abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 25
včera 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 03:33 | Komunita

Platnost posledního patentu souvisejícího s Dolby Digital (AC-3) vypršela. Po MP3 se tak do Fedory oficiálně dostane také kodek AC-3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 00:44 | Komunita

Feral Interactive, společnost zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux, nabízí své hry na Steamu vývojářům open source 3D grafické knihovny Mesa zdarma. Podmínkou je minimálně 25 commitů za posledních 5 let. Stejnou nabídku dostali vývojáři knihovny Mesa v roce 2015 od Valve. O rok dříve dostali od Valve tuto nabídku vývojáři Debianu a Ubuntu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.3. 23:55 | Nová verze

Opera 44, verze 44.0.2510.857, byla prohlášena za stabilní. Nejnovější verze tohoto webového prohlížeče je postavena na Chromiu 57. Z novinek vývojáři Opery zdůrazňují podporou Touch Baru na nejnovějších MacBoocích Pro (gif). Přehled novinek pro vývojáře na blogu Dev.Opera.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
22.3. 20:56 | Pozvánky

V úterý 28. dubna se koná další Prague Containers Meetup. Přijďte si zopakovat, jak psát kvalitnější Dockerfile a jaké novinky a ulehčení přináší ansible-container, který vám umožní spravovat celý životní cyklus vašeho kontejneru. Místo konání: Concur, Bucharova 11, Praha-Stodůlky.

little-drunk-jesus | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 921 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: PyQT4 a vlákna

    19.1.2008 14:57 Jirka
    PyQT4 a vlákna
    Přečteno: 382×
    Dobrý den,

    dělám programy, které spolu komunikují přes sockety (klient/server) a klienta jsem se rozhodnul udělat i v grafice. Tak jsem zkusil PyQT4, ale zasekl jsem se na jednom problému:

    V programu musí pořád běžet jedno vlákno (nekonečný cyklus), které přijímá zprávy od serveru. A tyto zprávy pak potřebuji zobrazit v grafice, jenže tam mi to vždycky vyhodí error. Dám sem příklad, který jsem hodně ořezal:
    from PyQt4 import QtCore, QtGui
    import sys
    import threading
    import time
        
    class oknoHlavni:
    
        def __init__(self):
    
            self.klient = klient(self)
    
            ##########################
            ## Hlavni okno programu ##
            ##########################
            
            self.app = QtGui.QApplication(sys.argv)
            self.mainWindow = QtGui.QMainWindow()
            self.mainWindow.setWindowTitle("Moje okno")
            self.mainWidget=QtGui.QWidget(self.mainWindow)
            self.mainWindow.setCentralWidget(self.mainWidget)
            self.layout=QtGui.QGridLayout(self.mainWidget)
    
            #################
            ## WIDGET CHAT ##
            #################
    
            self.widgetChat=QtGui.QWidget(self.mainWidget)
            self.layout.addWidget(self.widgetChat,1,0,1,1)
            
            self.layoutChat=QtGui.QGridLayout(self.widgetChat)
    
            # okno na zpravy - sklo
            self.chatSklo=QtGui.QTextEdit(self.widgetChat)
            self.chatSklo.setReadOnly(True)
            
            # prida objekty do layoutu
            self.layoutChat.addWidget(self.chatSklo,1,0,1,3)
    
            self.obnoveniOkna()
            self.klient.start()
            
    
        def obnoveniOkna(self):
            self.mainWindow.show()       
            
    
        def skloZapisText(self, text):
            print "skloZapisText: ", text
            self.chatSklo.setText(text)   
    
    class klient:
    
        def __init__(self, rodic):
            self.grafika = rodic
        
        def start(self):
            v1 = threading.Thread(target = self.vlakno)
            v1.start()
        
        def vlakno(self):
            print "Vlakno"    
            for i in range(50):
                time.sleep(0.5)
                self.grafika.skloZapisText("Vlakno..."+str(i))
        
        
    grafika = oknoHlavni()
    
    sys.exit(grafika.app.exec_())
    
    Program vypíše:
    Vlakno

    skloZapisText: Vlakno...0

    QObject: Cannot create children for a parent that is in a different thread. Atd...
    Předem díky za rady :-)

    Odpovědi

    okbob avatar 19.1.2008 20:30 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PyQT4 a vlákna
    Zdar, neco podobneho jsem resil na .NETu. Jde o to, ze s GUI muze primo komunikovat pouze jeden thread. Na .NETu se to resi skrz jakousi proxy.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.1.2008 02:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PyQT4 a vlákna
    Dělat to takhle je fuj, od čeho jsou sloty/signály.
    22.1.2008 21:19 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PyQT4 a vlákna
    A mohl bys mi, prosím, ukázat, jak to mám udělal přes ty sloty a signály? Signály a sloty umím použít třeba jen pro stisknutí tlačítka apod.

    Zkusil jsem toto:

    A do druhé třídy (klient) bych dal toto:

    self.grafika(QtCore.SIGNAL("progress(int)"), nejake_cislo)

    Do první třídy (oknoHlavni) bych dal toto:

    self.app.connect(?co sem?, QtCore.SIGNAL("progress(int)"), self.skloZapisText)

    Jenže co mám dát jako první parametr?
    mess avatar 22.1.2008 21:51 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PyQT4 a vlákna
    Kdyby by ta třída klient dědila od QtCore.QObject, tak by se dal vyvolat vlastní signál přes self.emit. Více tady. A tady máš referenční příručku ke všem PyQt4 třídám.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.1.2008 22:00 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PyQT4 a vlákna
    class klient : public QThread
    {
    Q_OBJECT
    signals:
        void addText(QString text);
        // atd.
    };
    
    class oknoHlavni : public Q...
    {
    Q_OBJECT
    slots:
        void textReceived(QString text);
    };
    
    // a pak někde
    connect(m_pClient, SIGNAL(addText(QString)), this, SLOT(textReceived(QString)));
    
    // posílání:
    emit addText(nejakyText); // šlo mi snad i bez emit (?)
    
    (Sorry, ale Python fakt ne-e.)
    grubber avatar 22.1.2008 21:37 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PyQT4 a vlákna
    Kdyz uz to pises s Qt, nebylo by lepsi pro vlakna pouzit QtCore.QThread misto threading.Thread? (strilim od boku, Qt znam jen z C++)
    kozzi avatar 22.1.2008 22:01 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PyQT4 a vlákna
    Bylo ale tomu nerikej :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.