Jack Dorsey představil (𝕏, Nostr) svůj nový projekt bitchat. Jedná se o bezpečnou decentralizovanou peer-to-peer aplikaci pro zasílání zpráv bez potřeby internetu, serverů a telefonních čísel. Využívá se Bluetooth Mesh Network. Detaily v technické dokumentaci. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Unlicense.
Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové verzi 3.3 "Far Above the Clouds". Nově je postaven na Qt6/KF6 a využívá GStreamer místo Phononu.
Společnost IBM představila novou generaci svých serverů: IBM Power11.
Multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem Ardour byla postavena na GTK2. Vývojáři neplánovali její portaci na GTK3 nebo GTK4. Naopak, v lednu loňského roku si vytvořili vlastní fork GTK2 s názvem YTK. Ten v únoru letošního roku přestal být volitelným a nově byla zcela odstraněna podpora GTK2.
Byla vydána nová verze 6.4 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Společnost initMAX pořádá sérii bezplatných webinářů věnovaných novému Zabbixu 7.4. Podrobnosti a registrace na webu initMAX.
… více »Byla vydána verze 7.0 open source platformy pro správu vlastního cloudu OpenNebula (Wikipedie). Kódový název nové verze je Phoenix. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
E-mailový klient Thunderbird byl vydán ve verzi 140.0 ESR „Eclipse“. Jde o vydání s dlouhodobou podporou, shrnující novinky v upozorněních, vzhledu, správě složek a správě účtů. Pozor, nezaměňovat s průběžným vydáním 140.0, které bylo dostupné o týden dříve.
Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
class Thread{ private: pthread_t m_tHandle; unsigned int m_nStatus; Mutex m_tMutex; public: enum Status{ NotRunning = 0, Running = 1, Suspended = 2, Zombie = 3 }; Thread(); virtual ~Thread(); void run(); void kill(); void wait(); pthread_t handle() const { return m_tHandle; }; void handle( pthread_t handle ) { m_tHandle = handle; } void lock() { m_tMutex.lock(); } void unlock(){ m_tMutex.unlock(); } bool tryLock(){ return m_tMutex.tryLock(); } void status( unsigned int status ); unsigned int status() const { return m_nStatus; } virtual void start(); virtual void stop(); static void waitForAll(); }; static void *entry_point(void *thread_) { Thread* thread = reinterpret_cast<Thread*>(thread_); signal(SIGQUIT, signal_handler_SIGQUIT); thread_list_mutex.lock(); thread_list.insert( std::make_pair(pthread_self(), thread) ); thread_list_mutex.unlock(); thread->handle(pthread_self()); thread->start(); thread->stop(); thread->status(Thread::Zombie); pthread_exit(NULL); return NULL; } void Thread::run() { if( status() == NotRunning ) { label_create: status(Running); pthread_create(&m_tHandle, NULL, &entry_point, this); } else if( status() == Zombie ){ wait(); goto label_create; } }Ve funkci
static void *entry_point(void *thread_)
volám thread->start()
. Problém je, že se vždy zavolá metoda start() třídy Thread a né metoda odvozené třídy MujThread
:
class MujThread: public Thread{ public: MujThread(){} virtual ~MujThread(){} virtual void start() { printf("MujThread start()\n"); while(true); } virtual void stop() { printf("MujThread stop()\n"); } };
(Thread*)thread_
, bezúspěšně. Vím ale, že ten kód ještě nedávno fungoval. Pomalu bych řekl, že přestal fungovat po aktualizaci gcc.
pure virtual method called terminate called without an active exception ./testutk: line 4: 6543 Neúspěšně ukončen (SIGABRT)
make clean
.
MujThread::start()
nedávat jako inline. Kompilátor by sice měl být dost chytrý, aby buď ignoroval evidentní chybu programátora, nebo protestoval, jenže právě to ignorování chyby lze provést dvěma způsoby: buď bude ignorovat virtual
nebo inline
(zde implicitní). Musel bych se podívat, co v takové situaci předepisuje specifikace jazyka, ale v každém případě bude jistější nepožadovat po překladači něco, co je principiálně nemožné.
MujThred::start()
jako inline, nefunguje to. Mám jinou třídu (Application):
class Application{ .... public: .... virtual bool onInit() { return true; } virtual void onQuit() {} .... };Od té odvozuji
TestApplication
:
class TestApplication: public Application{ protected: MujThread t; public: virtual bool onInit() { ... t.run(); return true; } virtual void onQuit() { t.kill(); } };Zde však volání virtuálních metod funguje správně, což popírá vaši domněnku. (Už jste viděl zdrojový kód Qt knihovny? Je tam toho plno.) Problém bude nejspíš jinde. A jak říkám výše, ten kód fungoval naprosto bezchybně, když jsem ho před časem použil (ale na jiné distribuci, s jiným kernelem - 2.6.17, teď 2.6.18 - a s trochu nižší verzí GCC).
Thread::run()
(viz. kód výše), konkrétně se zavolá po vytvoření nového vlákna: pthread_create(&m_tHandle, NULL, &entry_point, this)
.
Tiskni
Sdílej: