abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 01:23 | Nová verze

Oficiálně bylo oznámeno vydání verze 3.0 multiplatformního balíku svobodných kancelářských a grafických aplikací Calligra (Wikipedie). Větev 3 je postavena na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Krita se osamostatnila. Z balíku byly dále odstraněny aplikace Author, Brainstorm, Flow a Stage. U Flow a Stage se předpokládá jejich návrat v některé z budoucích verzí Calligry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:25 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání první RC (release candidate) verze instalátoru pro Debian 9 s kódovým názvem Stretch. Odloženo bylo sloučení /usr jako výchozí nastavení v debootstrap. Vydán byl také Debian 8.7, tj. sedmá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 13:37 | Zajímavý projekt

1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
14.1. 00:33 | Zajímavý software

Google na svém blogu věnovaném open source představil knihovnu pro komprimaci a dekomprimaci 3D grafiky s názvem Draco. Knihovna bude využívána například v aplikacích pro virtuální a rozšířenou realitu. Porovnání Draco s gzip na YouTube. Zdrojové kódy Draco jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
13.1. 17:27 | IT novinky

V loňském roce proběhla úspěšná kampaň na Indiegogo na podporu GPD Win. Jedná se o malý 5,5 palcový notebook a přenosnou herní konzoli v jednom. Předinstalované Windows 10 lze nahradit Linuxem. V únoru by se na Indiegogo měla objevit kampaň na podporu 7 palcového notebooku GPD Pocket.

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
13.1. 02:00 | Nová verze

Po pěti měsících od vydání verze 1.0.0 (zprávička) byla vydána verze 2.0.0 frameworku Kirigami (HIG) pro vytváření uživatelských rozhraní mobilních a konvergentních aplikací nad toolkitem Qt. Pro vyzkoušení je určena aplikace pro Android Kirigami gallery.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.1. 23:28 | Zajímavý software

Akční hra Lugaru HD od Wolfire Games (recenze) byla uvolněna jako svobodný software, a to včetně dat (pod licencí Creative Commons Attribution – Share Alike). Linuxový port byl v roce 2010 součástí první akce Humble Indie Bundle a engine byl krátce poté uvolněn pod licencí GNU GPL, což vedlo mj. k portu na AmigaOS. Autor mezitím pracuje na pokračování nazvaném Overgrowth.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
12.1. 14:49 | Bezpečnostní upozornění

Na serveru Jabb.im bylo zveřejněno vyjádření k úniku dat z Jabbim Archive (pastebin). Dump databáze obsahuje komunikaci uživatelů, jejich IP adresy a logy aplikace od října 2015 do března 2016. Celkově se jedná o 8 GB dat, převažujícím jazykem zpráv je čeština a slovenština. O úniku informoval jako první server Motherboard. Jabbim Archive byla službou volitelnou, dostupnou pouze pro VIP uživatele. Podle provozovatele serveru Jabb.im k

… více »
Michal Makovec | Komentářů: 68
12.1. 12:55 | Nová verze

Telegram Desktop, klient služby pro rychlé psaní zpráv Telegram (Wikipedie, zdrojové kódy) pro počítače, byl představen v roce 2013. Dnes byla vydána verze 1.0. Podrobnosti v oznámení na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
12.1. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

Byla nalezena a v upstreamu opravena bezpečnostní chyba CVE-2016-9587 (CT-2017-0109) ve svobodném softwaru vytvářejícím platformu pro konfigurační správu a řízení počítačů Ansible (Wikipedie). Spravování kompromitovaného uzlu pomocí Ansible může vést ke spuštění příkazů na řídícím počítači [LWN.net].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (2%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 289 hlasů
 Komentářů: 19, poslední 13.1. 22:02
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: Problem s kompilaci Hello World s QT4.3/C++/Edyuk

    6.5.2008 08:02 klapet | skóre: 3
    Problem s kompilaci Hello World s QT4.3/C++/Edyuk
    Přečteno: 445×
    Dobry den, pouzivam Fedoru 8 a rad bych se naucil programovat v kombinaci C++ a QT4. Nainstaloval jsem si tedy baliky jako qt4-devel (verze 4.3.4) a k tomu IDE Edyuk (1.0.0rc-2). Po otevreni Edyuku jsem vybral novou gui aplikaci a vygenerovalo mi to tento kod:
    #include < QLabel>
    #include < QApplication>
    
    int main(int argc, char **argv)
    {
       QApplication app(argc, argv);
       QLabel l("Hello Qt community!");
       l.show();
    
       return app.exec();
    }
    
    Pri pokusu o kompilaci to vsak vypise tuto chybu:
          -- Task started --
    
          >> Step 0 : Generate <<
          /home/user/Desktop/edyuk-1.0.0-rc2/hello_world $ qmake "/home/user/Desktop/edyuk-1.0.0-rc2/hello_world/hello_world.pro"
    
          >> Step 1 : Compile <<
          /home/user/Desktop/edyuk-1.0.0-rc2/hello_world $ make ""
    
          g++ -c -pipe -Wall -W -O2 -g -pipe -Wall -Wp,-D_FORTIFY_SOURCE=2
     -fexceptions -fstack-protector --param=ssp-buffer-size=4 -m32 -march=i386
     -mtune=generic -fasynchronous-unwind-tables  -DQT_NO_DEBUG -DQT_SHARED 
     -DQT_TABLET_SUPPORT -DQT_THREAD_SUPPORT -I/usr/lib/qt-3.3/mkspecs/default
     -I. -I. -I/usr/lib/qt-3.3/include -o main.o main.cpp
    
          main.cpp:13:18: error: QLabel: není souborem ani adresářem
          main.cpp:14:24: error: QApplication: není souborem ani adresářem
          main.cpp: In function 'int main(int, char**)':
          main.cpp:18: error: 'QApplication' was not declared in this scope
          main.cpp:18: error: expected `;' before 'app'
          main.cpp:20: error: 'QLabel' was not declared in this scope
          main.cpp:20: error: expected `;' before 'l'
          main.cpp:21: error: 'l' was not declared in this scope
          main.cpp:23: error: 'app' was not declared in this scope
          main.cpp: At global scope:
          main.cpp:16: warning: unused parameter 'argc'
          main.cpp:16: warning: unused parameter 'argv'
          make: *** [main.o] Error 1
    
          -- Task ended due to error(s) -- 
    
    Predpokladam, ze to je zapricineno chybejicimi knihovnami QLabel a QApplication. Nainstalovane je mam urcite, v /usr/include/Qt, ale newim jak rict tomu IDE (ci kompilatoru?) ze je mam prave tam :)

    Muzete mi prosim poradit, co s tim?

    Odpovědi

    6.5.2008 08:30 V3lbl^^d | skóre: 5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problem s kompilaci Hello World s QT4.3/C++/Edyuk
    Nevim jak je to v Edyuku, ale obecne vsechny problemy linkovani knihoven QT se vazi k souboru *.pro. Zkus si pročíst http://doc.trolltech.com/4.0/qmake-project-files.html a překontrolovat, zda-li máš uvedeny moduly jak mají být.

    Jako rychlý test, bych se vykašlal na to, co edyuk vygeneroval a zkompiloval to s příkazy: qmake -project && qmake && make které onen soubor i automaticky vygenerují.
    6.5.2008 08:50 jimi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problem s kompilaci Hello World s QT4.3/C++/Edyuk
    namiesto qmake treba dat qmake-qt4. qmake berie zrejme ako qt3
    6.5.2008 21:46 klapet | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problem s kompilaci Hello World s QT4.3/C++/Edyuk
    No jo, je to tak :) S qmake-qt4 -project && qmake-qt4 && make se to zkompilovalo bez problemu. Mozna, ze Edyuk pouziva pro generovani makefile ten qmake, tak to zkusim prelinkovat na qmake-qt4, i kdyz to asi necham az jako krajni reseni ;)

    Btw, muzete doporucit nejake jine povedene IDE pro vyvoj QT4/C++ ?
    6.5.2008 21:49 klapet | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problem s kompilaci Hello World s QT4.3/C++/Edyuk
    Pod pojmem "povedene" bych si predstavoval neco s integrovanym QT designerem, obarvenym kodem, pokud mozno i autodoplnovani a pak at to ma tlacitko "Compile & Run" a kdyz to zmacknu, tak na me vybafne ta moje aplikace :D
    kozzi avatar 6.5.2008 22:24 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problem s kompilaci Hello World s QT4.3/C++/Edyuk
    tak pokud mas silnej komp s hodne RAM, tak si nainstaluj Eclipse a doinstaluj do toho podporu pro C++ a QT4 potom ti to pujde vse jak chces, ja to zkousel a funguje to velmi dobre, ale mam mamlo RAM, takze jsem nakonec presel na QDevelop ale ten nema integrovany toho designera, ackoliv castecne ho ma staci poklikat na nazev toho neco.ui souboru a otvre se designer, takze to moc nevadi a zbytek pozadavku taky splnuje.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    7.5.2008 15:16 T.O.M. | skóre: 21 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problem s kompilaci Hello World s QT4.3/C++/Edyuk

    S QDevelop jsem byl celkem spokojeny, ale vypada to, ze projekt umrel, protoze uz nekolik mesicu nebyla v SVN stromu zadna zmena. Zkousel jsem prejit na Edyuk, ale ten mi nesedel stejne jako Monkey Studio.

    Nakonec jsem skoncil u KDevelopu. Pri otevirani nekterych Qt4 projektu sice protestuje, ze nerozumi zapisu jako $$PROMENNA atd., ale pak stejne vse funguje.

    Za velke plus beru vzdy funkcni navigaci v projektu pres CTAGS, skladani kodu, bezproblemove debugovani a nebo detekce memory leaku pomoci Valgrindu...

    Jedna vlastnost se mi ale nelibi a sice, ze doplnovani kodu mi nabizi jen vsechna slova napsana v danem souboru a ne promenne a metody dostupne v danem miste kodu :-(
    Mozna je to jen spatnym nastavenim...

    7.5.2008 15:35 klapet | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problem s kompilaci Hello World s QT4.3/C++/Edyuk
    Nene, myslim, ze to neni nastavenim. Pouzivam KWrite pro upravu HTML souboru a tam je ta funkce taky (je to nejaky plugin), je to jenom doplnovani jiz drive pouzitych slov a myslim, ze KDevelop je na stejnem zakladu jako KWrite.

    Nicmene ten Edyuk opravdu pouziva qmake pro generovani tech souboru a dokonce ma i nastaveni, kterym se da zmenit cesta/prikaz ke qmake, takze uz to jede jak ma. Ale asi stejne zkusim ten Eclipse, uvidim jak to bude behat.

    Diky za pomoc ;)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.