abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 23:22 | Komunita

Na dnes, poslední středu v březnu, připadá Document Freedom Day (DFD, Wikipedie), jenž má upozornit na výhody otevřených standardů a formátů dokumentů. Organizátoři se rozhodli, že letos proběhne Document Freedom Day dvakrát. Druhý letošní Document Freedom Day proběhne 26. dubna.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:33 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 1.8 (1.8.770.50) webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Z novinek vývojáři zdůrazňují vylepšenou historii prohlížení. Ukázka na YouTube. Chromium bylo aktualizováno na verzi 57.0.2987.111.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 05:55 | Zajímavý projekt

Google na svém blogu věnovaném open source představil portál Google Open Source informující mimo jiné o více než 2000 open source projektech vyvíjených nebo používaných v Googlu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 03:33 | IT novinky

Pro společnost Red Hat skončil 28. února fiskální rok 2017. Dle finančních výsledků bylo čtvrté čtvrtletí, stejně jako celý fiskální rok 2017, opět úspěšné. Tržby jsou zvyšovány již 60 čtvrtletí v řadě. Za čtvrté čtvrtletí 2017 to bylo 629 milionů dolarů, tj. meziroční nárůst 16 %. Tržby za celý fiskální rok činily 2,4 miliardy dolarů, tj. meziroční nárůst 18 %.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
28.3. 18:22 | Bezpečnostní upozornění

V balíčku eject, příkaz pro vysunutí CD/DVD z mechaniky, v linuxových distribucích Ubuntu (USN-3246-1) a Debian (#858872) byla nalezena bezpečnostní chyba CVE-2017-6964 zneužitelná k lokální eskalaci práv. Linuxové distribuce používající eject z balíčku util-linux nejsou zranitelné.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
28.3. 05:55 | Komunita

Dries Buytaert, autor a vedoucí projektu Drupal a prezident Drupal Association, požádal soukromě před několika týdny Larryho Garfielda, jednoho z klíčových vývojářů Drupalu, aby projekt Drupal opustil. Larry Garfield minulý týden na svých stránkách napsal, že důvodem jsou jeho BDSM praktiky a rozpoutal tím bouřlivou diskusi. Na druhý den reagoval Dries Buytaert i Drupal Association. Pokračuje Larry Garfield [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 55
28.3. 04:44 | Humor

Společnost SAS zveřejnila na svých stránkách studii s názvem Open Source vs Proprietary: What organisations need to know (pdf). Organizace by měly například vědět, že ideální je mix 40 % open source softwaru a 60 % proprietárního softwaru [Slashdot].

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
27.3. 23:33 | Zajímavý software

Byl vydán ShellCheck ve verzi 0.4.6. Jedná se o nástroj pro statickou analýzu shellových skriptů. Shellové skripty lze analyzovat na webové stránce ShellChecku, v terminálu nebo přímo z textových editorů. Příklady kódů, na které analýza upozorňuje a doporučuje je přepsat. ShellCheck je naprogramován v programovacím jazyce Haskell. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
27.3. 23:33 | Pozvánky

Czech JBoss User Group zve na setkání JBUG v Brně, které se koná ve středu 5. dubna 2017 v prostorách Fakulty informatiky Masarykovy univerzity v místnosti A318 od 18:00. Přednáší Pavol Loffay na téma Distributed Tracing and OpenTracing in Microservice Architecture.

… více »
mjedlick | Komentářů: 0
27.3. 11:33 | Zajímavý článek

Národní centrum kybernetické bezpečnosti (NCKB) vypracovalo (pdf) 26 podrobných bezpečnostních doporučení pro síťové správce. Tato doporučení jsou nastavena tak, aby je bylo možné aplikovat v každé instituci. Jsou rozdělena na tři základní části: bezpečnost infrastruktury, bezpečnost stanic a serverů a bezpečnost uživatelů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 17
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (14%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 964 hlasů
 Komentářů: 72, poslední 1.3. 11:16
    Rozcestník

    Dotaz: c++0x, std::function

    Jardík avatar 15.2.2010 19:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    c++0x, std::function
    Přečteno: 418×
    Stala se mi taková věc. Něco jsem programoval a použil jsem tam callbacky ve stylu
    std::function<void (EraseResult)> OnEraseDone;
    
    std::thread eraseDisc(bool quick, OnEraseDone callback)
    {
      std::thread th(std::bind(&Device::_eraseThread, this, callback));
      return std::move(th);
    }
    
    void _eraseThread(OnEraseDone callback)
    {
      // blabla
    }
    
    Callbacky mi tak hezky fungovaly, ale jen do té doby, než jsem místo obyčejné funkce jako callback chtěl použít pointer na metodu:
    // v metodě objektu typu Test
    std::thread th = eraseDisc(true, OnEraseDone(&Test::eraseDone, this));
    
    Kompilátor nahlásí slušnou 100 řádkovou chybu, ze které se zdá, že takový konstruktor std::function nemá a std::bind mi taky nepomůže. Otázkou tedy je, co použít místo std::function (GCC 4.4 ještě neumí lambda funkce, tak ty taky ne, boost knihovnu taky nee), nebo poradit, co dělám špatně.
    Věřím v jednoho Boha.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    15.2.2010 20:51 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
    Use the std::mem_fn, Jardiku!
    Jardík avatar 15.2.2010 21:29 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
    Takováto odpověď mi nestačí. mem_fn jenom obsáhne ten pointer na metodu, ale né objekt, na který se to má volat a je třeba ho poté uvést, což není to, co potřebuju.
    Věřím v jednoho Boha.
    15.2.2010 21:40 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
    To, co potřebuješ, je bind (nějak takhle):
    eraseDisc(true, boost::bind(&Objekt::metoda, this));
    
    Skoro jistě (nechce se mi to zjišťovat) je to v C++0x taky (asi se to bude jmenovat std::bind), najdi si to.

    Nebo můžeš bejt frikulín, a jít do lambdy (bez záruky jak na syntax, tak na funkčnost v nějakým kompilátoru):
    eraseDisc(true, []{ this->metoda(); } );
    
    Na std::function je konvertovatelný buď func-pointer, nebo funktor.
    Jardík avatar 15.2.2010 22:23 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
    V dotazu jsem snad psal, že GCC lambdy zatím nemá (je sice SVN branch, který je má, ale extra kompilovat gcc se mi moc nechce).
    Věřím v jednoho Boha.
    15.2.2010 21:44 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function

    Tahleta dnesni mladez ...

    std::bind(std::mem_fn(&Test::eraseDone), this)
    Jardík avatar 15.2.2010 22:30 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
    Tak na tohle mem_fn() nepotřebuju, to zvládne bind() i bez toho. Problém však je, že výsledek nemůžu přiřadit do std::function<void (EraseResult)>
    Věřím v jednoho Boha.
    15.2.2010 22:46 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function

    Jo aha, vy tam mate jeste jeden volnej parametr... s vama je teda prace!

    #include <functional>
    #include <string>
    #include <iostream>
    
    
    struct test
    {
            void run(const std::string& message)
            {
                    std::cout << message << "\n";
            }
    };
    
    int main(int argc, char** argv)
    {
            using namespace std::placeholders;
    
            test t;
            std::function<void (const std::string&)> f = std::bind(&test::run, &t, _1);
    
            f("Hola hola");
    }

    (Mate recht, jde to i bez std::mem_fn, musim se podivat, proc mne to bez nej kdysi neslo...)

    15.2.2010 22:46 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
    Jestli to má mít ještě parametry, tak:

    std::bind(&Test::eraseDone, this, std::placeholders::_1)
    Jardík avatar 15.2.2010 22:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
    To je ono :-) Děkuju.
    Věřím v jednoho Boha.
    16.2.2010 10:57 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše OT: was Re: c++0x, std::function
    Koukam ze uz jsi to vyresil. Stejne si ale neodpustim jednu OT poznamku, kterou si jeste pamatuju jeste ze skoly. Nas prednasejici se jednou rozpovidal na tema jakej straslivej opruz byl implementovat member pointery v jeho kompilatoru. Kompilator musi pripravit kod, kterej za behu rozhodne jestli je metoda virtualni nebo ne, jestli nahodou neni zdedena od virtualniho predka a pod. Te to prej desna magie a v zavislosti na implementaci zabira member pointer 6-12B na 32bit platformach. Je to jedna z nejtezsich veci pro impementatory C++ kompilatoru. Ja jsem si z toho vzal ponauceni ze nikdy member pointer pouzivat nebudu, ze mi staci trida command s metorou run.
    16.2.2010 13:28 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: was Re: c++0x, std::function
    Upřímně řečeno, z takovéhle logiky se mi otvírá kudla v kapse. Když to převyprávím, tak prostě nějaký přednášející něco implementoval, nešlo mu to, tak to prohlásil za opruz, a učí to studenty nepoužívat.

    K jednotlivým bodům:
    Kompilator musi pripravit kod, kterej za behu rozhodne jestli je metoda virtualni nebo ne, jestli nahodou neni zdedena od virtualniho predka a pod.
    Nikoliv, kompilátor nic takového dělat nemusí. Ani nemůže, protože za běhu v programu taková informace prostě není (ledaže by si ji tam ten implementátor speciálně kvůli tomuhle přidal, ale v takovém případě je pochybné mluvit o tom jako o opruzu - implementátor si za ten opruz může sám, a to i v případě, kdy chce dodržet nějaké ABI). Pokud jde o ukazatele na metodu, je situace celkem jednoduchá - asi nejjednodušší implementace je dvojice (pointer na funkci, offset pro this) s tím, že pro volání virtuální funkce ap. kompilátor vygeneruje kód
    Ret synthesized_thunk(T* that, Args... args) {
      that->real_function(args);
    }
    
    a tuhle funkci použije do toho PMF.
    zabira member pointer 6-12B na 32bit platformach
    To není vůbec k divení, takových věcí je víc.
    Je to jedna z nejtezsich veci pro impementatory C++ kompilatoru
    Implementoval ten váš expert RTTI? Výjimky? Linker? To jsou všechno věci těžší, anebo pracnější, a zcela určitě jejich datové struktury zabírají víc, než pouhých 12 B.
    Ja jsem si z toho vzal ponauceni ze nikdy member pointer pouzivat nebudu
    Uniká mi logika tohohle kroku. I když to nebudete používat, implementovat se to bude pořád stejně (těžce nebo lehce, to je jedno).
    ze mi staci trida command s metorou run.
    ... čímž se ochudíte o jakýkoli generický kód, který spolupracuje s funktory.

    Disclaimer: Tento příspěvek rozhodně nemá vyvolat dojem, že PMF by se měly používat nějak masově. IMHO jsou PMF v C++ jedním z reliktů C (v tomto případě ukazatelů na funkce) a jejich použití přináší např. výkonnostní problémy, na druhou stranu není jednoduché a nepodporuje znovupoužitelnost kódu.
    16.2.2010 13:54 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: was Re: c++0x, std::function
    A co toto, celkem jednoduché a fungovalo mi to zatím všude:)

    Member Function Pointers and the Fastest Possible C++ Delegates
    Jardík avatar 17.2.2010 22:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: was Re: c++0x, std::function
    O tom já přece vím, ale já chtěl c++0x řešení :-)
    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.