abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (52%)
     (11%)
     (22%)
     (15%)
    Celkem 65 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: Makra v C++

    Wan-To avatar 29.6.2006 14:54 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Makra v C++
    Přečteno: 1200×
    Při psaní jedné cvičební C++/Qt4 aplikace jsem narazil na problém s makry.

    Mám formulář, ve kterém je vždy QLabel a hned vedle QLineEdit. V labelu je napsané, co se má vložit do pole; však to znáte, je to úplně všude.

    V definici třídy mám vždy dvojici členských proměnných, např:
    QLabel * lName; QLineEdit * eName;
    QLabel * lNick; QLineEdit * eNick;
    
    Části za znaky 'l' a 'e' jsou vždy stejné.

    Napadlo mne, že si trochu zjednoduším práci makrem. Místo QLabel * lName; QLineEdit * eName; bych napsal INPUT(Name).

    Vymyslel jsem toto makro, které podle mého očekávání nefunguje :-)
    #define INPUT(X) QLabel * lX; QLineEdit * eX;
    
    Místo toho, aby X nahradilo nějakou hodnotou, pořád vytváří proměnné lX a eX. Jenže INPUT(Name) má vytvořit lName a eName.

    Nemáte nějaký nápad, jak tento problém vyřešit? Tedy pokud vyřešit jde.

    Díky za všechny nápady a řešení.

    Odpovědi

    29.6.2006 15:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Makra v C++
    Tohle by mělo fungovat:
      #define INPUT(X) QLabel* l##X; QLineEdit* e##X;
    
    29.6.2006 15:12 tfrais | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Makra v C++
    Ano, také si myslím. Jinak viz
    http://www.fi.muni.cz/usr/jkucera/pb071/sl4.htm
    a odstavec "Makrooperátory # a ##".
    Wan-To avatar 29.6.2006 15:35 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Makra v C++
    Funguje to krásně, díky moc!
    29.6.2006 15:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Makra v C++
    Případně by bylo možné udělat si pomocnou třídu QLabeledEdit, možná by se tím dalo ušetřit i víc psaní.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.