abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 21:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 21:00 | Komunita

    Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 20:44 | IT novinky

    Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    15.9. 20:33 | IT novinky

    Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 16:55 | Komunita

    MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (6%)
     (4%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 187 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník

    Dotaz: Průhledné objekty v 3D grafice

    11.8.2005 13:30 Tomáš
    Průhledné objekty v 3D grafice
    Přečteno: 124×
    Zdravím, mám grafickou kartu ATI Radeon 9100 a při hraní 3D her (zkoušel jsem např. TORCS, FlighGear) se např. kopce stávají na chvíli průhledný (je vidět "za ně"). Jinak to jde plynule. Používám Debian Sarge a výchozí ovladač. 3D akcelerace snad funguje, soudím podle
    
    $ glxinfo | grep direct
    direct rendering: Yes
    
    Moc nevím, co jsem ještě napsat, ale dodat nějaký doplňující informace nebude problém.
    Díky!

    Odpovědi

    Max avatar 11.8.2005 15:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Hmm a jaka je teda otazka? Jestli je to neco jako : "Proc mam v hrach obcas pruhledne objekty jako jsou napr. kopce, ktere by vubec nemely byt pruhledne?" Tak odpoved asi bude : Hmm, dela to jen v techto dvou vyse zminovanych hrach? Zkousel jste jeste nejake jine? Jinak u FlighGear mne to neprekvapuje, tu druhou hru neznam. Problem vidim v techto hrach. Nebo si myslite, ze to je chyba v graficke karte (ovladacich)?
    Vychozi ovladac? Hmm, takze ne binarky od ATI. Jestli jdou OGL hry dobre a napr. glxgears haze takovych (u vasi karty) 2000 FPS, tak OGL urcite jede
    Zdar Max
    PS:mno, kdyz jsem pouzival R8500 series, tak binarky od ATI byly o dost vykonnejsi, ale za cenu chyb v grafice apod. (ted se to zda byt s ATI lepsi)
    Měl jsem sen ... :(
    11.8.2005 15:21 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice

    OK, beru, ale ta otázka se přeci z toho textu jasně nabízí - jak ten problém vyřešit :-)

    Jinde jsem to nezkoušel, ale jestli něco poradíte (nejlépe, aby to bylo v distru, tak to zkusím). Chybu však vidím spíš u sebe než u autorů (proč by to potom dělali, když to tak blbne?)

    Glxgears, při nepřekrytém okně o výchozí velikosti:

    $ glxgears
    4704 frames in 5.0 seconds = 940.800 FPS
    5880 frames in 5.0 seconds = 1176.000 FPS
    5874 frames in 5.0 seconds = 1174.800 FPS
    5801 frames in 5.0 seconds = 1160.200 FPS
    5832 frames in 5.0 seconds = 1166.400 FPS
    

    Max avatar 11.8.2005 16:57 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Mno, glxgears vypada dobre, u mne, kdyz vypadne, tak mi spadne FPS ze 4000 na 250. Mno, litani jsem chtel uz davno zkusit, tak si je nainstalujut a ukaze se, zda je to hrou, ci ovl. Jinak ja mam binarky od ATI, ktere uz by i ted mely jit snadno nainstalit, pac maji vlastni instalator.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 12.8.2005 00:38 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Hmm, tak jsem si asi na 5 minut zaparil a nezdalo se mi,ze by kopecky byly nejak pruhledne :-/. V dalce byly akorat v mlze, ale pruhledne urcite ne, hraj jsem verzi 0.9.8. Zkusil bych jine ovladace
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.8.2005 19:53 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    OpenGL je takovy maly podvod. Setri se, kde se da, spousta efektu jsou osklive triky apod. Takze se muze stat, ze v aplikaci je pouzita konstrukce, ktera za jistych podminek dava neocekavane vysledky -- napr. mizeni polygonu. Zrovna tak muze byt chyba v ovladacich nebo graficke karte.

    Doporucuji vyzkouset jinou grafickou kartu nebo ovladac. Pokud se bude stejny problem opakovat, jde s nejvyssi pravdepodobnosti o chybu v aplikaci.
    12.8.2005 07:05 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Pokusil jsem se to nafotit: Takhle, že se něco zprůhlední a hned zase vybarví se však opakuje pořád. Ne třeba jednou za chvilku, ale prakticky každou sekundu.
    Max avatar 18.8.2005 03:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Tak jsem si zaparil TORCS jedno kolecko(trvalo mi to cca 15 minut) v jedne velke mape plne zatacek a nestalo se mi, ze by bylo neco pruhledneho :-/ .Hral jsem verzi 1.2.2, mam R9700Pro 2500+ barton 512MB ram v rozliseni 1280x1024 jsem mel 110FPS + - .Takze bych byt vami asi zkusil jine ovladace.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.