Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
zdravim,
lze nejak jednoduse nove zkompilovany kernel testovat, napr. ho nejak nabootovat ve virtualboxu?
Nebo obecna otazka, jak to delaji vyvojari kernelu? Nedokazu si predstavit, ze pri kazde zmene nainstaluji novy kernel a pak rebootuji a cekaji co bude?!?
na UML jsem se trochu dival, primo doc v jadre je k tomu docela salodlouhy pokus, zajima me jak ten vyvoj jadra ty jednotlivci delaji.
chapu ze pracuji u toho s gitem, ale kdyz udelaji nejake zmeny a zkompiluji kernel, tezko si mohu predstavit, pak rebootuji pocitac a cekaji co se bude dit a takhle stale dokola?!? to asi ne, ani se mi nechce verit, ze k vyvoji se pouziva virtualbox ve kterem si hraji jako na pisecku, to uz snad spise nejake openvz nebo ten UML.
Hledal jsem na kernelnewbies, ale nikde jsem tam nenasel jak si tohle ulehcit bez rebootovani.
Linux boot specific: When using these options, you can use a given Linux kernel without installing it in the disk image. It can be useful for easier testing of various kernels. -kernel bzImage Use bzImage as kernel image. -append cmdline Use cmdline as kernel command line -initrd file Use file as initial ram disk.Jinak k omezení čekání se dá taky použít kexec.
Tiskni Sdílej: