abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 05:55 | Komunita

Prezident Nadace pro svobodný software (FSF) Richard M. Stallman vyhlásil na slavnostním ceremoniálu v rámci konference LibrePlanet 2017 vítěze Free Software Awards za rok 2016. Ocenění za společenský přínos získal SecureDrop (Wikipedie). Za rozvoj svobodného softwaru byl oceněn Alexandre Oliva (Wikipedie).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 04:44 | Nová verze

Byla vydána verze 0.7.0 debugovacího nástroje cgdb. Mezi novinky patří například zvýrazňování syntaxe jazyka Rust. Podrobnosti v poznámkách o vydání.

Neel | Komentářů: 0
25.3. 22:00 | Komunita

Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil (podcast) detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 64 tisíc vývojářů. Jejich nejmilovanější platformou je linuxový desktop. Ten je také druhou nejpoužívanější platformou vývojářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
24.3. 11:55 | Komunita

Vývojový tým OpenSSL ve spolupráci s iniciativou Core Infrastructure konsorcia Linux Foundation spustil proces přelicencování této kryptografické knihovny ze současné licence na licenci Apache Licence v 2.0 (ASLv2). Nová licence usnadní začleňování OpenSSL do dalších svobodných a open source projektů. Všichni dosavadní vývojáři OpenSSL (Authors) obdrží v následujících dnech email s prosbou o souhlas se změnou licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
24.3. 01:11 | Komunita

Před třemi týdny Mozilla.cz představila projekt Photon, jehož cílem je návrh a implementace nového vzhledu Firefoxu. Včera zveřejnila první náhled vzhledu Photon. Práce na projektu Photon jsou rozděleny do pěti týmů, které celkem čítají 19 lidí. Zaměřují se na zlepšení prvního spuštění Firefoxu a zaujetí nových uživatelů, celkovou úpravu vzhledu, zlepšení animací, zrychlení odezvy uživatelského rozhraní a také upravení nabídek. Vývoj lze sledovat v Bugzille.

Ladislav Hagara | Komentářů: 44
23.3. 20:00 | Komunita

OneDrive pro firmy je již ve webových prohlížečích na Linuxu stejně rychlý jako na Windows. Microsoft opravil chybu z listopadu loňského roku. OneDrive pro firmy běžel na Linuxu mnohem pomaleji než na Windows. V popisu chyby bylo uvedeno, že stačilo v prohlížeči na Linuxu nastavit v user-agentu Windows a vše se zrychlilo. Odpovědí Microsoftu bylo (Internet Archive: Wayback Machine), že Linux není podporován. Po bouřlivých diskusích na redditu i Hacker News byla chyba nalezena a opravena.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
23.3. 19:00 | Zajímavý projekt

Byla vyhlášena soutěž Hackaday Prize 2017. Soutěž je určena vývojářům open source hardwaru. Pro výherce je připraveno celkově 250 tisíc dolarů. Každý ze 120 finalistů získá tisíc dolarů. Nejlepší pak navíc 50, 30, 20, 15, 10 a 5 tisíc dolarů. Jedná se již o čtvrtý ročník soutěže. V roce 2014 zvítězil projekt globální sítě open source pozemních satelitních stanic SatNOGS. V roce 2015 zvítězil open source systém pro řízení elektrických invalidních vozíků pohybem očí Eyedriveomatic. V roce 2016 zvítězil modulární robot Dtto.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 15:00 | Bezpečnostní upozornění

Byla vydána Samba ve verzích 4.6.1, 4.5.7 a 4.4.12. Řešen je bezpečnostní problém CVE-2017-2619. Pomocí symbolických odkazů a souběhu (symlink race) lze "teoreticky" získat přístup k souborům, které nejsou sdíleny. Linuxové distribuce jsou postupně aktualizovány (Debian).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.3. 07:43 | Nová verze

Na Steamu se objevil port hry Arma: Cold War Assault (Operation Flashpoint) pro Mac a Linux. … více »

creon | Komentářů: 30
23.3. 05:55 | Nová verze

Po 18 měsících od vydání verze 8.0 byla vydána verze 9.0 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab. Představení nových vlastností v příspěvku na blogu a na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 941 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: static const členy C++

    13.5.2009 15:57 Dušan Renát | skóre: 4
    static const členy C++
    Přečteno: 912×
    Mám třídu, ve které bych chtěl vícero položek ve stylu:
    static const char INFO = 'I';
    Pokud to správně chápu, jsou dvě možnosti:
    1) Už v samotné třídě inicializovat stylem napsaným výše.
    2) Ve třídě psát jen deklarace ve stylu
    static const char INFO;
    a v cpp souboru potom doplnit
    const char INFO = 'I';
    Nefunguje mi ani jedna z možností. V případě 1) dochází k chybám při linkování typu
    /planner.cpp:45: undefined reference to `Action::INFO'
    V případě druhém hází chybu ostatní jednotky, do kterých hlavičkový soubor dotyčné třídy includuju, konkrétně
     error: ‘Action::INFO’ cannot appear in a constant-expression
    v příkazu switch jako větvící hodnoty.
    Jak se tedy dají použít static const členy třídy, aby jednak neházely chyby při linkování, jednak se daly použít i ve switchi? Díky za každou pomoc.

    Odpovědi

    13.5.2009 16:16 volca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++

    Nejsou ty chybove hlasky prohozene?

    Spravne reseni je v cpp souboru mit

    const char Trida::INFO = 'I';

     

    a linkovat vysledny objektovy soubor ke vsem ktere includuji header.

    13.5.2009 16:33 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    Přesně tak to mám a dělám, a řve to, že tu proměnnou INFO nemůžu použít ve switchi.
    13.5.2009 17:34 volca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++

    To bude nejspis tim ze switch nejde pouzit na neco co se neda overit pri kompilaci (on tu hodnotu bude znat az pri linkovani, zejo).

    Ta staticka hodnota rovnou v header souboru byva problem kvuli tomu, ze potom existuje tolik instanci te staticke promenne, kolik je uspesnych include toho kodu.

     

    Nezbyva nez bud pouzit ten enum nebo to udelat #define direktivou - kazdopadne ale v hlavickovym souboru.

    13.5.2009 16:17 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    U konstant se automaticky doplnuje static, takze kdyz ji umistite do cpp souboru, tak je pristupna jen v tom souboru, kde je definovana. Pokud to tak nechcete, musite explicitne uvest extern.

    Z toho, co jste popsal, mi vychazi jako lepsi reseni pouziti vnoreneho typu enum.
    13.5.2009 16:23 volca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++

    Vazne se u const doplnuje pro clenske promenne static? To se mi nejak nezda :/. Imho const clenske promenne maji jediny rozdil - lze je inicializovat pouze v inicializacnim bloku konstruktoru, a v kodu je lze pouzit pouze v const kontextu.

     

    S navrhem pouzit enum souhlasim :)

    13.5.2009 16:29 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    V tom cpp souboru mate:

    const char foo = 'F';

    const se implicitne linkuje jako static, takze je to stejne, jako byste napsal:

    static const foo = 'F';

    Proto to pri linkovani napise chybu. Duvod proc to tak je, je abyste mohl psat konstanty do hlavickovych souboru, jakasi nahrada za:

    #define foo 'F'

    13.5.2009 16:34 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    Enum se dá takto použít i pro znaky? Já myslel, že jen pro celý čísla (protože ten výčet tak interně ukládá).
    13.5.2009 16:39 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    enum e {
    	INFO = 'I' // atd...
    };
    13.5.2009 16:45 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    Každopádně, co je přesně špatně na tom, že includuju header ve stylu
    class Trida {
    static const INFO = 'I';
    ...
    
    do všech cpp, kde to používám? To by mělo být správně, ne? Co je na tom přesně špatně? Nějak se mi nechce věřit, že bych ještě navíc potřeboval extern.
    13.5.2009 16:46 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    Oprava:
    static const char INFO = 'I';
    13.5.2009 18:53 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++

    Statická proměnná musí být někde v paměti, proto je třeba ji vytvořit v právě jednom .cpp souboru a tam ji i inicializovat. Jinak by různé soubory includující stejný header nevěděly, kdo ji teda mám ve své paměti.

    Jestli to chcete za každou cenu mít jen v .hpp, tak si to definujte jako metodu: const char getINFO(void){ return 'I'; }, to se pak už nikde definovat nemusí, bude z toho inline funkce.

    13.5.2009 16:56 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    Tímhle způsobem se to neudělá namapovaný na znaky, jen na čísla s hodnotami těch znaků. Což má hlavně tu nevýhodu, že to nemůžu přesměrovat do streamu pro vypsání jako znak, ne bez přetypování na znak.
    13.5.2009 17:07 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    To umi vyresit pretizeny operator.

    Pokud mi neverite s tim linkovanim, tak si to zkuste nebo si sezente referencni prirucku k c++.
    13.5.2009 17:12 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    Jestli věřím, že to takhle nefunguje? Věřím, vždyť to vidím :) Nebo nevím, na co se ptáte, jestli věřím.

    Mluvím o tom ... ano, enum je řešení, s přetíženým operátorem na výpis i kompletní řešení bez nevýhod. Přesto bych se rád dozvěděl, proč nefunguje to původní řešení (ta původní dvě řešení), čistě ze zájmu.
    13.5.2009 19:43 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    Příloha:
    Mohl byste prihodit kompletni kus kodu, ktery vam nefunguje? Mne se priklad v priloze kompiluje bez problemu.
    13.5.2009 22:17 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    Moc díky za všechny reakce, odpověď jsem si z nich vybral.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.