodni intro, pak pohybuji mysi a slysim cvakani buttonu. Ale obraz proste nejde. Jen se tak prolina, ale ze hry neni nic videt. Na pozadi hra bezi bezproblemu, ale jak rikam problem je s obrazem. Pokud jsem neudal dostatecne informace, tak prosim napiste a ja vse pridam. Dekuji za odpovedi.

    Odpovědi

    7.5.2005 11:53 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
    Tak jsem zkusil jeste Return to Castle wolfenstein a je to to same, ale uz byl vyrecnejsi:
    her-ur@nx9010:~$ wolf
    Wolf 1.41-MP linux-i386 Dec  4 2002
    ----- FS_Startup -----
    Current search path:
    /home/her-ur/.wolf/main
    /usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak4.pk3 (5 files)
    /usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak3.pk3 (76 files)
    /usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak2.pk3 (3 files)
    /usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak1.pk3 (308 files)
    /usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak0.pk3 (783 files)
    /usr/local/games/wolfenstein/main/mp_bin.pk3 (4 files)
    /usr/local/games/wolfenstein/main/pak0.pk3 (4775 files)
    /usr/local/games/wolfenstein/main
    
    ----------------------
    5954 files in pk3 files
    execing default.cfg
    couldn't exec language.cfg
    couldn't exec wolfconfig_mp.cfg
    couldn't exec autoexec.cfg
    Hunk_Clear: reset the hunk ok
    
    ------- Input Initialization -------
    Joystick is not active.
    ------------------------------------
    Bypassing CD checks
    ----- Client Initialization -----
    ----- Initializing Renderer ----
    -------------------------------
    Loaded 714 translation strings from scripts/translation.cfg
    ----- Client Initialization Complete -----
    ----- R_Init -----
    ...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
    ...setting mode 3: 640 480
    Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
    XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
    XFree86-VidModeExtension Activated at 640x480
    Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
    GL_RENDERER: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 NO-TCL
    Initializing OpenGL extensions
    ...GL_S3_s3tc not found
    ...ignoring GL_EXT_texture_env_add
    ...using GL_ARB_multitexture
    ...using GL_EXT_compiled_vertex_array
    ...GL_NV_fog_distance not found
    XF86 Gamma extension initialized
    
    GL_VENDOR: Tungsten Graphics, Inc.
    GL_RENDERER: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 NO-TCL
    GL_VERSION: 1.2 Mesa 6.1
    GL_EXTENSIONS: GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_window_pos GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_logic_op GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_convolution GL_EXT_copy_texture GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_histogram GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_polygon_offset GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_subtexture GL_EXT_texture GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_APPLE_packed_pixels GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_MESA_ycbcr_texture GL_MESA_window_pos GL_NV_blend_square GL_NV_light_max_exponent GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texgen_reflection GL_SGI_color_matrix GL_SGI_color_table GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod
    GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 1024
    GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 2
    
    PIXELFORMAT: color(24-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits)
    MODE: 3, 640 x 480 fullscreen hz:N/A
    GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
    CPU:
    rendering primitives: single glDrawElements
    texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
    picmip: 1
    texture bits: 0
    multitexture: enabled
    compiled vertex arrays: enabled
    texenv add: disabled
    compressed textures: disabled
    NV distance fog: disabled
    Initializing Shaders
    ----- finished R_Init -----
    
    ------- sound initialization -------
    ------------------------------------
    ----- Sound Info -----
    sound system is muted
        1 stereo
    32768 samples
       16 samplebits
        1 submission_chunk
    22050 speed
    0x49367000 dma buffer
    No background file.
    ----------------------
    Sound memory manager started
    Sys_LoadDll(/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so)...
    Sys_LoadDll(/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so) failed:
    "/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so: cannot open shared object file: No such file or directory"
    Sys_LoadDll(/usr/local/games/wolfenstein/main/ui.mp.i386.so)... ok
    Sys_LoadDll(ui) found **vmMain** at  0x4abc0d10
    Sys_LoadDll(ui) succeeded!
    Found high quality video and low quality CPU
    --- Common Initialization Complete ---
    Opening IP socket: localhost:27960
    Hostname: localhost.localdomain
    Alias: localhost
    Alias: nx9010
    IP: 127.0.0.1
    Started tty console (use +set ttycon 0 to disable)
    ^3PunkBuster Server: PunkBuster Server (v0.993 | A0 C0.0) **DISABLED**
    execing highVidlowCPU.cfg
    r_colorbits will be changed upon restarting.
    r_depthbits will be changed upon restarting.
    r_texturebits will be changed upon restarting.
    RE_Shutdown( 1 )
    Hunk_Clear: reset the hunk ok
    ----- Initializing Renderer ----
    -------------------------------
    ----- R_Init -----
    ...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
    ...setting mode 3: 640 480
    Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
    XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
    XFree86-VidModeExtension Activated at 640x480
    Using 4/4/4 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
    GL_RENDERER: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 NO-TCL
    Initializing OpenGL extensions
    ...GL_S3_s3tc not found
    ...ignoring GL_EXT_texture_env_add
    ...using GL_ARB_multitexture
    ...using GL_EXT_compiled_vertex_array
    ...GL_NV_fog_distance not found
    XF86 Gamma extension initialized
    
    GL_VENDOR: Tungsten Graphics, Inc.
    GL_RENDERER: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 NO-TCL
    GL_VERSION: 1.2 Mesa 6.1
    GL_EXTENSIONS: GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_window_pos GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_logic_op GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_convolution GL_EXT_copy_texture GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_histogram GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_polygon_offset GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_subtexture GL_EXT_texture GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_APPLE_packed_pixels GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_MESA_ycbcr_texture GL_MESA_window_pos GL_NV_blend_square GL_NV_light_max_exponent GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texgen_reflection GL_SGI_color_matrix GL_SGI_color_table GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod
    GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 1024
    GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 2
    
    PIXELFORMAT: color(32-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits)
    MODE: 3, 640 x 480 fullscreen hz:N/A
    GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
    CPU:
    rendering primitives: single glDrawElements
    texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
    picmip: 1
    texture bits: 32
    multitexture: enabled
    compiled vertex arrays: enabled
    texenv add: disabled
    compressed textures: disabled
    NV distance fog: disabled
    Initializing Shaders
    ----- finished R_Init -----
    Sys_LoadDll(/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so)...
    Sys_LoadDll(/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so) failed:
    "/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so: cannot open shared object file: No such file or directory"
    Sys_LoadDll(/usr/local/games/wolfenstein/main/ui.mp.i386.so)... ok
    Sys_LoadDll(ui) found **vmMain** at  0x4ade3d10
    Sys_LoadDll(ui) succeeded!
    Resolving wolfmotd.idsoftware.com
    wolfmotd.idsoftware.com resolved to 192.246.40.70:27951
    ^5PunkBuster Client: PunkBuster Client (v0.993 | A0) **DISABLED**
    
    ted ale jak to napravit? pohledam na googlu a napisu.
    7.5.2005 13:13 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
    Máte správně rozběhnuté OpenGL ?

    Některé hry blbly pokud bylo nastavené málo barev nebo tak něco, skuste nastavit jiné rozlišení Xek a jinou barevnou hloubku.
    7.5.2005 15:16 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
    S OpenGL jsem nic nedelal, vse je jak bylo defaultne.
    Mam jen notase, zkusil sem pripojit klasicky monitor a na nem to bezi spravne, ale ne LCD porad ta sama chyba. Setkal se s tim uz nekdo? Nebudu sebou prece tahat jeste monitor :o)
    7.5.2005 15:47 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
    Tak to bylo rozlisenim jak jste psal. Nevite jestli je nejaka moznost, jak udelat abych nemusel menit rozliseni Xek, kdyz si budu chtit zahrat? Jde o to, ze mam v Xkach 1024x768 a v tomto rozliseni UT jde spatne, ten musim hrat v 800x600.
    7.5.2005 16:01 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
    Nastav si v konfiguráku Xek víc režimů:

    Modes "1024x768" "800x600" "640x480"

    to mám na notebooku, hraju na něm quake v 800x600, ale Xka mi nabíhají do 1024x768
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    7.5.2005 16:08 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
    No prave ze to tam nastavene mam, ta hra naskoci do 800x600, ale pravej kus obrazovky je rozmazanej.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.