abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
18.2. 16:55 | Komunita

Do 22. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 14. května do 14. srpna 2018, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 46
17.2. 15:44 | Komunita

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice dnes slaví 6 let od svého oficiálního vzniku. Nadace byla představena 28. září 2010. Formálně ale byla založena až 17. února 2012. Poslední lednový den byl vydán LibreOffice 6.0. Dle zveřejněných statistik byl za dva týdny stažen již cca milionkrát.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
17.2. 04:44 | Bezpečnostní upozornění

CSIRT.CZ upozorňuje, že byla vydána nová verze 1.2.3 svobodného routovacího démona Quagga (Wikipedie) přinášející několik bezpečnostních záplat. Při nejhorší variantě může dojít až k ovládnutí běžícího procesu, mezi dalšími možnostmi je únik informací z běžícího procesu nebo odepření služby DoS. Konkrétní zranitelnosti mají následující ID CVE-2018-5378, CVE-2018-5379, CVE-2018-5380 a CVE-2018-5381.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 374 hlasů
 Komentářů: 34, poslední 14.2. 18:44
    Rozcestník

    Dotaz: static const členy C++

    13.5.2009 15:57 Dušan Renát | skóre: 4
    static const členy C++
    Přečteno: 914×
    Mám třídu, ve které bych chtěl vícero položek ve stylu:
    static const char INFO = 'I';
    Pokud to správně chápu, jsou dvě možnosti:
    1) Už v samotné třídě inicializovat stylem napsaným výše.
    2) Ve třídě psát jen deklarace ve stylu
    static const char INFO;
    a v cpp souboru potom doplnit
    const char INFO = 'I';
    Nefunguje mi ani jedna z možností. V případě 1) dochází k chybám při linkování typu
    /planner.cpp:45: undefined reference to `Action::INFO'
    V případě druhém hází chybu ostatní jednotky, do kterých hlavičkový soubor dotyčné třídy includuju, konkrétně
     error: ‘Action::INFO’ cannot appear in a constant-expression
    v příkazu switch jako větvící hodnoty.
    Jak se tedy dají použít static const členy třídy, aby jednak neházely chyby při linkování, jednak se daly použít i ve switchi? Díky za každou pomoc.

    Odpovědi

    13.5.2009 16:16 volca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++

    Nejsou ty chybove hlasky prohozene?

    Spravne reseni je v cpp souboru mit

    const char Trida::INFO = 'I';

     

    a linkovat vysledny objektovy soubor ke vsem ktere includuji header.

    13.5.2009 16:33 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    Přesně tak to mám a dělám, a řve to, že tu proměnnou INFO nemůžu použít ve switchi.
    13.5.2009 17:34 volca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++

    To bude nejspis tim ze switch nejde pouzit na neco co se neda overit pri kompilaci (on tu hodnotu bude znat az pri linkovani, zejo).

    Ta staticka hodnota rovnou v header souboru byva problem kvuli tomu, ze potom existuje tolik instanci te staticke promenne, kolik je uspesnych include toho kodu.

     

    Nezbyva nez bud pouzit ten enum nebo to udelat #define direktivou - kazdopadne ale v hlavickovym souboru.

    13.5.2009 16:17 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    U konstant se automaticky doplnuje static, takze kdyz ji umistite do cpp souboru, tak je pristupna jen v tom souboru, kde je definovana. Pokud to tak nechcete, musite explicitne uvest extern.

    Z toho, co jste popsal, mi vychazi jako lepsi reseni pouziti vnoreneho typu enum.
    13.5.2009 16:23 volca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++

    Vazne se u const doplnuje pro clenske promenne static? To se mi nejak nezda :/. Imho const clenske promenne maji jediny rozdil - lze je inicializovat pouze v inicializacnim bloku konstruktoru, a v kodu je lze pouzit pouze v const kontextu.

     

    S navrhem pouzit enum souhlasim :)

    13.5.2009 16:29 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    V tom cpp souboru mate:

    const char foo = 'F';

    const se implicitne linkuje jako static, takze je to stejne, jako byste napsal:

    static const foo = 'F';

    Proto to pri linkovani napise chybu. Duvod proc to tak je, je abyste mohl psat konstanty do hlavickovych souboru, jakasi nahrada za:

    #define foo 'F'

    13.5.2009 16:34 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    Enum se dá takto použít i pro znaky? Já myslel, že jen pro celý čísla (protože ten výčet tak interně ukládá).
    13.5.2009 16:39 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    enum e {
    	INFO = 'I' // atd...
    };
    13.5.2009 16:45 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    Každopádně, co je přesně špatně na tom, že includuju header ve stylu
    class Trida {
    static const INFO = 'I';
    ...
    
    do všech cpp, kde to používám? To by mělo být správně, ne? Co je na tom přesně špatně? Nějak se mi nechce věřit, že bych ještě navíc potřeboval extern.
    13.5.2009 16:46 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    Oprava:
    static const char INFO = 'I';
    13.5.2009 18:53 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++

    Statická proměnná musí být někde v paměti, proto je třeba ji vytvořit v právě jednom .cpp souboru a tam ji i inicializovat. Jinak by různé soubory includující stejný header nevěděly, kdo ji teda mám ve své paměti.

    Jestli to chcete za každou cenu mít jen v .hpp, tak si to definujte jako metodu: const char getINFO(void){ return 'I'; }, to se pak už nikde definovat nemusí, bude z toho inline funkce.

    13.5.2009 16:56 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    Tímhle způsobem se to neudělá namapovaný na znaky, jen na čísla s hodnotami těch znaků. Což má hlavně tu nevýhodu, že to nemůžu přesměrovat do streamu pro vypsání jako znak, ne bez přetypování na znak.
    13.5.2009 17:07 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    To umi vyresit pretizeny operator.

    Pokud mi neverite s tim linkovanim, tak si to zkuste nebo si sezente referencni prirucku k c++.
    13.5.2009 17:12 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    Jestli věřím, že to takhle nefunguje? Věřím, vždyť to vidím :) Nebo nevím, na co se ptáte, jestli věřím.

    Mluvím o tom ... ano, enum je řešení, s přetíženým operátorem na výpis i kompletní řešení bez nevýhod. Přesto bych se rád dozvěděl, proč nefunguje to původní řešení (ta původní dvě řešení), čistě ze zájmu.
    13.5.2009 19:43 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    Příloha:
    Mohl byste prihodit kompletni kus kodu, ktery vam nefunguje? Mne se priklad v priloze kompiluje bez problemu.
    13.5.2009 22:17 Dušan Renát | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: static const členy C++
    Moc díky za všechny reakce, odpověď jsem si z nich vybral.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.