abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (9%)
     (15%)
     (12%)
    Celkem 100 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: Komunikace klient - server

    Konqui avatar 23.5.2009 15:56 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Komunikace klient - server
    Přečteno: 942×
    Zdravím.

    Potřeboval bych nějak vyřešit komunikaci aplikace se serverem, kde aplikace bude v C++/QT a server pravděpodobně v PHP. Zkoušel jsem SOAP (PHP klient a PHP server) a přišlo mi to jako sračkoidní věc, dělal jsem s tím dost dlouho na to abych věděl že tudy cesta nevede.

    Jsou ještě nějaké jednodušší typy komunikace? Potřebuji odesílat i přijímat requesty.

    Díky
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.

    Odpovědi

    Pavel Stárek avatar 23.5.2009 20:01 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    To záleží co si představuješ pod pojmem jednodušší typ komunikace. Můžeš zkusit (low level) komunikaci pomocí protokolu UDP. Popis třídy pro Qt je zde. Příklady pro PHP zde. Ještě můžeš zkusit komunikaci pomocí XML-RPC. Příklady si ale budeš muset najít sám.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Konqui avatar 24.5.2009 11:27 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    Spíš něco co by bylo přizpůsobeno přenášet hodně dat.Low-level TCP/UDP není to pravé.
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    Jendа avatar 24.5.2009 11:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    Co k tomu znásilnit POST HTTP requesty? :-D

    Já vím, je to asi... jak to říct... řešení...
    24.5.2009 13:17 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    Tohle řešení má už i svůj buzzword, REST :-) A není na tom nic špatnýho. V těle HTTP požadavku se přenese XML nebo JSON nebo prostě něco, odpověď taky v nějakém podobném formátu (typicky tom samém). HTTP klient v Qt by neměl být žádný problém, PHP na serveru řeší všechno samo, stačí blejt data, co si lze přát víc?

    Nebo Protocol Buffers pro těžké experimentátory :-) Vypadá to, že je i jakás takás implementace pro PHP.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Jendа avatar 24.5.2009 13:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    Rest: leisure, human relaxation, or sleep ;-).

    Já bych tomu říkal Web 2.0 beta!, případně adžaks.
    24.5.2009 14:10 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    To zřetelně nebyl dotaz do Googlu, a pokud jo, tak to nebyl první výsledek :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    26.5.2009 00:56 joe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    To dělá ten zavržený SOAP ;)
    29.5.2009 21:09 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    Jo – a spoustu zbytečností navíc k tomu :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Pavel Stárek avatar 24.5.2009 14:38 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    No kdyby to nemuselo být v C++/QT a v PHP a mohlo by to být v PyQT4 a server v Pythonu, tak je XML-RPC relativně dobrá volba. Snadná implementace, a dat to umí vracet a přijmout docela hodně. Dělal jsem si v tom nějakou aplikaci, kde vzdálená RPC metoda provedla (zaslaný) SELECT do databáze, a výsledek vrátila zpět. Opravdu to bylo velmi snadné.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    25.5.2009 17:50 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server

    XML-RPC server lze jednoduše udělat i v PHP. To jsem dělal a šlo to. Bohužel nevím, jak je složité udělat klient v C++, ale předpokládám, že nějaká knihovna pro to existuje.

    25.5.2009 19:21 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    XML-RPC clienta jsem dělal v čistém C pro modul do Samby. Zas tak složité to nebylo, jako knihovna mi stačilo libxml.
    Pavel Stárek avatar 27.5.2009 12:56 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komunikace klient - server
    Složité to asi není, je k tomu knihovna xmlrpc-c (v distribucích se může vyskytovat nějaký balíček (ve Fedoře to je xmlrpc-c, xmlrpc-c-devel, v Debianu je to libxmlrpc-c3 a libxmlrpc-c3-dev). Bohužel, ve Fedořím devel balíčku není obsažena dokumentace a příklady.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.