Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
Ahoj,
v souvislosti s diskuzi Metody pristupu na seriovy port v C jsem se rozhodl resit to pres vlakna. Chtel jsem to udelat tak, ze by kazda instance tridy vytvorila dve vlakna - jedno pro RX, druhe pro TX.
Bohuzel jsem narazil na problem nevim jak vytvorit vlakno, ktere se vytvori s "main" funkci, ktera je metodou dane tridy:
Udelal jsem jednoduchy example:
#ifndef _TRIDA_H_
#define _TRIDA_H_
#include <iostream>
#include <pthread.h>
using namespace std;
class my_class
{
public:
my_class(void);
private:
void* my_thread_main(void*);
pthread_t my_thread_tid;
};
#endif // _TRIDA_H_
trida.cpp
#include "trida.h"
my_class::my_class (void)
{
cout << "Hello from my_class!";
pthread_create(&(this->my_thread_tid),
NULL,
&(this->my_thread_main),
NULL);
return;
}
my_class::~my_class (void)
{
/* pthread_join() */
return;
}
void * my_class::my_thread_main (void *) {
cout << "Hello from my_thread_main!";
return(0);
}
#include <iostream>
#include "trida.h"
using namespace std;
int main (int argc, char **argv)
{
my_class example;
cout << "Hello from main!\n";
return (0);
}
Pri prekladu dostanu toto:
g++ -c trida.cpp -o trida.o
trida.cpp: In constructor ‘my_class::my_class()’:
trida.cpp:9: error: ISO C++ forbids taking the address of a bound member function to form a pointer to member function. Say ‘&my_class::my_thread_main’
trida.cpp:10: error: cannot convert ‘void* (my_class::*)(void*)’ to ‘void* (*)(void*)’ for argument ‘3’ to ‘int pthread_create(pthread_t*, const pthread_attr_t*, void* (*)(void*), void*)’
trida.cpp: At global scope:
trida.cpp:15: error: definition of implicitly-declared ‘my_class::~my_class()’
make: *** [trida.o] Error 1
Dekuji vsem za pomoc! Tomas
V prvé řadě: IMHO není vůbec dobrý nápad dělat komunikaci přes port tak, že jedno vlákno posílá a druhé přijímá. Možná se mýlím, ale myslím, že to bude strašný bordel.
Metodu třídy my_main() máš deklarovanou jako metodu třídy my_class. Volání pthread_create() očekává ukazatel na funkci, ale ty se snažíš mu předat metodu třídy - to nemůžeš udělat, protože metoda třídy očekává navíc ukazatel na "this", který jí nemáš jak předat.
Fungovalo by to, kdyby byla metoda my_main() deklarována jako statická, a ukazatel na příslušný objekt my_class bys jí předával explicitně; potom můžeš tento ukazatel předat jako "uživatelská data" skrz volání pthread_create() a vymalováno.
Jo: zkus se inspirovat nějakou už hotovou C++ knihovnou.
Jako příklad se mrkni třeba na to, jak je udělaná třída QThread z Qt. Není to nijak těžké, jen je třeba udělat ten taneček okolo předávání pointeru na objekt.
No ale jak lze tedy efektivne resit pristup k portu? Kdyz select nelze pouzit protoze chci behem prijimani a odesilani delat neco jineho a ne cekat na data od portu.
Potrebuji totiz soubezne zpracovani dat na seriovem portu a provadeni jineho kodu.
Pokud by ale byla metoda staticka, tak to by znamenalo, ze by vsechny instance tridy meli tuto metodu spolecnou.
Ale ja bych chtel aby kazdy seriovy port mel sve dve vlakna.
Napis co vlastne potrebujes udelat (co ma ta aplikace delat kdyz se zrovna nepristupuje k seriaku), a myslim ze by bylo dobre zamyslet se nad tim jestli by to neslo resit jen s jednim vlaknem a neblokujicim ctenim, ve vetsine pripadu to jde a je to lepsi reseni nez s pomoci vlaken.
Pripojuji se v tom smyslu, že dělat vlákna přes pthreads je v c++ zbytečná dřina. Osobně bych doporučil www.boost.org/doc/html/thread.html .
Pokud bude delat jen jeden programek v C++ tak je to overkill, pokud se tim bude dlouhodobe zabejvat, tak boost je jasna volba.
Přibere tím závislost navíc, ale co se týče čitelnosti kódu (a přenositelnosti, ale to je v tomto případě asi jedno), tak tím myslím získá.
#ifndef _TRIDA_H_ #define _TRIDA_H_ #include <iostream> #include <pthread.h> using namespace std; class my_class { public: my_class(void); private: static void* _entry(void*); void* main(); pthread_t _id; }; #endif // _TRIDA_H_ my_class::my_class (void) { cout << "Hello from my_class!"; pthread_create(&(this->_id), NULL, &_entry, NULL); return; } my_class::~my_class (void) { /* pthread_join() */ return; } void* my_class::_entry (void* data) { my_class* thread = (my_class*)data; return thread->main(); } void *my_class::main() { cout << "Hello from my_thread_main!"; return(0); }
Tiskni
Sdílej: