abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 06:00 | Zajímavý projekt

Warner Skoch na svých stránkách zveřejnil návod (YouTube) na zhotovení kapesní herní konzole MintyPi. Konzole MintyPi je postavena na Raspberry Pi Zero W a RetroPie. Jako obal slouží plechová krabička od mentolek.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 02:00 | Nová verze

Byl vydán Debian 9.1, tj. první opravná verze Debianu 9 s kódovým názvem Stretch a Debian 8.9, tj. devátá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 9 a Debianu 8 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
22.7. 15:50 | Zajímavý článek

Nadace The Document Foundation (TDF) zastřešující vývoj svobodného kancelářského balíku LibreOffice zveřejnila čtyřiačtyřicetistránkovou výroční zprávu za rok 2016. K dispozici je ve formátu pdf ve vysokém (21,68 MB) a nízkém (7,1 MB) rozlišení. Zpráva byla vytvořena ve Scribusu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.7. 14:40 | Zajímavý software

Mozilla.cz informuje, že Firefox Focus pro Android, velmi jednoduchý prohlížeč zaměřený na anonymní prohlížení, dosáhl milionu stažení. Firefox Focus blokuje sledující prvky a reklamy a při ukončení automaticky smaže všechna uložená data stránek, historii prohlížení a cookies.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
22.7. 14:20 | Komunita

Vyplněním dotazníku na Formuláře Google lze ovlivnit výběr výchozích aplikací v Ubuntu 18.04 LTS. Podrobnosti v příspěvku Dustina Kirklanda na Ubuntu Insights [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
21.7. 11:30 | Komunita

Etherpad (Wikipedie), svobodný online webový textový editor umožnující spolupráci v reálném čase, se stal oficiálním projektem organizace Software Freedom Conservancy (Wikipedie). Vývojáři Etherpadu se tak mohou stejně jako vývojáři dalších projektů soustředit pouze na vývoj softwaru a vše kolem zařídí Software Freedom Conservancy. Spuštěna byla instance Etherpadu pad.sfconservancy.org.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
21.7. 10:40 | Zajímavý článek

Lukáš Růžička se v článku Workrave ve Fedoře aneb jak si nevytunelovat karpál na MojeFedora.cz věnuje aplikaci Workrave (Wikipedie) na sledování času stráveného na počítači, která může pomoci vyhnout se negativním účinkům práce s počítačem (RSI, CTS), nebo je alespoň výrazně zmírnit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.7. 10:00 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Shadow Warrior: Special Edition běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
20.7. 23:11 | Nová verze

Byla vydána verze 2.4.0 analyzátoru síťového provozu Wireshark. Jedná se o první stabilní verzi nové řady 2.4. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. V červnu proběhla konference SharkFest’17 US věnovaná Wiresharku. Záznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
20.7. 13:11 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřeného přístupu na 142. brněnský sraz, který proběhne v pátek 21. července od 18:00 hodin ve Sport Centru Srbská (Srbská 4). Od 19:00 je pro zájemce zamluveno hřiště na plážový volejbal.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (4%)
 (2%)
 (18%)
 (76%)
Celkem 49 hlasů
 Komentářů: 2, poslední dnes 03:34
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: QThread

    Jardík avatar 2.6.2010 00:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    QThread
    Přečteno: 278×
    Mám nějaký QThread:
    class MyThread: public QThread
    {
      Q_OBJECT
    protected:
      virtual void run()
      {
        /* blabla */
      }
    };
    
    A nějaký další objekt
    class MyObj: public QObject
    {
      Q_OBJECT
      MyThread *th;
    public:
      MyObj()
      {
        th = new MyThread();
        connect(th, SIGNAL(finished()), SLOT(onThreadFinished()));
        th->start();
      }
      
      ~MyObj()
      {
        if (th)
        {
          th->wait();
          delete th;
        }
      }
    protected slots:
      void onThreadFinished()
      {
        th->wait();
        delete th;
        th = 0;
      }
    };
    
    Dotazy:
    • onThreadFinished() bude zavolán z threadu, kde je vytvořen MyObj?
    • Pokud bude zavolán destruktor objektu dříve, než skončí thread, a já tam zavolám wait() a pak objekt zničím, předpokládám správně, že i když thread signál emitne, tak si při zničení uklidí vyslaný signál do jiného threadu a onThreadFinished() tedy zavolán nebude?
    Věřím v jednoho Boha.

    Odpovědi

    Jardík avatar 2.6.2010 01:01 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    A ještě vlastně jeden dotaz. Pokud bych zavolal disconnect až poté, co by thread emitnul signál, ale před tím, než by byl doručen, bude doručen, nebo ne?
    Věřím v jednoho Boha.
    2.6.2010 02:19 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread

    onThreadFinished() bude zavolán z threadu, kde je vytvořen MyObj?

    onThreadFinished() bude zavolán pokud metoda MyThread->run doběhne. (Tzn. podle toho co máš za kód u  /* blabla */ )

    Pokud bude zavolán destruktor objektu dříve, než skončí thread, a já tam zavolám wait() a pak objekt zničím, předpokládám správně, že i když thread signál emitne, tak si při zničení uklidí vyslaný signál do jiného threadu a onThreadFinished() tedy zavolán nebude?

    Nejsem si jist, zda-li je to či ono garantováno, v dokumentaci píší (pokud si pamatuji) něco jako že to není doporučeno spíš se má volat deleteLater().

    Jardík avatar 2.6.2010 02:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    spíš se má volat deleteLater()
    Jenže kdybych zavolal deleteLater(), tak by se mi ta metoda mohla zavolat s neplatným this pointerem (?)... nebo ten objekt odpojí při destrukci signál a ten se pak nezavolá (i když byl už vyslán)?
    Věřím v jednoho Boha.
    6.6.2010 15:46 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    Neplatný pointer ne-e. Pokud object není platný už neregeruje signál.
    6.6.2010 15:48 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    Tím "není platný" myslím pokud už není v paměti.
    7.6.2010 17:17 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    onThreadFinished() bude zavolán z threadu, kde je vytvořen MyObj?

    Ano, sloty běží ve vlákně, ve kterém se nachází příjemce (ve výchozím módu funkce connect, lze změnit parametrem type, viz dokumentace). onThreadFinished je emitováno threadem poté, co opustí metodu run, ale zde zpracováno až poté, co thread objektu MyObj se dostane do event loopu (tzn. opustí metody objektu MyObj).

    Pokud bude zavolán destruktor objektu dříve, než skončí thread, a já tam zavolám wait() a pak objekt zničím, předpokládám správně, že i když thread signál emitne, tak si při zničení uklidí vyslaný signál do jiného threadu a onThreadFinished() tedy zavolán nebude?

    Po vložení signálu do mezi-threadové queue se signál nezruší smazáním objektu, který jej vyslal. onThreadFinished ale nebude doručen, protože bude příjemce zdestruován dříve, než bude možné ten signál doručit.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.