Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
class Gatherer(QThread): def __init__(self, parentThread, controller): QThread.__init__(self, QThread.currentThread()) self.controller=controller def run(self): self.stopMe=0 while (self.stopMe==0): print '.' time.sleep(1) print 'xx' def stop(self): self.stopMe=1 QThread.wait(self)jedine co to vypise v konzoli je jedna '.', a potom to 'zamrzne'. 'xx' to vypise az potom, ako sa nieco udeje v tom dockwidgete (napr. sa stlaci nejake tlacidlo - predpokladam ze hocikedy, ked sa vola 'handler' nejakeho signalu). Neviete niekto, kde by mohol byt problem? Ked ten thread spustim priamo:
g=Gatherer() g.run() time.sleep(10) g.stop()tak to samozrejme funguje... Najzaujimavejsie na tom vsetkom je, ze toto: http://trac.reprojected.com/qgisplugins/browser/trunk/threading_demo funguje uplne spolahlivo - pritom jediny rozdiel je, ze tam to vlakno este vytvara nejake signaly a ze miesto dockwidgetu sa tam zobrazuje okno... Jedina moznost co ma napada je, ze to vlakno nebezi preto, ze by, pokial nie su spravy od Qt, nebezal ten python interpreter (co by ale bolo divne, ked clovek od neho chcel vlakno...). any ideas?
self.timer = QTimer() QObject.connect(self.timer, SIGNAL("timeout()"), self.runStatus) self.timer.start(10) ... def runStatus(self): self.thread.msleep(1) returnak by mi niekto bol schopny logicky objasnit, preco je toto nutne, aby vlakna fungovali (a preco to nie je v ziadnej dokumentacii), bol by som velmi vdacny
t=Gatherer(); t.start()
...
sranda je, ze nasledujuci workaround to "zfunkcni", a ja vobec netusim preco by mal (ako je mi jasne co to robi, a preco by to mohlo fungovat - ale nechapem, preco je nutne toto spravit, aby fungovali vlakna.. by clovek povedal, ze vlakna su od toho, ze funguju same - nie ze si clovek musi preempciu dokodit sam :)))
def someSignalHandler(self): self.t=Gatherer() self.t.start() self.timer = QTimer() QObject.connect(self.timer, SIGNAL("timeout()"), self.runStatus) self.timer.start(10) def runStatus(self): self.gatherer.msleep(1) return
Tiskni Sdílej: