Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
/proc/self/exe
ukazuje na aktuální binárku...
#include <limits.h> #include <stdio.h> #include <string.h> #include <unistd.h> /* Finds the path containing the currently running program executable. The path is placed into BUFFER, which is of length LEN. Returns the number of characters in the path, or -1 on error. */ size_t get_executable_path (char* buffer, size_t len) { char* path_end; /* Read the target of /proc/self/exe. */ if (readlink ("/proc/self/exe", buffer, len) <= 0) return -1; /* Find the last occurrence of a forward slash, the path separator. */ path_end = strrchr (buffer, '/'); if (path_end == NULL) return -1; /* Advance to the character past the last slash. */ ++path_end; /* Obtain the directory containing the program by truncating the path after the last slash. */ *path_end = '\0'; /* The length of the path is the number of characters up through the last slash. */ return (size_t) (path_end - buffer); } int main () { char path[PATH_MAX]; get_executable_path (path, sizeof (path)); printf ("this program is in the directory %s\n", path); return 0; }
strrchr
na bufferu hned po readlink
? Mě se to nezdá:
readlink() does not append a null byte to buf.
int main(int argc, char* argv[]) { printf("%s\n", argv[0]) return 0; }
#include <libgen.h> int main(int argc, char* argv[]) { printf("%s\n", dirname(argv[0])) return 0; }argv[0] mi připadá mnohem portabilnější než /proc (který třeba nemusí být ani na všech Linuxových instalacích, o jiných unix-like OS či win/dos ani nemluvě).
#include <stdio.h> int main(int argc,char** argv) { int i; for(i=0;i<argc;i++) printf("ARG %d: %s\n", i, argv[i]); return 0; }
lubos@ares ~ $ ./test ARG 0: ./testTomu říkáte absolutní cesta?
$0
na funkční cestu k němu.
/proc/self/exe
.
Navíc je potřeba mít na paměti, že na otázku "ve kterém adresáři se nachází tento soubor" nemusí být jednoznačná odpověď nebo dokonce může odpověď znít "v žádném"…
PATH
, jen jménem, bude v argv[0]
jen to jméno.
Tiskni
Sdílej: