abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:11 | Nová verze

Byla vydána verze 2.4.0 analyzátoru síťového provozu Wireshark. Jedná se o první stabilní verzi nové řady 2.4. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. V červnu proběhla konference SharkFest’17 US věnovaná Wiresharku. Záznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:11 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřeného přístupu na 142. brněnský sraz, který proběhne v pátek 21. července od 18:00 hodin ve Sport Centru Srbská (Srbská 4). Od 19:00 je pro zájemce zamluveno hřiště na plážový volejbal.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:34 | Bezpečnostní upozornění

V GNOME Soubory, původně Nautilus, konkrétně v generování náhledů exe, msi, dll a lnk souborů byla nalezena a opravena bezpečnostní chyba CVE-2017-11421 s názvem Bad Taste. Při otevření složky obsahující tyto soubory může být spuštěn VBScript obsažen v názvech těchto souborů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 11:00 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Oracle vydala čtvrtletní bezpečnostní aktualizaci svých softwarových produktů (CPU, Critical Patch Update). Opraveno bylo celkově 308 bezpečnostních chyb. V Oracle Java SE je například opraveno 32 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 28 z nich. V Oracle MySQL je opraveno 30 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 9 z nich.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 01:00 | Komunita

Mark Krenz, známý svým twitterovým účtem @climagic (Command Line Magic), kde ukazuje, co vše a jak lze dělat v příkazovém řádku, přednášel včera v Praze. Záznam přednášky je k dispozici na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.7. 10:00 | Nová verze

Microsoft vydal Skype pro Linux ve verzi 5.4 Beta. Nejnovější Skype pro Linux je postaven na frameworku Electron 1.7.4 a přináší skupinové videohovory.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
19.7. 06:00 | Nová verze

Werner Koch, zakladatel a hlavní vývojář GnuPG, oznámil vydání verze 1.8.0 svobodné kryptografické knihovny Libgcrypt. Jedná se o první stabilní verzi nové řady 1.8. Ta je API i ABI kompatibilní s řadou 1.7. Z novinek vývojáři zdůrazňují podporu kryptografických hašovacích funkcí Blake2 (Wikpedie), šifrovací mód XTS nebo zvýšení výkonu na architektuře ARM.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.7. 15:55 | Zajímavý projekt

Stefan Vorkoetter představil na svých stránkách DIY tablet s Raspberry Pi 3 Model B. Z Raspberry Pi odstranil USB porty, ethernetový port i GPIO konektor. Použil oficiální sedmipalcový dotykový displej s rozlišením 800x480 pixelů. Hmotnost tabletu je 484  g.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
18.7. 06:00 | Zajímavý projekt

Podpořit vývoj otevřených technologií pro rozpoznávaní řeči lze na stránkách Common Voice. Jedná se o projekt Mozilly, jehož prvním cílem je nahrání a následné zveřejnění pod open source licencí 10 000 hodin záznamů řeči. Pomoci může kdokoli. Stačí na stránkách projektu do mikrofonu přečíst napsaný text nebo si nechat přehrávat již nahrané záznamy a určovat, zda napsaným textům odpovídají. Podrobnosti v často kladených otázkách (FAQ).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
18.7. 05:00 | IT novinky

Do pátku probíhá v Praze IETF 99, tj. 99. setkání organizace Internet Engineering Task Force (IETF) odpovědné za tvorbu internetových standardů RFC (Request for Comments). Vybrané přednášky a jednání lze sledovat online. Záznamy jsou k dispozici na YouTube. Těsně před setkáním bylo vydáno RFC 8200 nahrazující RFC 2460 a po více než 18 letech standardizující IPv6 (STD 86).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Chystáte se pořídit CPU AMD Ryzen?
 (7%)
 (31%)
 (1%)
 (10%)
 (43%)
 (8%)
Celkem 1023 hlasů
 Komentářů: 65, poslední 1.6. 19:16
    Rozcestník

    Dotaz: Průhledné objekty v 3D grafice

    11.8.2005 13:30 Tomáš
    Průhledné objekty v 3D grafice
    Přečteno: 65×
    Zdravím, mám grafickou kartu ATI Radeon 9100 a při hraní 3D her (zkoušel jsem např. TORCS, FlighGear) se např. kopce stávají na chvíli průhledný (je vidět "za ně"). Jinak to jde plynule. Používám Debian Sarge a výchozí ovladač. 3D akcelerace snad funguje, soudím podle
    
    $ glxinfo | grep direct
    direct rendering: Yes
    
    Moc nevím, co jsem ještě napsat, ale dodat nějaký doplňující informace nebude problém.
    Díky!

    Odpovědi

    Max avatar 11.8.2005 15:01 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Hmm a jaka je teda otazka? Jestli je to neco jako : "Proc mam v hrach obcas pruhledne objekty jako jsou napr. kopce, ktere by vubec nemely byt pruhledne?" Tak odpoved asi bude : Hmm, dela to jen v techto dvou vyse zminovanych hrach? Zkousel jste jeste nejake jine? Jinak u FlighGear mne to neprekvapuje, tu druhou hru neznam. Problem vidim v techto hrach. Nebo si myslite, ze to je chyba v graficke karte (ovladacich)?
    Vychozi ovladac? Hmm, takze ne binarky od ATI. Jestli jdou OGL hry dobre a napr. glxgears haze takovych (u vasi karty) 2000 FPS, tak OGL urcite jede
    Zdar Max
    PS:mno, kdyz jsem pouzival R8500 series, tak binarky od ATI byly o dost vykonnejsi, ale za cenu chyb v grafice apod. (ted se to zda byt s ATI lepsi)
    Měl jsem sen ... :(
    11.8.2005 15:21 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice

    OK, beru, ale ta otázka se přeci z toho textu jasně nabízí - jak ten problém vyřešit :-)

    Jinde jsem to nezkoušel, ale jestli něco poradíte (nejlépe, aby to bylo v distru, tak to zkusím). Chybu však vidím spíš u sebe než u autorů (proč by to potom dělali, když to tak blbne?)

    Glxgears, při nepřekrytém okně o výchozí velikosti:

    $ glxgears
    4704 frames in 5.0 seconds = 940.800 FPS
    5880 frames in 5.0 seconds = 1176.000 FPS
    5874 frames in 5.0 seconds = 1174.800 FPS
    5801 frames in 5.0 seconds = 1160.200 FPS
    5832 frames in 5.0 seconds = 1166.400 FPS
    

    Max avatar 11.8.2005 16:57 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Mno, glxgears vypada dobre, u mne, kdyz vypadne, tak mi spadne FPS ze 4000 na 250. Mno, litani jsem chtel uz davno zkusit, tak si je nainstalujut a ukaze se, zda je to hrou, ci ovl. Jinak ja mam binarky od ATI, ktere uz by i ted mely jit snadno nainstalit, pac maji vlastni instalator.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 12.8.2005 00:38 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Hmm, tak jsem si asi na 5 minut zaparil a nezdalo se mi,ze by kopecky byly nejak pruhledne :-/. V dalce byly akorat v mlze, ale pruhledne urcite ne, hraj jsem verzi 0.9.8. Zkusil bych jine ovladace
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.8.2005 19:53 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    OpenGL je takovy maly podvod. Setri se, kde se da, spousta efektu jsou osklive triky apod. Takze se muze stat, ze v aplikaci je pouzita konstrukce, ktera za jistych podminek dava neocekavane vysledky -- napr. mizeni polygonu. Zrovna tak muze byt chyba v ovladacich nebo graficke karte.

    Doporucuji vyzkouset jinou grafickou kartu nebo ovladac. Pokud se bude stejny problem opakovat, jde s nejvyssi pravdepodobnosti o chybu v aplikaci.
    12.8.2005 07:05 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Pokusil jsem se to nafotit: Takhle, že se něco zprůhlední a hned zase vybarví se však opakuje pořád. Ne třeba jednou za chvilku, ale prakticky každou sekundu.
    Max avatar 18.8.2005 03:05 Max | skóre: 65 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Tak jsem si zaparil TORCS jedno kolecko(trvalo mi to cca 15 minut) v jedne velke mape plne zatacek a nestalo se mi, ze by bylo neco pruhledneho :-/ .Hral jsem verzi 1.2.2, mam R9700Pro 2500+ barton 512MB ram v rozliseni 1280x1024 jsem mel 110FPS + - .Takze bych byt vami asi zkusil jine ovladace.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.