abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (9%)
     (15%)
     (12%)
    Celkem 100 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep

    23.5.2007 19:39 olgo | skóre: 4
    zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    Přečteno: 590×
    Zdravim. Prave zacinam s ceckom pod linuxom a jeden s prvych problemov na ktore som narazil je uspavanie vlakna. ako priklad nasledujuci kod:
    #include <time.h>
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    
    int main(){
      printf("start.");
      sleep(5000);
        /* alebo usleep(5); */
      printf(".stop\n");
    }
    
    mal by vypisat "start." a za pet sekund ".stop". bohuzial pri pouziti sleep caka pet sekund a potom naraz vypise "start..stop" pri pouziti usleep vobec necaka a rovno to vypise. v pripade ze takto (u)sleep nefunguje skuste ma odkazat na nejaky rozumny manual ak by to takto malo fungovat a viete co je vo veci tak vdaka za rady.

    slackware 11; kernel 2.4.33.3; gcc 3.4.6

    Odpovědi

    DjAARA avatar 23.5.2007 19:43 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    Zkuste:
    #include <time.h>
    #include <stdio.h>
    #include <stdlib.h>
    
    int main(){
      fprintf(stderr, "start.");
      sleep(5000);
        /* alebo usleep(5); */
      fprintf(stderr, ".stop\n");
    }
    DjAARA avatar 23.5.2007 19:45 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    Zapomněl jsem dodat, že popisované chování je způsobeno bufferrováním standardního výstupu.
    Josef Kufner avatar 3.6.2007 12:05 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    Což se neřeší změnou výstupu, ale použitím fflush().
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.5.2007 19:49 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    Ani to mozna nepomuze. Na vine je bufrovani toho vystupu printf. Ono se tam totiz to pocitaceni start vypise do bufferu, ale ten se vyplivne na obrazokvu az po tom druhem prikazu, kdy se odradkuje. Resit se to da bud tim, ze se kazdy prikaz ukoncuje "\n" nebo ze se po kazdem takovem prikazu zavola flush(stdout nebo stderr).
    23.5.2007 19:45 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    sleep(5000) čeká 5000 sekund, ne? -- ehh. Jinak bych to tipnul na nějaké bufferování v konzoli. Místo "start" zkus "start\n".
    23.5.2007 20:26 kocour_easy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    Takze zdarec... mate za 1. chybu mezi sleep a usleep.Usleep pocita v mikrosekundach a sleep v sekundach takze jak mate napsano bude cekat 5000sekund ;) Jinak vystup pomoci printf/fprintf je bufferovan a ceka na znak '\n' nebo zavreni daneo streamu a nebo jde udelat toto:

    int main(){ fprintf(stdout, "start."); fflush(stdou); sleep(5); fprintf(stdout,".stop\n"); }
    23.5.2007 20:40 olgo | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    ano diky omylom som to prehodil (medzi sleep a usleep)
    2.6.2007 19:24 ChaoticRoman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    Takže můj problém je stejný, ale ještě znásobený tím, že ho chci použít pro pozastavení openGL/C++ aplikace. Ať už jsem zkoušel všechny možné způsoby pozastavení chodu odtud i jinde z netu a nakonec si vymyslel vlastní fci MySleep(), všechno mi to nejdřív počká, a pak teprv začne vykreslovat. takže tento fragment kódu z WinMain:

    nacti(); glClearColor (1.0f, 1.0f, 1.0f, 0.5f); glClear (GL_COLOR_BUFFER_BIT); glPushMatrix (); glColor3f(0.0, 0.0, 0.0); osy(); krizek(r[0]/zoom,r[1]/zoom); mySleep(1000); krizek(r[1]/zoom,r[0]/zoom); glPopMatrix (); SwapBuffers (hDC); Sleep (500);

    čeká úplně na začátku a až pak načítá, maluje osy a křížky...

    jen pro úplnost:

    void mySleep(DWORD ms) { DWORD time0; time0=GetTickCount(); while ( GetTickCount() < (time0+ms) ); }

    nepomáhá ani fflush s stdout, stdin nebo stderr umístěný před mysleep...
    3.6.2007 11:49 ChaoticRoman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    Už to funguje: void mySleep(DWORD ms, HDC hDC) { DWORD time0; SwapBuffers (hDC); time0=GetTickCount(); while ( GetTickCount() < (time0+ms) ); }
    Josef Kufner avatar 3.6.2007 12:07 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    No fuj. Doufám, že tě tahle funkce bude v noci strašit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    23.5.2007 20:38 olgo | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    ano ten fprintf funguje spravne. diky. pri pouziti flush mi hlasi chybu "undefined reference to 'flush'" nemala by byt ta funkcia v stdio.h?

    btw.: dotaz k tomu buffru: kto sa onho stara? os, terminal alebo je to tak "setrne" skompilovane?
    23.5.2007 20:42 olgo | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zvlastne chovanie funkcii sleep a usleep
    aha pardon fflush() :) dik vsetkym.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.