Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.
Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Co máš proti nejnovějším verzím GTK/Qt? Hezky rozeber o co Ti jde, co Ti konkrétně vadí atp.
Co se Ti nelíbí na implementaci Qt, buď konkrétní, je snad něco co dle Tvých požadavků nezvládá. Proč Ti vadí licence, chceš to použít pro komerční vývoj?
Popiš Tvou aplikaci, musí být asi hodně náročná, když si s ní neporadí dvě nejlepší knihovny pro tvorbu GUI.
Zkus popřemýšlet nad tím na co je dobré se zaměřit při výběru vývojových nástrojů. A hlavně danný nástroj odsuď a zahoď teprve až si ho pořádně vyzkoušíš, až zjistíš, že Ti přesně z důvodu XY nestačí. Nikdy se nenech strhnout davem. Pamatuj, dav je příliš hloupý.
Už jsi četl kníhu Umění programování v Unixu (Eric S. Raymond; Computer Press, 2004, český překlad)? Jestli ne, doporučuji přečíst.
Schválně si někam poznamenej své současné názory a podívej se na ně za pět let, možná Ti dojde co jsem tím chtěl říct...
Tiskni Sdílej: