abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 06:00 | Zajímavý software

OMG! Ubuntu! představuje emulátor terminálu Hyper (GitHub) postavený na webových technologiích (HTML, CSS a JavaScript). V diskusi k článku je zmíněn podobný emulátor terminálu Black Screen. Hyper i Black Screen používají framework Electron, stejně jako editor Atom nebo vývojové prostředí Visual Studio Code.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
dnes 06:00 | Zajímavý článek

I letos vychází řada ajťáckých adventních kalendářů. QEMU Advent Calendar 2016 přináší každý den nový obraz disku pro QEMU. Programátoři se mohou potrápit při řešení úloh z kalendáře Advent of Code 2016. Kalendáře Perl Advent Calendar 2016 a Perl 6 Advent Calendar přinášejí každý den zajímavé informace o programovacím jazyce Perl. Stranou nezůstává ani programovací jazyk Go.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
3.12. 16:24 | Nová verze

Byla vydána Mageia 5.1. Jedná se o první opravné vydání verze 5, jež vyšla v červnu loňského roku (zprávička). Uživatelům verze 5 nepřináší opravné vydání nic nového, samozřejmě pokud pravidelně aktualizují. Vydání obsahuje všechny aktualizace za posledního téměř půldruhého roku. Mageia 5.1 obsahuje LibreOffice 4.4.7, Linux 4.4.32, KDE4 4.14.5 nebo GNOME 3.14.3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
3.12. 13:42 | Pozvánky

V Praze probíhá konference Internet a Technologie 16.2, volné pokračování jarní konference sdružení CZ.NIC. Konferenci lze sledovat online na YouTube. K dispozici je také archiv předchozích konferencí.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
2.12. 22:44 | Komunita

Joinup informuje, že Mnichov používá open source groupware Kolab. V srpnu byl dokončen dvouletý přechod na toto řešení. V provozu je asi 60 000 poštovních schránek. Nejenom Kolabu se věnoval Georg Greve ve své přednášce Open Source: the future for the European institutions (SlideShare) na konferenci DIGITEC 2016, jež proběhla v úterý 29. listopadu v Bruselu. Videozáznam přednášek z hlavního sálu je ke zhlédnutí na Livestreamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
2.12. 15:30 | Zajímavý projekt

Společnost Jolla oznámila v příspěvku Case study: Sailfish Watch na svém blogu, že naportovala Sailfish OS na chytré hodinky. Využila a inspirovala se otevřeným operačním systémem pro chytré hodinky AsteroidOS. Použita je knihovna libhybris. Ukázka ovládání hodinek na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
2.12. 14:15 | Nová verze

Byla vydána verze 7.1.0 skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Jedná se o první stabilní verzi nejnovější větvě 7.1. Přehled novinek v dokumentaci. Podrobnosti v ChangeLogu. K dispozici je také příručka pro přechod z PHP 7.0.x na PHP 7.1.x.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
2.12. 12:55 | Nová verze

Google Chrome 55 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 55.0.2883.75 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo také 36 bezpečnostních chyb. Mariusz Mlynski si například vydělal 22 500 dolarů za 3 nahlášené chyby (Universal XSS in Blink).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
2.12. 11:55 | Pozvánky

Máte rádi svobodný software a hardware nebo se o nich chcete něco dozvědět? Přijďte na 135. sraz spolku OpenAlt, který se bude konat ve čtvrtek 8. prosince od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Sraz bude tentokrát tématický. Bude retro! K vidění budou přístroje jako Psion 5mx nebo Palm Z22. Ze svobodného hardwaru pak Openmoko nebo čtečka WikiReader. Přijďte se i vy pochlubit svými legendami, nebo alespoň na pivo. Moderní hardware má vstup samozřejmě také povolen.

xkucf03 | Komentářů: 1
2.12. 00:10 | Nová verze

Byla vydána verze 3.2 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata. Z novinek lze zmínit například podporu protokolů DNP3 a CIP/ENIP, vylepšenou podporu TLS a samozřejmě také aktualizovanou dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Kolik máte dat ve svém domovském adresáři na svém primárním osobním počítači?
 (32%)
 (24%)
 (29%)
 (7%)
 (5%)
 (3%)
Celkem 771 hlasů
 Komentářů: 50, poslední 29.11. 15:50
Rozcestník
Reklama

Dotaz: UT - neni obraz

7.5.2005 11:08 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
UT - neni obraz
Přečteno: 75×
jen tak pro zajimavost jsem zkusil nainstalovat hru Unreal Tournament. Pouzil jsem port pro linux. Vse se nainstaluje v pohode. Kdyz hru pustim tak jedine chybova hlaseni je:
Bound to ALAudio.so
fcntl: Operation not permitted
fcntl: Operation not permitted
a
Browse: Index.unr?entry?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
Failed; returning to Entry
Jinak se vse rozbehne, zvuk jede slysim, ze bezi uvodni intro, pak pohybuji mysi a slysim cvakani buttonu. Ale obraz proste nejde. Jen se tak prolina, ale ze hry neni nic videt. Na pozadi hra bezi bezproblemu, ale jak rikam problem je s obrazem. Pokud jsem neudal dostatecne informace, tak prosim napiste a ja vse pridam. Dekuji za odpovedi.

Odpovědi

7.5.2005 11:53 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
Tak jsem zkusil jeste Return to Castle wolfenstein a je to to same, ale uz byl vyrecnejsi:
her-ur@nx9010:~$ wolf
Wolf 1.41-MP linux-i386 Dec  4 2002
----- FS_Startup -----
Current search path:
/home/her-ur/.wolf/main
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak4.pk3 (5 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak3.pk3 (76 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak2.pk3 (3 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak1.pk3 (308 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_pak0.pk3 (783 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/mp_bin.pk3 (4 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main/pak0.pk3 (4775 files)
/usr/local/games/wolfenstein/main

----------------------
5954 files in pk3 files
execing default.cfg
couldn't exec language.cfg
couldn't exec wolfconfig_mp.cfg
couldn't exec autoexec.cfg
Hunk_Clear: reset the hunk ok

------- Input Initialization -------
Joystick is not active.
------------------------------------
Bypassing CD checks
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
Loaded 714 translation strings from scripts/translation.cfg
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 3: 640 480
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
XFree86-VidModeExtension Activated at 640x480
Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 NO-TCL
Initializing OpenGL extensions
...GL_S3_s3tc not found
...ignoring GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_EXT_compiled_vertex_array
...GL_NV_fog_distance not found
XF86 Gamma extension initialized

GL_VENDOR: Tungsten Graphics, Inc.
GL_RENDERER: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 NO-TCL
GL_VERSION: 1.2 Mesa 6.1
GL_EXTENSIONS: GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_window_pos GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_logic_op GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_convolution GL_EXT_copy_texture GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_histogram GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_polygon_offset GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_subtexture GL_EXT_texture GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_APPLE_packed_pixels GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_MESA_ycbcr_texture GL_MESA_window_pos GL_NV_blend_square GL_NV_light_max_exponent GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texgen_reflection GL_SGI_color_matrix GL_SGI_color_table GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod
GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 1024
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 2

PIXELFORMAT: color(24-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits)
MODE: 3, 640 x 480 fullscreen hz:N/A
GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
CPU:
rendering primitives: single glDrawElements
texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
picmip: 1
texture bits: 0
multitexture: enabled
compiled vertex arrays: enabled
texenv add: disabled
compressed textures: disabled
NV distance fog: disabled
Initializing Shaders
----- finished R_Init -----

------- sound initialization -------
------------------------------------
----- Sound Info -----
sound system is muted
    1 stereo
32768 samples
   16 samplebits
    1 submission_chunk
22050 speed
0x49367000 dma buffer
No background file.
----------------------
Sound memory manager started
Sys_LoadDll(/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so)...
Sys_LoadDll(/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so) failed:
"/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so: cannot open shared object file: No such file or directory"
Sys_LoadDll(/usr/local/games/wolfenstein/main/ui.mp.i386.so)... ok
Sys_LoadDll(ui) found **vmMain** at  0x4abc0d10
Sys_LoadDll(ui) succeeded!
Found high quality video and low quality CPU
--- Common Initialization Complete ---
Opening IP socket: localhost:27960
Hostname: localhost.localdomain
Alias: localhost
Alias: nx9010
IP: 127.0.0.1
Started tty console (use +set ttycon 0 to disable)
^3PunkBuster Server: PunkBuster Server (v0.993 | A0 C0.0) **DISABLED**
execing highVidlowCPU.cfg
r_colorbits will be changed upon restarting.
r_depthbits will be changed upon restarting.
r_texturebits will be changed upon restarting.
RE_Shutdown( 1 )
Hunk_Clear: reset the hunk ok
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 3: 640 480
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
XFree86-VidModeExtension Activated at 640x480
Using 4/4/4 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 NO-TCL
Initializing OpenGL extensions
...GL_S3_s3tc not found
...ignoring GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_EXT_compiled_vertex_array
...GL_NV_fog_distance not found
XF86 Gamma extension initialized

GL_VENDOR: Tungsten Graphics, Inc.
GL_RENDERER: Mesa DRI Radeon 20030328 AGP 4x x86/MMX/SSE2 NO-TCL
GL_VERSION: 1.2 Mesa 6.1
GL_EXTENSIONS: GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_window_pos GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_logic_op GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_convolution GL_EXT_copy_texture GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_histogram GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_polygon_offset GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_subtexture GL_EXT_texture GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_APPLE_packed_pixels GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_MESA_ycbcr_texture GL_MESA_window_pos GL_NV_blend_square GL_NV_light_max_exponent GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texgen_reflection GL_SGI_color_matrix GL_SGI_color_table GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod
GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 1024
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 2

PIXELFORMAT: color(32-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits)
MODE: 3, 640 x 480 fullscreen hz:N/A
GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
CPU:
rendering primitives: single glDrawElements
texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
picmip: 1
texture bits: 32
multitexture: enabled
compiled vertex arrays: enabled
texenv add: disabled
compressed textures: disabled
NV distance fog: disabled
Initializing Shaders
----- finished R_Init -----
Sys_LoadDll(/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so)...
Sys_LoadDll(/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so) failed:
"/home/her-ur/.wolf/main/ui.mp.i386.so: cannot open shared object file: No such file or directory"
Sys_LoadDll(/usr/local/games/wolfenstein/main/ui.mp.i386.so)... ok
Sys_LoadDll(ui) found **vmMain** at  0x4ade3d10
Sys_LoadDll(ui) succeeded!
Resolving wolfmotd.idsoftware.com
wolfmotd.idsoftware.com resolved to 192.246.40.70:27951
^5PunkBuster Client: PunkBuster Client (v0.993 | A0) **DISABLED**
ted ale jak to napravit? pohledam na googlu a napisu.
7.5.2005 13:13 Petr Šobáň | skóre: 79 | blog: soban | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
Máte správně rozběhnuté OpenGL ?

Některé hry blbly pokud bylo nastavené málo barev nebo tak něco, skuste nastavit jiné rozlišení Xek a jinou barevnou hloubku.
7.5.2005 15:16 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
S OpenGL jsem nic nedelal, vse je jak bylo defaultne.
Mam jen notase, zkusil sem pripojit klasicky monitor a na nem to bezi spravne, ale ne LCD porad ta sama chyba. Setkal se s tim uz nekdo? Nebudu sebou prece tahat jeste monitor :o)
7.5.2005 15:47 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
Tak to bylo rozlisenim jak jste psal. Nevite jestli je nejaka moznost, jak udelat abych nemusel menit rozliseni Xek, kdyz si budu chtit zahrat? Jde o to, ze mam v Xkach 1024x768 a v tomto rozliseni UT jde spatne, ten musim hrat v 800x600.
7.5.2005 16:01 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
Nastav si v konfiguráku Xek víc režimů:

Modes "1024x768" "800x600" "640x480"

to mám na notebooku, hraju na něm quake v 800x600, ale Xka mi nabíhají do 1024x768
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
7.5.2005 16:08 Karel Borkovec | skóre: 28 | blog: HP_NX9010 | Tábor
Rozbalit Rozbalit vše Re: UT - neni obraz
No prave ze to tam nastavene mam, ta hra naskoci do 800x600, ale pravej kus obrazovky je rozmazanej.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.