abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 23:45 | Zajímavý software

Na blogu Qt bylo představeno Qt 3D Studio. Jedná se o produkt dosud známý pod názvem NVIDIA DRIVE™ Design Studio. NVIDIA jej věnovala Qt. Jedná se o několik set tisíc řádků zdrojového kódu. Qt 3D Studio bude stejně jako Qt k dispozici jak pod open source, tak pod komerční licencí. Ukázka práce s Qt 3D Studiem na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 17:50 | Komunita

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice slaví 5 let od svého oficiálního vzniku. Nadace byla představena 28. září 2010. Formálně byla založena ale až 17. února 2012.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:50 | Komunita

Mozilla.cz informuje, že dosud experimentální funkce Page Shot z programu Firefox Test Pilot (zprávička) se stane součástí Firefoxu. Page Shot je nástroj pro vytváření snímků webových stránek. Umí výběr oblasti, prvku stránky (např. odstavce), nebo uložení snímku celé stránky. Snímky lze ukládat na disk nebo nahrávat na server Mozilly. Nedávno bylo oznámeno, že se součástí Firefoxu stane Activity Stream.

Ladislav Hagara | Komentářů: 21
včera 04:10 | Nová verze

Po 10 týdnech vývoje od vydání Linuxu 4.9 (zprávička) oznámil Linus Torvalds, mj. již 20 let žijící v USA, vydání Linuxu 4.10 (LKML). Přehled nových vlastností a vylepšení například na Kernel Newbies a v Jaderných novinách (1, 2 a 3). Kódové jméno Linuxu 4.10 je Fearless Coyote.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
19.2. 15:55 | Zajímavý projekt

Vyzkoušet si příkazy a vyřešit několik úkolů lze na stránkách Commandline Challenge (CMD Challenge). Úkoly lze řešit různými způsoby, důležitý je výsledek. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 18
18.2. 17:35 | Bezpečnostní upozornění

Německá Bundesnetzagentur (obdoba českého ČTU) zakázala na německém území prodej panenky Cayla kvůli „špionáži“ dětí. Tato elektronická hračka obsahuje mikrofon, reproduktor a kameru a bezdrátové komunikační rozhraní, pomocí kterého se hračka připojuje na servery výrobce. Takovýmto způsobem může hračka pomocí umělé inteligence „odpovídat“ na dotazy dítěte. Hlavní problém bude ale asi někde jinde, podle prvotních zpráv může

… více »
Petr Tomášek | Komentářů: 32
17.2. 15:30 | Bezpečnostní upozornění

CSIRT.CZ upozorňuje, že bezpečnostní experti objevili nový typ malwaru, jenž cílí na open source e-commerce platformu Magento. Malware je zajímavý tím, že se jedná o první svého druhu, jehož kód zůstává skrytý v SQL databázi zasaženého e-shopu. Škodlivý kód je volán pomocí tzv. SQL trigerru, který je spouštěn při každém vytvoření objednávky v systému.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
17.2. 09:00 | Nová verze

Bylo vydáno Ubuntu 16.04.2 LTS, tj. druhé opravné vydání Ubuntu 16.04 LTS s kódovým názvem Xenial Xerus. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v přehledu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 59
17.2. 06:00 | Zajímavý článek

Pavel Tišnovský se v dvoudílném článku na MojeFedora.cz věnuje tvorbě pluginů (modulů) pro bitmapový grafický editor GIMP. Pomocí pluginů lze GIMP rozšiřovat o další funkce. Implementovat lze například nové filtry nebo pomocné utility pro tvorbu animací či poloautomatickou retuš snímků.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
16.2. 23:32 | Komunita

Do 30. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy, jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 30. května do 30. srpna 2017, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD. Jedná se již o 14. kolo tohoto programu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (13%)
 (2%)
 (72%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 671 hlasů
 Komentářů: 54, poslední dnes 07:38
Rozcestník
Reklama

Dotaz: c++0x, std::function

Jardík avatar 15.2.2010 19:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
c++0x, std::function
Přečteno: 418×
Stala se mi taková věc. Něco jsem programoval a použil jsem tam callbacky ve stylu
std::function<void (EraseResult)> OnEraseDone;

std::thread eraseDisc(bool quick, OnEraseDone callback)
{
  std::thread th(std::bind(&Device::_eraseThread, this, callback));
  return std::move(th);
}

void _eraseThread(OnEraseDone callback)
{
  // blabla
}
Callbacky mi tak hezky fungovaly, ale jen do té doby, než jsem místo obyčejné funkce jako callback chtěl použít pointer na metodu:
// v metodě objektu typu Test
std::thread th = eraseDisc(true, OnEraseDone(&Test::eraseDone, this));
Kompilátor nahlásí slušnou 100 řádkovou chybu, ze které se zdá, že takový konstruktor std::function nemá a std::bind mi taky nepomůže. Otázkou tedy je, co použít místo std::function (GCC 4.4 ještě neumí lambda funkce, tak ty taky ne, boost knihovnu taky nee), nebo poradit, co dělám špatně.
Věřím v jednoho Boha.

Řešení dotazu:


Odpovědi

15.2.2010 20:51 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
Use the std::mem_fn, Jardiku!
Jardík avatar 15.2.2010 21:29 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
Takováto odpověď mi nestačí. mem_fn jenom obsáhne ten pointer na metodu, ale né objekt, na který se to má volat a je třeba ho poté uvést, což není to, co potřebuju.
Věřím v jednoho Boha.
15.2.2010 21:40 Jirka P
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
To, co potřebuješ, je bind (nějak takhle):
eraseDisc(true, boost::bind(&Objekt::metoda, this));
Skoro jistě (nechce se mi to zjišťovat) je to v C++0x taky (asi se to bude jmenovat std::bind), najdi si to.

Nebo můžeš bejt frikulín, a jít do lambdy (bez záruky jak na syntax, tak na funkčnost v nějakým kompilátoru):
eraseDisc(true, []{ this->metoda(); } );
Na std::function je konvertovatelný buď func-pointer, nebo funktor.
Jardík avatar 15.2.2010 22:23 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
V dotazu jsem snad psal, že GCC lambdy zatím nemá (je sice SVN branch, který je má, ale extra kompilovat gcc se mi moc nechce).
Věřím v jednoho Boha.
15.2.2010 21:44 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function

Tahleta dnesni mladez ...

std::bind(std::mem_fn(&Test::eraseDone), this)
Jardík avatar 15.2.2010 22:30 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
Tak na tohle mem_fn() nepotřebuju, to zvládne bind() i bez toho. Problém však je, že výsledek nemůžu přiřadit do std::function<void (EraseResult)>
Věřím v jednoho Boha.
15.2.2010 22:46 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function

Jo aha, vy tam mate jeste jeden volnej parametr... s vama je teda prace!

#include <functional>
#include <string>
#include <iostream>


struct test
{
        void run(const std::string& message)
        {
                std::cout << message << "\n";
        }
};

int main(int argc, char** argv)
{
        using namespace std::placeholders;

        test t;
        std::function<void (const std::string&)> f = std::bind(&test::run, &t, _1);

        f("Hola hola");
}

(Mate recht, jde to i bez std::mem_fn, musim se podivat, proc mne to bez nej kdysi neslo...)

15.2.2010 22:46 Jirka P
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
Jestli to má mít ještě parametry, tak:

std::bind(&Test::eraseDone, this, std::placeholders::_1)
Jardík avatar 15.2.2010 22:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
To je ono :-) Děkuju.
Věřím v jednoho Boha.
16.2.2010 10:57 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše OT: was Re: c++0x, std::function
Koukam ze uz jsi to vyresil. Stejne si ale neodpustim jednu OT poznamku, kterou si jeste pamatuju jeste ze skoly. Nas prednasejici se jednou rozpovidal na tema jakej straslivej opruz byl implementovat member pointery v jeho kompilatoru. Kompilator musi pripravit kod, kterej za behu rozhodne jestli je metoda virtualni nebo ne, jestli nahodou neni zdedena od virtualniho predka a pod. Te to prej desna magie a v zavislosti na implementaci zabira member pointer 6-12B na 32bit platformach. Je to jedna z nejtezsich veci pro impementatory C++ kompilatoru. Ja jsem si z toho vzal ponauceni ze nikdy member pointer pouzivat nebudu, ze mi staci trida command s metorou run.
16.2.2010 13:28 Jirka P
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: was Re: c++0x, std::function
Upřímně řečeno, z takovéhle logiky se mi otvírá kudla v kapse. Když to převyprávím, tak prostě nějaký přednášející něco implementoval, nešlo mu to, tak to prohlásil za opruz, a učí to studenty nepoužívat.

K jednotlivým bodům:
Kompilator musi pripravit kod, kterej za behu rozhodne jestli je metoda virtualni nebo ne, jestli nahodou neni zdedena od virtualniho predka a pod.
Nikoliv, kompilátor nic takového dělat nemusí. Ani nemůže, protože za běhu v programu taková informace prostě není (ledaže by si ji tam ten implementátor speciálně kvůli tomuhle přidal, ale v takovém případě je pochybné mluvit o tom jako o opruzu - implementátor si za ten opruz může sám, a to i v případě, kdy chce dodržet nějaké ABI). Pokud jde o ukazatele na metodu, je situace celkem jednoduchá - asi nejjednodušší implementace je dvojice (pointer na funkci, offset pro this) s tím, že pro volání virtuální funkce ap. kompilátor vygeneruje kód
Ret synthesized_thunk(T* that, Args... args) {
  that->real_function(args);
}
a tuhle funkci použije do toho PMF.
zabira member pointer 6-12B na 32bit platformach
To není vůbec k divení, takových věcí je víc.
Je to jedna z nejtezsich veci pro impementatory C++ kompilatoru
Implementoval ten váš expert RTTI? Výjimky? Linker? To jsou všechno věci těžší, anebo pracnější, a zcela určitě jejich datové struktury zabírají víc, než pouhých 12 B.
Ja jsem si z toho vzal ponauceni ze nikdy member pointer pouzivat nebudu
Uniká mi logika tohohle kroku. I když to nebudete používat, implementovat se to bude pořád stejně (těžce nebo lehce, to je jedno).
ze mi staci trida command s metorou run.
... čímž se ochudíte o jakýkoli generický kód, který spolupracuje s funktory.

Disclaimer: Tento příspěvek rozhodně nemá vyvolat dojem, že PMF by se měly používat nějak masově. IMHO jsou PMF v C++ jedním z reliktů C (v tomto případě ukazatelů na funkce) a jejich použití přináší např. výkonnostní problémy, na druhou stranu není jednoduché a nepodporuje znovupoužitelnost kódu.
16.2.2010 13:54 dark
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: was Re: c++0x, std::function
A co toto, celkem jednoduché a fungovalo mi to zatím všude:)

Member Function Pointers and the Fastest Possible C++ Delegates
Jardík avatar 17.2.2010 22:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: was Re: c++0x, std::function
O tom já přece vím, ale já chtěl c++0x řešení :-)
Věřím v jednoho Boha.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.