Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.
Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Lze v C++ pomocí nějakého proudu provést to, co lze takto jednoduše implementovat v C:
int main (int argc, char *argv[]) { FILE *fp if (argc == 1) fp = stdin; else fp = fopen(argv[1], "r"); /* tady uz pracuji s fp nezavisle na tom odkud beru data */ c = fgetc(fp) ...
Tzn. jak pomocí jednoho proudu neformátovaně číst data, ať už je vstupem standartní vstup nebo nějaký soubor?
#include <iostream> #include <fstream> int main(int argc, char **argv) { std::istream *_fp; if(argc == 1) _fp = &std::cin; else _fp = new std::ifstream(argv[1]); std::istream &fp = *_fp; /* tady pracuju s fp jako s objektem istream */ int i; fp >> i; ...
Neměl byste pak ale zapomínat ten stream po sobě zlikvidovat, takže by to chtělo nějaký příznak, zda se to má udělat. Nebo by šlo použít něco jako
#include <iostream> #include <fstream> #include <stdexcept> void process_stream(std::istream& fs) { std::cout << fs.rdbuf(); } int main(int argc, char* argv[]) { int ret = 0; if (argc < 2) { process_stream(std::cin); } else { for (int i=1; i<argc; i++) { std::ifstream fs(argv[i]); if (!fs) { std::cerr << "error: cannot open file " << argv[i] << std::endl; ret = 1; continue; } process_stream(fs); } } return ret; }
dup2()
:-)
Díky všem za náměty, nakonec to nebude koukám tak složitý. Nicméně systém streamů v C++ musel navrhovat chovanec Guatemalského ústavu pro choromyslné...
V porovnání s céčkovským FILE *
mi systém streamů v C++ přijde zbytečně složitý. Nicméně netvrdím, že pokud člověk do tohoto systému pronikne, nemůže být mocným nástrojem...
Ono je to složité hlavně na pohled. Když se to ale naučíte používat, udělá to strašně moc práce za vás. Viz třeba můj oblíbený
#include <iostream> #include <locale> int main(int argc, char* argv[]) { if (argc != 3) return 1; std::ios_base::sync_with_stdio(false); std::wcin.imbue(std::locale(argv[1])); std::wcout.imbue(std::locale(argv[2])); std::wcout << std::wcin.rdbuf(); return 0; }
(error handling si udělá laskavý čtenář za cvičení)
Tiskni Sdílej: