abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
19.2. 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.2. 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
18.2. 16:55 | Komunita

Do 22. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 14. května do 14. srpna 2018, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 67
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 414 hlasů
 Komentářů: 35, poslední dnes 19:51
    Rozcestník

    Dotaz: PyQt4 + vlakna = zamrzanie

    andree avatar 28.10.2008 11:28 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    PyQt4 + vlakna = zamrzanie
    Přečteno: 248×
    hi all,

    mam tu taky problem, s ktorym si vobec neviem dat rady...

    O co ide - mam aplikaciu (QuantumGIS), ktory ma nejake to python rozhranie, ktorym sa daju vyrabat pluginy.. ten plugin do okna aplikacie vrazi QDockWidget a vsetko funguje fajn... az do okamihu, ked sa pokusim spustit vlakno:
    class Gatherer(QThread):
    	def __init__(self, parentThread,  controller):
    		QThread.__init__(self,  QThread.currentThread())
    		self.controller=controller
    		
    	def run(self):
    		self.stopMe=0
    		while (self.stopMe==0):
    			print '.'
    			time.sleep(1)
    			print 'xx'
    	
    	def stop(self):
    		self.stopMe=1
    		QThread.wait(self)
    
    jedine co to vypise v konzoli je jedna '.', a potom to 'zamrzne'. 'xx' to vypise az potom, ako sa nieco udeje v tom dockwidgete (napr. sa stlaci nejake tlacidlo - predpokladam ze hocikedy, ked sa vola 'handler' nejakeho signalu).

    Neviete niekto, kde by mohol byt problem? Ked ten thread spustim priamo:
    	g=Gatherer()
    	g.run()
    	time.sleep(10)
    	g.stop()
    
    tak to samozrejme funguje...

    Najzaujimavejsie na tom vsetkom je, ze toto:

    http://trac.reprojected.com/qgisplugins/browser/trunk/threading_demo funguje uplne spolahlivo - pritom jediny rozdiel je, ze tam to vlakno este vytvara nejake signaly a ze miesto dockwidgetu sa tam zobrazuje okno...

    Jedina moznost co ma napada je, ze to vlakno nebezi preto, ze by, pokial nie su spravy od Qt, nebezal ten python interpreter (co by ale bolo divne, ked clovek od neho chcel vlakno...).

    any ideas?

    Odpovědi

    andree avatar 28.10.2008 11:32 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PyQt4 + vlakna = zamrzanie
    este poznamka - ked tam ten time.sleep(1) zrusim, tak to sice vypisuje '. \n xx \n' - akurat ze pre zmenu vobec nereaguje UI toho quantum gisu... ja to nechapem :-/
    andree avatar 28.10.2008 15:17 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PyQt4 + vlakna = zamrzanie
    ok, mozno to nebude nik vediet aj tak - kazdopadne sa mi to podarilo obijst pridanim takehoto kodu:
    	self.timer = QTimer()
    	QObject.connect(self.timer, SIGNAL("timeout()"), self.runStatus)
    	self.timer.start(10)
    
    ...
    
    def runStatus(self):
    	self.thread.msleep(1)
    	return
    
    ak by mi niekto bol schopny logicky objasnit, preco je toto nutne, aby vlakna fungovali (a preco to nie je v ziadnej dokumentacii), bol by som velmi vdacny :-)
    Fuky avatar 28.10.2008 16:01 Fuky | skóre: 52 | blog: 4u
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PyQt4 + vlakna = zamrzanie
    Zkoušel jsi místo time.sleep() použít přímo metodu sleep() z třídy QThread?
    andree avatar 28.10.2008 21:41 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PyQt4 + vlakna = zamrzanie
    yop, je fakt ze toto je trosku premiesany kod - kazdopadne hociaka kombinacia (aj nekombinacia :)) QThread+threading robi to iste...
    msk avatar 29.10.2008 15:42 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PyQt4 + vlakna = zamrzanie
    Kto a ako vola ten thread? Nikde to volanie nevidim...
    andree avatar 30.10.2008 11:26 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PyQt4 + vlakna = zamrzanie
    aha... no spusta sa to zo signal handleru - vola sa to uplne standardne: t=Gatherer(); t.start()...

    sranda je, ze nasledujuci workaround to "zfunkcni", a ja vobec netusim preco by mal (ako je mi jasne co to robi, a preco by to mohlo fungovat - ale nechapem, preco je nutne toto spravit, aby fungovali vlakna.. by clovek povedal, ze vlakna su od toho, ze funguju same - nie ze si clovek musi preempciu dokodit sam :)))
    def someSignalHandler(self):
    	self.t=Gatherer()
    	self.t.start()
    
    	self.timer = QTimer()
    	QObject.connect(self.timer, SIGNAL("timeout()"), self.runStatus)
    	self.timer.start(10)
    
    def runStatus(self):
    	self.gatherer.msleep(1)
    	return
    

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.