abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 17:25 | IT novinky

Do prodeje (Farnell) se dostal jednodeskový počítač Tinker Board (unboxing). Jedná se o konkurenci Raspberry Pi 3 od společnosti Asus. Porovnání (jpg) těchto počítačů například na CNXSoft. Cena Tinker Boardu je 55 £.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 14:44 | Zajímavý projekt

Byla zveřejněna pravidla hackerské soutěže Pwn2Own 2017, jež proběhne od 15. do 17. března v rámci bezpečnostní konference CanSecWes ve Vancouveru. Soutěžit se bude o více než milion dolarů v pěti kategoriích. Letos se bude útočit i na Ubuntu. Jedná se již o 10. ročník této soutěže.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 13:33 | Nová verze

Po sedmi měsících vývoje od vydání verze 5.7 byla vydána verze 5.8 (YouTube) toolkitu Qt. Z novinek lze zmínit například Qt Lite pro vestavěná zařízení. Nově jsou plně podporovány moduly Qt Wayland Compositor (YouTube) a Qt SCXML (YouTube). Současně byla vydána verze 4.2.1 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 11:52 | Pozvánky

Lednový Prague Containers Meetup se koná ve čtvrtek 26. ledna 2017 od 18:00 v Apiary, Pernerova 49, Praha 8. Přijďte se podívat na přednášky o Enterprise Kubernetes a Jenkins as a code.

little-drunk-jesus | Komentářů: 0
včera 11:40 | Pozvánky

Program letošního ročníku konference Prague PostgreSQL Developer Days, která se koná již 15. a 16. února 2017 na ČVUT FIT, Thákurova 9, Praha 6, byl dnes zveřejněn. Najdete ho na stránkách konference včetně anotací přednášek a školení. Registrace na konferenci bude otevřena zítra (24. ledna) v brzkých odpoledních hodinách.

TomasVondra | Komentářů: 0
22.1. 02:20 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, upozorňuje na svém blogu, že nový Inkscape 0.92 rozbíjí dokumenty vytvořené v předchozích verzích Inkscape. Problém by měl být vyřešen v Inkscape 0.92.2 [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.1. 02:02 | Komunita

Øyvind Kolås, hlavní vývojář grafických knihoven GEGL a babl, které využívá grafický program GIMP, žádá o podporu na Patreonu. Díky ní bude moci pracovat na vývoji na plný úvazek. Milník 1000 $, který by stačil na holé přežití, se již téměř podařilo vybrat, dalším cílem je dosažení 2500 $, které mu umožní běžně fungovat ve společnosti.

xkomczax | Komentářů: 12
21.1. 23:54 | Pozvánky

DevConf.cz 2017, již devátý ročník jedné z největších akcí zaměřených na Linux a open source ve střední Evropě, proběhne od pátku 27. ledna do neděle 29. ledna v prostorách Fakulty informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů. Letos je povinná registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.1. 22:11 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0.0 emulátoru terminálu Terminology postaveného nad EFL (Enlightenment Foundation Libraries). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.1. 17:00 | Nová verze

Byl vydán Docker 1.13. Přehled novinek na YouTube a v poznámkách k vydání na GitHubu. Docker umožňuje běh aplikací v softwarových kontejnerech (Wikipedia).

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (11%)
 (2%)
 (73%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 387 hlasů
 Komentářů: 31, poslední včera 19:19
Rozcestník
Reklama

Dotaz: c++0x, std::function

Jardík avatar 15.2.2010 19:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
c++0x, std::function
Přečteno: 416×
Stala se mi taková věc. Něco jsem programoval a použil jsem tam callbacky ve stylu
std::function<void (EraseResult)> OnEraseDone;

std::thread eraseDisc(bool quick, OnEraseDone callback)
{
  std::thread th(std::bind(&Device::_eraseThread, this, callback));
  return std::move(th);
}

void _eraseThread(OnEraseDone callback)
{
  // blabla
}
Callbacky mi tak hezky fungovaly, ale jen do té doby, než jsem místo obyčejné funkce jako callback chtěl použít pointer na metodu:
// v metodě objektu typu Test
std::thread th = eraseDisc(true, OnEraseDone(&Test::eraseDone, this));
Kompilátor nahlásí slušnou 100 řádkovou chybu, ze které se zdá, že takový konstruktor std::function nemá a std::bind mi taky nepomůže. Otázkou tedy je, co použít místo std::function (GCC 4.4 ještě neumí lambda funkce, tak ty taky ne, boost knihovnu taky nee), nebo poradit, co dělám špatně.
Věřím v jednoho Boha.

Řešení dotazu:


Odpovědi

15.2.2010 20:51 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
Use the std::mem_fn, Jardiku!
Jardík avatar 15.2.2010 21:29 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
Takováto odpověď mi nestačí. mem_fn jenom obsáhne ten pointer na metodu, ale né objekt, na který se to má volat a je třeba ho poté uvést, což není to, co potřebuju.
Věřím v jednoho Boha.
15.2.2010 21:40 Jirka P
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
To, co potřebuješ, je bind (nějak takhle):
eraseDisc(true, boost::bind(&Objekt::metoda, this));
Skoro jistě (nechce se mi to zjišťovat) je to v C++0x taky (asi se to bude jmenovat std::bind), najdi si to.

Nebo můžeš bejt frikulín, a jít do lambdy (bez záruky jak na syntax, tak na funkčnost v nějakým kompilátoru):
eraseDisc(true, []{ this->metoda(); } );
Na std::function je konvertovatelný buď func-pointer, nebo funktor.
Jardík avatar 15.2.2010 22:23 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
V dotazu jsem snad psal, že GCC lambdy zatím nemá (je sice SVN branch, který je má, ale extra kompilovat gcc se mi moc nechce).
Věřím v jednoho Boha.
15.2.2010 21:44 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function

Tahleta dnesni mladez ...

std::bind(std::mem_fn(&Test::eraseDone), this)
Jardík avatar 15.2.2010 22:30 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
Tak na tohle mem_fn() nepotřebuju, to zvládne bind() i bez toho. Problém však je, že výsledek nemůžu přiřadit do std::function<void (EraseResult)>
Věřím v jednoho Boha.
15.2.2010 22:46 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function

Jo aha, vy tam mate jeste jeden volnej parametr... s vama je teda prace!

#include <functional>
#include <string>
#include <iostream>


struct test
{
        void run(const std::string& message)
        {
                std::cout << message << "\n";
        }
};

int main(int argc, char** argv)
{
        using namespace std::placeholders;

        test t;
        std::function<void (const std::string&)> f = std::bind(&test::run, &t, _1);

        f("Hola hola");
}

(Mate recht, jde to i bez std::mem_fn, musim se podivat, proc mne to bez nej kdysi neslo...)

15.2.2010 22:46 Jirka P
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
Jestli to má mít ještě parametry, tak:

std::bind(&Test::eraseDone, this, std::placeholders::_1)
Jardík avatar 15.2.2010 22:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
To je ono :-) Děkuju.
Věřím v jednoho Boha.
16.2.2010 10:57 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše OT: was Re: c++0x, std::function
Koukam ze uz jsi to vyresil. Stejne si ale neodpustim jednu OT poznamku, kterou si jeste pamatuju jeste ze skoly. Nas prednasejici se jednou rozpovidal na tema jakej straslivej opruz byl implementovat member pointery v jeho kompilatoru. Kompilator musi pripravit kod, kterej za behu rozhodne jestli je metoda virtualni nebo ne, jestli nahodou neni zdedena od virtualniho predka a pod. Te to prej desna magie a v zavislosti na implementaci zabira member pointer 6-12B na 32bit platformach. Je to jedna z nejtezsich veci pro impementatory C++ kompilatoru. Ja jsem si z toho vzal ponauceni ze nikdy member pointer pouzivat nebudu, ze mi staci trida command s metorou run.
16.2.2010 13:28 Jirka P
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: was Re: c++0x, std::function
Upřímně řečeno, z takovéhle logiky se mi otvírá kudla v kapse. Když to převyprávím, tak prostě nějaký přednášející něco implementoval, nešlo mu to, tak to prohlásil za opruz, a učí to studenty nepoužívat.

K jednotlivým bodům:
Kompilator musi pripravit kod, kterej za behu rozhodne jestli je metoda virtualni nebo ne, jestli nahodou neni zdedena od virtualniho predka a pod.
Nikoliv, kompilátor nic takového dělat nemusí. Ani nemůže, protože za běhu v programu taková informace prostě není (ledaže by si ji tam ten implementátor speciálně kvůli tomuhle přidal, ale v takovém případě je pochybné mluvit o tom jako o opruzu - implementátor si za ten opruz může sám, a to i v případě, kdy chce dodržet nějaké ABI). Pokud jde o ukazatele na metodu, je situace celkem jednoduchá - asi nejjednodušší implementace je dvojice (pointer na funkci, offset pro this) s tím, že pro volání virtuální funkce ap. kompilátor vygeneruje kód
Ret synthesized_thunk(T* that, Args... args) {
  that->real_function(args);
}
a tuhle funkci použije do toho PMF.
zabira member pointer 6-12B na 32bit platformach
To není vůbec k divení, takových věcí je víc.
Je to jedna z nejtezsich veci pro impementatory C++ kompilatoru
Implementoval ten váš expert RTTI? Výjimky? Linker? To jsou všechno věci těžší, anebo pracnější, a zcela určitě jejich datové struktury zabírají víc, než pouhých 12 B.
Ja jsem si z toho vzal ponauceni ze nikdy member pointer pouzivat nebudu
Uniká mi logika tohohle kroku. I když to nebudete používat, implementovat se to bude pořád stejně (těžce nebo lehce, to je jedno).
ze mi staci trida command s metorou run.
... čímž se ochudíte o jakýkoli generický kód, který spolupracuje s funktory.

Disclaimer: Tento příspěvek rozhodně nemá vyvolat dojem, že PMF by se měly používat nějak masově. IMHO jsou PMF v C++ jedním z reliktů C (v tomto případě ukazatelů na funkce) a jejich použití přináší např. výkonnostní problémy, na druhou stranu není jednoduché a nepodporuje znovupoužitelnost kódu.
16.2.2010 13:54 dark
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: was Re: c++0x, std::function
A co toto, celkem jednoduché a fungovalo mi to zatím všude:)

Member Function Pointers and the Fastest Possible C++ Delegates
Jardík avatar 17.2.2010 22:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: was Re: c++0x, std::function
O tom já přece vím, ale já chtěl c++0x řešení :-)
Věřím v jednoho Boha.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.