abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    14.7. 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 398 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

    17.3.2009 18:42 bestik
    vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    Přečteno: 2982×

    dobrý den,

    Měl bych dotaz.

    Vytvořil jsem si jednu třídu CZamestnanci a 2 potomky CVojak a COz.

    vytvořil jsem si pole objektů třídy CZamestnanec :

    CZamestnanec *lide[100];

    nyní bych chtěl vytvářet objekty (potomky) CVojak a COz

    pokud vsak vytvorim objekt takto : lide[0] = new CVojak tak objekt lide[0] je stále třídy CZamestanci.

    Nevíte jak to udělat tak aby mohl vytvářet prvky pole třídy CVojak nebo COz podle toho jaky typ zrovna chci?

    děkuji za odpověď

     

    Odpovědi

    AraxoN avatar 17.3.2009 19:08 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

    Disclaimer: v C++ som nikdy nič užitočné nenaprogramoval a vedomosti mám viacmenej len zo školy, takže tento komentár berte s rezervou.

    K Tvojmu problému: pokiaľ viem, tak on to je CVojak, ale tým že k nemu pristupuješ cez typ CZamestnanec *, tak s ním môžeš robiť len ako s CZamestnancom. Keď chceš volať metódy zdedených tried, tak tie metódy musia byť virtual a keď chceš prístupiť k dátam toho CVojaka, tak to jedine, že si ten smerník predtým pretypuješ.

    kozzi avatar 17.3.2009 19:16 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    To dost dobře nejde. Jelikož tím že to pole je typu Y tak nemůžeš chtít aby uchovávalo informace o typu X. Přiřadit X do Y můžeš jelikož C++ ví že se ejdná o třídu zděděnou a tak jí poníží na tu úroveň toho zamestanance, ale zpětně to nejde. ALe můžeš ten objekt zase přetypovat.
    #include <iostream>
    using namespace std;
    
    class Zamestnanec{
    	public:
    	void setNazev(){cout << "Nazev";}
    	void setJidlo(){cout << "Jidlo";};
    };
    
    class Debil : public Zamestnanec{
    	public:
    	void setZadrz(){cout << "Zadrz";};
    };
    
    class Kokot : public Zamestnanec{
    	public:
    	void setOjeb(){cout << "Ojeb";};
    };
    
    int main(int argc, char** argv)
    {
    	Zamestnanec *pole[100];
    	pole[0] = (Debil*) new Debil();
    	pole[1] = new Kokot();
    	((Debil*)pole[0])->setZadrz();
    	return 0;
    }
    
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    17.3.2009 19:21 bestik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

    Děkujimoc. Zachránil jsi mi život...Tohle funguje bezvadně :-)


    kozzi avatar 17.3.2009 19:26 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    mimochodem neni misto pole lepsi pouzivat nektery s kontejneru?
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    17.3.2009 19:49 bestik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

    To možná jo, ale já jsem příliš velkej začátečník abych věděl co to je


    kozzi avatar 17.3.2009 20:21 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    Aha :-D. Tak například vector by se dal použít takto:
    #include <iostream>
    #include <vector>
    using namespace std;
    
    class Zamestnanec{
    	public:
    	void setNazev(){cout << "Nazev";}
    	void setJidlo(){cout << "Jidlo";};
    };
    
    class Debil : public Zamestnanec{
    	public:
    	Debil(int d){
    		this->data=d;
    	}
    	void setZadrz(){cout << this->data;}
    	private:
    	int data;
    };
    
    class Kokot : public Zamestnanec{
    	public:
    	void setOjeb(){cout << "Ojeb";};
    	private:
    	int data;
    };
    
    int main(int argc, char** argv)
    {
    	vector<Zamestnanec*> pole;
    	pole.push_back((Debil*) new Debil(5));
    	pole.push_back(new Kokot());
    	((Debil*)pole.at(0))->setZadrz();
    	return 0;
    }
    
    Výhodou je to že nejsi omezenej na staticky určený počet zaměstnancú.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    18.3.2009 06:00 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    Jen do určité míry, brzy nashle ;)
    kozzi avatar 18.3.2009 13:22 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    :-). Třeba bude mít štěstí ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    18.3.2009 14:24 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    Nebude lepší z class Zamestanec udělat abstraktní třídu a posléze nepřetypovávat? Př.
    class Zamest {
    public:
     virtual void setNazev() = 0;
     virtual int plat() = 0;
     void spolecne_veci(parametry..);
    }
    
    class Programator : public Zamest{
    public:
     void setNazev() { cout << "aaaaaaaaa"; }
     int plat() { return 10000000; }
     .......
    }
    
    class Uklizecka : public Zamest {
    public:
     void setNazev() { cout << "bbbbbbb"; }
     int plat() { return 5; }
    .........
    }
    ............
    Zamest *pole[100];
    pole[0] = new Uklizecka();
    ......
    
    Takto bych to řesil já;-)
    18.3.2009 23:47 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

    Ach jo, jak vidim na blbou otazku, blbe odpovedi... Proboha lidi, kdyz uz se pta zacatecnik, tak mu poradte tak, aby mu to alespon k necemu bylo!

    Pokud bych se mel drzet zadani a prihlednu ke stavajicim odpovedim, tak to uz muzete rovnou pouzit toto (radsi explicitne rikam: TAKTO NE!):

    void* pole[SIZE];
    pole[0] = new Jenicek;
    pole[1] = new Marenka;
    ((Jenicek*) pole[0])->vidimSvetylkoVDali((*Marenka)pole[1]);
    

    Divim se, ze se nikdo nezeptal, jak a proc se k jednotlivym prvkum bude pristupovat. Pokud cilem je pouze volat virtualni metody prvku kontejneru, tak je naprosto zbytecne toto vubec resit. Pokud je nutne k jednotlivym prvkum pristupovat odlisne v zavislosti na jejich typu (predpokladam, ze jsou to ruzni potomci jednoho predka), tak to znamena spatny navrh a problem by mel byt vyresen jinak (s vyuzitim virtualnich metod).

    Pokud se tomu opravdu nejde vyhnout, tak pro pretypovani predka na potomka se pouziva dynamic_cast (coz je dle meho nazoru prasarna, ale to je opravdu pouze muj nazor), ktere zarucuje typovou kontrolu, takze reseni by vypadalo asi takto.

    class BlbecVlese { virtual ~BlbecVLese() {} };
    class Jenicek : public BlbecVlese {...};
    class Marenka : public BlbecVLese {...};
    ...
    BLbecVLese* blbci[100];
    blbci[0] = new Jenicek;
    blbci[1] = new Marenka;
    ...
    BlbecVLese* x = blbci[y]; //predpokladany predek 
    Jenicek* j = 0;
    Marenka* m = 0;
    
    if ( 0 != (j = dynamic_cast<Jenicek*>(x)) )
        j->vylezNaStrom();
    else if ( 0 != (m = dynamic_cast<Marenka*>(x)) )
        m->pockejPodStromem();
    else
    {
        jezibaba->sezer(x);
        throw kosti;
    }
    ...
    

    Omlouvam se za konfliktni ton... Nechci rozpoutavat flame. Jen si myslim, ze rady zacatecnikovy by nemely byt ve smyslu: "chci udelat prasarnu  => nekdo mi poradi jeste vetsi prasarnu jak to realizovat" :-)

    kozzi avatar 19.3.2009 01:38 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    :-D. No tak když ono to svádělo mu tak poradit :-D. Jinak plně souhlasím stím že bude špatně navrženej už koncept. A dost pochybuji, že jako začátečník by se měl zaobírat věcmi jako dynamic_cast.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.