abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 12:33 | Zajímavý projekt

Kernel.org představil lore.kernel.org, tj. archiv diskusního listu vývojářů linuxového jádra LKML (Linux Kernel Mailing List) s řadou zajímavých funkcí. Archiv běží na softwaru Public Inbox.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 10:55 | Nová verze

Po devíti měsících vývoje od vydání verze 10.0 byla vydána verze 11.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:44 | Nová verze

Po více než 3 měsících vývoje od vydání verze 238 oznámil Lennart Poettering vydání verze 239 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 15:00 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání nové stabilní verze 1.28 a beta verze 1.29 open source textového editoru Atom (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Atom 1.28 je postaven na Electronu 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 14:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 2.3.0 multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy na PIXLS.US.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:00 | Komunita

Akční RPG hra Shadowrun Returns Deluxe, kterou lze hrát i na Linuxu je nyní zdarma na Humble Bundle. Hra vyšla díky kampani na Kickstarteru v roce 2013.

tajny_007 | Komentářů: 0
včera 01:00 | Nová verze

Byla vydána verze 1.27 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Z novinek je nutno zmínit podporu SIMD (Single Instruction Multiple Data). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
21.6. 16:22 | IT novinky

CEO Intelu Brian Krzanich rezignoval (tisková zpráva). Oficiálním důvodem je "vztah na pracovišti". S okamžitou platností se dočasným CEO stal Robert Swan.

Ladislav Hagara | Komentářů: 41
21.6. 14:11 | Komunita

Konsorcium Linux Foundation ve spolupráci s kariérním portálem Dice.com zveřejnilo 2018 Open Source Jobs Report. Poptávka po odbornících na open source neustále roste.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.6. 12:44 | Zajímavý článek

Na stránkách linuxové distribuce Ubuntu Studio byla publikována příručka Ubuntu Studio Audio Handbook věnována vytváření, nahrávaní a úpravě zvuků a hudby nejenom v Ubuntu Studiu. Jedná se o živý dokument editovatelný na jejich wiki.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (77%)
 (22%)
 (4%)
 (7%)
 (2%)
 (10%)
Celkem 248 hlasů
 Komentářů: 39, poslední 21.6. 17:44
    Rozcestník

    Dotaz: Průhledné objekty v 3D grafice

    11.8.2005 13:30 Tomáš
    Průhledné objekty v 3D grafice
    Přečteno: 67×
    Zdravím, mám grafickou kartu ATI Radeon 9100 a při hraní 3D her (zkoušel jsem např. TORCS, FlighGear) se např. kopce stávají na chvíli průhledný (je vidět "za ně"). Jinak to jde plynule. Používám Debian Sarge a výchozí ovladač. 3D akcelerace snad funguje, soudím podle
    
    $ glxinfo | grep direct
    direct rendering: Yes
    
    Moc nevím, co jsem ještě napsat, ale dodat nějaký doplňující informace nebude problém.
    Díky!

    Odpovědi

    Max avatar 11.8.2005 15:01 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Hmm a jaka je teda otazka? Jestli je to neco jako : "Proc mam v hrach obcas pruhledne objekty jako jsou napr. kopce, ktere by vubec nemely byt pruhledne?" Tak odpoved asi bude : Hmm, dela to jen v techto dvou vyse zminovanych hrach? Zkousel jste jeste nejake jine? Jinak u FlighGear mne to neprekvapuje, tu druhou hru neznam. Problem vidim v techto hrach. Nebo si myslite, ze to je chyba v graficke karte (ovladacich)?
    Vychozi ovladac? Hmm, takze ne binarky od ATI. Jestli jdou OGL hry dobre a napr. glxgears haze takovych (u vasi karty) 2000 FPS, tak OGL urcite jede
    Zdar Max
    PS:mno, kdyz jsem pouzival R8500 series, tak binarky od ATI byly o dost vykonnejsi, ale za cenu chyb v grafice apod. (ted se to zda byt s ATI lepsi)
    Měl jsem sen ... :(
    11.8.2005 15:21 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice

    OK, beru, ale ta otázka se přeci z toho textu jasně nabízí - jak ten problém vyřešit :-)

    Jinde jsem to nezkoušel, ale jestli něco poradíte (nejlépe, aby to bylo v distru, tak to zkusím). Chybu však vidím spíš u sebe než u autorů (proč by to potom dělali, když to tak blbne?)

    Glxgears, při nepřekrytém okně o výchozí velikosti:

    $ glxgears
    4704 frames in 5.0 seconds = 940.800 FPS
    5880 frames in 5.0 seconds = 1176.000 FPS
    5874 frames in 5.0 seconds = 1174.800 FPS
    5801 frames in 5.0 seconds = 1160.200 FPS
    5832 frames in 5.0 seconds = 1166.400 FPS
    

    Max avatar 11.8.2005 16:57 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Mno, glxgears vypada dobre, u mne, kdyz vypadne, tak mi spadne FPS ze 4000 na 250. Mno, litani jsem chtel uz davno zkusit, tak si je nainstalujut a ukaze se, zda je to hrou, ci ovl. Jinak ja mam binarky od ATI, ktere uz by i ted mely jit snadno nainstalit, pac maji vlastni instalator.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 12.8.2005 00:38 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Hmm, tak jsem si asi na 5 minut zaparil a nezdalo se mi,ze by kopecky byly nejak pruhledne :-/. V dalce byly akorat v mlze, ale pruhledne urcite ne, hraj jsem verzi 0.9.8. Zkusil bych jine ovladace
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.8.2005 19:53 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    OpenGL je takovy maly podvod. Setri se, kde se da, spousta efektu jsou osklive triky apod. Takze se muze stat, ze v aplikaci je pouzita konstrukce, ktera za jistych podminek dava neocekavane vysledky -- napr. mizeni polygonu. Zrovna tak muze byt chyba v ovladacich nebo graficke karte.

    Doporucuji vyzkouset jinou grafickou kartu nebo ovladac. Pokud se bude stejny problem opakovat, jde s nejvyssi pravdepodobnosti o chybu v aplikaci.
    12.8.2005 07:05 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Pokusil jsem se to nafotit: Takhle, že se něco zprůhlední a hned zase vybarví se však opakuje pořád. Ne třeba jednou za chvilku, ale prakticky každou sekundu.
    Max avatar 18.8.2005 03:05 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průhledné objekty v 3D grafice
    Tak jsem si zaparil TORCS jedno kolecko(trvalo mi to cca 15 minut) v jedne velke mape plne zatacek a nestalo se mi, ze by bylo neco pruhledneho :-/ .Hral jsem verzi 1.2.2, mam R9700Pro 2500+ barton 512MB ram v rozliseni 1280x1024 jsem mel 110FPS + - .Takze bych byt vami asi zkusil jine ovladace.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.