abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 13:33 | Zajímavý software

Drawpile je svobodný multiplatformní program pro kreslení podporující společné kreslení několika uživatelů. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3+. Drawpile i Drawpile Server jsou ke stažení také ve formátu AppImage. Stačí tedy nastavit právo na spouštění a spustit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 09:44 | Zajímavý software

Kalifornskému Muzeu počítačové historie (Computer History Museum) se po pěti letech vyjednávání se společností Qualcomm podařilo získat veškerá práva na poštovního klienta Eudora (Wikipedie), tj. kromě zdrojových kódů muzeum získalo také ochranní známku Eudora nebo domény eudora.com a eudora.org. Po pročištění byly zdrojové kódy Eudory uvolněny pod licencí BSD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 15:00 | Nová verze

Byla vydána nová stabilní verze 5.11 toolkitu Qt. Přehled novinek v příspěvku na blogu a na wiki stránce. Další dnešní příspěvek na blogu Qt je věnován Qt pro WebAssembly umožňujícímu běh Qt aplikací ve webovém prohlížeči. K vyzkoušení jsou příklady.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:22 | Nová verze

Po 7 měsících vývoje od verze 0.12.0 byla vydána verze 0.13.0 hardwarově nenáročného desktopového prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklého sloučením projektů Razor-qt a LXDE. Přehled novinek v oznámení o vydání a v příspěvku ve fóru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
včera 12:11 | Pozvánky

V úterý 29. května v 18:00 se v Brně koná pátý přednáškový večer o webovém vývoji. Čeká vás povídání o frameworku v Elixiru, vydávání nové kryptoměny přes ICO, component trees v Reactu. Na místě bude lehké občerstvení; vstup zdarma pro registrované. Více informací na Facebooku nebo se rovnou registrujte na Meetup.

dejvik | Komentářů: 0
včera 12:00 | Pozvánky

V pátek 25. května 2018 v Praze proběhne společné setkání komunity kolem Drupalu a překladatelů softwaru – tématem bude právě lokalizace svobodného softwaru (nejen Drupalu). Program začíná v 9.30 v budově Českého rozhlasu (Vinohradská 12), ale můžete přijít i později během dne.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
včera 06:55 | Zajímavý software

Operační systém 9front, zřejmě nejaktivněji vyvíjený neoficiální fork systému Plan 9 (více informací), se dočkal nové verze nazvané „Ghost in the Minesweeper Shell“. K novým vydáním obvykle dochází každé jeden až tři měsíce.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
včera 02:00 | Bezpečnostní upozornění

Byly zveřejněny (Project Zero, Intel, AMD, Arm) informace o dalších 2 bezpečnostních chybách v procesorech: variantě 3a aneb CVE-2018-3640 - Rogue System Register Read (RSRE) a variantě 4 aneb CVE-2018-3639 - Speculative Store Bypass (SSB). Podrobnosti o chybě CVE-2018-3639 například v příspěvku na blogu Red Hatu. Princip vysvětlen pomocí videa na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
21.5. 19:44 | Zajímavý software

Spolek vpsFree.cz na svém blogu informuje, že přechází z OpenVZ na vpsAdminOS. Distribuce vpsAdminOS je založena na NixOS a not-os. Pokud provozujete OpenVZ Legacy a nevíte co dál, můžete zvážit vpsAdminOS, který je na migraci kontejnerů z OpenVZ připraven.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
21.5. 10:22 | Komunita

Minulý týden byla ze správce souborů (Files, Soubory, Nautilus) v GNOME odstraněna možnost spouštění aplikací. Po bouřlivé diskusi byla dnes tato možnost do správce souborů vrácena (commit).

Ladislav Hagara | Komentářů: 29
Používáte pro některé služby inetd?
 (34%)
 (23%)
 (42%)
Celkem 146 hlasů
 Komentářů: 5, poslední včera 16:46
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: QThread

    Jardík avatar 2.6.2010 00:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    QThread
    Přečteno: 279×
    Mám nějaký QThread:
    class MyThread: public QThread
    {
      Q_OBJECT
    protected:
      virtual void run()
      {
        /* blabla */
      }
    };
    
    A nějaký další objekt
    class MyObj: public QObject
    {
      Q_OBJECT
      MyThread *th;
    public:
      MyObj()
      {
        th = new MyThread();
        connect(th, SIGNAL(finished()), SLOT(onThreadFinished()));
        th->start();
      }
      
      ~MyObj()
      {
        if (th)
        {
          th->wait();
          delete th;
        }
      }
    protected slots:
      void onThreadFinished()
      {
        th->wait();
        delete th;
        th = 0;
      }
    };
    
    Dotazy:
    • onThreadFinished() bude zavolán z threadu, kde je vytvořen MyObj?
    • Pokud bude zavolán destruktor objektu dříve, než skončí thread, a já tam zavolám wait() a pak objekt zničím, předpokládám správně, že i když thread signál emitne, tak si při zničení uklidí vyslaný signál do jiného threadu a onThreadFinished() tedy zavolán nebude?
    Věřím v jednoho Boha.

    Odpovědi

    Jardík avatar 2.6.2010 01:01 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    A ještě vlastně jeden dotaz. Pokud bych zavolal disconnect až poté, co by thread emitnul signál, ale před tím, než by byl doručen, bude doručen, nebo ne?
    Věřím v jednoho Boha.
    2.6.2010 02:19 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread

    onThreadFinished() bude zavolán z threadu, kde je vytvořen MyObj?

    onThreadFinished() bude zavolán pokud metoda MyThread->run doběhne. (Tzn. podle toho co máš za kód u  /* blabla */ )

    Pokud bude zavolán destruktor objektu dříve, než skončí thread, a já tam zavolám wait() a pak objekt zničím, předpokládám správně, že i když thread signál emitne, tak si při zničení uklidí vyslaný signál do jiného threadu a onThreadFinished() tedy zavolán nebude?

    Nejsem si jist, zda-li je to či ono garantováno, v dokumentaci píší (pokud si pamatuji) něco jako že to není doporučeno spíš se má volat deleteLater().

    Jardík avatar 2.6.2010 02:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    spíš se má volat deleteLater()
    Jenže kdybych zavolal deleteLater(), tak by se mi ta metoda mohla zavolat s neplatným this pointerem (?)... nebo ten objekt odpojí při destrukci signál a ten se pak nezavolá (i když byl už vyslán)?
    Věřím v jednoho Boha.
    6.6.2010 15:46 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    Neplatný pointer ne-e. Pokud object není platný už neregeruje signál.
    6.6.2010 15:48 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    Tím "není platný" myslím pokud už není v paměti.
    7.6.2010 17:17 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: QThread
    onThreadFinished() bude zavolán z threadu, kde je vytvořen MyObj?

    Ano, sloty běží ve vlákně, ve kterém se nachází příjemce (ve výchozím módu funkce connect, lze změnit parametrem type, viz dokumentace). onThreadFinished je emitováno threadem poté, co opustí metodu run, ale zde zpracováno až poté, co thread objektu MyObj se dostane do event loopu (tzn. opustí metody objektu MyObj).

    Pokud bude zavolán destruktor objektu dříve, než skončí thread, a já tam zavolám wait() a pak objekt zničím, předpokládám správně, že i když thread signál emitne, tak si při zničení uklidí vyslaný signál do jiného threadu a onThreadFinished() tedy zavolán nebude?

    Po vložení signálu do mezi-threadové queue se signál nezruší smazáním objektu, který jej vyslal. onThreadFinished ale nebude doručen, protože bude příjemce zdestruován dříve, než bude možné ten signál doručit.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.