Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
QCoreApplication::processEvents()
#!/usr/bin/python # -*- coding: utf-8 -*- import gtk, gobject class Killme: def __init__(self): self.button = gtk.ToggleButton() self.timeout = None self.toggled() self.button.connect('toggled', self.toggled) self.button.show() w = gtk.Window() w.add(self.button) w.connect('destroy', gtk.main_quit) w.show() gtk.main() def run_timer(self, foo = None): self.seconds -= 1 self.button.set_label(u'Chcípnu za %d sekund' %self.seconds) self.timeout = gobject.timeout_add(1000, self.run_timer, None) if self.seconds == 0: gtk.main_quit() def stop_timer(self): if self.timeout: gobject.source_remove(self.timeout) self.button.set_label(u'Zapni odpočítávání') def toggled(self, foo = None): self.seconds = 10 if self.button.get_active(): self.run_timer() else: self.stop_timer() k = Killme()Jinak vláknům, hlavní smyčce událostí, časově náročným funkcím a obnovování GUI se věnuje celá sekce PyGTK FAQ: http://faq.pygtk.org/index.py?req=index
#!/usr/bin/python from qt import * import time import threading def click(): v = threading.Thread(target = vlakno) v.start() def vlakno(): time.sleep(5) print "ok" app=QApplication([]) win=QMainWindow() win.button=QPushButton(win,"Hello") win.button.setText("Hello World") win.show() app.connect(app, SIGNAL("lastWindowClosed()"), app, SLOT("quit()")) app.connect(win.button, SIGNAL("clicked()"),click) app.exec_loop()a opravdu se GUI během těch 5-ti vteřin překresluje.
Tiskni Sdílej: