Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
OS: 2.6.18-128.1.10.el5PAE i686 Linux
Java: 1.6.0_16
Tomcat: 6.0.18 (s parametry: -XX:MaxPermSize=512m -Xms512m -Xmx512m -server)
PostgreSQL: 8.1.11-1.el5_1.1
Představte si situaci, kdy v Tomcatu je nasazena aplikace (obyč webová aplikace se Springem, Hibernatem, JSF, komponentami od Infragistics (přesné verze mohu asi dohledat)) připojující se do Postgresu. Tohle si jen tak žije, nikdo na to nešahá a stejně tam dle visualvm vznikají periodicky nějaké objekty. Po chvíli je většina z nich odklizena garbage collectorem (=v grafu využití heapu vznikne tzv. pila naznačující nějaký leak). A takhle se to stále opakuje, ale postupně (pomalu) vzrůstá využití heapu. Jestli jsem dobře koukal, tak tam postupně vznikají integery. Nakonec to (po pár dnech) skončí na nedostatku paměti (heap má 512MB).
Problému se dá předejít vynucením GC z připojeného visualvm. Ten pak uklidí heap na stav po spuštění aplikace.
A nyní bych měl dvě otázky. Jak zjistit, kdo je "autorem" problematických objektů? Dá se to? Nejsem java guru a tohle mám před sebou jako černou skříňku, která zlobí :)
A případně, dá se nějakými konfiguračními volbami donutit GC k tomu, aby se čas od času spustil v módu jako se provede z visulavm a uklidil všechno, co uklidit může? Prozatím mi uniká, že samovolně tohle nedokáže a tomcat nakonec skončí jako nepoužitelný, i když to uklidit lze.
Předem děkuji za jakékoliv podněty, třebas jen ke studiu, pač googlu jsem zatím nedokázal položit správný dotaz.
-XX:+PrintGCDetails
, -XX:+PrintGCTimeStamps
, pro hrubší sledování jinfo -gcutil
).OutOfMemory
si nechte dumpnout heap (-XX:+HeapDumpOnOutOfMemoryError
, -XX:HeapDumpPath=/home/ladicek/work/dumps
). Případně si ho dumpněte ručně, VisualVM by to mohl umět, případně jmap
.-XX:MaxPermSize=128M
) a modlete se.Používám javu od SUNu, žádný klon.
Co se týká provedení dumpu v momentě, kdy "dojde paměť", tak visualvm provede nejdřív ten svůj GC a vyčistí paměť, takže se nic nedozvíme. Ale kamarád už našel ještě jiný způsob, ale o tom ještě tolik nevím.
Co se týká db, dělá je tomcat a s tím snad problém není.
Pády jsou náhodné, prostě i bez využívání aplikace a serveru prostě po nějaké chvíli paměť dojde. Přesnou vyjímku dodám, jen co ji najdu :)
Co se týká toho, že gc hlásí out-of-memory, když nestíhá, tak to vím. Ale ten stroj nic jiného nedělá, load tam není žádný, ale prostě jsou tam "negarbagecollectovatelné" objekty, které se snažím nějak identifikovat. Děkuji za tip s finalizací. Zkusím využít všechny návrhy a něco zjistit.
Tiskni Sdílej: