Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
gcc test.cpp -o test -Wall -pedantic -pthread
a haze mi to chybu:
test.cpp: In function ‘void* PrintHello(void*)’:
test.cpp:8: error: cast from ‘void*’ to ‘int’ loses precision
a zdrojak je tento:
void *PrintHello(void *threadid)
{
int tid=(int)threadid;
printf("Hello World! It's me, thread #%d!\n", tid);
pthread_exit(NULL);
}
int main (int argc, char *argv[])
{
pthread_t threads[5];
int rc, t;
for(t=0; t<5; t++)
{
printf("In main: creating thread %d\n", t);
rc = pthread_create(&threads[t], NULL, PrintHello, (void *)t);
if(rc)
{
printf("ERROR; return code from pthread_create() is %d\n", rc);
return -1;
}
}
pthread_exit(NULL);
}
omlouvam se ze na vas vyrukuji asi s trivialnim dotazem, ale opravdu netusim co s tim.....
int tid=(int)(long)threadid;by mělo jít.
Trochu mi vrtá hlavou, co vede člověka k použití '-pedantic
' při překladu zdrojáku, kde se přetypovává void*
na int
… :-)
Buď to překládejte s méně striktními parametry nebo to předání proveďte čistším způsobem.
int
(64-bitová platforma?), pak tam prostě ke ztrátě informace dochází. Překladač nemůže vědět, že to nevadí, protože to stejně vždycky voláte s pointerem, který sám vznikl přetypováním z int
.
int
u stejná nebo menší než šířka pointeru, ale jinde to tak být nemusí.
Já osobně bych to ale řešil tak, že bych předávat pointer na int (nebo rovnou na nějakou strukturu, pokud bude potřeba více dat). Ale pozor aby ses nespálil (nepřepsal si něco pod rukama dříve, než to to vlákno přečte), taky bys měl dbát na uvolňování paměti.
unsigned long long tid=(unsigned long long)threadid; printf("Hello World! It's me, thread #%llu!\n", tid);i když by se jistě našlo něco lepšího či přenositelnějšího. P.S. A je docela možné, že ten zdroják v c++ budete muset kompilovat třeba g++, ne jen gcc.
Stálo by za to označit, která z řádek programu je řádka 8, na které to tu chybu hlásí
Jinak, potenciální problémy tam vidím tyto:
PrintHello()
nemá stanovenou výchozí hodnotu, přestože je deklarovaná jako vracející void *
; vím, že ve skutečnosti se ta funkce nikdy nevrátí, ale překladač to IMHO neví a může ho to mást. Doplnil bych fiktivní return NULL
. To samé platí pro main()
.PrintHello()
, by měla pouze napsat pozdrav; rozhodně ne vypsat pozdrav a pak ukončit thread! Buď přejmenovat na PrintHelloAndExit
, nebo dát ukončení threadu někam jinam. Kdyby se taková funkce vyskytovala ve skutečné aplikaci, bude to ošklivá nášlapná mina na každého, kdo bude ten program udržovat nebo upravovat.pthread_exit()
jsou v daném kódu úplně zbytečná; hlavní funkce threadu může svůj výstupní ukazatel prostě vrátit (proto je deklarována jako vracející void *
; hlavní funkce programu taktéž.tid
, je matoucí, protože skutečný TID (ten, který se získá voláním funkce gettid()
) je něco úplně jiného. Opět ošklivá nášlapná mina, zvlášť proto, že skutečný TID je také celé číslo.Funkce PrintHello() nemá stanovenou výchozí hodnotu, přestože je deklarovaná jako vracející void *; vím, že ve skutečnosti se ta funkce nikdy nevrátí, ale překladač to IMHO neví a může ho to mást. Doplnil bych fiktivní return NULL. To samé platí pro main().Překladač to ví.
Štábní kultura: funkce, která se jmenuje PrintHello(), by měla pouze napsat pozdrav; rozhodně ne vypsat pozdrav a pak ukončit thread! Buď přejmenovat na PrintHelloAndExit, nebo dát ukončení threadu někam jinam. Kdyby se taková funkce vyskytovala ve skutečné aplikaci, bude to ošklivá nášlapná mina na každého, kdo bude ten program udržovat nebo upravovat.To by pak mělo na konci jména mít AndExit nějakých 90 % funkcí pro vlákna, co se v programech kdy vyskytují
PrintHello
nelze vyčíst, že je to hlavní funkce vlákna. Kdyby se jmenovala, dejme tomu, HelloThreadMain
, bylo by hned jasno.
Kdyby to byla knihovní funkce, která dejme tomu vykreslí nějaké logo, tak se může klidně stát, že ji někdo vyvolá ze singlethreadového programu, a žuch.
A pthread_exit v main() se mi nelíbí ani trochu.Niekedy to volanie môže myť zmysel. Ak tam je, tak sa počká, kým sa všetky vlákna ukončia (a až potom sa ukončí aj hlavné vlákno). Práve v tom príklade to zmysel má, kedže tam nie je žiadne čakanie na to, až urobia tie vytvorené vlákna to, čo urobiť majú.
unsigned long long tid=(unsigned long long)threadid;
printf("Hello World! It's me, thread #%llu!\n", tid
tak:
int tid=(int)(long)threadid;
nutno kompilovat s g++
dekuji vsem kteri prispeli k vyreseni meho problemu, dekuji i tem kteri me poucili o štábní kultuře, v budoucnu az ziskam urcite zkusenosti se ji budu urcite ridit....
Tiskni
Sdílej: