Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.
Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Ahoj, je mi jasne, ze takovych dotazu tu je hromada, ale nikde sem nenasel zadnou uspokojivou odpoved... Takze o co jde... pisu takovy stredne slozity programek a pro UI bych chtel pouzit QT. Samozrejme s QT nemam zadne zkusenosti, v praci delam s WPF a obecne .NET . S QT bych chtel pracovat podobne jako s WPF, tz. vytvaret si vlastni widgety, ktere budou zobrazovat moje vlastni tridy(data). No, ale jak na to? Jako IDE mi asi nejvic vyhovuje Eclipse + CDT. Takze sem stahl sem si QT plugin, zalozil projekt, prace s qt byla dobra, ale zase neslo nastavit projektu prilinkovani mojich knihoven a tak podobne... cili, dotaz je asi takovyto>
Jakym zpusobem se dela "profi" vyvoj s QT?
Je ten pristup s tvorbou vlastnich widgetu mozny/spravny?
Jake pouzit IDE abych mohl
- designovat soubory.ui primov tom IDE (neni vubec nutne, bez tohodle se obejdu)
- bylo mozne zavolat pred make moc, aby mi vygeneroval ty soubory co potrebuje QT (tohle sem asi nenapsal uplne odborne, ale ti co qt pouzivaji snad budou vedet)
Diky za kazdou odpoved...
Problém číslo 2 řeší QT Eclipse Integration plugin.
Dá se to ručně dopsat do projektu (*.prj):
INCLUDEPATH+=adresar_hlavicek
LIBS+=-Ladresar_mych_knihoven -lmoje_knihovna
Já používám kdevelop3 a tam se to dá nastavit kliknutím. Možná by bylo lepší prostředí Qt Creator, ale nezkoušel jsem ho.
Qt creator je super, fakt se mi libi, ale mel sem tam stejny problem jako v Eclipse s nastavenim vlastnich knihoven a pak jeste ze nedokaze zobrazovat seznam souboru projektu v stromove strukture, to dost kazi prehlednost...
tak sem nasel zpusob jak prez ui v Eclipse editovat ten pro soubor... mam to nastavene podle manualu takhle...
TEMPLATE = app
TARGET = Diplomka
LIBS += -L/usr/local/lib64 \ -losgWidget \ -losg \ -losgAnimation \ -losgDB \ -losgFX \ -losgGA \ -losgManipulator \ -losgParticle \ -losgShadow \ -losgSim \ -losgTerrain \ -losgText \ -losgUtil \ -losgViewer \ -osgVolume
INCLUDEPATH += core \ gui \ sql \ xml \ opengl \ /usr/local/include \ Source
HEADERS += Source/Common/Logger.h \ ...
SOURCES += Source/Application.cpp \ Source/Common/Logger.cpp \ ...
FORMS +=
RESOURCES +=
ale ty moje pridane knihovny se proste neberou v uvahu... toto vidim pri kompilaci
g++ -c -pipe -g -Wall -W -D_REENTRANT -DQT_GUI_LIB -DQT_CORE_LIB -DQT_SHARED -I/usr/share/qt4/mkspecs/linux-g++ -I. -I/usr/include/qt4/QtCore -I/usr/include/qt4/QtGui -I/usr/include/qt4 -Icore -Igui -Isql -Ixml -Iopengl -I/usr/local/include -ISource -Idebug -I. -o debug/Polygon.o Source/Modeling/Geometry/Shapes/Polygon.cpp
nema nekdo tuseni co by jeste mohlo byt spatne nastavene?
vyreseno...
Tiskni Sdílej: