Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.
Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.
Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].
V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.
O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.
Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.
Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.
Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).
S qt4 si hraju celkem krátce, ale nikde nemůžu příjít na následující. V QtDesigneru si udělám hlavní okno (MainWindow). V něm mi vše funguje jak má. Pak si vytvořím Widget (formulář), ten si naimportuju do hlavního programu, ale už nevím, jak ho z MainWindow mám spustit (zobrazit). Omlouvám se za tenhle asi stupidní dotaz, ale nikde to nemůžu nalézt. Díky
Chtělo by to více přiblížit co vlastně chceš. Příklad jak to přibližně máš. Máš definici window.ui
a form.ui
. Ve fci main() voláš zobrazení window a zároveň chceš zobrazit i form. Ten zobrazíš stejně jako window:
QWidget *form_widget = new QWidget;
Ui_Form form_ui;
form_ui.setupUi(form_widget);
form_widget->show();
Nebo ho chceš zobrazit kliknutím na tlačítko ve window? Pak opět použiješ předchozí kód, jen ho vložíš do fce, která se zavolá po kliknutí na tlačítko. (Signals and Slots)
# -*- coding: utf-8 -*-
# Form implementation generated from reading ui file 'untitled.ui'
#
# Created: Wed Dec 05 14:22:22 2007
# by: PyQt4 UI code generator 4.3.1
#
# WARNING! All changes made in this file will be lost!
import sys,urllib
from PyQt4 import QtCore, QtGui
data = urllib.urlopen("http://www.google.com/")
yazdir = data.read()
class Ui_MainWindow(object):
def setupUi(self, MainWindow):
MainWindow.setObjectName("MainWindow")
MainWindow.resize(QtCore.QSize(QtCore.QRect(0,0,640,800).size()).expandedTo(MainWindow.minimumSizeHint()))
self.centralwidget = QtGui.QWidget(MainWindow)
self.centralwidget.setObjectName("centralwidget")
self.textBrowser = QtGui.QTextBrowser(self.centralwidget)
self.textBrowser.setGeometry(QtCore.QRect(0,0,640,800))
self.textBrowser.setObjectName("textBrowser")
self.textBrowser.setOpenExternalLinks(True)
MainWindow.setCentralWidget(self.centralwidget)
self.menubar = QtGui.QMenuBar(MainWindow)
self.menubar.setGeometry(QtCore.QRect(0,0,623,21))
self.menubar.setObjectName("menubar")
MainWindow.setMenuBar(self.menubar)
self.statusbar = QtGui.QStatusBar(MainWindow)
self.statusbar.setObjectName("statusbar")
MainWindow.setStatusBar(self.statusbar)
self.retranslateUi(MainWindow)
QtCore.QMetaObject.connectSlotsByName(MainWindow)
def retranslateUi(self, MainWindow):
MainWindow.setWindowTitle(QtGui.QApplication.translate("MainWindow", "Tarayıcı", None, QtGui.QApplication.UnicodeUTF8))
self.textBrowser.setHtml(yazdir)
if __name__ == "__main__":
import sys
app = QtGui.QApplication(sys.argv)
MainWindow = QtGui.QMainWindow()
ui = Ui_MainWindow()
ui.setupUi(MainWindow)
MainWindow.show()
sys.exit(app.exec_())
A já bych potřeboval, aby po stisknutí tlačítka (které v tomhle příkladě není) se zobrazil další formulář (který si opět vytvořím v qt designeru). Ten vypadá třeba takhle (opět příklad):
# -*- coding: utf-8 -*-
# Form implementation generated from reading ui file 'f_chat2.ui'
#
# Created: Mon Apr 28 10:29:07 2008
# by: PyQt4 UI code generator 4.3.3
#
# WARNING! All changes made in this file will be lost!
import sys
from PyQt4 import QtCore, QtGui
from PyQt4.QtCore import *
from PyQt4.QtGui import *
class Ui_Form(object):
def setupUi(self, Form):
Form.setObjectName("Form")
Form.resize(QtCore.QSize(QtCore.QRect(0,0,478,395).size()).expandedTo(Form.minimumSizeHint()))
self.button_envoyer = QtGui.QPushButton(Form)
self.button_envoyer.setGeometry(QtCore.QRect(350,310,101,31))
self.button_envoyer.setObjectName("button_envoyer")
self.txt = QtGui.QLineEdit(Form)
self.txt.setGeometry(QtCore.QRect(20,310,321,31))
self.txt.setObjectName("txt")
self.fenetre = QtGui.QTextEdit(Form)
self.fenetre.setGeometry(QtCore.QRect(20,30,321,261))
self.fenetre.setObjectName("fenetre")
self.retranslateUi(Form)
QtCore.QObject.connect(self.button_envoyer,QtCore.SIGNAL("clicked()"),self.copier_txt)
QtCore.QMetaObject.connectSlotsByName(Form)
def retranslateUi(self, Form):
Form.setWindowTitle(QtGui.QApplication.translate("Form", "Form", None, QtGui.QApplication.UnicodeUTF8))
self.button_envoyer.setText(QtGui.QApplication.translate("Form", "envoyer", None, QtGui.QApplication.UnicodeUTF8))
def copier_txt(self):
ch = self.txt.text()
ch = unicode(ch, 'UTF-8')
self.fenetre.setText("C>")
self.fenetre.append(QString(ch))
self.txt.clear()
V tomhle formuláři bych potřeboval vybrat položku ze seznamu a tu pak předat při návratu zpět do hlavního okna (ale s tim už se poperu). Teď mi jde o to zobrazení formuláře. Díky
Možná se Ti bude hodit příklad:
#!/usr/bin/python # -*- coding: utf-8 -*- import sys from PyQt4.QtCore import * from PyQt4.QtGui import * from ui_window import * from ui_form import * class Window(QMainWindow, Ui_MainWindow): def __init__(self, form): QMainWindow.__init__(self) self.setupUi(self) self.connect(self.pushButton, SIGNAL("clicked()"), form.show) if __name__ == "__main__": app = QApplication(sys.argv) form = QWidget() form_ui = Ui_Form() form_ui.setupUi(form) window = Window(form) window.show() sys.exit(app.exec_())
Tiskni Sdílej: