O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".
Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).
Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".
template<typename T> class CancelableThreadData { protected: bool _is_cleanup; T* _data; static void _cleanup_func(void* d); public: template<typename... T_args> CancelableThreadData(T_args... args); ~CancelableThreadData(); T* operator->() { return _data; } const T* operator->() const { return _data; } T& operator*() { return *_data; } const T& operator*() const { return *_data; } }; template<typename T> void CancelableThreadData<T>::_cleanup_func(void* d) { ((CancelableThreadData<T>*)(d))->_is_cleanup = true; ((CancelableThreadData<T>*)(d))->~CancelableThreadData(); } template<typename T> template<typename... T_args> CancelableThreadData<T>::CancelableThreadData(T_args... args) { _is_cleanup = false; _data = new T(args...); pthread_cleanup_push(_cleanup_func, (void*)_data); } /* Line 272 */template<typename T> CancelableThreadData<T>::~CancelableThreadData() { if (!_is_cleanup) pthread_cleanup_pop(0); delete _data; }Výstup gcc:
Thread.h: In constructor ‘BurnLib::CancelableThreadData<T>::CancelableThreadData(T_args ...)’: Thread.h:272:10: error: expected ‘while’ before ‘<’ token Thread.h:272:10: error: expected ‘(’ before ‘<’ token Thread.h:272:10: error: expected primary-expression before ‘<’ token Thread.h:272:20: error: expected nested-name-specifier before ‘T’ Thread.h:272:20: error: expected ‘(’ before ‘T’ Thread.h:272:20: error: expected ‘)’ before ‘T’ Thread.h:272:20: error: expected ‘;’ before ‘T’ Thread.h:272:21: error: expected unqualified-id before ‘>’ token
Řešení dotazu:
Tak ten manual zahodte a poridte si lepsi:
These functions may be implemented as macros. The application shall ensure that they appear as statements, and in pairs within the same lexical scope (that is, the pthread_cleanup_push() macro may be thought to expand to a token list whose first token is '{' with pthread_cleanup_pop() expanding to a token list whose last token is the corresponding '}' ).
Unlike some other implementations of threads, C++ destructors for automatic objects are allowed to run in a well defined and consistent manner when a thread is terminated.
....
When a thread terminates, the following occurs: If the thread was ended using pthread_exit(), pthread_cancel() or return from the thread start routine, then cancellation cleanup handlers and data destructors are run.
The thread is terminated. At the time that the thread is terminated, both C++ destructors for automatic objects and AS/400 cancel handlers run.
Tiskni Sdílej: