abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:44 | Zajímavý software

Lychee je jedním z open source softwarů pro tvorbu webových fotoalb. Vyžadováno je PHP 5.5 nebo novější a MySQL. Ukázka na stránkách projektu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí MIT [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:22 | Zajímavý software

Společnosti Haivision a Wowza společně oznámily vznik SRT Alliance a otevření protokolu pro streamování videa SRT. Podrobnosti v FAQ. Zdrojové kódy SRT jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí LGPLv2.1.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:33 | Humor

Byl vydán remake filmu Ghost in the Shell. Tentokrát v Bashi. Zhlédnout lze online na "ssh ghost@theshell.xyz" [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
23.4. 20:40 | Zajímavý článek

Lukáš Růžička v článku S Hydrogenem za lepší rytmus aneb bubeníkem snadno a rychle na MojeFedora.cz představuje automatického bubeníka s názvem Hydrogen (Wikipedie): Hydrogen je velmi vydařený program, který rozhodně nesmí chybět ve výbavě žádného linuxového muzikanta. Umožňuje nejen vytváření jednoduchých bicích doprovodů, ale také sofistikované programování bicích a perkusí, jehož výsledek se naprosto vyrovná drahým

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 13
23.4. 13:55 | Zajímavý projekt

UPSat (Twitter) je první open source nanodružice (CubeSat). Jedná se o společný projekt nadace Libre Space Foundation a University of Patras. Repozitáře projektu jsou k dispozici na GitHubu. Pod Libre Space Foundation patří také projekt SatNOGS (zprávička), projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic, vítězný projekt soutěže The Hackaday Prize 2014. UPSat je součástí mise QB50 (Twitter). ID UPSatu je GR02. GPS přijímač na UPSatu je od české společnosti SkyFox Labs. Součástí mise QB50 je i česká nanodružice VZLUSAT-1 s ID CZ02.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
21.4. 15:00 | Komunita

V diskusním listu Thunderbird planning vývojáři poštovního klienta Thunderbird řeší, zda by nebylo možné budoucí Thunderbird postavit nad webovými technologiemi, tj. nad Electronem, stejně jako například Nylas Mail. Gecko, nad kterým je Thunderbird postaven, se má hodně změnit. V plánu je odstranění vlastností, které Firefox už nepotřebuje, ale Thunderbird je na nich závislý [Hacker News, reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 98
21.4. 10:22 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Oracle vydala čtvrtletní bezpečnostní aktualizaci svých softwarových produktů (CPU, Critical Patch Update). Opraveno bylo celkově 299 bezpečnostních chyb. V Oracle Java SE je například opraveno 8 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 7 z nich. V Oracle MySQL je opraveno 39 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 11 z nich.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
21.4. 10:00 | Pozvánky

V úterý 25. dubna proběhne další Prague Containers Meetup. Přijďte se nechat inspirovat jak zlepšit build/delivery pipeline vašich kontejnerových aplikací.

little-drunk-jesus | Komentářů: 2
20.4. 21:33 | Komunita

Na Launchpadu se objevilo kódové jméno následující verze Ubuntu. Ubuntu 17.10 bude Artful Aardvark (mazaný hrabáč) [OMG! Ubuntu!].

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
20.4. 20:11 | Zajímavý software

MojeFedora.cz informuje, že společnost Nylas oznámila vydání verze 2.0 poštovního klienta Nylas Mail (původně Nylas N1), která již plně podporuje Linux. Obchodní model společnosti je tzv. open core. Samotný klient je open source, ale uživatel si musí připlatit za některé pokročilé funkce. V základu se lze připojit k GMailu nebo libovolnému účtu přes IMAP. Podpora Exchange je pouze v placené verzi. Klient je napsaný nad Electronem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (4%)
 (35%)
 (0%)
 (7%)
 (44%)
 (9%)
Celkem 286 hlasů
 Komentářů: 32, poslední včera 12:24
    Rozcestník

    Dotaz: Průhledné objekty v 3D grafice

    11.8.2005 13:30 Tomáš
    Průhledné objekty v 3D grafice
    Přečteno: 65×
    Zdravím, mám grafickou kartu ATI Radeon 9100 a při hraní 3D her (zkoušel jsem např. TORCS, FlighGear) se např. kopce stávají na chvíli průhledný (je vidět "za ně"). Jinak to jde plynule. Používám Debian Sarge a výchozí ovladač. 3D akcelerace snad funguje, soudím podle
    
    $ glxinfo | grep direct
    direct rendering: Yes
    
    Moc nevím, co jsem ještě napsat, ale dodat nějaký doplňující informace nebude problém.
    Díky!

    Odpovědi

    Max avatar 11.8.2005 15:01 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Hmm a jaka je teda otazka? Jestli je to neco jako : "Proc mam v hrach obcas pruhledne objekty jako jsou napr. kopce, ktere by vubec nemely byt pruhledne?" Tak odpoved asi bude : Hmm, dela to jen v techto dvou vyse zminovanych hrach? Zkousel jste jeste nejake jine? Jinak u FlighGear mne to neprekvapuje, tu druhou hru neznam. Problem vidim v techto hrach. Nebo si myslite, ze to je chyba v graficke karte (ovladacich)?
    Vychozi ovladac? Hmm, takze ne binarky od ATI. Jestli jdou OGL hry dobre a napr. glxgears haze takovych (u vasi karty) 2000 FPS, tak OGL urcite jede
    Zdar Max
    PS:mno, kdyz jsem pouzival R8500 series, tak binarky od ATI byly o dost vykonnejsi, ale za cenu chyb v grafice apod. (ted se to zda byt s ATI lepsi)
    Měl jsem sen ... :(
    11.8.2005 15:21 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice

    OK, beru, ale ta otázka se přeci z toho textu jasně nabízí - jak ten problém vyřešit :-)

    Jinde jsem to nezkoušel, ale jestli něco poradíte (nejlépe, aby to bylo v distru, tak to zkusím). Chybu však vidím spíš u sebe než u autorů (proč by to potom dělali, když to tak blbne?)

    Glxgears, při nepřekrytém okně o výchozí velikosti:

    $ glxgears
    4704 frames in 5.0 seconds = 940.800 FPS
    5880 frames in 5.0 seconds = 1176.000 FPS
    5874 frames in 5.0 seconds = 1174.800 FPS
    5801 frames in 5.0 seconds = 1160.200 FPS
    5832 frames in 5.0 seconds = 1166.400 FPS
    

    Max avatar 11.8.2005 16:57 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Mno, glxgears vypada dobre, u mne, kdyz vypadne, tak mi spadne FPS ze 4000 na 250. Mno, litani jsem chtel uz davno zkusit, tak si je nainstalujut a ukaze se, zda je to hrou, ci ovl. Jinak ja mam binarky od ATI, ktere uz by i ted mely jit snadno nainstalit, pac maji vlastni instalator.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 12.8.2005 00:38 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Hmm, tak jsem si asi na 5 minut zaparil a nezdalo se mi,ze by kopecky byly nejak pruhledne :-/. V dalce byly akorat v mlze, ale pruhledne urcite ne, hraj jsem verzi 0.9.8. Zkusil bych jine ovladace
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.8.2005 19:53 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    OpenGL je takovy maly podvod. Setri se, kde se da, spousta efektu jsou osklive triky apod. Takze se muze stat, ze v aplikaci je pouzita konstrukce, ktera za jistych podminek dava neocekavane vysledky -- napr. mizeni polygonu. Zrovna tak muze byt chyba v ovladacich nebo graficke karte.

    Doporucuji vyzkouset jinou grafickou kartu nebo ovladac. Pokud se bude stejny problem opakovat, jde s nejvyssi pravdepodobnosti o chybu v aplikaci.
    12.8.2005 07:05 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Pokusil jsem se to nafotit: Takhle, že se něco zprůhlední a hned zase vybarví se však opakuje pořád. Ne třeba jednou za chvilku, ale prakticky každou sekundu.
    Max avatar 18.8.2005 03:05 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Tak jsem si zaparil TORCS jedno kolecko(trvalo mi to cca 15 minut) v jedne velke mape plne zatacek a nestalo se mi, ze by bylo neco pruhledneho :-/ .Hral jsem verzi 1.2.2, mam R9700Pro 2500+ barton 512MB ram v rozliseni 1280x1024 jsem mel 110FPS + - .Takze bych byt vami asi zkusil jine ovladace.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.